Toyota baas Akio Toyoda mag dan herhaaldelijk en openlijk enorm veel spijt betuigen, dit onderstrepen door extra diep te buigen en vooral veel beterschap beloven, maar het feit dat er wereldwijd inmiddels al meer dan 8 miljoen Toyota’s terug naar de garage moeten, heeft potentiële kopers aan het denken gezet. Uit een enquête gehouden onder 700 Duitse autokopers, blijkt dat één op de vijf Toyota kopers (20 procent) uitwijkt naar een ander merk.
Van de Toyota kopers geeft 27 procent aan de aankoop uit te zullen stellen totdat de storm rond Toyota weer is gaan liggen en de problemen zijn verholpen. Wanneer je het feit dat een groot deel van de nieuwe klanten afhaakt, optelt bij bij de kosten van de gigantische terugroepactie, dan is het niet lastig voor te stellen dat 2010 financieel een somber jaar wordt voor de Japanse autobouwer.
De media (jazeker, wij ook) zit er natuurlijk bovenop, maar persoonlijk ben ik van mening dat het allemaal niet zo dramatisch is. Daarbij vraag ik mij af of wij nuchtere Nederlanders hetzelfde reageren als de Duiters. Mocht jij eerder al je zinnen op een nieuwe Toyota hebben gezet, zou je nu dan afhaken of je aankoop uitstellen? Ik zou hooguit bij de aanschaf een beetje extra korting of gratis accessoires proberen te bedingen. (via: automobilwoche)
jan zegt
Zou niet afhaken, maar inderdaad een korting afdwingen ;)
John zegt
“bij de aanschaf een beetje extra korting of gratis accessoires proberen te bedingen” Geen twijfel dat jij een Nederlander bent zeg!
Misschien dat ik ook wel even zou wachten tot de storm over is, het begon met 1 dingetje maar nu stapelen de problemen zich toch wel op. Nog even wachten wat er verder nog aan het licht komt.
Daarnaast moeten we eerlijk zijn, er zijn enorm veel terugroep acties elke week voor andere modellen, het is de media die het allemaal opblaast. Genoeg andere merken die ook problemen hebben waar je weinig van hoort. Anders was dat nieuws over Honda ook niet naar buiten gekomen.
Ik ga er vanuit dat dit een nieuwe trend gaat worden, het publiceren van alles wat er mis is. En daar is niets mis mee. Ajuu!
Benjamin1 zegt
wat is er mis met een vastzittend gaspedaal? Het is niet zo dat daardoor bonnen gaat rijden met een Prius aangezien die dingen toch niet vooruit te branden zijn.
anoniem zegt
Nee? Je zult versteld staan hoeveel snelheidsovertredingen je er mee kunt krijgen!
midasracer zegt
Ik vind het een storm in een glas water. Laten we even teruggaan naar de jaren 90. Toen kwam aan het licht dat aan Mitsubishi auto’s vele tekortkomingen waren. Dit had men jarenlang onder de pet gehouden. De zogenaamde gestaalde prefectie was niets meer dan een reclame hoax. Dus dat Toyota gewoon hiermee naar buiten komt is lovenswaardig. Zolang Toyota bovenaan in de betrouwbaarheidsstatistieken eindigt, blijf ik Toyota kopen (of een ander vergelijkbaar merk wat ook bovenin staat). Gewoon de JD Power surveys, Autoweek en TUV statistieken bestuderen. Dat zegt meer dan een paar sensatie berichten.
lincoln zegt
tis allemaal de schuld van @autoblog.nl ..
paulusrx7 zegt
tjah ik zou op dit moment niet eens weten welk model van toyota ik zou willen kopem?? alle modellen zijn behoorlijk saai. alleen een V8 denk ik…
HDM zegt
@midasracer: alsof Toyota hier direct mee naar buiten kwam, volgens mij dateren de eerste ongelukken al van minstens 2 jaar terug, maar volgens mij nog veel verder.
midasracer zegt
@HDM: Er is geen een merk die meteen een paniekoproep doet. Meestal wordt een service letter, modificatie opdracht oid uitgegeven. Als een auto voor een beurt binnenkomt, wordt een evt. wijziging aangebracht of extra inspectie uitgevoerd. Meestal merk je er als klant niets van. Dat gaat in elke industrie zo, of het nu een vliegtuig, boot of auto is.
Timmie zegt
Euh… Zouden de problemen al niet verholpen zijn bij een (nu) nagelnieuwe Toyota??? Dus de vrees van potentiele kopers is op dit vlak onterecht!
Vincenzo zegt
en zo is het maar net, moet je maar goede auto’s afleveren. Niet meer dan terecht.
sab993s zegt
Wat een onzin om je aankoop uit te stellen, als je er nu een koopt zal de fabrikant en anders de importeur/dealer er echt wel voor zorgen dat je nieuwe Toy 100% in orde is bij aflevering.
C6_R zegt
@sab993s: “de importeur/dealer er echt wel voor zorgen dat je nieuwe Toy 100% in orde is bij aflevering.”
Dat zou je wel verwachten hè!
http://jalopnik.com/5468784/toyota-recall-three-chicago-show-vehicles-fail-floor-mat-check/gallery/
Maar ja, dat is maar een beurs waarbij duizenden mensen je auto’s van onder tot boven kunnen bekijken, voor individuele klanten zal alles ongetwijfeld tip top in orde zijn! :lol:
Sciurida zegt
Natuurlijk blaast de (Amerikaanse) media het helemaal uit proporties, hoeveel ongelukken zijn er nou echt gebeurd met Priussen? Hoogstens 10, maar die Amerikanen zijn ook niet dom: lekker ‘flamen’ die hap, zodat er weer ’true American’ wordt gekocht!
mrtn zegt
Ik zou in ieder geval geen Toyota meer kopen (als ik dat al zou doen). Dat er een terugroepactie is kan gebeuren. Maar dit merk stapelt fouten op fouten.
wimpie zegt
verbaast me niks
jan1666 zegt
Mercedes dieselmotoren iemand?
Renault rempedalen iemand?
Honda airbags iemand?
Nissan Kubistar iemand?
DUS ook het renault broertje van de kunistar
Peugeot 107 iemand?
Citroen C1 iemand
Fiat (grande) Punto iemand?
Ford hybride geval iemand?
STOP MET TOYOTA BASHEN! Niet alleen toyota heeft er last van! ik word het SPUUGZAT dat iedereen zegt van ”oeh ja toyota bah getsie dat SLECHTE merk, nou het is niet slecht.
het is gewoon een COMPLOT tussen GM en Ford, want welke 2 bedrijven zijn helemaal op Bashing koers? hun!
‘koop een GM of Ford product, lever je een Toyota in? EXTRA KORTING!’
het zou me niks verbazen als die (…) amerikanen gewoon hebben gezegd ” Saboteer de boel en krijg een miljoen”
lincoln zegt
@jan1666:
wie zegt dan dat Toyota een slecht merk is ??
wie is die iedereen dan ??
mrtn zegt
@jan1666: Hahaha een complot. Ja, dat zal het zijn. Je hebt mijn donderdagmiddag goedgemaakt. :)
Bob zegt
@jan1666: de Honda airbags worden zekers wel besproken .. daarnaast een klein beetje minder complot angst zou je goed doen.
Mr_Yigit zegt
Ik zou denk ik ook voor een korting gaan bij een eventuele aanschaf van een Toyota.
/spuit11
dotternetta zegt
Toyota is even op de vingers getikt en ze zullen nu nog veel betrouwbaarder gaan worden! (net als vroeger)
jan1666 zegt
De mens!
Overal op t nieuws oh ja Toyota is WEER teruggeroepen tsk tsk
als je reacties leest en hoort, vaak van ‘ja maar Toyota is slecht of dit of dat’. Het komt er op neer dat in het nieuws het zo gezegd word, dat het een slecht merk is (ze blijven maar zeggen Toyota dit Toyota dat. Als je het blifjt horen geloof je het dat het echt slecht is wat het niet is.
lincoln zegt
@jan1666:
oooh .. je bedoelt jezelf ..
dus jij bent dan zo,n sukkeltje die zich laat lijden door de media ..
Bert zegt
Had m’n Renault enkel maar een stug gaspedaal en een vreemd-maar-ongevaarlijk remgevoel, ik zou de hemel danken.
En ik heb dan nog moeten betalen voor al die herstellingen!
Ik wil een Toyota!!!!!!
TheStig zegt
De communicatieafdeling van Toyota maakt echt fout na fout na fout…. http://www.suvnieuws.nl/nieuws/1585/Toyota_dealers_halen_commercials_van_kritisch_radiostation
jan1666 zegt
@bert
goed zo! jij bent slim! koop betrouwbaarheid!
de amerikanen hebben de rempedalen gesaboteerd
de vloermatten van die lexuscrash lagen in de kofferbak, dus dan kunenn ze lekker tussen het gaspedaal zitten he?
de software is gehackt door bedrijven zoals apple (een insider) om het te verzieken en dan zegt apple ”hee toyota je auto is kapot (gnifgnif)
jan1666 zegt
@lincoln nee, ik ben gewoon een mens wat ziek word van dat gebash, mar er zijn genoeg mensen die zich WEL laten leiden door t nieuws en daardoor alles geloven.
lincoln zegt
@jan1666:
en wie is die “andere” dan ??
want jij bent echt de enige die zich hier iets van aantrekt ..
Thatsme zegt
Jan.. moet ik het gesticht weer bellen?:P
ot;
k geef ze geen ongelijk hoor, t ene na het andere model blijkt problemen te hebben..
Laat Toyota eerst hun testfase maar weer op orde krijgen, dan zien we wel verder.
jan1666 zegt
@lincoln ja ik trek me er wat van aan omdat de media van een bacterie een olifant maken en van andere merken minder zeggen. hoeveel ongelukken zijn er met alles bij elkaar geweest? 50 hooguit. op 9 miljoen. das 1 op 180.000, de kans is zowat nog groter dat je nieuwe SUV door n hippie in de fik gezet wordt! ..of dat je nieuwe BMW spontaan vlamvat
lincoln zegt
@jan1666:
jongen .. je kan zo de politiek in ..
je laten lijden door een media berichtje ..
en dan als een hysterische teef tekeer gaan ..
en te dom zijn om je veters te strikken ..
jan1666 zegt
@lincoln
ja leuk he? helaas voor jou heb ik wel mn veterstrikdiploma..
GOD zegt
hahahahahaha :lol: vette lol @lincoln & jan1666
jan1666 zegt
ja leuk he? vind ik nou ook, totdat L in zn autootje rijdt (een Lincoln?) en ineens merkt dat de mat onder zn pedaal zit (toevallig want de mat ligt in de kofferbak en het kan dus helemaal niet)
Jaymz zegt
@lincoln: “als een hysterische teef”…?
Je bedoelt een Toyoteef?
GOD zegt
@ jan1666
Gebeurd niet bij lincolns alleen bij toyota’s
volg je het nieuws wel?
Kyanite zegt
@Lincoln
Amen…
OT
Tsja ieder merk heeft zo af en toe een terugroep actie. Om om die reden een bepaald merk te kopen is natuurlijk dikke onzin.
Vastzittend gaspedaal (of cruise control wat jij wil)? Het is toch geen Opel Omega (zie berichten 31 oktober 1997)?
jan1666 zegt
@bob de Honda wordt te weinig besproken, overal in elke terugroepactie is het van ”Oh ja, weten jullie het nog allemaal van Toyota?
@jaymz
ha ha ha (not)
@GD
en dat durf je te beweren? dat er NOG NOOIT een Lincoln zo is gecrasht en zal gaan crashen? das knap..
mrtn zegt
@jan1666: Laat me raden, zoontje van een dealer die zijn inkomsten ziet teruglopen? :’)
Bob zegt
@jan1666: omdat de Toyota terugroep actie een van de grootste is ooit .. en die van Honda maar een schijntje is vergeleken met die van Toyota. 500,000 tegenover een paar miljoen. Tja.
@lan_evo: Toyota zag zijn betrouwbaarheids gegevens inzakken de laatste 2 jaar (en dat was al voordat de terugroep actie begon). Het is/was de perceptie dat Toyota’s betrouwbaar zijn.
http://money.cnn.com/2007/10/16/autos/cr_reliability/index.htm
jurrian zegt
Ik zou al geen toyota kopen voordat ik wist dat ze binnen de kortste keer terug naar de garage moeten, dus over mij hoef je je geen zorgen te maken jan. ;)
binnen een paar maanden is iedereen dit vergeten en weet niemand meer wat van die gaspedalen af. tenzij de toyota baas een nog diepere buiging maakt uiteraard.
slappehap zegt
Uit het onderzoek blijkt dat 20% van de potentieel in een Toyota geïnteresseerden afziet van een eventuele aankoop in verband met de huidige perikelen.
Lekker vaag hoor, en een al te zeer voor de hand liggende reden om iets af te wijzen wat toch al niet bovenaan je lijstje stond. Dennis is geïnteresseerd in Toyota’s (hij blogt er zelfs over), maar zou hooguit iets bedingen, dus in de praktijk nooit een Toyota aanschaffen. De eerste de beste inkopper daarvoor lag al weken op het puntje van zijn tong. Zoiets. En het schijnt zelfs zo te zijn dat bij die 20% mensen zaten die een jaar geleden nog nooit van Toyota hadden gehoord.
Een stuk zinniger wordt zo’n onderzoek volgens mij indien gehouden onder Toyota-bezitters, dan zegt het iets over de merktrouwheid en kun je de resultaten afzetten tegen eerdere gegevens.
Als antwoord op de vraag, voor wie echt een Toyota wil, now’s the time, de huidige reeks modellen zijn de best gecontroleerde Toyota’s ooit. Dat je al jaren voor Buckler-lul versleten werd deerde je immers toch ook niet.
jan1666 zegt
tenzij de toyota baas een nog diepere buiging maakt uiteraard.
ja dan stoot i zn neus..
ach…ze doen tenminste hun best, niet zoals VAG en Daimler(MB), die laat zn oude contacten doodbloeden (Krmann en Westfalia)
lincoln zegt
@jan1666:
nou spasmo ..
ik zal je effe snel wijzer maken ..
elke auto-fabrikant gaat een keer door het stof ..
dat komt ALTIJD om dat ze besparen op onderdelen ..
maakt dat uit ??
kan jou dat ECHT verrotten ??
nee .. geen flikker ..
zo werkt dat in de grote mensen-wereld .. klaar uit ..
dus stel je niet zo aan .. want dan ben JIJ de media-hype ..
Tuned. zegt
Nou een storm in een glas water wil ik het niet noemen zeg, en “maar tien ongelukken” zijn er altijd nog tien teveel. Het blijkt gewoon dat Toyota niet op alle punten zo goed is als gedacht. Sowieso zou ik nooit een Toyota halen los van dit maar dat terzijde.
jan1666 zegt
@tuned
10 te veel ja..maar altijd nog beter dan die exoten die uitbranden om zomaar een voorbeeld te geven, die, zou je zeggen, worden beter gecontroleerd voordat ze verkocht worden en daarvan branden er meer uit dan er toyota’s crashen door een fout in de auto..
Jipp zegt
Ik vind t niet erg, worden de wegen weer wat mooier…!
@jan1666, uit welke kliniek ben je ontsnapt? misschien tijd dat je terug gaat, voordat je jezelf nog meer belachelijk maakt!
alfa mannetje zegt
en ze roesten als een pitbull op een konijntje hapt.
brrrr….
Lan_Evo zegt
Zolang ze nog bovenaan/hoog in zo’n beetje elke betrouwbaarheidssurvey staan, zou ik me persoonlijk niet drukmaken over een kans van 0,000001% dat je gaspedaal blijft hangen of je matje onder je pedaal schuift, omdat je met je luie reet geen zin had om hem goed te leggen (in veel auto’s zitten de matten sowieso los). Losgezien van deze ‘problemen’ de laatste tijd, zijn ze nog steeds qua motorische betrouwbaarheid etc. een van de beste.
alfa mannetje zegt
@Lan_Evo: Wat zeg je nu ?Zijn we op een verjaardags feestje nu ? Toyota scoort al jaren steeds slechter .
en de motoren ? Lopen ze hopeloos mee achter en de diesels zijn al helemaal niet aan te raden .
Ga hier maar eens kijken :
http://www.adac-ortsclubs.de/images/Technik/Fahrzeugtechnik/pannenstatistik.pdf?phpMyAdmin=7c4a1f8630t2c353a1a
Jo zegt
NU VOLKSWAGEN
De Duitse autofabrikant Volkswagen (VW) roept meer dan 193.000 auto’s terug naar de garage in Brazilië wegens een technisch probleem met de achterwielen. Dat heeft VW donderdag bekendgemaakt. VW-rijders in Nederland hoeven zich geen zorgen te maken, het gaat alleen om auto’s bestemd voor de Zuid-Amerikaanse markt.
Het gaat om de modellen Novo Gol en Voyage die voor juli 2009 in Brazilië zijn gebouwd. De lagers van de achterwielen van deze modellen krijgen mogelijk onvoldoende smering waardoor ze kunnen vastlopen. In het ergste geval kunnen de wielen van de auto losraken. ,,Deze auto’s worden niet voor de Nederlandse markt gemaakt”, aldus een woordvoerster van de importeur.
mrtn zegt
@Jo: Acht miljoen versus 193.000. Nog wel een verschil lijkt mij.
lincoln zegt
@mrtn:
nou en .. da,s toch geen reden voor geen paniek !!
.. kill the media ..
jaap zegt
Koop toch maar een mooie peugeot trouwens de best motoren worden bij peugeot gemaakt de waarheid is touwens hard voor de conurenten
Ghettoblaster zegt
Ik haak af :-)
alfa mannetje zegt
Roest , veel roest :
http://www.autobild.de/artikel/dauertest-toyota-auris-1.6_941913.html
robbie zegt
@alfa mannetje: dit ook gelezen toevallig?
http://www.autobild.de/artikel/auto-bild-tuev-report-2010_1025706.html
Die großen Sieger in diesem Jahr: Porsche, VW und Toyota.
Toyota glänzt gleich mit insgesamt 15 Modellen unter den Top Ten in allen Alterklassen.
alfa mannetje zegt
Ik lees Autobild voor 25 jaar nu. Natuurlijk kun je Porsche , vw en Toyota noemen , maar noem dan ook dat Fiat en Peugeot er ook zijn en beter scoren !!! Het is een Duits blad en zij willen hun eigen markt beschermen .
Ik ben blij dat ik velen nu op de duitse pers heb geattendeerd.
Zoals je kunt lezen scoort Toyota en 8.5 en dat is niet best . Peugeot en Fiat staan aan de top met 1.5 , je kan het lezen.
Belangrijker is dat er een trend zichbaar wordt , al jaren
gaande terwijl in dit kikkerlandje zonder autoindustrie alwaar de pers zwaar afhankelijk is van de advertentie inkomsten van de grote merken geen info voorhanden is.
Maar de wereldwjde echobak, het internet ook wel genoemd, draait maar door in dit land.
alfa mannetje zegt
Het duitse Autobild heeft , zoals nu in nederland, altijd VW beschermd , om genoemde reden. De lezers, 5.000.000 stuks accepteerden dat niet meer . Zij hadden vele problemen met hun auto : bevriezende 1.0 en 1.4 motoren , DSG getriebes defect , diesel problemen , bobines ed
Een al lang lopende test van 100.000 heeft de lezers gelijk gegeven en zinsdien in Autobild radicaal omgedraaid :
100.000 km testen en zie hier het resultaat van de slechtst scorende :
http://www.autobild.de/artikel/dauertest-vw-polo-1.2-comfortline_49140.html
http://www.autobild.de/artikel/dauertest-vw-touran-2.0-tdi_58765.html
http://www.autobild.de/artikel/dauertest-vw-passat-variant-2.0-tdi_785569.html
http://www.autobild.de/artikel/dauertest-vw-fox-1.2_889510.html
jan1666 zegt
hoppatee!! eigen markt ingooien! wat ben ik blij met dat ..enigzins.. onafhankelijke blad!
Jipp zegt
@jan1666: de BILD een onafhankelijk blad wat alleen maar waarheden verteld, whahahaha.
alfa mannetje zegt
@Jipp: een blad die de feiten na 100.000 km rapporteert met de controle van de TUV .
God ,wanneer gaan we dat eens zien in Nederland …..
Jipp zegt
@alfa mannetje: En dat betekent dus dat er alleen maar waarheden in staan, jeah right, je weet dus echt niet wat de reputatie van de bild is in duitsland he, die is nog erger dan de telegraaf!
alfa mannetje zegt
@Jipp: je bent nog zo jong…….
lincoln zegt
@Jipp:
en welke auto,s heb jij na 100.000 km uit elkaar getrokken ??
en wat waren je bevindingen ??
passarcc1.8tsi zegt
@lincoln: helaas geen, maar wel auto’s met meer dan 100000 gereden, waarvan ik de onderhouds historie wist.
Jipp zegt
@lincoln: 1, een golf 1 voor een groot deel, na 240000 km, was niet veel mis mee. Maar feit is, je kunt een auto wel na 100000 uit elkaar halen, maar dan vind je bij iedere auto gebruiks sporen. De bild is gewoon geen blad met een hoog waarheidsgehalte, dat leerde we al van onze leraar duits op de middelbare school. Beetje vergelijkbaar met de telegraaf, maar dan erger!
Daarom moet je niet zoveel waarde aan hechten aan de testen van de bild!
lincoln zegt
@Jipp: tuurlijk ..
ik hecht dan ook veel meer waarde aan wat jij ooit van je leraar Duits hebt gehoort ..
mankeer jij iets in je hoofd ofzo ??
Jipp zegt
@lincoln: Vraag eens aan een dutisr wat de reputatie van de bild is!
de sjonnies zegt
Wie nu nog durft te zeggen dat Toyota’s emotieloos zijn, gaat bij mij over de knie !
jan1666 zegt
:P
Handling4eva zegt
Storm in glas water? Lees dit maar:
Top Stories
Secretive Culture Led Toyota Astray
by Dionne Searcey, Kae Linebaugh and Norihiko Shirouzu | United States (Copyright (c) 2010, Dow Jones & Company, Inc.)
The Wall Street Journal, Feb-09-2010 – On Jan. 19, in a closed-door meeting in Washington, D.C., two top executives from Toyota Motor Corp. gave American regulators surprising news.
Evidence had been mounting for years that Toyota cars could speed up suddenly, a factor suspected in crashes causing more than a dozen deaths. Toyota had blamed the problem on floor mats pinning the gas pedal. Now, the two Toyota men revealed they knew of a problem in its gas pedals.
The two top officials from the National Highway Traffic Safety Administration “were steamed,” according to a person who discussed the meeting with both sides. As the meeting closed, NHTSA chief David Strickland hinted at using the agency’s full authority, which can include subpoenas, fines, and even forcing auto makers to stop selling cars.
Toyota had known about the gas-pedal problem for more than a year. Its silence with U.S. regulators, and other newly uncovered details from the crisis enveloping Toyota, reveal a growing rift between the Japanese auto maker and NHTSA, one of its top regulators. Regulators came to doubt Toyota’s commitment to addressing safety defects, according to interviews with federal officials and industry executives, and accounts of Toyota and NHTSA interactions the past year.
The heart of Toyota’s problem: Its secretive corporate culture in Japan clashed with U.S. requirements that auto makers disclose safety threats, people familiar with the matter say. The relationship soured even though Toyota had hired two former NHTSA officials to manage its ties with the agency.
madru zegt
@jan1666…Een complot theorie…. Laat me raden….WTC torens dat is de CIA hun werk en Osama zit iedere zondag thee te drinken met Obama ? Denk je echt dat die japanners die wagens zouden terug roepen als ze niet wisten waarom juist er een probleem is ? En dan kan je uiteraard wel antwoorden dat ze het volk wil tot rust brengen door ze terug te roepen ook al is er niets aan, maar waarom zouden ze die in Europa ook terug roepen ?
Wits zegt
Wat is nou het probleem. Een kans van 1 op de 400.000 dat er een serieus probleem is met je pedaal. Er zijn fabrikanten die graag zoveel auto’s per jaar willen verkopen, terwijl deze merken ook diverse problemen hebben.
GOD zegt
^^ :lol:
alfa mannetje zegt
denk dat Jipp zijn kop aan het vlakken is : krijgt ie eindelijk eens 50 echte cc’s en niet 49.9 .
ps. ik gebruik het woord ”god” en daar is ie ! Welkom !
jipp zegt
@alfa mannetje: ik ben 26, maar heb genoeg moeten lezen en leren om dat te weten.
alfa mannetje zegt
@jipp: dan wordt het tijd voor het volgende : aleen als je iets weet ga je reageren…..
Jipp zegt
@alfa mannetje: toevallig weet ik voldoende dat Bild niet het meest betrouwebaar is, en waarschijnlijk gezien jou gedrag heb ik een iets hogere opleiding dan jij denkt.
alfa mannetje zegt
@Jipp: dat noem ze autobild , met gegevens van de TUV die de 100.000 km uitvoert en controleert .
Daarnaast zijn de klachten niet van testen , maar van autobild lezers.
Nou , een cursus duits en je kan het ook volgen. In Nederland leer je niets …..geen autoindustrie .
Jipp zegt
@alfa mannetje: cursus duits heb ik echt niet nodig, mijn duits is super. Alleen lees ik geen bild, bild is voor mensen die ook de telegraaf lezen en alleen sensatie zoeken.
RenesisHP zegt
@Jipp:
Doe mij een televaag met tieten..
C6_R zegt
@Jipp: Vraag eens aan je leraar Duits of hij ook weet of er een verschil zit tussen het roddelblad Bild en het autoblad AutoBild.
Volgens mijn leraar is blad X een onbetrouwbaar blad.
Volgens mijn leraar maakt Toyota de veiligste auto’s ter wereld…
Ik rust mijn kaas!
:roll:
GOD zegt
@ alfamannetje
:lol: at kop vlakken
en ook bedankt voor het warme welkom.
stel ik zeer op prijs ;)
alfa mannetje zegt
graag gedaan….het is oprecht en gemeend .
TSI-tje zegt
@jan666, ik weet niet hoe lang je op al op autoblog aan het lezen ben, je zou dit wel moeten kunnen begrijpen.
Altijd word er door de Toyota-Fan-Club hier geschermd met ‘hoe betrouwbaar en goed Toyota wel is’ dus nu er eindelijk iets mis schijnt te zijn met dit merkt word dit zo breed als mogelijk uitgemeten. Dat is de enige reden. Ieder merk heeft terugroepacties gehad, dat is een feit.
Doet niets af van gelijk welk merk. Toyota maakt gewoon hele betrouwbare, doch uitermate saaie, auto’s voor mensen die de auto zien als middel om van A naar B te geraken en hier weinig tot geen emotie aan willen (of kunnen) verbinden en verder nog de ‘oud-Hollandse-knakenpoetsers’ die voor de belasting voordelen gaan.
Trek het je niet aan… al deze feiten zijn niet de moeite waard om een ‘vet hart’ van te krijgen.
jan1666 zegt
Toyota maakt gewoon hele betrouwbare,
dank je TSI-tje, maar mensen die geen emotie kunnen verbinden? gaat dat niet een beetje ver? alsof VW dat wel heeft? ik moet eerlijk zeggen, dat VW met 1 smoel op alles een saaier ding heeft dan toyota met de Urban Cruiser…oke..de prius..en yaris..en..naja bijna alles behalve de UC en Aygo is een beetje oud maar ach..tis goed en goedkoop
passarcc1.8tsi zegt
want ik woon namelijk in duitsland, en de bild is hier echt niet het blad met de waarheden.
Freewarefreak zegt
Kan mij er wel iets bij voorstellen. Zou ook huiverig worden na al deze negatieve berichtgeving over Toyota in de media.
jip (die met 1 p) zegt
Nu Toyota’s niet meer het betrouwbaarst zijn, bestaat er geen enkele reden meer om er een te kopen.
alfa mannetje zegt
@jip (die met 1 p): toyootas zijn al een aatal jaren niet meer de betrouwbaarste . Gaat er nog iemand hier met zijn tijd mee, of blijven we maar echooeeen…..????
TSI-tje zegt
@Jan666: De UC is inderdaad een gedurfd model van Toyota, daarnaast hebben ze zo wel meer modellen gehad in het verleden (MR2, Supra etc.) maar de rest is, net als bij VW, saai maar degelijk. Persoonlijk, hou ik meer van Europeese auto’s. Maar laten we beide merken omwille van een ‘paar’ modellen uit heden en verleden niet gewaagd noemen. Dat is ook niet de discussie hier. Hoge bomen vangen veel wind, ik denk dat dit meer het issue is.
Ahura zegt
Nah simpel; allemaal aan de Mazda. Rij je gelijk met iets minder saais ;)
C6_R zegt
Ik hecht alleen waarde aan media die berichten schrijven waar ik het mee eens ben! De anderen zijn allemaal onbetrouwbaar!
Frans zegt
De betrouwbaarheid van Toyota is nog best aardig, kijk eens naar VW t.o.v. hun marktaandeel in de US, dat is pas schrikken. Zie Edmunds.com:
http://www.edmunds.com/help/about/press/161506/article.html
En Amerikanen en statistiek, onverslaanbaar.
tarquesh zegt
Dat het zoveel klanten kost is best spijtig, maar een gaspedaal en een rem is enorm belangrijk dat het goed functioneert natuurlijk. Gelukkig zitten er voldoende airbags in een Toyota om de inzittenden te beschermen als er in zo’n Toyota een slecht gaspedaal zit. Om de schade hoeven die bezitters niet bang te zijn. Toyota betaald.
Toyota is na mijn ervaring als ik er eens in gereden had of als passagier bij een bekende een doodnormale auto die gewoon van a naar b gaat. Dus prima.
RenesisHP zegt
Ophef in Duitsland over auto´s die niet uit Duitsland komen.. :|
Cantago zegt
Juist, maar geen Toyota kopen hierdoor? Je weet wel waar je aan toe bent als ze hun problemen vertellen, iets wat andere merken ook zouden moeten doen!
karm zegt
Cantago; je weet waar je aan toe bent? ze hebben het 2 jaar lang onder tafel gehouden!!! Vandaar de doden die gevallen en die vermeden hadden kunnen worden. Vandaar de rechtzaken die gaan komen in Amerika.