![M2 productie](https://www.autoblog.nl/files/2022/10/bmw-m2-competition-2022-970-4.jpg)
De M2 blijft kort en lang in productie. We leggen het je even uit, gratis uiteraard.
Sinds gisteren is de BMW M2 onthuld. Een auto die voor op de purist gericht. Een handbak, zes-in-lijn, geen hybride-dingetjes, enkel achterwielaandrijving. Vervolgens gaan we het allemaal hebben over het uiterlijk dat men niet mooi vindt… Je kan niet alles hebben.
Als je kijkt naar de eerste reacties op de 1M Coupé en later de F87-generatie van de M2 verandert er dus niets. Zo lang men klagen op het internet over een nieuwe BMW, zal men het doen.
![M2 productie](https://www.autoblog.nl/files/2022/10/bmw-m2-competition-2022-970-3.jpg)
Zo lang blijft de M2 in productie
Wat men ook doet op het internet: speculeren over nieuwe BMW’s! Voor de purist heeft dat geen zin meer: alle nieuwe M-modellen die uitgebracht worden, zullen geëlektrificeerd zijn. Dat geldt echter niet voor nieuwe uitvoeringen van M-Modellen. Dus hoe zit het met de M2? Daar heeft ynguldyn een antwoord op. Hij geeft op Bimmerpost precies aan wat er in productie gaat en voor hoe lang.
![Voorkant](https://www.autoblog.nl/files/2022/10/bmw-m2-competition-2022-970-1.jpg)
De BMW 2 Serie zal in productie blijven tot september 2029. Maar het nieuws wordt nog beter, want ook de BMW M2 blijft tot dat moment in productie!
![M2 productie](https://www.autoblog.nl/files/2022/10/bmw-m2-competition-2022-970-2.jpg)
M2 wordt wel Competition, huidige M2 verdwijnt
Betekent dat we nog heel erg lang kunnen genieten van de BMW M2 zoals deze gisteren is onthuld? Nee! Dat model is namelijk niet een lang leven beschoren. Volgens de BMW-insider zal het model dat gisteren is onthuld, al in 2024 verdwijnen.
![](https://www.autoblog.nl/files/2022/10/bmw-m2-competition-2022-970-1.jpg)
![](https://www.autoblog.nl/files/2022/10/bmw-m2-competition-2022-970-2.jpg)
![](https://www.autoblog.nl/files/2022/10/bmw-m2-competition-2022-970-3.jpg)
![M2 productie](https://www.autoblog.nl/files/2022/10/bmw-m2-competition-2022-970-5.jpg)
Voor die tijd zal er een ‘Competition’-model verschijnen. Uiteraard zullen dan een paar dingen anders zijn. Denk aan ietsje meer vermogen, koppel, iets andere onderstel en dat soort dingen. Het is niet de eerste keer dat BMW dat doet en zeker niet de laatste keer. De kans is dus aannemelijk dat dit model eerst naast de gewone M2 komt te staan om vervolgens het touwtje over te nemen.
Meer lezen? Dit zijn de prijzen, opties en concurrentie van de M2!
BMW heeft gelijk, dit bumperpakket is al heel snel aan een facelift toen, eentje waarbij er wel een designer aan gewerkt heeft.
Geef het wat tijd. Eerst in het eggie zien.
Bij d 4 serie (en de m50 en de nieuwe 7 en de nieuwe i-lijn etc. etc.) blijf ik mij storen aan de afstotelijk grote neus (die ook nog lelijk is).
Deze neus is hoekig, daar valt in theorie aan te wennen. Zeker omdat dit de gekozen style is voor de gehele auto.
Een dag geen bericht over de M2 is een dag niet geleefd? 🥴
@rollingstoned: hahahaha, ja! We hebben expres even wat foto’s van het Zandvoort-blauwe exemplaar even erbij gedaan, zodat er alsnog iets ‘nieuws’ is om te zien en er niet nóg een M2-artikel aankomt ;-).
Het is wel vaker zo met BMW M-producten. De Performance-goodies komen meestal een puur uur later en de configurator staat vaak ook al vroeg online, dus dan heb je al de eerste drie artikelen relatief dicht achter elkaar. Het volgende artikel gaat overigens niet over de BMW M2 ;-).
In 2029 kost die door ons geweldige belastingsysteem ws €315.000…de huidige vanafprijs is namelijk nu ook al bezopen..
zolang dat de manueel + RWD + 6 cilinder met +400pk maar blijft