De Japanners hebben hun junior langs de plastisch chirurg en de fysiotherapeut gestuurd.
In aanloop naar de autobeurs van Genève over een paar weken presenteert Toyota haar strakgetrokken Aygo. Eerlijk gezegd leefden we hier persoonlijk nog niet in de veronderstelling dat de Aygo gedateerd was, maar de stadsrakker gaat in zijn huidige vorm alweer mee sinds het voorjaar van 2014. En autofabrikanten die hun modellen langer dan vier jaar ongemoeid laten zijn tegenwoordig schaars.
De nieuwe Aygo heeft een iets strakkere neus, de nieuwe koplampen hebben geïntegreerde LED-dagrijverlichting. De nieuwe grille benadrukt de breedte van de auto en bovendien zijn er nieuwe velgen te selecteren. De achterkant heeft ook nieuw vormgegeven LED-lampen, volgens Toyota is het geheel nu meer premium. Bovendien zijn er twee nieuwe kleuren beschikbaar: Magenta en New Blue. Ook het interieur is opgeknapt (Toyota laat ons nog geen foto’s zien daarvan, helaas) en bovendien is er gewerkt aan de geluidsisolatie om het geheel wat stiller te krijgen.
Maar belangrijker is het nieuws in de neus: er is een nieuwe VVT-i 1.0 driepitter die voldoet aan emissienorm Euro 6.2. Dit blokje heeft een hogere compressieverhouding, gekoelde EGR en een verbeterde balans-as. In combinatie met een nieuw dual brandstof-injectiesysteem zorgt dat voor een piekvermogen van 72 pk bij 6000 toeren per minuut. Bij 4400 RPM komt het maximale koppel van 93 Nm vrij. De 0-100 kost 13,8 seconden, de topsnelheid bedraagt 160 kilometer per uur. Ook het onderstel en de besturing zijn verbeterd.
porschepdk zegt
Al weer.. heb het idee dat hij om de 2 maanden een facelift krijgt.
mikehaans zegt
@porschepdk: de Aygo heeft nooit eerder een facelift gehad… dus weet niet wat je zegt
porschepdk zegt
@mikehaans: ik zeg ook heb het idee. Omdat hij voor mijn gevoel niet zo lang geleden het huidige model is uitgekomen.
nelson90 zegt
@mikehaans: https://www.autoblog.nl/toyota-aygo-facelift-maakt-trio-compleet
khalid zegt
@nelson90: is het vorige model
metalmike zegt
In een donkere kleur zit het er niet slecht uit. Maar in het wit… aiii. Ze hebben veel naar Star Wars gekeken denk ik.
toyotavenray zegt
Ze zijn goed bezig. Komt hier nu ook een gazoo racing pakket op.
Nemus zegt
Ziet er wel weer een stuk beter uit. Al prefereer ik dan weer de Peugeot 108.
golfmk3 zegt
Ik vind het wennen. De pre-facelift had op een positieve manier een eigen gezicht. Deze heeft ook een eigen gezicht maar dan niet direct positief vind ik. Toen ik de C-HR voor het eerst zag vond ik hem direct heel mooi, dat kan ik hier nog niet van zeggen.
jerry zegt
Tjonge, het motortje heeft een flinke trekkracht van 4400 NM… ?
jerry zegt
@jerry: – inmiddels aangepast, dank u – @autoblog
ds3thp zegt
Dan zullen de C1 en 108 ook wel snel volgen!
Gelijk tijd voor een 108 GTi met 1.2 Turbo van PSA
2wheeler zegt
@ds3thp: goeie! 130pk op de voorwieltjes
hollandbest zegt
@2wheeler: lekker chippen naar 150pk
kennone zegt
Tijdje de eerste generatie gereden op mijn stage toen. Als je vol gas weg trok en halverwegen de airco aan zette leek het wel of je 30pk verloor haha.
EdGaR zegt
@kennone: LOL
karhengst zegt
@kennone: Die ervaring had ik met een andere auto ook. Bij inhalen of invoegen eerst even de airco uit voor die extra boost. Dat behelpen heeft ook wel wat.
mrB zegt
Een hele verbetering, zolang je niet wit met rare accenten kiest. Doe paarse ziet er best leuk uit voor zo’n stadsgebakje!
joejojo2012 zegt
Deksels leuk rakkertje blijft het. Voor mij het ideale wagentje in de stad
lekkerlinksrijden zegt
@joejojo2012: je hebt een SUV nodig in de Jungle, urban-jungle wel te verstaan
viezefreddyw zegt
Ziet er prima uit voor zo’n klein rakkertje. Leuk wagentje!
vonklausenburg zegt
De leukste van het triumviraat, met het uitgebreide entertainmentsysteem met touchscreen helemaal leuk. Rijdt best prima, alleen – net als de C1 en 108 – zuipen ze extreem veel op de snelweg.
Voor zo’n stadsrakkertje meer dan prima!
berlinetta zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
daihatsucuore zegt
Ik vind de komplampen wel heel erg boos kijken voor zo’n lief schattig autootje als de Aygo.
dakarbemo zegt
prima leuk uiterlijk maar dat interieur vind ik zo verschrikkelijk er niet uit zien :(
mastemaker zegt
@dakarbemo: heb je foto’s van dit interieur dan? Niemand heeft dit al gezien namelijk…
dakarbemo zegt
@mastemaker: Tis een facelift dus t “oude” interieur zal hoogstens een beter inbouwschermpje en hier en daar een beter/nieuw knopje krijgen. Er zit echt geen grote restyling van binnen.
karhengst zegt
Geinig karretje, als moest ik eventjes wat terugslikken bij het “meer premium”…
Het zou inderdaad leuk zijn om hier een 130 PK versie van neer te zetten. Leuke concurrentie van dat geforceerde hok uit de VAG stal.
henk_he zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
vroaaar zegt
Is paars het nieuwe zwart? Kwam onlangs ook al een paarse Zoe voorbij.
cossiekiller zegt
Die witte ziet eruit als een panda die in ‘die’ periode van de maand zit.
HZW zegt
Het motor aanbod is nog steeds pure armoede.
Heeft Toyota niet iets op de planken liggen met een turbotje er op, wat ze onder de kap kunnen schroeven.
mout zegt
… als de betaalbaarste auto in de prijslijst ‘meer premium’ is geworden.
bastiaangt zegt
GVD… Bij die witte schoot me direct een beeld door mijn hoofd: een Chinees fotomodel met veel teveel lippenstift op. En nu krijg ik dat beeld dus niet meer uit mijn hoofd… mooi klaar mee.
boxtarus zegt
Witte doet me een beetje denken aan de zangers van KISS
redbeams zegt
Pre-facelift zag er zeker niet gedateerd uit maar dit smoelt zeker niet verkeerd.
_Kristoff_ zegt
Ziet er tof uit! Nu nog een upgrade van de headunit om van MirrorLink after te zijn en Apple Car en Android Auto introduceren. Dat is ook meer premium ;)
hollandbest zegt
Weer heerlijk gelachen van de bovenstaande comments