De Toyota Passo is een uitstekende auto voor de zelfbewuste en zelfverzekerde man vandaag.
De Toyota passo is zo’n auto die niet elke week voorbij komt bij Autoblog. Logisch, want het is een klein autootje dat alleen in Japan wordt geleverd. Maar in bijzondere tijden is het de moeite waard om even de automotive horizon te verbreden.
Toyota Passo
In tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden, is de Toyota Passo is eigenlijk geen Toyota. De auto is ontwikkeld en ontworpen door Daihatsu, dat de auto ook produceert. In feite is het een Daihatsu Boon, maar dan met Toyota badges erop. Daihatsu is al jarenlang de producent van kleine Toyota’s. Toyota wordt op de thuismarkt gezien als een wat luxere premium fabrikant van grotere auto’s.
Passo Moda Charm
De modellen van Daihatsu komen Toyota goed uit, want zo kan de Japanse gigant in elk marktsegment een auto aanbieden. Nu kunnen ze zelfs voor een heel specifieke doelgroep aan auto aanbieden: metromannen. Toyota lanceert namelijk de Passo Moda Charm. Dat klinkt als een vintage kledingwinkel, maar het is de guitige auto die je op de foto’s ziet.
Roze
Je kan de auto bestellen in vijf kleuren: wit, beige, rood, groen en de kleur die je moet kiezen: roze. Bij een roze Passo Moda Charm kun je kiezen uit een dak in carrosseriekleur of een wit dak. Bij de andere kleuren is dat zwart of de lakkleur.
Interieur
Niet alleen het exterieur is afgestemd op de bewuste modeman of hippe dame, ook in het interieur. Voor het betere autogevoel zijn de stoelen gehuld in synthetisch leder, in plaats van koeienhuid. Het geheel is best fraai afgewerkt voor zo’n kleintje, compleet met contrasterende stiksels, gouden strepoen en witte zitvlakken.
Briesende paarden
Op technisch vlak is de Toyota Passo Moda Charm gewoon een Daihatsu. Dus dat betekent een 1.0 VVTi driecilinder met 69 briesende paarden. Standaard krijg je een CVT-automaat met voorwielaandrijving. Optioneel is premium vierwielaandrijving zelfs leverbaar.
Ram-G-maN zegt
Een betrouwbare FIAT 500?
Jorrit zegt
@AutomotiveDesigner: Hmm… Ik zou het eerder een lelijke Fiat 500 noemen. ?
reactief zegt
Perfect voor de metroman… Beetje vergezocht als ze een vrouw in het beeldmateriaal gebruiken.
Die spreekt mij trouwens ook iets meer aan dan de auto, als metroman zijnde ;)
Dutchdriftking zegt
En als je de voorstoelen er uit haalt dan pas je er als Nederlandse man nét in!
knapzuur zegt
.. want die zijn allemaal 2 meter 30, eh wat? Wel duidelijk dat je nooit in een kleine auto hebt gezeten, want hierin zit je ongetwijfeld beter als de wat langere man dan in een BMW 3-serie, een Volkswagen Polo, Peugeot 208 of Renault Clio om maar wat voorbeelden aan te halen waar het knap vervelend kan zijn een fatsoenlijke zit positie aan te nemen zonder als quasi modo achter het stuur te hangen.
frank2b zegt
Dak ook nog even uitkloppen….
grasvreter zegt
Eeeh, ik denk dat zo’n auto niet verkeerd zou verkopen in Nederland. Om nu voor enkel Nederland een linksgestuurde versie te maken is misschien wel een dingetje, maar dit is een Aygo met wat meer ruimte. Beetje Fiat Panda, en daar rijden er best een handjevol van rond hier.
dedude zegt
Hihi, de metroman. Mijn favo programma Temptation Island geeft wel een kijkje in hoe de moderne man zich graag positioneert.
Wat een wijven, ongekend.
Robert zegt
Vroegâh had je de Toyota Paseo. Een kekke tweedeurs coupé. Dát was pas een auto voor de metroman. Of voor een dameskapper, natuurlijk.
stefke zegt
warooooooom krijgen wij deze auto’s niet? weg met die k… SUV’s
schreute01 zegt
Zeg maar de Pink Cadillac avant la lettre.
papa zegt
@schreute01: nope
fanboy zegt
Nee ik wil toch liever de Suzuki Hustler (ja, die bestaat echt onder die naam)
toyotafortuner zegt
Vind t anders ook wel een erg leuke karretje!
sudbina zegt
Ik zou inderdaad liever met de metro gaan dan hiermee rondrijden..