De allerlekkerste Toyota is er weer helemaal klaar voor! Deze beul met veel Co2 uitstotende V8 motoren is opgefrist en helemaal klaar om Europa en Nederland te gaan veroveren. Wie wil er er nou geen Toyota die heeeeeel veel Co2 uitstoot en NIET zuinig is. Compenseert toch weer aardig voor al die Priussen.
De gefacelifte Land Cruiser V8 maakt zijn Europese debuut op het autosalon van Brussel en zal niet lang daarna bij de Nederlandse (en Belgische) dealer staan. Goed nieuws voor petrolheads is dat de benzineslurpende V8 ook weer leverbaar zal worden in ons kikkerlandje. Enige jaren geleden werd die uit het gamma gegooid door de importeur, maar nu is er gewoon weer een 318 pk/460 Nm sterke 4.6 liter V8 leverbaar. En die motor levert zelfs 30 pk meer dan zijn 4.7 liter grote voorganger.
Mensen die liever de brandstof van Satan tanken kunnen kiezen voor een 272 pk/650 Nm sterke 4.5 liter diesel V8. Die motor heeft aardig wat vermogen moeten inleveren, want voor de facelift leverde die motor nog 286 pk/650 Nm.
Binnenin is ruimte voor 5 of zelfs 7 inzittenden en voor de mensen op de achterste rij is tegenwoordig ook airco beschikbaar. Prijzen beginnen bij € 130.390,- voor de 5-persoons 4.5 V8 D-4D VX Automaat en als een benzinerijder moet minimaal € 153.390,- aftikken voor de 5-persoons 4.6 V8 VVT-i Executive.
PS Opvallend is dat Toyota in het hele persbericht met geen woord rept over “Co2 uitstoot” iets waar we normaal 100.000 keer over struikelen in persberichten. Ga er dus maar vanuit dat deze auto hééééél onzuinig is.
mopar zegt
130-150.000 is gewoon veeeeeeeeeeeeel te duur. De mensen die dat kunnen betalen kopen wel iets anders (range rover) terwijl die mensen die hem nodig hebben het waarschijnlijk niet kunnen betalen.
bigcar zegt
@mopar: dan toch echt liever een dikke cayenne :P
( de cayenne S is er al vanaf een ton, en de cayenne turbo kost 165K.. Dus hier in NL is die wagen wel meer dan genoeg :D )
maseratiferrarilover zegt
@bigcar: Cayenne, nog in geen miljoen jaar, zo’n gedrocht, en een Porshe dus NOOOOT
agera zegt
@bigcar: Adamim als je een top 3 zou moeten van SUV’s hoe zou je lijstje eruit zien en zou deze Toyota LandCruiser V8 erin voorkomen?
toon zegt
@mopar: Ik woon in Belgie en hier kost een V8benzine: €85.035 en een V8diesel: €73.350
Dat is dus zeker niet overdreven..
TimoBac zegt
@toon: Dat doet pijn om te horen als Nederlander :(
xilver zegt
@mopar: En een Range Rover is zeker zo goed als een Land Cruiser. Dus de mensen gaan idd een RR kopen omdat ze nog eens status er bovenop krijgen.
bassie zegt
@xilver: met een RR kun je geen klote, die dingen laten je offroad direct in de steek. Of in de zandbak, met 50 graden celcius.. Daar kom je alleen in luxe door met bovenstaande Toyota.
xilver zegt
@bassie: Jouw comment verraadt dat je nog nooit met een Range Rover hebt gereden… en zeker niet offroad… wij hebben thuis zo’n geval staan en dat ding is echt goed in offroaden… maar ECHT goed. Land Rover geeft je een gratis offroading cursus bij aankoop van een RR en daar laten ze je zien wat dat ding echt kan en je staat daar gewoon met je mond vol tanden. Het enige nadeel aan een RR, maar dat heb je ook met een Land Cruiser, is dat hij te groot is om in de bossen te kunnen rondrijden. In zo’n geval ben je beter af met een korte Defender.
xilver zegt
@xilver: En je hebt de correcte banden nodig… maar dat heb je ook nodig bij de Land Cruiser.
agera zegt
@xilver: Waar heb jij met een Range Rover offroad gereden. Er is een Land Rover die echt offroad kan en dat is de Defender.
Je hebt een beetje modder en plassen en de meesten denken dat dat offroad is In Nederland en Belgie.
Een paar jaar terug toen ik in Turkije op vakantie was heb ik gezeten in een LandCruiser V8. Zoals je weet staat Turkije niet echt bekend om zijn goede wegen. Dan heb ik het over de normale wegen, moet je nagaan hoe de bergwegen zullen zijn.
De meest smalle en steile wegen hebben we toen moeiteloos doorstaan en de grip van de LandCruiser is werkelijk grandioos. Van te voren had ik nooit gedacht dat we die wegen zouden doorkomen. Elk ander terreinwagen zou stil komen te staan en als dat gebeurt op meer dan 1800 meter ben je gewoon de sjaak.
De meest onbegaanbare wegen heeft de LandCruiser V8 doorstaan en mijn smpathie gewonnen. Zand, water, rotsen, let wel erg steile heuvels, zeer slechte bergwegen op hoogte niets lijkt deze Toyota te kunnen afstoppen.
Dit zeg ik als een ware Mercedes G-Klasse liefhebber. Ik heb met mijn eigen ogen gezien waartoe deze LandCruiser in staat is. Geen moment kreeg ik de indruk dat de auto ons in de steek zou laten. Deze auto geeft je een vertrouwd en veilig gevoel.
Deze auto heeft niet voor niets een sterke imago en een erg hoge status in zulke landen.
Sommigen zulke denken dat ik fanboy ben, maar iedereen mag denken wat tie wil. Waarom zeg ik dit, ik probeer objectief een juist beeld te schetsen. Dit zijn feiten en geen zinloze mening. Sommigen moeten deze auto niet onterecht zwart maken!
xilver zegt
@agera: Ik ontken niet dat de Land Cruiser goed is… heb ik nooit gezegd want dit is idioot aangezien die wagen echt goed is. We zijn vorig jaar met onze RR de Alpen ingereden aan de Italiaanse kant om te offroaden, die auto is daarvoor gemaakt want in sensu is het eigenlijk een sjieke Defender. Het voordeel dat een Defender wel heeft is dat hij een stuk minder weegt en minder afwerking heeft dus hij gaat overal gemakkelijker over dan een RR, maar die kan het klusje gerust ook wel klaren.
slickrick zegt
@xilver:
Ja je zal best off road kunnen rijden met je RR, als hij start tenminste:)
Ik heb ooit een kerel van de wegenwacht gesproken: als hier mensen wonen met een RR, dan ken ik ze allemaal
xilver zegt
@slickrick: Dat grapje van starten is ook achterhaald… jaren terug was een RR inderdaad rommel maar daar is serieus wat verbeterd. Wij hebben dat ding ondertussen 3 jaar en we hebben er nog nooit problemen mee gehad, technisch of elektronisch.
bassie zegt
@xilver: Je zegt dat ik nog nooit met een RR heb gereden, dat klopt bijna! Wij hadden er een, en je kon er werkelijk bijna nooit mee rijden, IEDER jaar voor hetzelfde onderhoud terug, koeling/radiator ALLES nr de klote bij offroad gebruik.. onbetrouwbaar als de pest, perfect voor asfalt.
Nee, een RR zie je nooit in gebieden waar een echte 4×4 nodig is. Zeker niet wanneer de temperaturen erg hoog en erg laag kunnen zijn. dan vriezen alle leidingen kapot bij de RR. Of scheurt alles door over verhitting.
rrvliet zegt
‘T is maar wat jammer dat niemand ‘m in Nederland echt nodig heeft, we gaan deze schoonheid nauwelijks tegenkomen.
vale46 zegt
@rrvliet: Schoonheid? Dan toch wel innerlijke schoonheid.
Ik krijg totaal geen “waauw”-gevoel als ik er eentje zie rijden hoor.
lambo4all zegt
@vale46: ben ik met je eens, als ik er een zie rijden dan denk ik elke keer: kost dat 130.000 euro?!
bigcar zegt
@lambo4all: nee, wil je zeggen dat een lamborghini elke cent waard is?!?
MAB zegt
@bigcar: nou een lamborghini is wel meer waard in elke cent dan dit.. naja dat is mijn mening.
vale46 zegt
@lambo4all: inderdaad, maar ik lees hier een beetje verder dat bij in Belgie een pak goedkoper is. Daarom viel ik zo achterover, die dure Hollanders altijd ;)
Btw: bij een G-klasse heb ik ook altijd dat gevoel.
rrvliet zegt
@vale46: Poh, ik vind dit zo´n indrukwekkende wagen. Mooi is misschien ´t verkeerde woord maar ik wordt warm van binnen als ik zo´n V8 diesel langs hoor kachelen.
Geweldige wagen!
norge zegt
De beste auto ter wereld .
bigcar zegt
@norge: plus 1, yup, true ;)
vale46 zegt
Minimum €130.000 :shock:
Ik wist dat hij behoorlijk duur was, maar die had ik niet zien aankomen!
Blijft natuurlijk wel een S-klasse op een Defender-onderstel.
Het beste van 2 werelden in 1.
maar hoeft dat nu echt zo veel te kosten? :s
Een persbericht zonder “CO2” in, dat we zoiets nog mogen meemaken :D
robbie zegt
@vale46: ik moest ook even 3x de slaap uit mijn ogen wrijven. Helemaal bij Toyota verwacht je zoiets niet ;)
Het enige “milieu” zinnetje dat erin staat is:
That’s it.
lambo4all zegt
@robbie: en met dat schoner bedoelen ze waarschijnlijk dat ze hem goed poetsen voordat ze hem afleveren.
vale46 zegt
@robbie: te verwaarlozen dat zinnetje.
Komt waarschijnlijk omdat in de landen waar hij veel verkocht word ze het woord ‘milieu’ nog moeten uitvinden ;)
Btw: hoe maak je zo een qoute in een andere opmaak in een reactie?
Iets met en ofzo? Geen idee waarvoor die 2 comando’s dienen of waar ik het kan vinden.
& werken die dan ook via Android app?
vale46 zegt
@vale46: ik denk dat ik perongeluk mijn 2 laatste vragen al heb beantwoord.
Om af te sluiten ook dat teken er achter zetten zeker?
Nu nog hoe je een quote invoert..?
Alvast dank en mijn excuuses voor de rommel
robbie zegt
@vale46: een quote doe je met :
[blockquote] lalala tekst [/blockquote]
En dan moet je deze: [] even vervangen door <.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@robbie: nu we toch bezig zijn… Wat is ‘dat rode rondje met cijfer’ die in de app rechts bovenaan staat?? Vraag ik me al tijden af! BVD.
vale46 zegt
@Svenska_Aeroplan_AB: Dat is het aantal ongelezen artikels dat je hebt in de Android app.
Die ongelezen artikels worden op de startpagina van AB android app ook met een rood lijntje ervoor getoond.
Via instellingen kan je instellen of hij elke keer je de app afsluit alles als gelezen moet markeren of dat hij de niet gelezen artikels moet onthouden.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@vale46: duizend maal dank! Eiiiiindelijk weet ik het. Hm, staat 16, drukke dag geweest! ;)
agera zegt
@vale46: Betrouwbaarder dan een Defender en populairder dan een G-Klasse wereldwijd dan is zijn prijs zo gek nog niet. De Japanners weten dat voor dit model een enorme vraag is en 1 + 1 =2.
Met een LandCruiser kom je nergens vast te zitten maar ook nergens. Dat heb ik zelf tijdens een vakantie ondervonden.
Een G-Klasse vind ik mooier :P, maar in dit segment heb je een G-Klasse of deze LandCruiser. Vanwege de betrouwbaarheid valt de Defender af.
Een G-Klasse vind ik mooi maar is ook duur en daarnaast ook erg duur in onderhoud. De LandCruiser is in vergelijking met die G een pak goedkoper in onderhoud en onderdelen. Om die reden wordt de LandCruiser weer erg interessant.
jdmfan zegt
Ik vind ‘m niet lelijk
Torsten zegt
Voor dat geld koopt toch iedereen een G-klasse?
robbie zegt
@Torsten: een G-Klasse is duurder dan je denk. De goedkoopste G-Klasse is een 3-deurs G 350 CDI BlueTEC en die kost 137.316 euro.
Een beetje fatsoenlijke 5-deurs G500 kost 171.987 euro en een G55 AMG kost maar liefst 222.474.
sdk16420 zegt
@robbie: En de G is ook iets kleiner denk ik.
norge zegt
@robbie: En de Toyota is beter dus waarom zou je?
Torsten zegt
@robbie: De 55 is dan ook een hele andere klasse, 350 komt wel in de buurt en dan maakt die extra 10k ook niet veel meer uit, toch?
sdk16420 zegt
@Torsten: De G350 heeft ‘maar’ 211 PK en 540NM:
http://www.autoweek.nl/auto/58032/mercedes-benz-g-350-cdi-bluetec-stationwagon-lang
Torsten zegt
@sdk16420: Bij zo’n auto gaat het toch niet om snelheid;). En onder de 10 sec naar 100 is toch acceptabel?
robbie zegt
@Torsten: een G-Klasse is wel een stukje kleiner en dus minder ruim. Ook zit je met 7 man niet echt comfortabel in een G-Klasse ;)
Torsten zegt
@robbie: Ohja, 7 man had ik niet aangedacht! Anyway niet mijn auto;).
agera zegt
@robbie: Maar als ik mij niet vergis gaat Mercedes alleen de 5-deurs nog bouwen van de G-Klasse, de 3-deurs gaan ze uit het assortiment halen had ik ergens gelezen.
jordy14 zegt
Prachtige en degelijke wagen maar wel aan de prijzige kant.
agera zegt
@jordy14: De auto is zijn prijs meer dan waard. De LandCruiser V8 is de S-Klasse onder de terreinwagens.
bigcar zegt
=_=”
Hoezo levert die dieselmotor vermogen in? Ik begrijp dat niet helemaal, want normaal zou je juist verwachten dat motoren na een facelift juist meer vermogen hebben dankzij vernieuwde techniek.. Anyone??
RuVi zegt
@bigcar:
14 pk inleveren is toch niet het einde van de wereld?
Misschien is het piekvermogen iets gedaald maar is het vermogen nu beter uitgesmeerd over een breder toerengebied?
Wie zal het zeggen.
Ik zal het echter nooit betalen voor deze auto, dan liever een RR of Cayennen
dutchiehd zegt
@bigcar: ik denk dat ze het motormanagement zo hebben aangepast dat ie iets minder Pk heeft, dus dat ie iets zuiniger/schoner wordt.. Who knows?
robbie zegt
@bigcar: waarschijnlijk omdat die motor nu voldoet aan strengere milieueisen. [gokje]
Yeelen zegt
@robbie: Ofwel moesten ze een groter verschil maken met de benzineversie, aangezien (bijna) iedereen voor de diesel ging? We kunnen blijven raden :)
dpiedro zegt
Zo’n auto is voor baronnen in colombia die door het oerwoud moeten en waar een range rover supercharged blijft vast zitten in de modder!
agera zegt
@dpiedro: Jij snapt hem deze auto komt letterlijk overal door in het oerwoud van Colombia, in het woestijn in het Midden-Oosten, in de safarigebieden van Zuid-Afrika. Daarom wordt de LandCruiser het meeste verkocht als terreinwagen.
dennisr zegt
vind hem helemaal niet mooi.. en is voor mij die echt geen 130.000 tot 150.000 waard, wat een belachelijk prijs voor zo’n bak.. Toyota is dan wel een merk met een goeie reputatie en mensen vinden het betrouwbaar.. maar om daar nou misbruik van te maken ?
koop dat een ander merk en van dat geld wat je overhoud kun je ook jaren en jaren onderhoud doen.. iets wat er bij de Toyota nog bij komt..
agera zegt
@dennisr: Dennis de prijs van de LandCruiser is niet aan de hoge kant en Toyota maakt daar geen misbruik van. Deze LandCruiser V8 is een verdomd verslavend ding, als je eenmaal erin hebt gezeten wil je niks anders meer. Niets lijkt de auto tegen te houden. Dankzij deze LandCruiser kijk ik met andere ogen naar het merk Toyota.
De LandCruiser V8 is de S-Klasse onder de terreinauto’s.
dennisr zegt
@agera: jaa ik vind hem niet mooi genoeg voor die prijs, vandaar mijn reactie.. ik heb dan liever een oude mustang als project + een nieuwe mustang voor dagelijks gebruik.. en dan hou ik nog geld over :lol:
jrmpower24 zegt
ik weet wel wat anders voor dat geld.
Mcvk zegt
Net even in de prijslijst gekeken, maar de BPM op een 4.6 VVT-i V8 Executive is € 68.252,- !!! (314 gr. C02/km)
Dat betekend dat dezelfde auto bij onze zuiderburen geen € 155.590,- kost maar €87.338,- en dan word het toch een hele interessante auto! (in de states rij je hem trouwens voor omgerekend € 60.000,- dus bijna een ton in euros minder!)
dennisr zegt
@Mcvk: maar verder hebben we het hier goed..
Mcvk zegt
@dennisr: Ja wij betalen als enige land ter wereld BPM en de benzineprijzen zijn bij ons het hoogst wereldwijd en dat terwijl wij ook nog wegenbelasting betalen terwijl dit in de rest van de EU in de brandstofprijs verwerkt zit, die dus nog lager is dan die van ons.
Hoezo de auto is een melkkoe.. Maargoed als we aan deze discussie gaan beginnen zijn we in het jaar 2158 nog niet klaar ben ik bang.
dennisr zegt
@Mcvk: eigenlijk geen discussie mogelijk, is 1 feit.. we worden dik genaaid, en kunnen er niks tegen doen..
nja, massaal stoppen met autorijden is misschien een optie.. kijken of ze er dan op terugkomen..
xilver zegt
@dennisr: En dankzij jullie Nederlanders is onze Belgische regering (maak dat mee dat we dat nog kunnen zeggen) hetzelfde gaat doen bij ons… Alle firmawagens worden zwaarder belast (via catalogusprijs en CO2-uitstoot). Moet het juist lukken dat mijn pa een Range Rover V8 Supercharged autobiography heeft… en kan hij lekker €1.300 per maand extra betalen voor vadertje staat… Dat is simpelweg niet haalbaar.
dennisr zegt
@xilver: ho ho, ”wij Nederlanders” zijn de gene die dat helemaal niet willen.. enkel die landverraders uit Den Haag.. weinig goeie woorden over voor dat volk daar.. kaalplukken en dan nog in de crisis terecht komen..
maar geloof me, ik leef me je mee ;)
xilver zegt
@dennisr: Dan heb ik een masterplan… we plegen een coup op onze regeringen… installeren een dictatuur en stellen een joint government af waarbij elke auto met een 3l of meer belastingsvrij mag rondrijden. En alles dat een V10 heeft of meer krijgt een maandelijkse tankkaart van €100 op kosten van de regering, dan kan iedereen toch meegenieten van dat motorgeluid. Het belastingsverlies halen we wel bij die groendoeners in hun Pruishokken ;-).
dennisr zegt
@xilver: 1 woord: Amen! :P
vale46 zegt
@xilver: hahaha!:D
Daar hebben ze het begrip ‘hemel op aarde’ voor uitgevonden!
Ohja, en ipv co2 taksen, bandenrook-taksen. Anders gaan we in permanente mist(lees:bandenrook) moeten leven..
Yeelen zegt
@xilver: Same here, zelfs voor een BMW 525d Touring met iets van een 135gr CO2 wordt er €700 extra aangerekend!
xilver zegt
@Yeelen: Dit is echt niet meer normaal… al de deftige auto’s gaan verdwijnen. En dan kijk ik nog niet naar het economisch verlies van zo’n belasting. 80% van de wagens bij Mercedes Lease worden een stuk zwaarder belast dus gaan ze minder leasings hebben waardoor ze mensen moeten ontslagen en dan kunnen de vakbonden weer komen lullen dat Mercedes onterecht mensen ontslaat…. België is naar de klote… ik verhuis wel naar Duitsland na mijn studies…
dennisr zegt
hmm, een Toyota of 2 Mustangs.. twijfel twijfel?
agera zegt
@dennisr: Easy for me ik neem de LandCruiser V8 :P klinkt misschien raar maar deze LandCruiser V8 staat erg hoog op mijn verlanglijstje :P
baap zegt
“Meer vermogen moeten inleveren bij de diesel”. Het volledige koppel zal weer bij een lager toerental vrijkomen?!! Het is in ieder geval een beul van V8, dat dieselblok!!
celica89 zegt
Beest van een wagen! In ieder geval van toekomstige familie droomwagen! Ik ga vaak de bergen in, in noord turkije. Met een Sedan gedaan tot nu toe. Bora 2.0 / Merceden E220 / A4 2.0.. Gaat prima, maar het is en bijft heel goed uitkijken dat je niet vastkomt te zitten. Met deze LC heb je een lekker luxe wagen, waar heel veel in past. Een 4×4 waar je ‘u’ tegen zegt! En je zit heerlijk hoog! Genoeg kracht om een appartement voort te trekken! Voor mij een ideale familiewagen. Maar goed eerst even sparen!
the-budel-guy zegt
Is nie prieeeeemiuuum
agera zegt
@the-budel-guy: in dit segment hoort deze tot de beste hoe gek het ook mag klinken, maar in dit segment is BMW en Audi juist niet premium.
the-budel-guy zegt
@agera: hap hap hap
agera zegt
@the-budel-guy: te snel gereageerd kwartje valt nu :P
integraturbo zegt
@agera: Kwartje van Kok?
bass zegt
Is wel heel veel geld vind ik
agera zegt
De auto is niet te duur, deze auto is zijn prijs meer dan waard. De prijs heeft te maken met het feit dat de landCruiser wereldwijd erg gewild is.
Auto´s zoals een X5, ML, Q7 of Cayenne zijn eigenlijk bedoeld voor asfaltwagen want een parkeerpoging in de berm is voor de meeste ML kopers het enige terrein dat ze met hun auto zullen verkennen.
Stoere en een riante bak en is een koning in het terrein en op de normale wegen.
agera zegt
@agera: asflatwagen moet natuurlijk asfaltwegen zijn :P
super zegt
@agera:
Dit is niet een echt bushmobiel, dat is meer de 70 serie die bijvoorbeeld nog in australie wordt verkocht:
http://www.toyota.com.au/landcruiser-70-series/specifications/wagon-workmate?WT.ac=VHLC70RangeSpecsWagonWorkMateSpecs
syliaca zegt
@super: Deze is ook zeker niet verkeerd op het terrein.
widodh zegt
@agera: Indaad! Hoewel ik het niet op benzine slurpers heb, blijft dit een prachtig staaltje techniek.
Voor in NL is een Landcruiser complete onzin, maar ik snap goed dat deze auto voor sommige delen van de wereld een must is.
Gaaf apparaat.
norge zegt
Genieten
http://www.youtube.com/watch?v=6mBWepaGD-I&feature=player_embedded
agera zegt
@norge: Thanks voor de video ik was ook op zoek naar zoiets.
agera zegt
@norge: Als ik mij niet vergis woon je in Noorwegen. Naar een ding ben ik benieuwd. Deze LandCruiser V8 is een van de beste terreinwagens en Noorwegen is heel anders dan het platte Nederland. Zie je de LandCruiser vaak rondrijden daar of niet?
norge zegt
@agera: Landcruisers zie je inderdaad aardig veel hier ja ,zelf een keer in de V8 versie van een maat van me gereden en kan zeggen dat het een heerlijke machine is .
Jammer dat het een hele dure machine is hier ,zeg maar goed over de 200 000.
lincoln zegt
wat is dit ??
een sierpaard die op een werkpaard wil lijken ..
of een werkpaard die graag een handtasje wil zijn ??
een travestiet ding iig ..
super zegt
@lincoln:
niks travestiet ding, dit is een auto voor warlords, drugsbaronnen en vn medewerkers.
lincoln zegt
@super:
o.k. joh .. dan is ie gay .. jij je zin ..
norge zegt
@lincoln:Gay? t’is geen cabrio.
integraturbo zegt
@norge: En niet roze!
integraturbo zegt
@lincoln: Dit is een MONSTER die zo over je lincoln walst!
lincoln zegt
-edit: zo is het wel genoeg geweest-
lincoln zegt
o.k. joh .. dan is dit een monster die over mijn Lincoln walst ..
jij je zin ..
E34M5Touring zegt
Liever een 2ehands G55.
speedlimit zegt
@E34M5Touring:
Tja als jij met minder genoegen neemt…
agera zegt
De enige Toyota die ik zou willen hebben.
xilver zegt
@agera: Dan ben je er 2 vergeten ;-) De Hilux en de aloude Supra!
speedlimit zegt
@agera:
Tundra?
agera zegt
@speedlimit: Die is ook erg ruig, maar een pick-up vandaar voor mij de LandCruiser V8. De Tundra is wel een beest van een auto.
G-Ammo zegt
Wat een beest!
Mensen die aan het twijfelen zijn tussen een G-klasse of dit, weten dus totaal niet waarover ze het hebben.
De Landcruiser is zoveel geavanceerder! En beter… da’s een feit.
agera zegt
@G-Ammo: Je mening geven enerzijds, een oordeel geven op basis van bevindingen anderzijds. Een feit kun je het niet noemen, omdat ik aanneem dat je beide auto´s niet aan de tand hebt gevoeld.
Neemt niet weg dat de LandCruiser een geweldige auto is, een van de beste op dit gebied.
Zelfs ik als een grote Mercedes G-Klasse fan geef het toe. Het zijn beiden geweldige tanks. Een tijdje terug heb ik tijdens mijn vakantie ondervonden (als bijrijder) hoe goed de LandCruiser is.
G-Ammo zegt
@agera: Wij hebben zelf ook de Landcruiser gehad ;) 90 serie… ;D maar ik snap wat je bedoelt.
agera zegt
@G-Ammo: Een ding zijn we het denk ik wel eens en dat is dat de LandCruiser V8 een van de beste terreinwagens is.
syliaca zegt
Beter dan een Prius.
norge zegt
@syliaca:Ligt eraan waar je de criteria zet.
syliaca zegt
@norge: Hij is overal beter, behalve qua prijs en mileubelasting.
dennisr zegt
@syliaca: verbruik..
syliaca zegt
@dennisr: dat bedoel ik o.a. met prijs.
vale46 zegt
@norge: als je niet naar de prijs en het milieu kijkt, is hij in alles beter. (nee, dit is geen uitdaging om er nog eentje te zoeken)
Yeelen zegt
@vale46: Parkeergemak! Als je niet óp een andere wagen wilt parkeren met je LandCruiser natuurlijk ;)
burninrubber zegt
My god fucking stoer ding
Davidov zegt
Lekker hoor, maar een Range Rover Vogue is óók zeer capabel in het terrein. Oh, en met een Cayenne kun je ook prima de woestijn in.
http://www.dailymotion.com/video/xkgq9p_the-porsche-cayenne-turbo-s-3-suv-desert-driving_auto
agera zegt
@Davidov: Dit valt onder het niets in het terreinrijden.
agera zegt
@robbie: Staat er trouwens een rijtest gepland of denken jullie aan een rijtest met deze Toyota Land Cruiser V8
pomfriet zegt
Ohjah, stoer ding. Maar wel beetje prijzig. Ik heb liever een X5. Off road kan die niet. Maar wanneer het asvalt stopt hoef ik niet verder. Foto’s met wat modder en filth zou leuk zijn, zo zie ik zon ding het liefst. Maakt em compleet. Zo zou toyota em eigenlijk moeten afleveren, met modder.. Joaa, dat is een leuk idee….
agera zegt
Misschien is Toyota offroad wel het beste merk ter wereld. De LandCruiser V8, LandCruiser en natuurlijk niet te vergeten de Toyota FJ Cruiser.
Voor de mensen die het nog niet weten of niet geloven check deze filmpje van de FJ Cruiser:
http://www.youtube.com/watch?v=LNYsBHln13Q&feature=related
jlammers zegt
De meningen over offraod lopen hier nogal uiteen.
Ik heb ik 2010 de Heroes Legend naar Dakar gereden.
We reden in een wrangler (te zien op 1:40) er reed een LC V8 mee op diesel. Man wat een mactige wagen. Hij zat nooit vast (auto te zien op 3:00) http://www.youtube.com/watch?v=7XZYuOnlZxY&feature=related
agera zegt
@jlammers: Tof filmpje en verder ook gaaf dat er 2 Toyota FJ Cruisers erin voorkomen. Inderdaad die LandCruiser V8 is echt een machtig apparaat, ziet er robuust en degelijk uit geeft je direct een heel vertouwelijk gevoel. Dat is misschien wel het belangrijkste aspect bij het offroad gaan.
agera zegt
@jlammers: Heb je trouwens deze filmpje gezien over de Toyota LandCruiser Prado?
http://www.youtube.com/watch?v=DMg7gF3xxxY