Dat moet de reden zijn dat de Toyota Yaris nu nogmaals vernieuwd wordt, maar je erg goed moet zoeken.
Nog niet heel lang geleden kwam ondergetekende een gloednieuwe Toyota Yaris tegen. De enige reden dat ik zag dat het een nieuwe Yaris was, was omdat de persoon in kwestie het blauwe kleurtje op de foto’s had besteld. Je komt dus wellicht om de haverklap gefacelifte Yarissen tegen, maar de verschillen zijn té nihil om het echt te beseffen. Kennelijk vindt Toyota het design zo sterk dat ze hem niet dezelfde behandeling geven als de GR Yaris.
Facelift 2 voor Toyota Yaris
Goed, misschien dat Toyota eerst even een kleine update doet en dan daarna een flinke facelift. Dus als wij dan de melding krijgen dat er weer een facelift is voor de Toyota Yaris, dan zijn wij benieuwd wat er nu weer veranderd is. En eh, het is wederom niet veel.
Sterker nog: als Yarissen spotten en sorteren op bouwjaar je hobby is, moet je hopen dat het nieuwe kleurtje voor 2024 is geselecteerd. Die heet Everest Green en het is een iets ingetogenere, bijna grijze groentint. Dat is alles wat er qua exterieur is veranderd.
GR Sport
Je kan natuurlijk kiezen voor de reguliere versie, maar voor extra sportiviteit is er de GR Sport. Tenminste, optisch dan. Dan krijg je ook een nieuwe kleur en wij moesten denken aan Komo. Wel mag je dit combineren met een zwart dak en krijg je iets anders getekende bumpers, 18 inch velgen die ietwat doen denken aan die van de GR Yaris en nieuw bij de facelift een iets unieker interieur met ‘GR’ in de hoofdsteunen, een sportstuur en rode stiksels alom.
Goed verhaal, lekker kort dus. Toyota wil de nog verder vernieuwde Yaris die identiek is aan de oude in 2025 in de showroom hebben staan. Wie nu al zijn oma aan de telefoon heeft om te vragen wat dat kost, mag haar vertellen dat je dan even begin 2025 een fax mag sturen naar de Toyota-dealer (wat vroeger familiebedrijf Auto’s Van der Veld was) in hun dorp.
alcantara zegt
En de Yaris durft op zijn beurt weer niks te veranderen aan Toyota.
verdebosco zegt
Was er maar een plug-in Yaris GRMN. Lage BPM, betaalbare prijs.
V8Vantage zegt
Zou dat helpen? Een Yaris kan volgens mij niet nog zuiniger worden dan hij al is. Zo ontzettend zuinig is hij… in de praktijk.
mashell zegt
Facelift of modeljaar?
Lambrusco zegt
Voor een klein koekblik best een geslaagd design.
Robert zegt
De keuze is bepaald niet reuze. De enige concurrenten die me verder zo te binnen schiet zijn de Hyundai i10 en de Kia Picanto . En met name die laatste zie je veel rijden, niet zelden ook met bedrijfslogo’s er op, want ook in de lease zijn ze relatief goedkoop.
stgp zegt
Dat zijn a segmenters, deze valt in de Polo, Clio, Fiesta categorie
p993 zegt
Fiesta!! Is Ford daar trouwens nog steeds mee gestopt?
retsok zegt
Ik denk wel de meest strakke b-segmenter van het moment met het dikste topmodel.
DeWitteCondor zegt
Ooit een te leen gehad. Reed best aardig. Zuinig, vlot, comfortabel. Goed uitgerust ook. Maar wel lelijk.
grrrrrene zegt
Smaken verschillen, ik vind het juist de mooiste in zijn segment. Wat dat betreft is het juist VAG dat niet durft te moderniseren. De Polo ziet er al jaren hetzelfde uit, dat kun je van de Yaris niet zeggen.
Roadster1976 zegt
Wat een ontzettend zuur artikel. Azijn was in de aanbieding blijkbaar.
Loek zegt
@Roadster1976: jammer dat je dat zo hebt opgevat, was namelijk helemaal niet de bedoeling om zuur te zijn.
Ik ben zelfs allergisch voor azijn…
Roadster1976 zegt
“ Wie nu zijn oma aan de telefoon heeft “ en “ fax sturen “ is misschien niet zuur maar wel een statement die in mijn optiek niet past bij het model vanaf 2021. Daarbij; ik heb veel artikelen vam jullie van andere merken gelezen / gezien waarbij er niet zo geschreven werd en alle details besproken werden. Dit had in mijn optiek gewoon anders gekund.
mashell zegt
Vond de oma en fax grap juist geslaagd. Want auto voor je oma is toch het imago dat aan de Yaris kleeft.
p993 zegt
Ja maar de tijd dat hier alleen oma’s in reden hebben we gehad….
THSD zegt
Alsof de polo, clio, a1 en 208 zo spannend zijn.