Nein! De Oostenrijkse teambaas Toto Wolff verdenkt het Oostenrijkse team Red Bull van jokkebrokken.
Het is geen lekker weekend voor Oostenrijkers. Gisteren werd op Wembley de achtste finale verloren van een flets Italië dat maar 15 minuten sprankelend heeft gespeeld (maar wel twee keer scoorde). Exit Oostenrijk. Beroepsaansteller Arnautovich en Alaba mogen terug naar huis.
Vandaag wordt de GP in Oostenrijk gereden. Het is een beetje de thuisrace voor Red Bull. Daarmee zeggen we bewust Red Bull en niet Red Bull Racing (dat team resideert in Milton Keynes). Daarnaast is het ook de thuisrace voor Toto Wolff. De teambaas van Mercedes is namelijk geboren in Wenen.
Rechte stuk
Al sinds de GP van Spanje heeft Mercedes het erover dat de Red Bulls dit seizoen wel heel erg snel zijn op het rechte stuk. Ook tijdens de GP van Azerbeidzjan en Frankrijk vonden Hamilton en Wolff dat de Red Bulls veel sterker waren dan de Mercedes (op het rechte stuk).
Ik verbaas mij erover dat het een issue is geworden. We weten allemaal dat de motoren gehomologeerd moeten worden. Ik ben vooral heel erg verbaasd dat ze bij Red Bull zo hevig aan het protesteren zijn. De regels zijn vrij duidelijk. Je kan wat updates doorvoeren om de betrouwbaarheid te vergroten. En dat is het.
Toto Wolff, heeft nooit een dominante motor gehad.
Toto Wolff denk dat Verstappen (& Co liegt)
Hiermee lijkt al het zeer uit de wereld. Keurige reactie toch? Maar dan volgt Wolff het volgende toe:
Daarom zou er niet zo’n enorm verschil in snelheid moeten zijn.
Toto Wolff zegt niet dat Verstappen liegt, maar eigenlijk toch weer wel.
Om met Ome @jaapiyo te sprken: “Oh Snap! Shots fired!”. Met name Max Verstappen heeft zich duidelijk uitgelaten over de houding van Mercedes. Niet alleen het feit dat Hamilton wéér in de underdog-positie kruipt, maar ook vanwege het feit dat ze meerdere keren hebben uitgelegd dat het aan de vleugel ligt. De Red Bull RB16B heeft een namelijk kleinere vleugel dan de Mercedes W12.
Via: Autosport.
deVia zegt
Der Toto is on the back foot en slaat wild om zich heen. En ik vind het prachtig!
maarteno zegt
Toch moet ook Max zich niet laten meeslepen, ik weet niet hoe hij het gezegd heeft of hij er echt geïrriteerd over is. Want het kan ook gewoon een stukje psy-ops zijn, ofwel gewoon negeren Max!
aschja zegt
Toto is een notoire jankert. Zo’n nare man. Slaand op zn bureautje in the pitlane was het mooiste stukje F1 tv ooit. Met een crashende Hamilton en Rosberg.
mashell zegt
Mercedes speelt een spel. Nu laten ze Red Bull eventjes vooraan rijden en dan in het laatste deel van het seizoen doen ze weer normaal en maken ze ouderwets gehakt van iedereen. Ideetje van de TV bazen om de kijkcijfers omhoog te stuwen…
joostdetaalnazi zegt
@mashell: bij zo’n beslissing zijn honderden mensen betrokken. Ga eens na hoe lang ze dat geheim gaan houden.
willeme zegt
@mashell: je zou het bijna denken, he? Paddy Lowe gaf ook al toe dat ze de boel omlaag schroefden omdat het ander gênant werd. Maar dan zijn de medewerkers bij Mercedes bizar goede acteurs ;-).
faalhaas zegt
@mashell: Hmmm interessant.. Heel interessant…
sportabgasanlage zegt
Een kat in het nauw, maakt rare sprongen.
dakarbemo zegt
beide beetje gelijk, als Honda de betrouwbaarheid opvoert kan je zon blok toch net een andere tune doorgeven wat resulteert in meer vermogen.
HZW zegt
Als het blok betrouwbaarder wordt kan je langer met vol vermogen rijden.
Honda heeft vaak de motor terug moeten schroeven om de betrouwbaarheid te waarborgen.
Als je steeds meer zwakke schakels weet te elimineren kan je uiteindelijk de volle potentie gebruiken.
Dus waar vorig jaar de motor nog zwakke punten hadden is dat er dit jaar uitgefilterd.
Johanneke zegt
Ik denk dat ze intercooler olie verbranden voor wat meer power.
Rick-dos zegt
Ik moet toegeven dat ik het ook een beetje vreemd vind. Als ze uit hun nek kletsen wat kan jou het dan schelen dat ze dit roepen? Sterker nog als zij het daar willen zoeken terwijl het volgens jou aan de vleugels ligt dan wil je ze toch niet wijzer maken?
Er speelt duidelijk iets. Ik mag hopen dat we hier niet een nieuwe Ferrari situatie gaan meemaken.
rollingstoned zegt
@Rick-dos: Welnee, de RB16B heeft een heel goed chassis met veel mechanische grip, waardoor ze met weinig downforce kunnen rijden.
ericd zegt
Toto zuur, en ik zie net die ontzettende goof van een Balkellende bij Ziggo (weinig mensen aan wie ik me meer erger)… nou de zit voor de TV begint goed.
sr20det zegt
Plot twist, de overgestapte crew van Mercedes naar Red Bull zijn spionnen
pomoek zegt
Ik vermoed dat ieder team wel een of 2 dingetjes aan de auto heeft zitten die op of over de grens van het reglementaire aan zitten. Nooit een probleem tot iemand races gaat winnen. Het kan natuurlijk heel goed dat door de hogere betrouwbaarheid Honda de motor op hogere toeren durft te laten lopen. Maar ik denk ook dat MB goed weet hoeveel toeren en vermogen de Honda motoren draaien en hebben. En zo zien ze een flink verschil. Dat denk ik ook echt niet te verklaren is door een achtervleugel.
v8rules zegt
Heeft Mercedes deze beschuldigingen ook gehad toen ze jaren lang dominant waren?
wildbeest zegt
Mb heeft geen grip in bochten dus verhoogd de downforce, rb heef maximale grip door oa de rake en kan de downfornce verlagen