
Heerlijk, een stukje Italiaanse flair. De Touring Superleggera Arese RH95 is officieel, een gloednieuwe V8 supercar!
Auto’s tekenen kunnen ze wel in Italië. De nieuwste creatie van coachbuilder Touring Superleggera is de Arese RH95. Het is voor het eerst dat de Italianen een supercar maken met een V8 middenmotor. Met deze auto viert het merk uit de buurt van Milaan het 95-jarige bestaan.
Je mag zelf gokken wat de donor is geweest voor deze creatie. Touring Superleggera wil het namelijk niet bekendmaken. Als je goed kijkt naar de lijnen en het interieur van de auto is het echter makkelijk te raden. Hier is duidelijk een Ferrari 488 als basis genomen. De V8 middenmotor levert 670 pk en 760 Nm koppel.
Ondanks de gelijkenissen met de donorauto heeft Touring Superleggera er toch iets unieks van weten te maken. Kijk bijvoorbeeld naar die vleugeldeuren, prachtige lijnen en een interieur met vrijwel alleen maar mooie materialen.
Wie geïnteresseerd is moet snel de telefoon pakken. Touring Superleggera bouwt slechts 18 exemplaren van de Arese RH95. De Italiaanse coachbuilder is bekend van onder andere de Disco Volante en, recenter, de Aero 3. Wat deze exclusieve Arese RH95 moet gaan kosten is niet bekend. Vermoedelijk wil je dat ook helemaal niet weten.
De grote vraag is: hoeveel Ferrari-logo’s hebben ze moeten verwijderen op last van de advocaten uit Maranello?
En is dat incl. Of excl. de afbeeldingen in het motorruim?
Doe mij toch maar een standaard 488. Dit ziet er wat afgerond en overdreven uit. Ik krijg wat McLaren vibes en op de bovenste foto doet hij mij zelfs wat aan een Ford Probe denken :P
Mijn vraag is eerder: hoe klinkt ie? Die Disco Volante klonk briljant..
Ferrari is toch niet gecharmeerd van dit soort projecten?
maar wat weegt ie?
488: 1370 Kg
dus om “superleggera” te zijn een stuk minder hoop ik?
Vleugje Spijker, beetje quirky, ik vind m tof!
Dat paarse interieur van Mansory kan niet, walgelijk, maar dit wordt dan weer bewierookt door dezelfde auteur. Niets zo subjectief als smaak blijkt maar weer. Van dat paars kun je zeggen dat het je kleur niet is. Van dit voertuig kan ik zeggen dat ik het een mooie kleur groen vind. Voor de rest kan het mij niet bekoren. Misschien het beeld schuin van achteren.
Zou best een saaie blog worden als we allemaal dezelfde mening hadden :)
Wat een prachtige auto, heel spectaculair.
Ff compleet off-topic. De content wordt weer prettig om te lezen. Dat is ook een tijdje anders geweest.
Bedankt hiervoor
Gaaf ding, zeker in deze fantastische kleur. Maar of ik hem boven een 488 verkies weet ik nog niet.
Het donkerbruine alcantara op het dashbord en stuurwiel vind ik iets minder, maar de two-tone interieur is wel te pruimen. Alleen andere kleuren zou hem beter staan.
Voor de rest vind ik het een heerlijke wagen. En dan de beelde aan het Como-meer….
Nog enkele weken en ik ga zelf naar ginder op vakantie. Hopelijk komen we enkele mooie bolides tegen.
Zal wel geen Londen of Dubai zijn maar toch…
@ericc: ik denk dat je er een verkeerd beeld van hebt. Prachtige locatie en mooie huizen, maar het is daar helemaal niet een show plaats voor luxewagens. Eenmaal per jaar is er de Concours d’elegance en er zijn natuurlijk heel luxueuze woningen met bijhorende wagens, maar is alles behalve opvallend. Meeste kans maak je mss bij de luxe hotels rond het meer, maar die staan meestal goed verborgen op het domein.
Gaaf! Als touring een model op een mclaren baseerd ontstaat een mooie win win situatie. Mooie mclarens en minder lelijke mclarens op de weg omdat ze donorautos nodig hebben. :) #shotsfired
Mooie kleur ;)
Een 488 zou volstaan, wat mij betreft. Maar zeker niet onaardig gedaan, deze verbouwing.
Erg druk design, helaas, en die grote luchtinlaat is helemaal geen gezicht. Jammer.
Die grille, die nieren. Man man man.