Na de onvermijdelijke teaser waar Toyota vorige week mee op de proppen kwam is het nu tijd om de volledig belichte versie van de nieuwe Avensis te tonen. Hij smoelt strak, maar redt het helaas net niet in de race om de 20% bijtelling.
De Toyota-engineers hebben ongetwijfeld hard hun best gedaan om de motoren flink zo zuinig mogelijk te krijgen, want dat moet immers bij een populair leasemodel. De uitstoot is met een nette 15% verlaagd, maar helaas koopt de prijsbewuste leaserijder daar niet voor, want met 119 gr/km zit de 2 liter instapdiesel (126 pk) boven de grens die recht geeft op 20% bijtelling.
Een groot deel van de concurrentie heeft dit wel, en dus gaat Toyota er een zware dobber aan krijgen om leasend Nederland aan zich te binden. Qua looks zou het zeker lukken, want hij ziet er, zeker als Wagon, lekker clean en fris uit. Nieuw zijn onder andere de (in Europa verplichte) dagrijverlichting en andere bumpers.
Naast de 126 pk 2.0 D4D-F verandert er op motorisch gebied verder niets.
Pordon zegt
Oei… Is het net niet voor mij. Kan niet precies verwoorden waarom maar ik vind de auto geen mooi geheel meer vormen.
speedlimit zegt
Front is flink verbeterd nu alleen nog schonere diesels en de lease man/vrouw is ook weer tevreden.
Tommy2 zegt
Nog steeds niets, zowel van binnen als van buiten. In het echt lijkt de vorm van de motorkap net op het deksel van een koektrommel trouwens. :lol:
Die automaatpook ziet er ook bejaard uit, precies uit een oude Amerikaan gehaald.
Kvgorp zegt
Ah ze zijn al weer de binnenkant vergeten.
mashell zegt
Geen 20% model? Of dat erg is hang af van hoe lang die CO2 grenzen nog zo blijven, als de regering al per 2012 de CO2 grenzen bijstelt maakt het niet echt uit. Maar als de regering dat pas in 2013 doet gaan ze een heel zwaar jaar tegemoet en zullen ze veel klanten aan bijvoorbeeld de Hyundai i40 verliezen. Het lijkt erop dat de Japanners zo zwaar op hybride inzetten dat ze de normale auto’s vergeten en daar compleet door de Koreanen en Europeanen ingemaakt worden.
baasbas zegt
Bah, Avensis was ooit mooi. Net als de Subaru Legacy. Het is dat dat Fukushima-drama pas later heeft plaatsgevonden, anders zou ik denken dat beide behoorlijk zijn gemuteerd.
RoT___ zegt
Ligt het aan mij, of zitten de mistpitten op een rare manier in de bumper? Alsof ze ze vergeten zijn en in alle haast nog een oplossing hebben gezocht.
Ik ben nooit echt fan geweest van dit type Avensis. Het hele model oogt naar mijn idee nogal lomp. Heel erg lekker zat hij trouwens ook niet. Kan zijn dat het bij duurdere versies beter is, maar de kalere versie had niet echt de meest prettige stoelen.
G-Ammo zegt
Mooi! Vooral in het zwart natuurlijk :D Mensen, ga naar een Toyota Dealer, en bekijk hem in het echt ;) Da’s altijd anders!
PeugeotGTI zegt
cmbfjnhdmfnthd,mktj,kdfkdftkd,mfutd,kfjthu.d,kfjtldk,fj
.
Oh, sorry, in slaap gevallen op m’n keyboard.
Waarom staat er “new” op dat bordje?
desoper zegt
Is het niet mogelijk voor Toyota om de motor+aandrijflijn van de CT200h onder te brengen in de avensis.
Op deze manier kunnen ze toch nog wat extra auto’s slijten aan verstokte bejaarde toyota-leasers
@PeugeotGTI: Er staat new op dat bordje zodat iedereen weet dat dit een nieuw model moet voorstellen.
Toyota gaat namelijk ook op dit gebied Audi achterna door minimale veranderingen als NIEUW model te presenteren ipv facelift.
PeugeotGTI zegt
@desoper:
Ah ok.
Bedankt voor de uitleg.
Ik dacht al dat ik poep in m’n ogen had want ik kon niets “new” ontdekken.
Maar je uitleg aan de hand van Audi’s tactiek is zeer verhelderend
G-Ammo zegt
http://www.youtube.com/watch?v=oyVpCowbIL0
speedlimit zegt
@G-Ammo:
Mooi filmpje en damn…wat oogt die DRL toch lekker agressief :)
the-budel-guy zegt
Ik vind het geen lelijke auto.
bigcar zegt
@the-budel-guy: plus 1 , helemaal mee eens!
pikes83 zegt
he mooie wagen
The360box zegt
Kom op man, 119 gram voor deze bak is keurig, en dan nog met 25 %, wat een kut regeling zeg, want toch is dit nog wel een van de mooiere auto’s.
The360box zegt
Laatse zin: stnadaard: Standaar. ;)
bigcar zegt
@The360box: denk dat heel autoblog te druk is met de iaa, en geen tijd meer aan spelling willen / kunnen besteden…
baasbas zegt
@bigcar:
Ik denk dat heel Autoblog te druk is met de IAA en geen tijd meer aan spelling wil/kan besteden…
bigcar zegt
@baasbas: :?:
Esprit_de_Flandre zegt
@bigcar: Hij heeft gelijk hoor…
bigcar zegt
@Esprit_de_Flandre: da kan best, maar toch heb ik er geen snars van begrepen.. ;)
dennisr zegt
@The360box: lol, fail..
The360box zegt
@dennisr: Jij failt lekker hh,ik let er niet eens meer op.
dennisr zegt
@The360box: wat lul je nou.. jij failt ik niet.. blinde..
bigcar zegt
@dennisr: +1
dennisr zegt
schitterende auto, wij hebben een Avensis uit 2007, maar zouden deze wel graag willen hebben! prachtig :) Wagon natuurlijk :)
dawwg zegt
Hoezo nieuw en fris ? Ik zie helemaal niets/amper gefacelift zijn … zelfde lelijke neus & achterkant (oude model, pre-facelift was stukken mooier imho) en nog steeds dat foute jaren 90 oranje airco-display en het zilver gespoten plastic in de midden-console. Oja, en nog steeds dezelfde motoren; niet slecht, maar niet schoon & echt niet meer van deze tijd; Epic lease-fail imho !
Esprit_de_Flandre zegt
Het blijft een zeer mooie wagen. Je ziet ze echter weinig. Grote Japanners zijn zo moeilijk kwijt te raken…