Hee kijk nou, zelfs de Toyota Prius kan een echte sjonnie-bak of petjes-auto worden.
Persoonlijk snap ik niet zo goed waarom je de Toyota Prius (of ieder andere CO2 arme hybride) zou willen pimpen. Met het opvallend pimpen van je auto, lijkt mij dat je doorgaans een bepaald statement wilt maken: “kijk mij eens uniek en stoer zijn”. Met het rijden in een hybride auto willen mensen vaak ook een zeker statement maken: “kijk mij eens milieuvriendelijk zijn”. Die twee statements kan ik niet zo goed verenigen, maar dat kan een tekortkoming van mijn kant zijn. Overigens speelt het milieu aspect tegenwoordig een veel minder grote rol, want het hybride rijden wordt ons met diverse financiële voordeeltjes min of meer door de strot geduwd, maar dat terzijde.
Japanse tuner Wald International werkt aan een kit voor Prius en daarvan is nu een foto opgedoken. Bijna stoer als je het mij vraagt. Op de site van Wald verder nog geen info, maar zodra we meer weten, zijn jullie natuurlijk de eerste die het horen. Ondertussen kun je je alvast vergapen aan of verbazen over de plannen van Wald. (via: bespokeventures)
FeRaRi zegt
ik vind hem wel grappig
seeq zegt
Ik vind echt dat bijna alle getunede auto’s lelijker zijn dan het origineel, of in dit geval in ieder geval net zo lelijk.
JohnA zegt
Hij was al niet mooi, dit is helemaal erg. Gelukkig zit het met de sportieve prestaties evengoed wel snor van de Prius..
Laurens zegt
Afgaande op wat de gemiddelde Prius rijder op dit blog te melden heeft, is het al een Sjonnies auto, als het over een niet al te kritische blik op het eigen vervoersmiddel gaat: “my Toyota is fantastic”…
Simpson zegt
het wachten is natuurlijk op de eerste tuner die er een doos li-ion batterijen in gooit en daarmee het gewicht naar beneden brengt.
of er andere elektromotoren in gooit a la white zombie (kijk maar eens op youtube)
of ben ik nou raar?
John zegt
Lijkt me wel een bruut apparaat dit.. Helemaal gepimpt en dan rij je weg met je gouden kettingen, je petje en je bitch en dan hoor je zzooeeeemmmmmmmmmm….
Echt een waar misbaksel..
Treff zegt
qua bodykit ziet hij er wel echt ontzettend stoer uit! Alleen of dit ook ten goede komt van de prestaties, dat is weer het tweede! Maar op zich heeft Wald geen slechte wagen neergezet, alleen is het niet mijn smaak
Bart_V zegt
zeker wel brute bodykit en booskijkers geïntegreerd in de motor kap:P
eigenlijk nog een extra scream pipe voor de herrie. ( indicatie als de motor draait ;) )
Duidelijk zegt
Electric wheelspin!!
Uiteindelijk zou ik niet weten waarom een petje een prius zou kopen. Iemand anders zie ik dan ook niet dit pakketje aanschaffen.
Ash zegt
Wat kan je hiermee doen..
Een Electrodrift maken?
Of een Burn-Electro-Out maken ofzo?
Shorty wanna play big time..
renaat zegt
ik lach me rot als er hier een jhonnie een zwaardere uitlaat wil op steken
anders, waarom niet.
zo kun je tenminste nog een beetje stoer zijn in een prius
Vroegwakker zegt
Dus je maakt sowieso een statement wanneer je in een auto rijdt?
Wat een onzin.
Ik rij in een Prius om een aantal redenen, maar absoluut niet om een statement te maken.
Laurens zegt
@Vroegwakker: oh please, sjonnie, daar ga je weer…
troublesome88 zegt
Je maakt altijd een statement, onbedoeld of niet, maar dit is en blijft gewoon altijd een spuuglelijke auto, naar mijn mening..
Dial_Torino zegt
Haha, ipv 220 op de batterij , nu 360! Woesh!
jrs2k3 zegt
De kit wordt vast ook energie zuinig gebouwd… Misschien komt er ook wel een kastje zodat je altijd op de bezine motor kan rijden!! ;) Of een Nos shot voor je accu’s…
Het lelijke eendje zegt
Lelijker dan het origineel kon niet, maar dit is toch niet mooier.
Autogek zegt
Je kan hier als priusrijder wat gaan schrijven, maar dan wordt je toch gelijk weer persoonlijk aangevallen. :(
Vroegwakker zegt
@Autogek:
Lig je daar dan wakker van?
Ik vind die figuren die dat doen alleen maar zielig.
Het genieten van mijn Prius wordt er niet minder van.
bpc zegt
@Autogek: dat is toch wat je wil aandacht,
waarom eigelijk je naam autogek als je niets van auto’s moet weten behalve die half electrische kruiwagen dat je rijdt.
Autogek zegt
@bpc: Jij bepaald niet of ik niets van auto’s afweet. Een echte autogek kan normaal nadenken en een verstandige keuze maken uit een bepaald segment auto’s. Een autogek hoeft niet per defenitie alleen maar van plastic auto’s met nog goedkopere bodykits te houden.
bpc zegt
@Autogek: wie sprak hier over goedkope bodykits en auto’s van plastic, mja je kan er ook niet aan doen dat je op school het verschil tussen plastic en carbon fiber nog niet hebt geleerd , kzou zeggen ja je wat bezig houden vanmiddag zoek wat filmpjes over 50 rijden priusen raak je mischien van je frustraties af
mvg bpc
35i zegt
Ik mis de taartschep…
bram zegt
het is gewoon nogsteeds een prius, maar dan met een plaksnor.. prius is prius. hoe hard zou je lachen als je zoon prius ziet rijden.
Citrofiel zegt
Misschien is de aerodynamica wel verbeterd… (A)
Lotus-Omega zegt
maar BIJNA stoer is nog langg niet helemaal!
:D btw, een prius zal nooit stoer worden…
italiaanopoe zegt
kom op het is en blijft een priusssss
Vroegwakker zegt
Ik rij in een Prius omdat ik geen Lexus hybride kan betalen.
Laurens zegt
@Vroegwakker: en om je droom te verwezenlijken is je voorstel om de hybride subsidie nog wat verder te verhogen?
OT: Prius prima, maak hem vooral nog “sjonniger” met een tuning pakketje, subsidie al heel wat minder, maar blijven verdedigen dat er discriminerende CO2 normen gebruikt worden…
@autogek: gadverdamme, wat ben jij een klefbek.
Shenkie! zegt
t lijkt net een photoshop.. :|
Osprey zegt
oh god, wat toch een stelletje baby’s hier… Over de auto, mooie en fijne auto zo’n Prius maar met deze bodykit vind ik em echt spuuglelijk
Lan_Evo zegt
Op zich ziet het er geeneens zo heel verkeerd uit, maar goed of dit nou echt bij een Prius past is een 2de.
John zegt
@Autogek, en wat vind je hiervan dan? Geef je eerlijke mening eens over deze creatie, ik zal je respecteren als Priusrijder…
Ps. dan wordt je? jij bepaald? defenitie? Grow up 007..
Autogek zegt
@John: Ik vind de neus helemaal niets. Vele auto’s krijgen nu zo’n neus met een super grote grill of iets wat die suggestie moet geven. Dat zwarte vlak op de motorkap geeft hem ook niets extra’s. Ik vind de Prius juist comfortable rijden, maar zo verlaagd en met die velgen kan je dat wel schudden. Ik vind het bij Toyota trouwens wel jammer dat er maar zo weinig kleuren te kiezen zijn.
Bij de meeste auto’s vind ik trouwens dat de fabriekant het bij de goede kant heeft van het design. En vaak (vind ik) wordt het er niet mooier op door die bodykits.
Zoiets John? ;) Je mag mij altijd om mijn mening vragen. Als het maar op een normale manier gebeurt en er normaal op gereageerd wordt.
Weet niet hoe je een foto toevoegd. Weet jij dat?
Xerxes zegt
alleen maar beter, ik hoop dat 80% van alle autorijders hybride gaat rijden.
John zegt
@Autogek Vul op image-url de url in van de foto. Die kan je krijgen door rechtermuisknop–> Eigenschappen te doen op een foto.. Gewoon dit hieronder copy paste doen.
Ik vind het trouwens ook geen verbetering, alleen die lampen zijn wel goed gelukt.. Succes
John zegt
Ah kak, nu krijg je dat dus… het is dus
je moet even 2x (X) verwijderen maar die heb ik er tussen gezet omdat je anders een soort foto krijgt… Het staat trouwens onder je nickname zeg maar, waar je typt.
Admin, edit mijn vorige post even please :)
Autogek zegt
@John: Mijn lievelings auto. Nieteens een hybride meer, maar full electric. ;)
http://www.liberty-ecars.com/?p=image-gallery
Klojum zegt
Ziet er leuk uit hoor, maar in Nederland met al z’n verkeersdrempels heb je er niks aan.
lambolover zegt
hoe een vriend van mij het dan zegt: “koop een smart en een voorbumper van een dodge viper bij, bindt die er omheen een je hebt een (om het even zo te noemen) gepimpte wagen.
maar nee bedankt! ik hoef geen hybride toch liever een vuile gorre bak met een paar 100 pk`tjes!
Carwoman-Ilse zegt
wat heeft iedereen toch met die prius…
ze zeggen allemaal wat een verschrikkelijke auto.. als je er niks mee hebt waarom reageer je dan op deze topic? ga iemand anders vervelen met jullie onzin…
ik vind dat deze gepimpte prius totaal uit zijn vorm is gehaald. Doe mij maar de normale prius als ik tussen deze twee moet kiezen… ik vind het design van de prius niet echt mooi.. beetje te hi-tech.. daarom ben ik extra blij met de auris hybride :D
bmw zegt
@Carwoman-Ilse: ja hoor, gelukkig is er de Auris, het icoon van het non-design. Dat komt ervan als je een auto kiest OMDAT hij hybride moet zijn. En Vroegwakker en Autogek mogen jammeren zoveel ze willen, ze zijn zelf verantwoordelijk voor het feit dat sommigen op hun posts inhakken (OK OK er zijn hier kinders op de site, maar laat ons die even negeren). Er is hier haast niemand die constant loopt te verkopen hoe zuinig en groen zijn wagen wel niet is. Behalve de Priussers. De Prius is geen auto, het is een fenomeen. Met een lelijke bodykit. Maar goed, heb je er dan al eens een mooie gezien? ;-)
bpc zegt
@bmw: auw:pdat gaaat steken
michel 350z zegt
WALD is gewoon het beste in bodykits, Gewooon super kwaliteit, Die lexus IS-F kit en de GT-R kit van hun teeeeeeeering man,
Maar wald heeft ook zn nadelen DUUR je zit heel snel op 1500K
michel 350z zegt
SORRY 15.000K
michel 350z zegt
Snap alleen niet die Prius Waaaaarom het is niet eens een auto
blag zegt
afschuwelijk maar wel de aerodynamica van een strijkijzer …
RND zegt
ze hebben vast hun best gedaan
Maarten zegt
In Essen stond ook een getunde prius. k vind het maar niks
Magnut zegt
ik ben echt een auto liefhebber, en ik ben eigenlijk ook tegen die elektrische zooi die allemaal komt.
maar bij in de straat staat die nieuwe prius en eigenlijk vind ik hem niet echt heel lelijk, zelf een beetje mooi. die nieuwe lampen staan hem best goed vind ik.
ik krijg ook een traan in mijn ogen als ik er aan denk dat we later niet meer die dikke V8 geluiden zullen horen maar slechts gezoem van een elektro “motor”.
ik kan ook totaal niet warm worden van de tesla crap..
mijn passie voor auto’s is nu echt enorm maar ik ben bang dat het niet hetzelfde zal zijn als we alleen maar in elektrocrap rijden…
zure toekomst naar mijn mening :^)
Ahura zegt
@Mercman: er is ook niks mis met de Prius III (hooguit de achterlampen. De I was een lelijk kleine sedan, de II zag eruit als een vis met net niet de goeie verhouding. De III is gewoon een volwassen auto geworden met strakke lijnen en een dynamisch uitziende daklijn. Mooi ding! Dit getunde hok is natuurlijk niks
Bazzl zegt
Wald kan er wat van!! Two thumbs up!
Het is wel echt een lelijke wagen btw
Vroegwakker zegt
De Prius is geen auto, het is een fenomeen.
Precies!
Laurens zegt
@Vroegwakker: NRC test deze week de gelijksoortige Insight. Een quote (krant ga je maar zelf kopen):
“Of ga ik na een maand of wat weer gedachteloos gas geven? Net als al die andere hybriderijders die me op de snelweg met 140 voorbijschieten. Ik verbeeld me dat het goedkopere leaserijders zijn, die hun Punto’s en Polo’s konden inruilen voor de chiquere hybrides van Toyota en Honda. Dankzij het kabinet dat de bpm schrapte, de bijtelling verlaagde en volgend jaar geen motorrijtuigenbelasting meer heft op hybrides. Nederland heeft nu het hoogste marktaandeel hybrides in Europa: 4 procent. In België: 0,20 procent.”
Een fenomeen, idd. Van het verkeerde voorbeeld, namelijk hoe met heel veel subsidiegeweld, geen milieuwinst te behalen. Geen wonder dat dat binnen Europa nergens navolging vindt. Maar Jan-Kees de Jager is heel trots…
Vroegwakker zegt
@Laurens:
Wat weer een totaal onzinnige reactie van jou.
Veel suc6 met je windmolen-gevecht tegen het financiele voordeel voor hybrides.
Mij interesseert het niet. Ik geniet er alleen maar van, als een toegift.
Een toegift aan een auto die zoveel fijner rijdt dan alles in zijn prijsklasse en 2x maal die prijsklasse.
Laurens zegt
@Vroegwakker: het is een quote uit het NRC, dat staat er toch duidelijk bij? Het hoge marktaandeel in Nederland is puur en alleen door de subsidies. 8500 Euro per ton bespaarde CO2, om precies te zijn. Die ton kost in werkelijkheid op dit moment zo’n 15 Euro, hetzelfde bedrag als bijvoorbeeld Ierland als CO2 heffing wil gaan invoeren.
Degene die het niet snapt, ben jij. Begrijpelijk, van een prius fanboy kun je ook niet veel anders verwachten. Maar wat als je de boel rationeel bekijkt?
bmw zegt
Q.E.D.
michel 350z zegt
Het is een batterij op wielen,
Carwoman-Ilse zegt
@BWM… kijk een serieuse post die het niet met mij eens is maar eht iig op een nette manier zegt! :D Top ;)
sorry de prius is wel degelijk een auto… als je er eens in hebt gereden valt het allemaal best nog wel mee. Er zit best een mooi geluidje in de 1.8 benzine motor die er ook in ligt…
de auris vind ik persoonlijk een mooiere auto als de prius.. vind alleen de middelconsole verschrikkelijk…! Wel had ie van mij iets sportiever mogen ogen… tis nu zo’n degelijk bakkie…
bmw zegt
@Carwoman-Ilse: Mja, ik vond dat mijn post misschien voor sommigen nog aanstootgevend ging zijn. Maar ben blij dat de inhoud overgekomen is, ik ben namelijk geen tegenstander van hybride of toyota of de combinatie in de prius. Het bashen heeft weinig zin, maar het probleem is dat je de wagen op zich nog amper als een wagen kan bediscuteren, hij belichaamt een richting voor de toekomst en dat doet de Auris een stuk minder. Design of geen design ;-) Ben je niet even lief als je een Mito met multiair koopt? Even lief en designgevoelig, dat moet je toch iets doen? :-P
carwoman-ilse zegt
@bmw: haha… een mito… ik moest eerst heel erg aan het design wennen… ik vind hem wel steeds leuker worden… en wat zou ik mijn vriend blij maken als ik een mito zou kopen… heb alleen op dit moment geen auto-centjes… :(
en aan de andere kant maar goed… der is zoveel te kiezen en alles gaat op mekaar lijken…
OT: mss belicht de auris minder het beeld van de toekomst… maar daarom vind ik hem juist mooier… ik vind de prius een goede auto.. maar best wel futoristisch… daar houd ik niet zo van… de prius is meer een ‘gewone’ auto.. en ik denk dat er heel wat mensen die zijn die nu om het geld eigenlijk wel hybride willen rijden maar de prius foeilelijk vinden, die straks de auris gaan kopen…
en wat betreft de prius werkt niet voor het milieu… een volkswagen passat bluemotion stoot 114 gr/km aan CO2 uit een prius 89gr/km… tuurlijk het zijn geen grote verschillen maar toch… het is wel vergeleken met de ‘schone techniek’ van volkswagen…
Laurens zegt
@carwoman-ilse: een Prius vergelijken met een Passat? Maar prima, en reken dan eens voor de lol uit hoeveel CO2 de hybride bespaart over de levensduur. Los van de discussie of de batterij in het ding wel zo milieuvriendelijk is. En zet die besparing dan af tegen de hoeveelheid subsidie die erop gegeven wordt. Dan begrijp je misschien mijn enige bezwaar tegen de hybride. En waarom de dingen in andere landen niet verkopen, als je de werkelijke meerprijs van de techniek moet terugverdienen.
Het is een techniek om energie te besparen, geen religie :-)
Vroegwakker zegt
On topic, wat een lelijke Prius zo met die zwarte motorkap.
Vroegwakker zegt
Laurens, “NRC test deze week de gelijksoortige Insight.
De soortgelijke Insight, was dat maar zo, soortgelijk en veel goedkoper.
Ik heb in een Insight en een Civic gereden en dat niet vergelijkbaar met ene Prius. Al niet met een Prius 1 en helemaal niet met een Prius 3.
carwoman-ilse zegt
edit – de prius is meer een ‘gewone’ auto.. moet natuurlijk auris zijn :$… edit –
bmw zegt
@carwoman-ilse: Je bewijst dat je de Prius wel op zijn design kan beoordelen, waarvoor dank ;-) Eigenlijk is het ontbrekende stukje van de puzzel de Mito Hybrid Synergy Drive :-D Soms vraag ik me af of de zaken er anders hadden voorgestaan mocht de Auris (of Corolla of whatever) de eerste geweest zijn, en niet de Prius. Een vieze designeutrale benzineauto met een hoog degelijkheidsgehalte die plots de schoonste jongen van de klas wordt. Of godbetert, dat de Passat eerst was geweest.
carwoman-ilse zegt
@bmw: natuurlijk hadden zaken er dan anders voor gestaan.. bedoel als je één variabel veranderd, veranderd de som ;)… maar hoe of wat valt niet in te schatten… maar een mito op hybride?? sorry dat past niet bij alfa…
off-topic… voor iemand die als nickname bmw heeft, praat je wel zeer weinig over bwm ;)
bmw zegt
@carwoman-ilse: nee, zo voel ik het ook aan, maar precies daarom is het misschien onvermijdelijk dat er een soort Prius is opgestaan. Hij moest misschien gewoon een buitenbeentje zijn, om niet aan onze gevoelens voor bestaande modellen te raken ;-) Off-topic: jouw nick is inderdaad duidelijker. Je bent niet de eerste met die opmerking, ben weg van Italiaanse wagens, zowel oud als nieuw, Alfa op kop. Maar pssst, niet voortvertellen. Waarom dan die naam gekozen, tja, als ik mezelf AlfaGiulietta of iets dergelijks had genoemd, zou men mij fanboyisme gaan verwijten :-) Shit, nu weet iedereen het…
@Laurens: de Prius is anders wel een voorbeeld van een richting in de ontwikkeling. Sommigen maken daar graag een religie van.
Ahura zegt
Niets mis mee :) Gewoon een hatchback met een sportief aflopende daklijn. A5 SportBack maar dan anders ;) En met een alleraardigst interieur en rijdt gewoon prima.. commentaar is voornamelijk gebaseerd op onderbuikgevoelens..
carwoman-ilse zegt
@Ahura: respect ;) pas maar op voor de reacties!
@bmw: jammer dat je die naam niet hebt gekozen… Alfa Giulia is een zeer mooie auto… :D, maar ik begrijp het hier wel…
Al kan daar geen Lancia Delta HF Integral tegenaan… ;)
Rijd nu ook een italiaan… en dat zal ook zo blijven… wat wil je met een vriend met voorliefde voor italianen… hangt zelfs een grote afbeelding van een masseratti in de kamer :P
Laurens zegt
@carwoman-ilse: typerend dat je mij geen reactie gunt. Want het argument van de onzin van de hybride subsidie, heb ik nog geen van de prii fanboy/girls zien ontkrachten!
@ahura: stroomlijn dicteert voornamelijk de vorm, zie de gelijksoortige Insight. Mooi of lelijk is smaak. Ik vind Prius III heel acceptabel, wat dat betreft. Maar zou er geen 40.000 Euro voor over hebben, als alle belastingen erop zouden zitten.
carwoman-ilse zegt
@Laurens: hoezo zou ik jou geen reactie gunnen..? Ik gun iedereen een reactie.. ik ben mij van geen kwaad bewust.
Ahura zegt
@Laurens: de Insight vind ik van de zijkant dan weer lelijk omdat de D-stijl zo vreemd in proportie is icm de vorm van de achterportieren. Alsof ze er achterkwamen dat de auto toch anders van lengte was dan ze dachten :P
Tja voor mij sowieso geen automaat dus de Prius zal voor mij al afvallen. Je zult me ook niet snel zien in een auto die je overal al ziet. Ik vind in het C-segment op het moment niet zoveel interessants bijzitten. Ja een Bravo in sportieve uitvoering en mooie kleur vind ik erg fraai maar het rijdt gewoon niet beter dan onze 2004 Mazda3
Autogek zegt
@carwoman-ilse: Er hebben al meerdere een reactie en ontkrachting van Laurens zijn stelling gegeven. Maar tegen dodemansoren maak je geen kans. Dus geen tijd aan besteden aub. Scheelt een hele boel stress. ;)
Laurens zegt
@Autogek: nee hoor, nog niemand. Maar als je het zo goed weet allemaal, geef dan even een samenvatting hoe je van 15 Euro per ton naar 8500 Euro kunt gaan. Juist jij als zelfverklaard VVD stemmer, zou je zorgen horen te maken over wel/niet goed bestede overheidssubsidie. Of reken je alles alleen maar naar jezelf toe? Dan ben je meer een SP’er :mrgreen:
Autogek zegt
@Laurens: Nee, jij loopt steeds te schrijven dat je de subsidie goed vind als hij ook voor diesels geld. En daar heb ik al meerdere malen aangegeven dat diesels met dezelfde CO2 uitstoot in totaliteit vuiler zijn dan de benzineauto’s. En daarom gelden er andere CO2uitstootnormen om de vervuiling gelijk te trekken. Maar de diesels worden pas met Euro6 normen even schoon als benzine/hybrideauto’s. En de regering heeft al aangegeven dat dan waarschijnlijk het CO2 verschil voor de belastingsvoordelen gelijk getrokken worden. Maar tot die tijd zijn diesels vuiler.
Nou , gefeleciteerd je heb weer een reactie. Maar ga nu maar schaatsen of zo.
Laurens zegt
@Autogek: nee hoor, weer zit je ernaast. Ik heb geschreven dat ik de subsidies onzin vind, maar als ze dan toch toegepast worden op basis van CO2 uitstoot, dan ook dezelfde normen hanteren ongeacht brandstofsoort. Jij bent vervolgens met veel fantasie de ene soort vervuiling om gaan rekenen naar de andere, om toch een soort van rechtvaardiging te vinden. Nergens vind ik een referentie die je theorietje ondersteunt.
Je bent gewoon een hypocriet, dat is de reden dat je vaak zo hard aangepakt wordt op dit blog. Altijd alles naar jezelf toe rekenen. Neem bijvoorbeeld je idee dat het onrechtvaardig is dat de bijtelling voor auto’s hoger is als je in het 52% belastingtarief valt. Ik lag weer onder de bank van het lachen toen ik dat las. Maar leg ook dat nog eens uit…
carwoman-ilse zegt
ik heb ook nooit beweerd dat ik de argumenten tegen de subsidies die de overheid geeft, wil ontkrachten… het enige wat ik heb gezegd over de CO2 uitstoot waren de emissiecijfers van de passat bluemotion en de prius…
ik wil me niet eens in die discussie mengen! want ik heb er geen verstand van!
ik weet wel nog een reden waarvoor heel veel mensen de prius ook niet kopen, terwijl ze het wel een mooie auto vinden en blij zijn met de subsidies! Er mag geen trekhaak onder! Heel veel caravantrekkers moeten de prius dus links laten liggen.
en daarbij heb ik, als je ergens over wil vallen, alleen nog gezegd dat ik het belachelijk vind hoe mensen deze auto lopen af te kraken. Als ze het dan toch zo’n lelijke auto vinden waarom reageren ze dan op deze post?
Laurens zegt
@carwoman-ilse: het viel me slechts op dat je iedereen een reactie gunde behalve mijn commentaar. Die was misschien ook wel te inhoudelijk ;-)
Een andere reden dat mensen geen hybride nemen is het gebrek aan ruimte. Een in mijn ogen in dezelfde klasse thuishorende Ford Focus stationversie oid biedt dan idd ook nog de mogelijkheid er een aanhanger achter te hangen.
Overheid zou er eerlijker aan doen een glijdende schaal voor de bijtelling te hanteren, en uiteraard geen verschil te maken tussen CO2 en CO2. Met de langzame afschaffing van de BPM wordt het verschil met de “muesli wagens” gelukkig wel kleiner.
Uiterlijk van auto’s geef ik nooit een mening over, dat is zo persoonlijk. Idem rijeigenschappen. Alles eigenlijk, er is niet voor niets zoveel keuze.
carwoman-ilse zegt
@Laurens: ik begrijp nu wat je bedoelt… ik dacht dat je bedoelde dat ik jouw geen ruimte gaf om te reageren.. maar zie nu dat ik niet reageerde op jouw reactie.. hierbij dan alsnog:
de reden om een prius met een passat te vergelijken heb ik niet… ik dacht aan een auto van ‘ongeveer’ dezelfde grote in een sedan uitvoering en heb toen de CO2 emisie via google gevonden… het is voor mij een te technisch verhaal om je ‘opdracht’ te kunnen uitvoeren… heb er namelijk geen verstand van en wil ook niet beweren dat ik het wel heb.
Het enige wat ik weet is dat toyota wel degelijk zijn best doet om de hybride techniek steeds meer te verbeteren om in de toekomst naar een geheel technische auto te kunnen toe werken..
niet alleen toyota is bezig met het verbeteren van hun emissies elke merk heeft wel één of andere techniek.. vw = bluemotion, fiat/alfa = multiair, volvo = DRIVe etc… al zie ik een volledig electrische auto niet als meest mileuvriendelijke auto
Ahura zegt
Ik denk de meesten die een Civic Hybrid of Prius hebben dat hebben gekozen omdat ze geen zin hadden in weer een Golf of Focus maar gewoon een (goedkoper) alternatief zochten in de lease die genoeg ruimte biedt voor zichzelf en evt hun partner..
Ahura zegt
Hm Avensis Wagon heb je ook al met A-label. Mensen met een echt gezin en met caravan zullen dan heus wel 10 euro per maand meer uitgeven om dan in een Avensis te kunnen rijden.. (geen idee wat de leaseprijzen zijn hoor maar goed)
Autogek zegt
@Ahura: Die A/B/C/D labels hebben niets te maken met bijtellingsregels. Dus die Avensis wordt iets duurder dan 10 euro per maand extra. ;)
carwoman-ilse zegt
@Autogek: daar heb je toch niet helemaal gelijk in.. de labels worden bepaald aan de hand van de emisie… de bijtellingsklassen, 14%, 20%, 25% worden ook bepaald aan de hand van de emisie… alleen zijn de labels niet geheel te linken aan de bijtellingsklassen…
Autogek zegt
@carwoman-ilse: Helaas Ilse. Die A B C D labels hebben alleen maar te maken met CO2 uitstoot per cm2. Dus hoe groter de auto, des te sneller kan hij een beter label krijgen. De bijtellingsregels hebben te maken met de totale CO2 uitstoot. Bv BMW is lekker groen bezig volgens zichzelf en het rijk. Want ze hebben veel A B C labels. maar niet 1 is een 14% bijtellingsauto. Omdat ze in totale uitstoot niet schoon genoeg zijn. ;)
carwoman-ilse zegt
@Autogek: Weer iets geleerd :D Maar zat wel in de goede richting ;) haha…
Autogek zegt
@carwoman-ilse: Daar zijn we hier toch voor om dingen van elkaar te leren. Hoe laat ik bv mijn minnaar niet zien aan mijn man als ik auto rij. ;) Maar je zat wel in de goede richting hoor. Weinige hier hebben er maar echt verstand van. Jij wil tenminste nog wat leren ipv alleen maar tegenspreken en cijfers verdraaien.
Laurens zegt
@Ahura: dat je geen idee hebt is duidelijk, we praten niet over 10 Euro :-)
(14% van 25.000 / 25% van 40.000) x tarief belastingschijf (35 – 52%) kan een verschil zijn van ongeveer 200 Euro netto, per maand…
Als het over 10 Euro zou gaan, was er geen discussie. Wat kan mij de hybride verder schelen, behalve dat het mooie techniek is, voor veel geld weliswaar.
Ahura zegt
@Laurens: prima. Kan jij opzoeken hoeveel je betaald voor een Prius per maand en hoeveel voor een Avensis Wagon 1.8 in de lease?
carwoman-ilse zegt
@Ahura: prius 124 avensis 241, verschil is dus 120 euro per maand…
Ahura zegt
@carwoman-ilse: dat scheelt wel ff ja :P Dat is meer dan paar biertjes laten staan hehe
Autogek zegt
@Ahura: Het scheelt per maand tussen de 80 en 118 euro netto per maand. ;)
Laurens zegt
@Autogek: reken dat eens voor? Als je anderen beschuldigt van het verdraaien van cijfers, ben ik heel benieuwd…
Autogek zegt
@Laurens: Jij vergelijkt een 25000 euro auto met een 40000 euro auto. En rekent bij de ene 35%belasting en bij de ander 52% belasting. Wie verdraait er nu wat> Ilse komt ook op 120 euro uit.
Laurens zegt
@Autogek: wist wel dat je het niet zou snappen, soms kloppen vooroordelen :mrgreen:
Prius is 25.000 inclusief BTW. Die eraf, plus BPM en daar weer BTW over, zo werkt het toch volgens experts…
maar je hebt deels gelijk, een kale Prius zou iets van 34.000 horen te kosten. Neem je de luxere versie, dan haal je de 40.000 natuurlijk wel.
Het maximale netto verschil in belasting is 270 Euro per maand (weer een rekenfoutje van mijn kant ;-) ), afhankelijk uiteraard van je werkelijke inkomen. Verdien je niets, betaal je ook geen bijtelling.
Misschien een ideetje voor je minnaar, jou een auto van zijn zaak geven. Valt natuurlijk wel een beetje op…
Autogek zegt
@Laurens: Nee, Ahura vroeg wat het verschil was tussen de kosten van een Prius of een Avensis. Niet wat het verschil van kosten had moet zijn volgens Laurens. Hij vroeg het werkelijke prijsverschil. En dat is of 14% van 25.000,- of 25% van 2.5000,- en daar 35 of 52% belasting op betalen.
Dus iemand vraagt om werkelijke kosten en “jij” gaat iemand voor zitten liegen hoeveel jij vind dat het verschil hoort te zijn.
En de Avensis heeft ook BPM korting. Maar daar hoor ik je niet over. De BPM korting op een Prius is trouwens 6000 en geen 9000 euro.
Laurens zegt
@Autogek: hahahaha. Je bent wel dom, voor een zelfverklaard expert…
25.000 x.81 x 1.4 x 1.19 = ? Een deel van het verschil is BPM, de rest BTW. Dat ik je ook dat moet uitleggen :-)
Autogek zegt
@Laurens: Ohh, en dat is alles wat je te melden heb? Niet dat je Ahura voorliegt over de daadwerkelijke kosten?
Laurens zegt
@Autogek: is heel wat meer dan jij uitkraamt, maar toegeven dat je niet kunt rekenen is toch niet zoveel moeite voor iemand met zoveel eruditie als jij…
als Ahura een duidelijke vraag stelt krijgt hij een duidelijk antwoord.
Een Avensis met een Prius vergelijken zal in de praktijk niet gebeuren, want totaal andere lease tarieven. Wist je toch wel…
carwoman-ilse zegt
mss wel handig: berekend via: http://www.leaseplan.nl/leaseauto/fiscaal_financieel/fiscale_bijteller.asp
carwoman-ilse zegt
via die link die ik heb gegeven van leaseplan, vul je de consumentenprijs in… dus inclusief BTW… dan vul je, je inkomsten klasse in (van 0 -17.000/van 17000 – ? en nog eentje) dan geef je aan in welke bijtellingsklasse de auto valt en of je een eigen bedrage doet… dan rekent het programmatje het vanzelf uit… ik ben bij de prius uitgegaan van 25.490 en bij de avensis van 27.000 nog iets… beetje laag maar ging me gewoon even om te kijken wat het verschil was tussen 14% bijtelling en 25% als je het goed wil doen, moet ff de juiste prijsen op toyota.nl opzoeken en dan invullen bij leaseplan…
Ahura zegt
Tja ik heb een autogerelateerde opleiding gedaan (niet afgemaakt trouwens) maar leasen is nooit mijn ding geweest. Ben er ook op tegen dus wellicht heeft het me daarom nooit zo kunnen boeien :P Enige wat ik wil is wat leasemaatschappijen maandelijks van je vragen voor een Prius en wat voor een Avensis. Gewoon jij als consument
Autogek zegt
@Ahura: Ligt helemaal aan het aantal jaar dat je de auto heb en hoeveel je per jaar rijdt. ;)
Autogek zegt
PS Per 2010 is het maar 5000 euro bpm korting.
Autogek zegt
Zoveel scheelt dat niet. 10 euro excl benzine of 40 euro per maand incl benzine bij 4 jaar. En waarom zou je deze niet vergelijken voor de lease? Dat is puur persoonlijk.
Maar vooral niet tegeven dat je iemand iets voor heb gelogen over kosten als hij je iets vraagt. Ik heb een rekenvfout gemaakt misschien. Maar lieg niet alles bij elkaar als iemand om informatie vraagt.
Laurens zegt
@Autogek: kun je even heel specifiek aangeven (onderwerp, naam, tijdstip) waar ik gelogen heb?
Autogek zegt
14 dec 15:59 hier. Je cijfers verdraaien door verschillende autoprijzen te vergelijken zodat je de prius belastingvoordeel sterk vertekend voor iemand die daar geen verstand van heeft. Terwijl iemand het werkelijke prijsverschil wilt weten tussen kosten Avensis en Prius. Maar dat zie je toch niet in.
Laurens zegt
@Autogek: 14 December 2009 om 16:49 sla je voor het gemak over? Resulteerde in een verschil dat nog een flink stuk hoger lag dan die 200 Euro van 15:59. Dat die berekeningen voor jou te moeilijk zijn, kan ik toch niet helpen.
Maar goed, je geeft in ieder geval toe dat je naast dyslexie ook nog dyscalculie hebt. Zet die bewering over je vermeend hoge IQ ook weer in het juiste daglicht. Straks ben je ook nog hetero…
Autogek zegt
@Laurens: Ach loop weg man. Jij maakt een auto in je hoofd duurder en gaat daarmee rekening. Als je de huidige prijzen met elkaar vergelijkt voor bijtelling scheelt het geen 270 euro, geen 200 euro, maar 80 tot 120 euro afhankelijk van belastingschijf.
Laurens zegt
@Autogek: wie is hier de leugenaar?
Als je mijn getallen narekent, kloppen de getallen. BPM speelt wel degelijk een rol, om de auto meer concurrerend te maken en ook nog eens in de bijtelling. Dat ontkennen, is waar ik vaak op doel: hybride is religie. Je moet het geloven…
Overigens wel interessant te weten op welke basis jij de vergelijking maakt tussen beide Toyota’s. Waarschijnlijk rijden ze niet heel veel :-)
carwoman-ilse zegt
ik wil ff laten weten dat ik me uit deze discussie trek…
Laurens zegt
@carwoman-ilse: ’t is idd een ordinaire bitchfight, jammer dat net jij dan afhaakt ;-)
Autogek zegt
@Laurens: Het feit dat jij er vanuit gaat dat ze zich terugtrekt ivm mij laat al zien wat voor dunk je van jezelf heb.
Laurens zegt
@Autogek: wat is het toch met je, dat je altijd alles in het persoonlijke trekt. Altijd weer die crybaby. Misschien had ik het wel over mezelf… maar over je terugtrekken alhier, ik zal je missen :-)
bmw zegt
@carwoman-ilse: en zeggen dat ik eigenlijk nog een post over de Giulietta wou maken ter jouwer attentie. Zit ik een dagje op mijn werk en is ondertussen is deze thread helemaal geëscaleerd… :-S
Laurens zegt
@bmw: geweldig idd die discussies met @autogek. Zie net een topic over staphorst in dwdd, op een of andere manier had ik meer hybrides in beeld verwacht…
carwoman-ilse zegt
@bmw: je mag als nog wel posten over die Giulietta hoor :D…
bmw zegt
@carwoman-ilse: goed zo! De Giulietta doet bij mij echt iets, enfin, heel veel. Mijn garagist heeft een rode spider staan, eigenlijk is het een Giulietta met korte wielbasis en zonder dak… en volgens mij is dat echt mijn all time favoriet, de zitpositie, het relatief lichte gewicht (al vermoed ik dat zijn gewicht voor die tijd niet echt uitzonderlijk was) en de warme zomerwind door je haar (wie heeft het over van die deflector schermen ;-) Hij staat hoog op mijn verlanglijstje, maar ik heb me laten adviseren om niet te snel in oldtimer avonturen te duiken :-) Leuk is trouwens dat hij designelementen heeft die je vandaag zowel in de Mito als de 159 terugvindt, de ideale combo (8c Competizione, zei je?)! Nieuw waren die natuurlijk niet, ze zaten eigenlijk ook al op de 1900 en daarvoor op de 6c.
De Giulia is een ander soort sentiment: mijn ouders reden ermee rond tot het de eerste helft van de jaren tachtig, tot het ding heel oud en uiteengeroest was. Ik was nog heel klein toen hij weg ging, maar in mijn herinnering was ik als kind nooit weg van de vierkante vormen. Als ik nu terug die wagen bekijk, dan zie ik er wel de charme van in en hoewel hij minder sportief leek, was dat niet echt zo. Al werd iedereen in de jaren zeventig plots wel rationeler en was brandstofverbruik plots een issue ;-) Ach, de verleidingen zitten aan alle kanten: een hypermoderne Mito met alles erop en eraan en kracht in overvloed, of de pure ervaring van een Giulietta met het lawaai en de roest erbij, wat je toch vergeet als je het geweldige design bekijkt. Keuzes, keuzes…
Vroegwakker zegt
@bmw:
” mijn ouders reden ermee rond tot het de eerste helft van de jaren tachtig, tot het ding heel oud en uiteengeroest was”
Wat ik gezien heb van Alfa’s en dan zeker in de jaren 70 en 80 schat ik dat die wagen dan al gauw 2 of 3 jaar oud was.
carwoman-ilse zegt
@bmw: ik heb zelf ooit eens in een giulia gereden.. van 1976 een paarse :D erg mooi… de Giulietta heb ik ff op moeten zoeken…(helaas mijn olltimer kennis van alfa is niet heel denderend) ik vind persoonlijk de giulia toch mooier…
ik ben alleen niet zo olltimer fan… ;) wel een leuke herrinnering :D
Vroegwakker zegt
Laurens, gefeliciteerd.
Het is je weer gelukt om een discussie met jouw onzin te verzieken.
Laurens zegt
@Vroegwakker:
1. ik wist niet dat je interesse had in een bodykit voor je I’tje, je hebt toch al een achterspoiler?
2. ik kan het niet helpen dat de gemiddelde prius rijder het IQ van een garnaal heeft, en daar ook nog trots op lijkt te zijn
3. een goed voorbeeld daarvan ben je zelf in je kleuterbijdragen over alfa’s, zie jij in nederland wel eens een toyota rijden uit die tijd…
Vroegwakker zegt
@Laurens:
Bedankt voor je opnieuw fijne reactie.
Gelukkig is het in jouw ogen, onterechte financiele voordeel, het enige dat je op een Prius tegen hebt, zoals opnieuw uit deze reactie blijkt.
Ik heb zojuist een Pizza gegeten, heerlijk, doet me aan Italianen denken. Pizza’s daar zijn ze goed in die Italianen, dat in tegenstelling tot betrouwbare technische dingen maken. En ik spreek daarbij uit ervaring: Italiaans is onbetrouwbare rommel.
Wel verrassend trouwens dat ze die multi air uitgevonden hebben, op zich heel goed. Jammer wel dat ze die MiTo Multiair zo lelijk gemaakt hebben.
bmw zegt
@Vroegwakker: je verhoogt je credibiliteit niet echt door Italiaanse techniek op een hoopje te gooien en te bashen. Fijn dat je tevreden bent met je Prius, maar loop andere merken niet zo te haten. En check de verwezenlijkingen van de Fiat Group maar even, dat kan je wereldbeeld wat bijstellen.
carwoman-ilse zegt
@Vroegwakker: en ik spreek uit ervaring: Itialiaans is betrouwbare kwaliteit…!
en zo begint zeker een leuke nieuwe discussie… geen zin an… fiat/lancia/alfa wordt toch altijd afgekraakt… laat iedereen het lekker bij zijn eigen merk(en) houden… zijn we allemaal blij