Supergroot op de stand: 85 g/km CO2. Zodat we het niet kunnen vergeten.
Het hele sportieve randje aan de Toyota Auris Touring Sports wordt een beetje teniet gedaan door er een hybride versie van uit te brengen, maar de leaserijders zullen met deze auto in hun nopjes zijn. Het is de eerste hybride wagon in het C-segment, en valt met zijn lage CO2-uitstoot in de 14% bijtellingscategorie én is wegenbelastingvrij.
Prijzen zijn vanaf €24.750 voor de basisversie (Aspiration) tot €27.840 voor de topuitvoering (Executive), exclusief de opties die gelijk zijn aan de reguliere Auris Hybrid. Voor zakelijke rijders is er de “Lease” voor €26.760 gekregen, eventueel nog aan te vullen met het Pro-pakket waardoor de prijs naar €28.830 stijgt.
Voor dit geld krijg je een 100 kW/136 pk sterke 1,8-liter Full Hybrid aandrijflijn met standaard CVT-automaat. Dynamisch zal het niet rijden, maar we kunnen nu al voorspellen dat dit desondanks de meest verkochte editie in Nederland zal worden.
norge zegt
Volgens mij is tie wit…
rufctr01 zegt
Ziet er goed uit.
flippert zegt
Bleh, bejaardenbak
toyotafortuner zegt
Hij ziet er best goed uit en is een 14%’er. Wat wil je nog meer?
slaapmutsje zegt
@toyotafortuner: Een paar Wolky’s, een afritsbroek en een jaarlidmaatschap op Natuurmonumenten
mashell zegt
Auto van het jaar 2014! Omdat deze de Prius overbodig gemaakt heeft. En daar zijn we om esthetische gronden erg blij om.
fit4fun zegt
Zou Louwman het gezien de dalende verkopen nu nog een keer hebben aangedurfd om de prijs flink op te schroeven ivm Duitsland? (Wat ze met de Prius Wagon hebben gedaan)