Is dit de volgende generatie Toyota IQ?
Samen met de langverwachte FT-86 sportcoupe zal Toyota ook de FT-EV II concept op de 2009 Tokyo Auto Show onthullen. Het is een vervolg van deel 1; de Toyota FT-EV. De FT-EV II Concept is een vierpersoons stadsauto, net als de Toyota IQ.
De GIGANTISCHE actieradius van deze auto is 90 kilometer (56 mijl). Daarbij kunnen ENORME snelheden gehaald worden, denk aan 100 km/u (62 mph)! Helaas kun je geen uur lang blijven rijden om het te controleren. Dat valt me een beetje tegen van Toyota, had gehoopt dat ze wat vooruitstrevender zouden zijn.
De schuifdeuren aan beide zijden zijn echter wel leuk, en de gouden en roze details zijn natuurlijk ook helemaal hip dik en cool.
porsche zegt
mooie stoelen….
ronald zegt
sorry, … , ik schiet even vol, … , wat een verschrikkelijk gedrocht van een vervoermiddel. De benaming auto is wat mij betreft te veel eer voor dit netvliesverbrandende vehikel.
Lan_Evo zegt
Spacy bediening.
Prisma zegt
Met lichten aan is hij veel cooler. Aan de neus is er toch nog wat werk.
LH zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
mikkeeey zegt
dat intrieur is gwn vet
die hele auto
gwn maken met die hap
IrT zegt
Grote deuren waarlangs zowel de bestuurder als de passagier op de achterbank kan instappen zijn blijkbaar een nieuwe trend.
Laurens zegt
Als een soort van fietsdeel project, misschien leuk voor de slecht ter been zijnde medemens. Dat het klein kan, weten we sinds de Fiat 500?
jop zegt
a city-use electric vehicle !
niet meer niets minder >>
Prisma zegt
Vraag me nu eigenlijk af wat nu goedkoper is, op elentriek rijden of op brandstof. De vraag kwam in mij op nadat ik voor de zoveelste maal versteld stond van hoe VER zo een elektrische wagen wel niet kan rijden…. tja :D en dit is niet alleen bij deze wagen maar ook bij alle andere merken.
BmwMPower zegt
De iQ is er net!
Cantago zegt
Lelijk, je komt er niet ver mee en het vreet stroom, weg er mee!!
Citrofiel zegt
Hier hebben ze tenminste wat meer werk van gemaakt dan die optisch aangepaste IQ die de FT-EV was…
Lol @ een uur lang 100 rijden om de actieradius te controleren. :D
Svenius zegt
en dat net nu de Peugeot 1007-met-schuifdeur werd afgevoerd
ddr zegt
wel ik hoop dat men op deze basis verder zal bouwen aan een sciencefiction technologische model, het staat me wel aan.
IrT zegt
@prisma: op elektriciteit rijden heeft als 1 van de grootste voordelen dat het (voorlopig) heel wat goedkoper is dan op benzine of diesel. elektriciteit is namelijk heel wat goedkoper in aankoop per kwh en het rendement van een elektrisch aangedreven auto is ook heel wat hoger(~dubbel) dan dat van de mechanische.
Als natuurlijk iedereen met een elektrische auto gaat rijden, zal de elektriciteitsprijs ook wel snel stijgen (om nog maar over taxen te zwijgen)
MattCurlew zegt
Lijkt me een goede opvolger voor de inmiddels toch wel wat oude Porte
Lijkt me geen iQ opvolger dus hoewel hij er wel veel van weg heeft