Toyota doet de Opel Manta na uit de jaren ’80 met die toffe louvres.
Het is met auto’s net als met muziek. Er wordt tegenwoordig nog veel goeds gemaakt, maar voor het echt toffe werk grijp je al gauw terug naar het verleden. We hebben het idee dat dat Toyota dat ook doet met de Toyota GR86. Kijk alleen al naar de specificaties.
Een atmosferische motor, een handbak, achterwielaandrijving en niet al te veel vermogen en koppel. Het is eigenlijk een jaren ’80 auto die voldoet aan de hedendaagse mileu-eisen.
Maar nu gaat Gazoo Racing vól Opel Manta met de Toyota GT86. Ze hebben namelijk een complete accessoire-folder gemaakt voor de sportieve coupé. Uiteraard is het typisch Japans. Zo zijn al deze uiteenlopende accessoires ontwikkeld onder de noemer ‘Stylish Street Sports’. Geinige mensen daar op bij de sport-afdeling van Toyota.
Toyota doet Opel Manta na
Zo is er het Aerodynamic Package II voor nog betere aerodynamische eigenschappen. Oh, en nog indrukwekkendere looks. De kit bestaat uit een nieuwe splitter, sideskirts, achterspoiler en achterbumper.
Het tofste onderdeel vinden we nog dat plastic rek bij de achterruit, de louvres. Vroeger was je Ford Capri of Opel Manta niet compleet als je het níet had. En nu kun je het ook krijgen voor je Toyota GR86 anno 2023! Hoe cool is dat?
Uiteraard is er nog veel meer mogelijk. We zien in het interieur een kussentje voor de knie voor de bijrijder met Gazoo Racing-logo. Nice touch. Ook is er voldoende faux-carbon in in het interieur. En als je goed kijkt zie je dat dit oorspronkelijk een extreem kaal basismodel was. Er is geen eens een infotainment-systeem aanwezig!
Toffe hardware upgrades
Wel zijn er voldoende toffe hardware-features. Wat te denken van Gazoo Racing-remblokjes, 19 inch gesmede velgen of een schroefset? Ook zijn er diverse stutbars voor extra stijfheid is er een quick-shifter voor de handgeschakelde versies. Ja, je kan de GR86 ook als automaat bestellen maar dan heb je het echt niet begrepen.
Het mooie is dat je niet alles in één pakket hoeft te bestellen. Je kan in de gids precies uitzoeken wat je wil hebben voor jouw GR86. Er is zelfs een visualizer (configurator is écht te veel eer) waarin je kan zien hoe het eruit ziet in het rood, wit of zwart.
Meer lezen? Dit zijn de 14 beste betaalbare achterwielaandrijvers!
geelbarrel zegt
Schilder dan ook de motorkap mar zwart!
rwdftw zegt
Je Manta is zeker niet compleet zonder vossenstaart aan de antenne, dus er is nog ruimte voor meer eighties ;).
erik911 zegt
Wat een fake-mobiel. Als zal het best goed rijden, de prachtige foto van de onderzijde, één schattig uitlaatpijpje voor de einddemper uitmondend in vier(!) Howitser-achtige eindkannonnen na de demper. Echt waar voor je geld. Toyota(-tunert), doe ff normaal 😂 Een leuk rijdende auto met één uitlaatpijp is ook zeer geaccepteerd hedentendage.
MetalLaires zegt
Dit is duidelijk een dikke vinger naar al dat electro gedoe.
exhaust pipes rule!!
moveyourmind zegt
Today, tomorrow, to Maaskantje.
Maar het is wel gaaf. En historisch verantwoord, o.a. op de Celica uit de seventies kon je destijds ook van die louvres krijgen.
ederooij zegt
Deze louvres had men in de jaren 80 ook al op de gemiddelde celica.
https://i.pinimg.com/564x/6f/eb/83/6feb8373a367c780748109332036fe40.jpg
potver7 zegt
Vergeet de Golfjes niet. En dan liefst ook nog met twee extra remlichten achter de achterruit zodat de hele cabine rood uitlichtte als de bestuurder op het rempedaal drukte. Goeie ouwe tijd dat een derde (dus ook een vierde) remlicht in Nederland zelfs verboden was…
schuimbekje3 zegt
Al die rommel eruit en een gierende a la vx holden/ mad max supercharger erop en dan 200-> 350pk en dan mag je er echte banden opleggen ipv goodride longlife love you long time bandjes
Gulli zegt
Zag laatst een 350z rijden met zwarte louvres, stond hem verdraaid goed :)
drdre1 zegt
Weet iemand wat ooit ’t idee is geweest achter die zwarte lamellen? Puur cosmetisch of had het nog een functie?
potver7 zegt
Vermoedelijk werd het ook iets minder heet in de auto als de zon erop stond te bakken.
Loek zegt
@drdre1: als ik me niet vergis komen ze van origine van sport/supercars en zat er geen glas tussen. Zo kon de motor extra gekoeld worden maar was er nog wel sprake van een afdekking. Weet niet zeker of dit klopt maar ik vermoed dat het cosmetische gedeelte daar vandaan kwam.
Edge zegt
Ja, dat vraag ik mij ook af. Bij auto’s met de motor direct daaronder is het niks meer of minder dan een manier om te helpen bij de koeling. Maar wat de logica is van die louvres op auto’s met de motor voorin? Joost mag het weten.
SwiftSportJP zegt
De meeste van deze opties waren vanaf dag 1 al te bestellen in Japan. Alleen de louvres en de bumper zijn nieuw. Er was al een bumper die bij de bodykit hoorde maar deze lijkt iets anders.
Het knie kussen in het interieur is trouwens niet voor de bijrijder zoals het artikel beweert maar voor de bestuurder. Fotos zijn allemaal van de Japanse versie dus stuur zit rechts. Heb het ook als optie besteld op mijn auto.
Nog een fout in het artikel is dat het om een basis model zou gaan omdat er geen navigatie systeem in zit. Nogmaals, de fotos zijn van de Japanse spec en die komen standaard allemaal zonder navigatie.
Volgende keer misschien even 2 minuten naar de Japanse site kijken ;)
Gele koplamp zegt
Wel chill als je weer een paar van die LED zonnebanken achter je hebt.