De Corolla Sedan verdween hier in 2010 van de mark, maar het merk heeft zojuist een kraakvers model gelanceerd, waarmee we de vraag kunnen stellen: komt hij terug naar Nederland?
Eerst even over de auto zelf. Hij mag zich de 11e generatie Corolla noemen en voortborduren op de legacy van bijna 40 miljoen voertuigen die de Corolla-badge droegen. De styling is overduidelijk afkomstig van de Corolla Furia Concept. Met swagtastische LED-koplampen en een opgewaardeerd interieur.
In formaat nam de Corolla best een stukje toe, de wielbasis groeide met 100 mm en de totale lengte ging er met 99 mm op vooruit. Hier profiteren vooral de achterpassagiers van, die 75 mm extra ruimte krijgen. De buitenmaten zijn 4.650mm, 1.776mm en 1. 455mm (lxbxh)
De tot nu toe beschikbare motoren zijn een 1.8-liter viercilinder met 132 pk, en een versie met Valvematic waar 140 paardenkrachten beschikbaar komen. Ze zijn gekoppeld aan een CVT-bak, die in ECO of SPORT modus zijn te rammen, en een gemiddeld verbruik van 5,9 l/100km hebben. Althans, de versies met Eco-badges. Optioneel is er ook een handbak met zes versnellingen leverbaar, of een old school automaat met vier verzetten.
Prijzen zijn nog niet bekend, maar laat ons vooral even weten: willen we DIT terugzien op de Nederlandse wegen?
camber24 zegt
Doet me denken aan een Ampera. Maar dan nog lelijker.
jrk68 zegt
Een auto voor bejaarden in de bijbelbelt, gaat dat goed verkopen?
Nope, doelgroep is te klein.
bigbrabo zegt
Deze lijkt wel erg veel op de nieuwe Kia Forte
avsdesign zegt
Er moet hier een speciale waarschuwing voor bestaan en niet zomaar bij de eerste kijk op ab op mijn scherm verschijnen.
Iets in de zin van: ‘Brace yourself, new corolla’
Jansen zegt
Gaap
bullgod76 zegt
Best een leuk autootje als ze er niet te veel voor gaan vragen.
Alleen die groene met die kunststof wieldoppen, die heeft nog minder uitstraling dan de budget versie van de Dacia Logan.
oskaar7 zegt
Vind ‘m niet leuk.
redneckdarian zegt
In rood nog best een mooi auto. Maar verder zelfde als een golf, geen beleving het is gewoon een auto.
Een vierbaks automaat????! Hoezo gedateerd.
toyotafortuner zegt
@redneckdarian: ik gok dat die 4-bak vooral voor Zuid-Oost Azie is bedoeld. Daar rijden veel auto’s rond die een automatische 4-bak hebben. Iets met goedkope, vertrouwde techniek denk ik. Zo’n 4-bak zal denk ik niet hier verschijnen.
bleedingsun zegt
Volkswagen Jetta?
Design_Driven zegt
@bleedingsun: Omdat het ook een sedan is? Anders zie ik het niet…..
Jochempie zegt
WTF, Toyota, WTF!?
Design_Driven zegt
@Jochempie: Vrij gebruikelijk toch? Vergeleken met anderen hebben ze nog vrij veel van de concept car behouden.
glashelder zegt
@Jochempie:
Zo laat je het goed zien. Dat ontwerpteam moet zich zich vreselijk genaaid voelen door de afdeling productie en “marketing”.
Zet er gewoon de goeie velgen op, verlagingssetje en de juiste kleurencombinatie en je hebt een prachtbak. Nu is het een drama wagen.
toyotafortuner zegt
Natuurlijk weer haat haat haat, omdat saai en bejaarden. Nou, toyota: Ik vind hem wel mooi! Het baseren op die concept heeft hem goed gedaan. Ik wil hem graag in Nederland zien. Zo niet, dan wacht ik wel op een vakantie naar Indonesie. Naar de Toyota-kiezers, waar ze wel nog Corolla’s hebben.
Design_Driven zegt
Helemaal niet slecht. Alleen de ‘stands’ is een beetje vreemd. Hij lijkt wat te hoog te staan en dit in combinatie met kleine wielen geeft een beetje vreemde indruk.
Verlagen en wat grotere wielen er onder en we hebben een winnaar. Zeker een verbetering tov vorig Toyota design. Hier zit balans in.
robert110 zegt
Gezien de styling lijk mij dat deze auto is bedoeld voor America. Maar van mij mag hij ook hier heen als de prijs gepast is.
snorrie11 zegt
Leuk ding
michelyman zegt
Als TRD die velgen van de GT86 en wat verlagingsveren leveren kan het misschien wel wat worden. Voor de rest ziet het er aardig mooi uit.
fit4fun zegt
Ziet er heel acceptabel uit vind ik. Interieur zonder gimmicks, prima ergonomie, “ouderwetse” handrem, zeer betrouwbare en eenvoudige atmosferische benzine motoren: zo is Toyota groot geworden: lage onderhoudskosten en top functionaliteit.
lincoln zegt
@fit4fun:
kijk .. je hebt ietsje verder gekeken dan je neus lang is ..
screamer zegt
Het is een sedan in het C? segment. meh, zal dus net zo populair zijn als een Focus sedan of een Jetta.
valentinorossi zegt
Die achterkant lijkt veel te kort… Alleen dat aanpassen moet genoeg zijn om hem er beter uit te laten zien.
Esprit_de_Flandre zegt
Het doet zeer Amerikaans aan, en das waarschijnlijk ook de bedoeling want daar zal ie wel verkopen…
vale46 zegt
Wat voor een lelijke voor en achterkanten plakken ze nu tegenwoordig op die auto’s :s
Om kotsmisselijk van te worden!!
9000cse zegt
@vale46:
Als alles gaat lijken op Audi’s, BMW’s en MB’s word ik er kotsmisselijk van!
alfista zegt
ubergedrocht
RazorHead zegt
Ik vind het zeer jammer (eigenlijk gewoon erg) dat een Toyota hier nog steeds een 4-traps in aanbied en atmosferische blokken. Is echt niet meer van deze tijd,zelf in amerika kan je amper nog 4-traps krijgen nieuw. Toch wel jammer voor een bedrijf dat zo veel knowhow heeft
lincoln zegt
mooi zo .. back to basic ..
gaye handtasjes zijn er al voldoende ..
en 4 traps automaat volstaat prima zolang je genoeg koppel hebt ..
Imom zegt
Hopeloos.Wat willen ze daar eigenlijk bewijzen bij Toyota.
Waar is toch de tijd dat ze bij Toyota prachtige auto’s maakten.