De TOSE Mazda CX-5 nog eventjes wat gaver geworden.
Het overkomt ons allemaal weleens. Je krijgt een auto van de zaak en dan is het net NIET het nieuwste van het nieuwste model. Of nog erger, op het moment dat je ‘m bestelt was nog het de nieuwste, maar voordat ‘ie geleverd wordt, is het facelift-model geïntroduceerd.
De kans bestaat dat je dan nogal baalt. Heb je eindelijk de auto van de zaak weten uit te onderhandelen, rijd je ineens in een oud model rond. En daar moet je gewoon over bijtellen. Man, man, man. Maar ja, wat ga je dan doen? Bij de pakken neer zitten? Of het beste ervan maken? Precies!
Onder handen
Inruilen is zonde, dus wat je het beste kunt doen is het volgende. Ten eerste verhoog je de gages voor je personeel, vervolgens neem je de auto onder handen. Dat is precies wat er is gebeurd met deze Mazda CX-5. Deze is onder handen genomen door de Duitse firma ‘TOSE Tuning’. Wij hadden er ook nog niet van gehoord, maar hier zijn ze!
In samenwerking met Cor.Speed (die kenden we wel) hebben ze een setje nieuwe wielen voor de CX-5. De wielen op de TOSE Mazda CX-5 zijn enorm en gigantisch. Ze meten namelijk 22 inch in diameter! Inderdaad, net zo groot als de wielen van de BMW X7 Nishijin Edition. De breedte is ook niet mis: 9,5 inch. Het is geen breedset, rondom heb je gewoon brede wielen.
Banden TOSE Mazda CX-5
Brede velgen betekent ook brede banden. Rondom ligt er 265/30 R22 onder. Voor een setje banden alleen al ben je zo 1.200 tot 1.500 euro kwijt. Om te zorgen dat de auto ‘mooi’ op zijn wielen staat, is er een schroefset gemonteerd van K-Custom. Daarmee kun je zowel de hoogte als de demping van de TOSE Mazda CX-5 aanpassen naar jouw smaak.
Eerlijk is eerlijk, het ziet er best dik uit. Dus mocht jij die persoon zijn die nog niet het oude model van de zaak mag leasen, is er goed nieuws. TOSE-tuning maakt er iets schitterends van waardoor je in stijl langs de Maas kunt paraderen met je panoramadak geopend. Ben je helemaal het mannetje op de Coolsingel!
cossiekiller zegt
Ziet er idd best goed uit. Wel liever zo’n donkerrode…
Een set geweldige Laufenn banden heb je al voor 750€. Wel eerst ergens een CX-5 scoren.
kniesoor zegt
Ook al is ’t misschien tegennatuurlijk om dit type oto te verlagen, vind ‘m er zo prima uitzien.
allesmetturbo zegt
Lekkere hoogte zo, alleen die bandwang is wel erg plat. 20 of 21″ is groot zat
HZW zegt
En hij ziet er gelijk 10X beter uit, en 20 inch is meer dan groot genoeg om ook nog een beetje band over te houden.
retsok zegt
Ze hebben wel humor tegenwoordig! Straks gaan ze ook nog een dikke bodykit uitbrengen voor de Dacia Duster!!
dree16v zegt
Verhouding is wat zoek nu, denk dat 20 inch wel ff groot zat is icm verlaging. Net een beetje te nu, maar stiekem wel dik
RAW zegt
Qua verhoudingen lijkt het nu wat meer op een CX-30, prima wat mij betreft. Zo zou ik de CX-5 wel als vervanger van mijn Mazda 6 SB willen, hoewel het qua rijden waarschijnlijk niet direct een stuurmansauto zal zijn geworden, die brede banden geven dan wel veel grip, maar ESP/TC zal vermoedelijk toch te snel ingrijpen.
Variomatic zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
kennone zegt
En dan zo’n cd schijf als remmen in die grote velgen
mustang750supersnake zegt
echt su-per-dik gewoon!
drsjeroen zegt
De 19” die ik er onder heb zitten zij prima, maar ziet er nog niet super dik uit. 20” zou prima zijn. Hoeveel is ie verlaagd? Ziet er best goed uit. Heb een hoge auto moeten kopen vanwege het slechte wegdek hier
mwti zegt
Armoede toch?