• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toyota in 2007 de grootste autoproducent

Auteur: sir_smokalot, gepost 21 december 2006 om 19:00 – 29 Reacties

toyota

Het blijft goed gaan met Toyota. Daar waar een aantal concurrenten, met name General Motors, erg veel problemen ondervindt, blijft het Japanse merk groeien. Toyota voorspelt volgens een Japanse krant 9,35 miljoen auto’s te verkopen in 2007, 500.000 meer dan in 2006.

Dit zou voldoende zijn om GM, nu met ruim 9 miljoen auto’s nog de grootste producent ter wereld, voorbij te streven. Qua beurswaarde is Toyota ongeëvenaard groot, na de keldering van GM op de beurs zelfs 10 keer groter. De vraag is dus of GM uit zijn benarde positie weet te komen of dat Toyota weet te profiteren en snel de grootste autoproducent ter wereld wordt (bron: freep.com).

Ook interessant!

  • Toyota blijft een betaalbare A-segmenter maken
  • Toyota GR86
    Naamsverandering voor Toyota GR86
  • Video: belachelijk boze BMW beukt blauwe Toyota
  • YouTuber laat Toyota Hilux van helikopter vallen
    YouTuber laat Toyota Hilux van helikopter vallen

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

GM, Toyota

Vorig bericht: « Meer ongelukken door verkeerd gebruik autobanden
Volgend bericht: Alfa Romeo dealers: thirteen down and counting »

Lees Interacties

Reacties

  1. fred zegt

    21 december 2006 om 20:29

    het is een leuk merk, met goede auto’s , nou nog (cross) motoren en ze zijn net zo divers als honda

    Login om te reageren
  2. stefan zegt

    21 december 2006 om 20:37

    Het was vroeger een nog leukere merk met de SUPRA/MR2/CELICA
    en nog veel onbekende sport modellen zo als de in 2001 verdwene sprinter trueno/corolla levin en de curren een sport coupe op basis van de 6e generatie celica.En ook natuurlijk de SERA de kleine sport coupe met vleugel deuren.

    Login om te reageren
  3. smaakversterker zegt

    21 december 2006 om 20:52

    Is niet moeilijk, ze zijn op alle gebieden superieur. zeker betrouwbaarheid.

    Login om te reageren
  4. Rick dos zegt

    21 december 2006 om 21:07

    Na hoogmoed komt de val zegt men………….

    Als dit gerealiseerd wordt, dan kan je alleen maar zeggen, petje af!

    Login om te reageren
  5. Fej zegt

    21 december 2006 om 21:09

    ze maken degelijke, betrouwbare autos die er goed uitzien, maar sommige modellen zoals de MR en de celica zouden een beetje meer ‘schwung’ mogen hebben. Zou het imago zeker geen kwaad doen!

    Login om te reageren
  6. Greg zegt

    21 december 2006 om 21:12

    @stefan
    ik ben zelf ook gek van die aparte modellen van Toyota.. ik ga binnenkort naar Suriname en daar rijden ze volop rond. Aparte modellen die jij net opnoemde en ook modellen als de MarkII, Cefiro en Windom. Ik begrijp niet waarom ze die auto’s hier niet op de markt brengen. Want Toyota zou dan in 1 keer af kunnen komen van hun stoffige imago.

    Login om te reageren
  7. Benny1 zegt

    21 december 2006 om 21:15

    Fej de celica verkopen ze al tijdje niet meer….

    Login om te reageren
  8. JPM zegt

    21 december 2006 om 21:19

    Geweldig, ze moeten het echt hebben van de duurzaamheid en de kwaliteit want wat innovativiteit betreft lopen ze wat achter, vooral op hun Duitse concurrenten. Dat is goed te zien in de F1 waar ze nog niet echt hebben weten te imponeren.

    Login om te reageren
  9. Citrofiel zegt

    21 december 2006 om 21:52

    Ik vind het jammer. Toyota maakt verschrikkelijk saaie auto’s. Daar wil ik er niet méér van zien.

    Login om te reageren
  10. stefan zegt

    21 december 2006 om 22:18

    Als je denkt dat toyota saaie auto’s maakt dan weet je maar weinig van toyota
    heb je ooit de CALDINA gt-four gezien of de CROWN serie’s of de MARK X dat
    zijn echt geen saaie auto’s of de CENTURY met een 5 liter v12.

    Login om te reageren
  11. TheAnswer zegt

    21 december 2006 om 22:41

    @ stefan,

    Helemaal mee eens, het is jammer dat de aparte sportcoupes van Toyota niet op de Europese markt zijn. Zo vind ik de Scion (dochtermerk van Toyota in USA) er ook best aardig uitzien en ’t is zeker geen onbekende in de tuningscene.

    En op het gebied van autosport heeft Toyota zich ook allang bewezen, kent iemand hier toevallig de vorige 2 generaties Celica Gt-4 die eind jaren 80 tot begin jaren 90 de WRC domineerde samen met Carlos Sainz als coureur?

    Login om te reageren
  12. Ruben zegt

    21 december 2006 om 23:11

    Yep en niet te vergeten de Corolla WRC die ook in de rally domineerde!
    De MarkII is ’n verschrikkelijk dikke bak die men hier in europa niet kent…vergelijkbaar met ’n bmw 5 of 7 serie…alleen dan met echt rappe PK’s…niet dat die bmw’s traag zijn.

    @ citrofiel:
    Dan ga je ’n zware tijd tegemoet,want het harde bewijs is hier duidelijk te lezen.
    Toyota blijft maar groeien en meer verkopen…iets wat ik van PSA niet kan zeggen…citroen durft met z’n eigenwijze design…maar verkoopt ’t…nee,men gaat nu eenmaal voor kwaliteit zo te zien en die is bij de fransen nog steeds ver te zoeken.

    Login om te reageren
  13. heidekonijn zegt

    21 december 2006 om 23:28

    Zolang de klant vindt dat Toyota hem goed verzorgd, zal het merk blijven groeien, en maar goed ook want dat is een duidelijk signaal naar de andere merken toe hoe het moet. Dus wat dat betreft petje af.

    Van wat kennissen die het kunnen weten hoor ik dat het wel steeds moeilijker wordt om de kwaliteitsmaatstaven hoog te houden met al die verschillende producten, markten en fabrieken. Benieuwd of ze zichzelf geen stokken in de wielen steken.

    Login om te reageren
  14. autoblogger zegt

    22 december 2006 om 00:07

    In thuisland Amerika blijft GM de grootste. De nummer-2 positie zal worden overgenomen door Toyota, Ford gaat naar plek nummer 3: http://www.nytimes.com/2006/12/21/business/21auto.html?ex=1167368400&en=03186548fb7e6773&ei=5070&emc=eta1

    Login om te reageren
  15. Coyote zegt

    22 december 2006 om 01:54

    @JPM
    De duitsers meer innovatief? Ik wil niet veel zeggen maar de Prius is toch een zeer innovatieve auto…
    Bij Mercedes E is de brake by wire in de nieuwere serie weer verwijderd… teveel softwareproblemen. BMW.. ook veel softwareproblemen. De Prius heeft veel meer computers aan boord maar met weinig tot geen problemen.
    Porsche heeft de hybride techniek in licentie genomen van… Toyota. En Porsche maakte een come-back door efficienter te gaan produceren nadat men om raad had gevraagd bij… Toyota.

    De F1 is trouwens niet echt een maatstaaf voor auto’s die we dagelijks gebruiken… Ik hecht veel meer waarde aan de auto’s die er nu zijn en er in de afgelopen 10 jr waren om te bepalen of een merk goed is of niet.

    Login om te reageren
  16. fred zegt

    22 december 2006 om 10:15

    ik heb ook nog een tijdje een toyota crown gehad, was inderdaad een heerlijke auto om mee te rijden.

    Login om te reageren
  17. Greg zegt

    22 december 2006 om 11:04

    Ik denk dat de kenners het er wel over eens zijn dat Toyota niet alleen kwalitatief bij de best of the best hoort, maar dat ook Toyota-design niet onder doet voor welke autoproducent dan ook.

    Het nadeel is dat wij hier in N.L. het moeten doen met Yarissen, Corolla’s, Avensissen enz. Hierdoor kennen de meeste mensen de mooie modellen niet zoals de Reiz, de Avalon, de Nadia, de MarkII en ga zo maar door.

    Login om te reageren
  18. JPM zegt

    22 december 2006 om 16:12

    @ Coyote

    Hmm ben ik het niet mee eens, alle moderne veiligheidssnufjes en technische verbeteringen in alle autos ter wereld komen van renault of mercedes. Ga maar na wat je in je auto ziet als je er zit, niets maar dan ook niets is afkomstig van een Toyota. Ok wat hybride techniek betreft lopen ze voor. Maar verder nee…

    Login om te reageren
  19. Nick zegt

    22 december 2006 om 18:02

    Hybride aandrijvings technologie (PEHV) is trouweens NIET door Toyota of Honda uitgevonden, maar door ing. F. Porsche hemzelve, maar die was helaas te laat om het te patenteren en Woods Motor Vehicles (Amerikanen, die zonodig alles van Europezen willen jatten :P) had het al op de markt gegooit.

    En dat was ruim 90 jaar geleden.

    Login om te reageren
  20. Philip zegt

    22 december 2006 om 21:55

    Enkele jaren terug heb ik staan praten met de trotse eigenaar van een Honda Insight. De eerste hybridewagen van Honda. Weliswaar nooit op het Europese vasteland ingevoerd.
    Hij vertelde mij dat zijn exemplaar een “spionnagewagen” van Mercedes was.
    De bijgelegde draden onder de motorkap bewezen dit.
    Geloof mij de Duitsers zijn knoeiers. Zij hebben mooie ideeën en de uitvoering mag er ook zijn. Maar de werking en de betrouwbaarheid, oei oei oei.

    Login om te reageren
  21. Coyote zegt

    23 december 2006 om 13:00

    @JPM

    Daar verschillen we dan van mening over.
    De Duitsers brengen vaak dingen eerder uit.. maar hebben daar nogal wat technische problemen mee; dat kan ook gezien worden als een produkt te vroeg op de markt brengen wat nog niet 100% is uitontwikkeld…
    Goede voorbeelden: Brake by Wire van mercedes en 6-versnellingsbak van VW op diesel.
    Tja, Renault…. als je een top 3 samenstelt van technische slechte merken dan staat Renault daarbij. Bij de tevredenheidstrofee van Autoweek bengelt dit merk met Peugeot helemaal onderaan. Ze hebben maar 1 sterk punt.. de NCAP scores.

    Login om te reageren
  22. Coyote zegt

    23 december 2006 om 13:17

    lol, alle auto’s hebben tegenwoordig iets van Toyota…. de produktiemehtode….

    Login om te reageren
  23. igssgs zegt

    23 december 2006 om 17:01

    JPM schrijft dat de Toyota niks innofatiefs heeft gebracht. Ik wil hem er graag aan herinneren dat multi-kleppen techniek bij Toyota vandaan komt. Dat Toyota dit al standaard toepaste in zijn productie modellen toen de eropese modellen dit alleen maar kende in hun GTi varianten.
    Over de Prius zal ik zwijgen, dat is bekend. Ik wil nog wel even de Clean Power diesel noemen. De eerste en tot nu toe enige diesel met Katalysator welke de roetuitstoot tot een minimum beperkt.

    Login om te reageren
  24. Coyote zegt

    23 december 2006 om 23:29

    Om nog even op het onderwerp terug te komen. Ik denk nog steeds dat Toyota over 2006 gezien al de grootste zal blijken.
    GM moet inkrimpen en als ze nog steeds groter zijn dit jaar dan heeft GM auto’s geproduceerd waar geen markt voor is. Die staan dus ergens op een groot parkeerterrein bij dealers, etc.

    Login om te reageren
  25. Franco zegt

    24 december 2006 om 00:17

    Euhmmm,

    Multi-kleppen techniek werd al toegepast door E. Bugatti…in 1930!!!
    Wel is het zo dat Toyota het geperfectioneerd heeft EN dat de auto’s eveneens superbetrouwbaar bleven.

    Als dat niet innovatie is, JPM?

    En Coyote noemt zeer terecht de productiemethode. Gekopieerd door zowat alle autofabrikanten.

    Login om te reageren
  26. Ruben zegt

    24 december 2006 om 03:37

    @ JPM

    Alle moderne veiligheidssnufjes en technische verbeteringen in alle autos ter wereld komen van renault of mercedes.
    Yeah right…wat heb je aan je 5 sterren euroncap laguna als je er alleen maar mee bij de garage staat met pech?
    Als er ’n veilig merk is dan is ’t Volvo wel en daar komen de meeste technische snufjes vandaan.

    En helemaal terecht wat Coyote opnoemt: de productie methode “Just in time”
    De onderdelen worden pas geleverd wanneer ze nodig zijn waardoor de fabriek geen hele grote opslagplaats wordt.
    Dit is wat zo’n beetje alle merken over genomen hebben van Toyota.

    Er zijn zat mooie toyota’s die hier niet gelverd worden.
    De Camry wordt tegenwoordig hier niet meer geleverd aangezien het ’n bijna Lexus was en weinig animo ervoor was.
    Kijk eens naar amerika…daar verkopen ze ze als zoete broodjes…al 3 jaar nummer 1 in de personenauto verkopen.
    Er werden 2x zo veel Camry’s daar verkocht als de totale autoverkopen in heel Nederland en dat voor 1 model auto die hier niet eens aansloeg!

    Toyota introduceerde ook als 1e ’n motor met 20kleppen…de 4A-GE Silvertop die ’n paar jaar later werd opgevolgd door de 4A-GE Blacktop.
    Beide motoren ’n 1.6 20V hadden geen turbo/compressor en leverden rond de 165pk.
    Volkswagen zag er later wel brood in en kwam toen op ’t idee om ’n 5 cylinder 20V te produceren ipv ’n 4 cylinder 20V want dat zou jatwerk van Toyota zijn maar dit is eigenlijk ook jatwerk.

    Login om te reageren
  27. Bart zegt

    2 februari 2007 om 00:35

    heeft iemand een link naar een site ofzo, waar een soort van overzicht staat van welke automerken onder welke paraplu vallen?
    Een soort van een stamboom oid.
    Wie kan mij hierbij helpen?

    BVD!

    Login om te reageren
  28. Luuk zegt

    17 april 2007 om 08:13

    ik vind toyota geen goed merk ik heb er is een gehad en die was binnen een maand al stuk!

    Login om te reageren
  29. josien zegt

    20 juli 2007 om 16:32

    @fred.hallo fred,ik heb sinds kort,lees 3weken,een crown.ze is een feest om te rijden.heb je advies of een onderhoudsboek oid voor me?fotokopie is ook welkom.pnaotk? er ontbreekt wat in het interieur en ik weet niet wat.foto”s oid van het interieur zou ook fijn zijn.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North