Dat werd ook wel een beetje tijd, ook.
De Toyota Supra heeft een beetje last van het Jordy Cruijf-syndroom. Voor wie de in Amsterdam geboren Jordy Cruijf niet kent: het was een zeer verdienstelijk voetballer. De aanvallende middenvelder speelde voor clubs als Barcelona, Manchester United, Celta de Vigo en Elaves. Ook is hij international: hij speelde negen maal in het shirt van Oranje. Waarom kent niet iedereen hem? Simpel, hij wordt vergeleken met zijn vader: Johan Cruijf, die uiteraard geen nadere introductie behoeft.
Enfin, terug naar de Toyota Supra. Ondanks dat de nieuwe sportcoupé zeker de moeite waard is, vergelijkt men het nieuwe model nog vaak met zijn voorganger. Zelfs wij deden dat afgelopen maandag nog. De oude Toyota Supra was voornamelijk beroemd vanwege zijn hardware. Met name de 2JZ-GTE motor is legendarisch. Deze blokken bleken dusdanig sterk dat vermogens van over de 1.200 pk mogelijk waren en nog steeds zijn.
Maar mocht je je Supra A70 of A80 origineel willen houden, dan wij hebben bijzonder goed nieuws! Toyota heeft namelijk het GR Heritage Parts Project in het leven geroepen. Een hele mond vol. Het project is aangekondigd tijdens de Japanse introductie van de Supra A90, door de grote baas van Gazoo Racing: Shikegi Tomoyama.
Het betekent eigenlijk niets meer of minder dat Toyota een speciaal programma is gestart met het bouwen van onderdelen voor de A70 en A80. Dus je kunt je ‘Fast & Furious’ uitgedoste Supra weer naar fabrieksspecificatie brengen. Toyota is daarin overigens niet de eerste, Nissan doet hetzelfde voor de Skyline uit dezelfde periode. Ook voor de originele NSX is er een dergelijk programma opgestart door Honda.
gandini zegt
En ik maar denken dat ze nieuwe bumpers hadden ontworpen voor de A90…
dper4mance zegt
@gandini: dat ga je met alleen bumpertjes niet oplossen. Hele verhoudingen van dat ding lijken nergens op…
Dutchdriftking zegt
@dper4mance: Ik vind hem juist prachtig!
hans75 zegt
@gandini: de titel suggereert idd dat toyota eindelijk een designer had aangenomen… helaas… de ontwerpen komen nog steeds van de stagiaire..
Gulli zegt
@gandini: nee dat laten ze aan de tuners over. Kijk het filmpje van Doug Demuro maar eens na
E34M5Touring zegt
Mwoah, ik kan een originele zeker waarderen maar juist de genoemde auto’s kunnen een beetje optische tuning prima hebben. Lang niet alle kitjes staan even goed maar sommige vind ik echt strak met wat toevoegingen.
Deze bijv. van Titan Motorsports
https://images.app.goo.gl/t9G9NPkbz1c1nfVG7
700pk en echt voor straatgebruik gemaakt. Toffe kleur ook.
mats106rallye zegt
Valt niet meer te redden al die Supra fanboys..
lincoln zegt
Ouwe voorraad gevonden ..
Nu nog klanten vinden ..
crashingduke zegt
Als eerste bestel ik twee grijze Sportsroofhouderafdekkapjes. Al het andere is nog niet kapot.
Dutchdriftking zegt
Het kost wat, maar dan heb je ook wat!
marinepower zegt
Zal best een prima in elkaar geschroefd karretje zijn, maar enig design is ver te zoeken. In mijn optiek een nietszeggende 14 in een dozijn Ikea ontwerp.
205zonderdak zegt
?
mashell zegt
Doet denken aan de Amerikaanse VW “V-Dub in tha house” reclame met de tekst “unpimp your auto”.
retsok zegt
Dit lijkt me een leuke kandidaat voor de rubriek “mijn auto”! Kandidaten?
jorden zegt
Op een zeker moment lijkt het toch of dat je in de zero’s ben blijven hangen en rijd je ietwat voor lul.
david_heutink zegt
De samenwerking met BMW is helaas te zien in deze eens iconische auto, jammer. Waarom Toyota dat gedaan heeft kan ik niet begrijpen. Het z4 platform is afgrijselijk.
daniel1975 zegt
Wat betreft spoilers, snap ik het wel, de originele turbo heeft al een mooie spoiler. Wat betreft motorische tuning; ik zou dat zeker niet terugbrengen naar 280-330 pk! Gewoon 400-700 of zo.