
Op de autoshow van Parijs konden we de Auris al ‘bewonderen’, we gokten daarbij op een Corolla-opvolger maar dat is niet het geval. De Toyota Auris is een nieuw model en zal zich richten op het zakelijke C-segment. De Auris wordt leverbaar als 3- en als 5-deursversie.
De in Europa ontwikkelde hatchback wil zich puur gaan richten op de zakelijke rijder en zal daarom worden aangeboden met de keus uit drie dieselmotoren. Zo is er de 1.4 D-4D met 90 pk en 190 Nm, de 2.0 D-4D-F levert 126 pk (incl zelfreinigende roetfilter) en als laatste de 2.2 D-4D topdiesel met 177 pk. Deze laatste motor heeft een koppel van 400 Nm. De twee krachtigste diesels hebben trouwens standaard een handgeschakelde zesbak.
Het motorenprogramma bestaat verder uit twee benzinemotoren. De 1.4 VVT-i met 97 pk en de nieuwe 1.6 Dual VVT-i met 124 pk.
De nieuwe Toyota Auris wordt op 5 december van dit jaar onthuld op de Autoshow van Bologna en is vanaf het eerste kwartaal van 2007 leverbaar in Nederland. De consumentenprijzen zijn nog niet bekend…
Wordt hij onthuld door zwarte Piet ? ;-) (5 december, grapje)
Zowaar een introductie in het zwart in plaats van in het wit !
Ik begrijp niet helemaal waaron Corolla naast deze Auris blijft bestaan. Zelfde segment zou ik op het eerste oog zeggen.
Begrijp ik niet. Waarom zou je een concurrent op je eigen Corolla de markt insturen?
@Rick dos.
WE ZIJN HET EENS !
:-)
het komt niet vaak voor, maar toyota is het dan toch gelukt, ik vind het productiemodel mooier dan de concept.
Ik snap trouwens ook niet helemaal waarom toyota een concurent voor zijn eigen corolla maakt.
Corolla blijft er alleen als sedan.
@JANUS
Haha! had ik nog niet eens gezien……oude tijden herleven! :)
Oke ik ga ff een hele hele domme vraag stellen maar wat is exact het C-segment?
Ow en ik las dit op autoweek.nl:
“De huidige Corolla hatchback is respectievelijk vier centimeter korter, vijf centimeter smaller en zes centimeter lager.”
toch een hele 15 centimer;-)
a = heel klein
b = polo
c = golf
d = vectra
Waarom zou je geen concurrent van je eigen model in de markt zetten? Ford heeft toch ook een Focus en een C30 in het zelfde segment. Volkswagen heeft een A3, Golf, Octavia en een Leon in dit segment. Toyota is bijna ’s werelds grootste autofabrikant. Die kunnen wel wat meer modellen in het populairste segment gebruiken.
Hij is in hetzelfde segment als de Corolla en ziet er naar mijn mening nog vrijwel hetzelfde uit ook, toch? Ik snap het niet. En mooi is hij zeker niet, want hij lijkt te veel op de Corolla die ook lelijk is. Het lijkt echt op een facelift van de Corolla. Echt waar. De hoofdlijnen zijn hetzelfde. Ik snap het niet, ik snap het niet enz.
Jammer van deze auto.
Dit model heeft qua exterieur op zeker geen levensduur van 4 tot 5 jaar.
Teveel van hetzelfde. Te blue. Te Mwoah. Te net niet. Te toyota.
Mijn conclusie: Toyota KAN het wel (mooie auto’s bouwen) maar durft het niet.
de nieuwe corolla zal een stuk kleiner worden en in het segment van de polo gaan opereren. De Auris neemt dus de plaats van de corolla in en de corolla zal naar een anders segment verschuiven. Miss doen ze dit om het, miss ietwat, goedkope imago dat aan de corolla hangt te lozen, en met de auris een iets luxere auto in het C-segment te plaatsen. (vandaar is er denk ik ook met name aandacht aan het interieur besteed)
eh.. ik vind ’t eigenlijk net een geupdate Corolla, iig zelfde uitstraling.
Het interieur en de presentatie is alleen wat leuker..
Een hoop geblabla maar dit is gewoon de opvolger van de Corolla. Niets meer en niets minder. De huidige Corolla zal gewoon verdwijnen zoals gebruikelijk en de nieuwe sedan blijft Corolla heten. De hele naamswijziging ontgaan me trouwens. Het lijkt namelijk nog sterk op een Corolla maar dan met Yaris invloeden. Ik vind hem iig erg saai en zelfs al wat gedateerd
Ik heb op de volgende link veel meer foto’s geplaatst zoals ie er normaal uitziet in de buitenlucht. Dat geeft een wat beter beeld dan de officiele foto’s:
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,2312290,2485145,page=3#msg-2485145
@ Klaas
dat klopt, maar dat zijn verschillende merken, net als toyota en lexus, nou had ik het dus nog wel kunnen begrijpen als lexus met zo’n kleine auto kwam (nou eigenlijk zou ik dat niet begrijpen, maar je snapt mijn punt) maar niet dat toyota met twee auto’s binnen het zelfde segment gaat plaatsen.
raar, corolla cloon niet lelijk maar gewoon raar
Raar, maar ook zonder lef. De zoveelste ouwe l*llen bak van Toyota, die absoluut geen aanwinst is voor ons straatbeeld
@slk55 amg: Ze hadden de auto als Scion kunnen uitbrengen.
Ik vind het wel knap dat Toyota niet zoveel merken nodig heeft om toch heel groot te worden. Je ziet dat Volkwagen ook erg worsteld met zijn merken. Nu iedereen begint te begrijpen dat je met een Skoda de zelfde kwaliteit en betere service krijgt dan met een VW wordt de reden om een VW te kopen steeds kleiner.
Meer modellen in het zelfde segment van één merk komt wel vaker voor. Zie bijvoorbeeld de Golf en Bora station. Dat was pas raar. Zelfde auto, zelfde merk, andere naam.
Super auto’tje!
177 pk versie word de max :-)
“Ik vind het wel knap dat Toyota niet zoveel merken nodig heeft om toch heel groot te worden”
Ondertussen hebben ze in Japan alleen al zo’n 50 verschillende modellen ;)
modellen zijn toch iets anders als merken?
@Sacha.
KIJK. Dat noem ik nog eens overtuigende argumenten !
“modellen zijn toch iets anders als merken?”
Ja maar door zoveel modellen hebben ze wel het aanbod van enkele merken
Laten we dan met iedere auto een testritje bij de dealer maken ;-)
Waarom de corolla ook?
heel simpel:
de sedan is een ‘werld’auto en wordt overal geleverd, dus ook hier.
De Auris is een europese auto, een hatchback die de rest van de wereld niet wilt
Ik moet van mijn baas een lease-auto rijden, van dit merk, errug he?
Wie weet of de Auris ook op Curacao uitkomt, wanneer en in welke modellen? Of is er iemand die weet waar ik dat kan vinden?
We hebben er in gereden, interieur + exterieur zijn gewoon TOP! SUper stille motor en een fijne wegligging. Een echte en dan ook een goede aanrader!
Daar ben ik het helemaal mee eens. Het is een cadeautje waar je graag extra lang op wacht.
Die golf heb ik zo onderhand wel gezien, in elke straat zie je er minstens wel 10 staan. Hoezo saaaaaaaaaai, geen eigen identiteit????????????
Knappe auto,rijd goed ook want ik heb er zo ene :).