Toyota heeft een productieve concept-afdeling, die modellen de wereld in schopt die variëren van bijna productierijp tot ‘vrij experimenteel‘. Deze ME.WE kunnen we in de laatste categorie indelen.
Geheel in de geest des tijds gaat Toyota met dit kleine concept, dat over de blokkerigheid van een KEI car beschikt, op de eco-toer. Voor het design, dat van de hand van Toyota European Design & Development (ED2) komt, werd de hulp van het Franse Studio Massaud ingeroepen.
Kernwaarden: 750 kg, een aluminium chassis, volledig recyclebare polypropyleen kunststof carrosseriedelen, en multifunctionaliteit. Toyota plugt de ME.WE als vierzitter, pick-up en semi-cabrio ineen.
Meer weten? Neem dan een kijkje op Groen7.nl. Een video vind je op autojunk.
rotarypowah zegt
Leuk ding! Ook al ziet die gele eruit als een spons en doet het interieur met denken aan het gemiddelde interieur van winkels die recent een ‘nieuwe winkelformule’ aangemeten gekregen hebben.
norge zegt
Aanschouw de toekomst kinderen…
G-Ammo zegt
Nee dank u :)
toroloco zegt
Ollandse gaten kaas (wagen)!
betonstaal zegt
@toroloco: Yakuza-voorbereiding.
cocksdriveaudi zegt
Uitgesproken wagentje, uitgesproken LELIJK dat dan weer wel
pier zegt
Toyota blijft toch echt een enorm haat-liefde merk. Aan de ene kant hebben ze geweldige auto’s als de GT-86 en de Tundra (en vroeger de Celica en Supra om nog maar wat te noemen). Aan de andere kant zijn er ook enorm veel lelijke schijthokken door ze geproduceerd zoals dit ding, de Prius, en bepaalde modelgangen van het gangbare spul als Avensis en Corolla.
Freewarefreak zegt
@pier: wij hebben gewoon de lelijke Toyota’s. Was vorige week in Jakarta en je ziet daar allerlei brute Toyota SUV’s die wij hier helemaal niet kennen. Beetje als de FX modellen van Infinitie. Erg gaaf.
toyotafortuner zegt
@Freewarefreak: We hebben daar van Yarissen tot Alphard’s. Maar we hebben daar voornamelijk Kijangs die al sinds ’76 de wegen bevullen. Als SUV’s: van de Rush (Daihatsu Terios) tot de Toyota Fortuner (lievelings SUV) tot zelfs de Land Cruiser. (al dan niet in Lexus LX uitvoering) Uitgebreid, no?
Freewarefreak zegt
@toyotafortuner: Ja de Kijang.. gaaf. Stiekem heb ik een zwak voor het oude wat vierkantere model. Wat ik ook gaaf vind, alle Toyota’s hebben daar RWD. Mijn schoonmoeder heeft een Avanza en dat is ook een RWD. Persoonlijk is mijn Java favo de Toyota Camry. Dat is daar een erg mooie sedan. Dat model hebben wij hier niet. In het zwart.. zwijmel. Ik zal aanstaande Juni eens een paar mooie SUV’s van Toyota kieken als ik er weer ben. Ik weet eigenlijk niet welke die FX achtige is.. is dat de highlander? Nee.. die is voor mijn gevoel te vierkant.
Esprit_de_Flandre zegt
Textuur op een – waarschijnlijk plastieken – carrosserie, interessant. Vraag me wel af hoeveel vuiligheid er tussen als die ribbeltjes gaat kruipen.
Lijkt ook een beetje op de Mini, of beter gezegd: wat de Mini had moeten worden…
steelboy zegt
Hip en functioneel! Neem em zo maar in productie Toyota, incl houten latjes die we zelf van een laagje beits naar keuze mogen voorzien!
dotternetta zegt
Ik snap het dak niet, met die dingen die je zicht belemmeren
Edge zegt
Tsja, tuinstoelkussens wegen natuurlijk ook een stuk minder dan een volwaardige stoelen en als je de carrosserie van gaten voorziet scheelt dat ook wel wat. Zo had ik het ook nog gekund.
@ut0 zegt
Als je daar een ongeval mee krijgt …
betonstaal zegt
@@ut0: nee dan een SUV.
melkkoe zegt
Waarom moeten al die gedrochten elektrisch aangedreven worden?
Waar is de tijd gebleven dat concepts nog aangedreven werden door 8 en 12-cilinders
betonstaal zegt
@melkkoe: Kei-car concepten met 12 cilinders?
toyotafortuner zegt
Oh ja nog on-topic: Geinig! Lijkt net op een Japanse Mini. Doet me denken aan de Daihatsu Trevis. (die Mini-achtige Daihatsu) Zeker een compliment!
SJ zegt
Die hebben ze vast niet in de windtunnel getest…