
Schrapers opgelet! Toyota claimt met bovenstaand hybride gebakje de zuinigste benzineauto en goedkoopste hybride op de markt in haar portfolio te zullen gaan hebben.
De hybride krijgt een aandrijflijn die 20% lichter is dan een Prius dankzij een compacte maar krachtige elektromotor en een 1.5 liter benzineblok. De gehele aandrijflijn is nieuw ontwikkeld. De Full Hybrid Yaris is daarnaast voorzien van een traploze CVT automaat en zal standaard ook over LED achterlichtjes en Climate Control beschikken.
Toyota claimt dat de volledige binnenruimte van de Yaris behouden blijft voor deze hybride variant doordat de accu’s onder achterbank zijn weggestopt. De Full Hybrid Yaris gaat 100 pk leveren en is daarmee ook nog eens de krachtigste Yaris in het gamma.
De exacte prijs is nog niet bekend maar verwacht wordt een bedrag van ongeveer 18.000 euro, waarmee de Full Hybrid Yaris de goedkoopste hybride op de markt wordt als hij in juni in de showroom staat. In maart gaan we de Full Hybrid Yaris zien in Genève in ieder geval. Verkooptoppertje anyone?





Nice. Dit wordt inderdaad een verkooptoppertje.
Nou die gaan we vaker terug zien op de weg. Leuk karretje
Dit ziet er wel beter uit dan de ‘gewone’ Yaris vind ik.
Mooi bakkie. Stuk leuker als de Prius in ieder geval.
Ben benieuwd hoe zoiets rijdt!
De Prius blijft de moeder der hybrides….. ;)
Ot: Hele slimme zet van Toyota. Hier ligt nog een hele markt en vele overheden pleiten voor minder CO2 gebruik. Hier gaan ze zeker mee scoren.
Full hybrid… Wat een pure marketing term is dat weer! Hybride betekent zoiezo al dat je twee verschillende aandrijvingen hebt. Dus full hybrid slaat nergens op..
@lambo4all: Full hybride slaat wel degelijk ergens op, je hebt namelijk 3 soorten hybride. Micro hybrid, Mild hybrid, en Full Hybrid.
Micro Hybrid mag je eigenlijk geen hybride noemen en is een term van Smart voor het start/stop systeem.
Milde hybrid is een hybridesysteem zoals de meeste merken gebruiken, bijvoorbeeld de Honda Jazz, Insight en Civic zijn Mild hybrides. Dit betekent dat de auto gebruik maakt van 2 type aandrijving in dit geval elektro en benzine. Echter is een Mild hybride niet in staat om volledig elektrisch te rijden. De benzinemotor moet dus al aanslaan bij de kleinste verplaatsing.
Toyota gebruikt een Full Hybrid systeem waarbij het mogelijk is tot een bepaalde snelheid (afhankelijk van het model tussen de 50-70 km/h) volledig elektrisch te rijden.
Of te wel, bij mild hybrid kunnen de 2 aandrijving niet los van elkaar werken en dit kan wel in het geval van een Full Hybrid. Bijvoorbeeld de opel ampera is ook geen elektrische auto, maar officieel ook een full hybrid. Echter zorgt hier de benzinemotor niet direct voor de aandrijving, maar laad deze de accu’s op om vervolgens elektrisch aangedreven te worden.
Kan iemand mij uitleggen wat “full” in de naam toevoegt aan een hybride auto.
@knalfa: Zie bovenstaande commentaar van Mcvk. ;)
Great, nog meer accuvervoer op straat.
Brrrr…!
@kliko: Des te meer ik opval met m’n 1.4tje zonder luchtfilterbox en een gat in m’n middendemper.. :twisted:
Oh ja, geintje, voordat mensen gaan denken..
@kaasboerin: Wat is daar mis mee? :lol:
Wat een ellendig pookje zit erin zeg. Maar verder wel enorm vernieuwend voor het B-segment, perfecte wagen voor NL als je niet al te veel KM’s maakt
Dure techniek moet voor betaald worden. Dus hij zal ten opzichte van vergelijkbare auto’s (te?) duur worden.
In België hebben ze vanaf 1 januari beslist om aan “groene” auto’s geen belastingsvoordeel meer te koppelen. Ga er maar vanuit dat de markt voor “groene” auto’s serieus zal slinken tenvoordele van de geliefde dieselauto’s. (in België dan toch!!)
Bejaarden opgelet!
Vooral die LED achterlichtjes besparen al gauw 0.2 liter op een hele tank!
@visconty:
Wow vandaar dat de audi’s nu 10L minder verbruiken op n tank ;)
@speedlimit: nee, die hebben zoveel LEDjes dat ze juist extra verbruiken.
’t Is overigens maar de vraag of je de extra kosten van LED verlichting er ooit uit haalt met een eventueel lager verbruik. Ik zie het meer als een gimmick, en een manier om de verlichtingsunits op de meest vreselijke manieren vorm te geven.
Mooi! De voorkant is echt bruut!!
@G-Ammo: Grapje? Die voorkant bruut noemen….naja kan natuurlijk, misschien jouw mening alleen ik zou het eerder saai noemen…
@masterstig: Hij bedoelt het logo’tje denk ik..
@kaasboerin: +1 :D
@masterstig:
Jouw mening en t woord kuddebeest…do i need to say more?
Dan is de Verso S hybride dus ook niet ver weg meer…
@potver7: Hou me vast ;-)
Yaris fan hier maar 18 ruggen is toch echt veel en veels te veel… tegen de tijd dat je dat hebt terugverdient…
M’n 5 jaar oude 1.3 doet al 1/20 op z’n dooie sloffen dus voorlopig mag ie nog even verder ;)