Leuk natuurlijk: sportauto’s, cabrio’s (zomerauto’s) en klassiekers. In het échte leven heb je er weinig aan. Zelfs in de zomer is het best handig als er veel in een auto past. De tandenborstel én alle onderdelen voor een van de voorgaande auto’s moet je ergens kunnen verstoppen, tijdens de vakantie. Een beetje pakezel heeft ook een trekhaak nodig. Niet alleen om bumperklevers op afstand te houden, ook om het nieuwe brik naar Nederland te slepen. Wat zijn hier nu de meest ideale auto’s voor?
Nu zou je meteen voor een Hyundai H200 diesel kunnen gaan. Een rationele, voordelige en praktische oplossing. Juist ja. Een saaie, tergend langzame en saaie oplossing. We zijn immers op de wereld gezet om van auto’s te genieten, niet om langzaam weg te kwijnen in een emotieloos stuk auto. Als autoliefhebber wil je dan ook een machine die overstroomd van passie, emotie, kracht en geluid. De soundtrack moet die Ferrari naast je, in de file, kleineren en ook met aanhangsel moet bumperkleven met 150km per uur mogelijk zijn.
Tijd voor een nieuw pakket van eisen. De basiseisen (saai, duurt lang, overslaan): voldoende laadruimte, een flinke toegestane aanhangerlast en een voldoende koppelrijke motor. De rest van het eisenpakket: lekker geluid, belachelijk snel en een duidelijke aanwezigheid op de weg.
10. Dodge Ram SRT10.
Achteraan in het rijtje komt de Dodge Ram SRT10. Een van de meest bizarre creaties die op deze wereld rondrijdt. Heel veel ruimte, een lekker lomp voorkomen en een beest van een motor. Echter voor de lange rit sta je zelfs voor autoblog-begrippen wel heel vaak stil bij onze vrienden, de oliemaatschappijen.
9. Buick Estate.
Nummer negen is nauwelijks zuiniger dan de SRT10, wel een stuk trager, maar wel met meer uitstraling. De Buick Estate is lekker eighties. Vierkanter kan niet! Verder is de ruimte immens, de roffel van de V8 erg lekker en het uitzicht over de vierkante motorkap geweldig. Gewoon twee ton erachter hangen en hij trekt het wel van de plek.
8. Audi RS6 (C5).
Wederom een grootverbruiker. De Audi RS6 C5 is nauwelijks zuiniger dan een G55 AMG. De onhandige ronde designs van Audi zorgen verder voor schrikbarend weinig laadruimte. Toch wil dit beestje nog best een flinke last trekken. Dit in tegenstelling tot de nieuwere, sterkere RS6, waar een trekhaak niet meer tot de mogelijkheden blijkt te horen.
7. Volkswagen Touareg V10 TDI.
De eerste diesel in het lijstje. De Touareg heeft zelfs bewezen een Boeing te kunnen trekken, dus dan moet die tandemasser ook wel lukken. Verbluffende techniek en genoeg kracht om de aarde sneller rond te laten draaien, maar totaal geen emotie. Toch jammer.
6. Audi Q7 V12 TDI.
Deze is zelfs nog sterker dan de V10 TDI uit de Touareg. Bovendien lekker luxe en best ruim van binnen. Net als de VW echter ook een veel te klinische auto. Fijne kracht, leuke reisauto maar niet een die blijvend het hart sneller doet kloppen.
5. Mercedes G55 AMG.
De G55 kan alles. Net als voor de SRT10 geld echter dat deze vaker moet ‘stoppen om te plassen’ dan de vrouw/vriendin. Ondanks het betoverende motorgeluid kan dit toch zorgen voor de nodige frustraties op een reis.
4. Land Rover Discovery 300tdi.
De Land Rover Discovery 300tdi, een update van de auto die de naam heeft gemaakt. De motor is net wat sterker dan de 200tdi die voorheen geleverd werd. In een tijd dat CO2 nog schoon was en seks nog vies, was dit de auto die je achter Defenders aan zag rijden op het Britse platteland. Geen snelheidsmonster, maar wel een auto die met de zwaarste last (3500kg!) nog steeds kan accelereren.
3. Volvo 740 station.
Een persoonlijk favoriet op de laatste podiumplek. Een auto als een zwart gat. Wie een 740 station heeft gehad weet hoe groot deze is. Er is altijd nog wel ergens ‘plek voor meer’. Weliswaar zakt de auto op een gegeven moment door de assen, nog steeds zal deze prima rijden en altijd is er ruimte over. De 2.3 viercilinder is niet te verslijten en de turbo zorgt voor ‘genoeg’ kracht.
2. Land Rover Defender.
De Land Rover Defender (90/110/130). Helaas hebben emissie eisen er al snel voor gezorgd dat de vijfcilinder diesel door een elektronisch rietje moest ademen, maar dit was ook weer elektronisch te verhelpen. Vooruit, het snelheidspuntje gaat hier niet op, bij 130km per uur is het leuk geweest. De auto barst van de passie en emotie. Op een of andere manier weten de Britten gevoel in auto’s te leggen wat weinig andere fabrikanten lukt. Samen met de G-wagon, Disco en SRT10 behoort de Defender tot de 3500-kilo-club.
1. Mercedes E63 AMG combi.
Om af te sluiten met het snelle broertje van “der G”. De Mercedes E63 AMG combi. De V8 is in deze combi véél zuiniger dan in de G55 en dus verantwoord, en groen! Alles moet je in verhouding zien. Verder mag deze Benz maarliefst 2 ton meenemen en kan je er ook nog leuk mee over de camping driften. Wat een wagen!
Bij deze, de autoblog caravantrekauto van het jaar…
Jochempie zegt
De RS6, please!!
Kan me al heel lang voorstellen hoe het is om daarmee de tol op de autoroute te betalen en vervolgens keihard verder scheuren naar het volgende tolpoortje!
Jochempie zegt
En ahem, topicstarter, niets mis met een H200 diesel…
Onze Satellitte 2.5 diesel had ons altijd overal heen gebracht en zelfs op 2500 meter hoogte had ie nog meer dan voldoende zuurstof. Dat is bijna een kilometer hoger dan waar onze Space Wagon 2.0TD oververhit raakte. Daarbij haalde deze 1840kg zware captainchair-cruiser met z’n 85 pktjes een geijkte topsnelheid van 160! :)
CustomCruiserMan zegt
De mijne is toch nog net wat vierkanter dan de Buick 8)
http://en.wikipedia.org/wiki/Oldsmobile_Custom_Cruiser
(2de generatie)
T-Bird zegt
Ik nam de Buick! Wat een bak zeg. Heerlijk om lekker in te cruisen, lekkere V8 onder de kap, veel ruimte, wat wil je nog meer?
Jammer dat ze zo niet meer worden gemaakt!
renaultfreak zegt
renault espace 3.5 v6 intaile aub!
GH zegt
Bij de Mercedes G55 AMG:
Net als voor de SRT10 geld echter dat deze vaker moet ’stoppen om te plassen’ dan de vrouw/vriendin.
geld = geldt?
OT: zeker leuk rijtje, die SRT klinkt zeker leuk. Hier in de straat staat een Toyota met 5,7 V8 blok, die ook heel leuk klinkt.
Sander zegt
Na zelf 360 000km in een onverwoestbare volvo 740 station (diesel) gereden te hebben kan ik het alleen maar beamen: een betrouwbaar werkpaard zoals er geen meer gemaakt worden!
vØlvØ frǽk zegt
@ Alwood
Maak van die 740 eens eeen 240. Een 240 heeft namelijk nog meer laadvermogen! Ik heb eens op internet een lijst gezien met de inhouden van alle Volvo’s (volgens mij zelfs hier op autoblog) en de 240 had de grootste kofferbak ooit.
En er gaan echt wel 5 personen + heeeeeeeel veel bagage mee. De motor is dezelfde 2.3 als in de 740. 1/6 is haalbaar ;)
ZwerverRoodbaard zegt
Met dit lijstje kan ik leven :D
Op het moment bezit ik een 1988 Volvo 740 GL (Sedan) en zelfs daar kan de hele familie met bepakking in :P
DavidZ zegt
Betrouwbaarheid lijkt me ook wel handig op vakantie: dat je niet ergens in de Franse of Spaanse binnenlanden staat met een kokende motor. En dat ‘ie start en zo…… Of, wanneer je een onderdeel nodig hebt, ’t ook lokaal te krijgen en te monteren is.
Toyota LandCruiser 120 series als 5 deurs en in benzine uitvoering is misschien praktisch.
*lampje smiley*
BananaFlip zegt
Pass mij die G maar, en als de nieuwe E63 AMG er ook tussen staat doen we die er gewoon bij :mrgreen: .
@ renaultfreak
Weet je wat, doen we er ook nog een Modus tussen!
:roll:
ZwerverRoodbaard zegt
Mijne heeft trouwens bijna de magische 500.000 op de teller ;) en dat trouwens op LPG :D
Apache zegt
renaultfreak zegt
@bananaflip,
jij gaat niet in een modus rijden met 7 personen + plus een beetje bagage met een sleurhut erachter.
Sander zegt
geen M5 Touring?
///M zegt
Toch liever een M5 Touring ;)
rudi zegt
die mij die rs6 maar, en dus ook zeker de nieuwe NIET. Oude is veel ruiger, maar egt wel vet ruim hoor die auto. En trouwens op de c5 ook geen trekhaak geleverd, heeft te maken met fabriekgarantie, net als bij de c6. Kan er wel gewoon een van de a6 op bouwen.
RoT___ zegt
Onze vorige auto, een Peugeot 406 diesel, was een heerlijke reiswagen. Weliswaar niet het meest snel, maar o zo comfortabel. Nooit gebroken uit de auto gestapt als we ergens aan kwamen. En nog fijner: het actieradius van de 406 was bij het rijden van snelwegen meer dan 1000km, ideaal!
BananaFlip zegt
Bekijk dit eens.
EnzoR zegt
doe mij maar 1 – 8 en 10 ! alle 3 :P is prima hoor
Dennis zegt
Perfect topic, ben op zoek naar een reiswagen, weliswaar iets betaalbaarder.
Wat dacht je van een BMW 320d Touring (bj 1999-2005)
m5 zegt
een e39m5 touring ;)
vØlvØ frǽk zegt
aah hier is het lijst. Kwam id van autoblog:
volvo 240 1200-2151 l
volvo 740 992-2120 l
volvo 940 992-1705 l
volvo v90 992-1702 l
volvo 850 960-1580 l
volvo v702 485-1641 l
volvo v703 540-……. l
Zie de reactie van Florijn:
http://www.autoblog.nl/archive/2007/02/01/dit-is-de-nieuwe-volvo-v70
RoT___ zegt
@Dennis: diesel is altijd fijn, vooral op de snelweg lopen ze heerlijk zuinig. Grote tankinhoud is ook een pre. Plus een paar comfortabele stoelen + onderstel.
Micheloo0 zegt
Ik vind die maserati granturismo nog altijd de beste caravanauto hoor :D
SjoRs zegt
Doe mij de Landrover defender maar daar ga ik dan liever mee offroad op vakantie als met de E63 AMG te driften tussen de drempels op de camping;)
Als aanvulling: Chrysler 300C SRT8 Touring, Alpina B5 Touring, Volvo 855 T5-R
Bas zegt
Doe mij die 240/740 maar.
Hoezo kleineren en bumperkleven….is vakantie niet gewoon om van te genieten?
Oja….da’s waar ook….bumperkleven is voor de meesten leasebaklullen ook genieten.
BananaFlip zegt
CL500 anyone?
derx zegt
Ik mis toch echt de lamborghini LM002 in dit rijtje… Over een dikke caravan trekker gesproken :)
Project America zegt
Gisteren een 535d met 330 pk gereden(opgevoerd), dat is een heeeeeerlijk automobieltje om mee naar Spanje te rijden;)
Mr. V8 zegt
Doe dan maar een M5 Touring of X6 M ;)
EJS zegt
@vØlvØ frǽk
haha, dat was onze vorige station.. met een 2.3 turbo. Kon idd moeiteloos alles in mee, incluus heel gezin van 5 personen, en verder zijn ze onverslijtbaar.. jammer dat het weggedrag niet zo super is;)
zelf zou ik als reisauto uit dit rijtje voor de E63 of de RS6 gaan.. De Buick Estate zou ik ook wel willen hebben, maar niet om lange afstanden mee te rijden, die moet je koesteren als Oldtimer:D
Benjamin1 zegt
Ik zou een Lotus Elise kiezen, geen idee waarom.
Alwood zegt
De E39 en E60 M5’en hebben geen goedkeuring voor een trekhaak voor zover ik weet/heb kunnen vinden. Anders had de E39 er in ieder geval in gestaan :) Toch kan de Mercedes sowieso veel meer last dragen en trekken dan de beemer.
@Dennis
een 3’tje heeft vrij weinig ruimte voor bagage… Volvo kan ook best op budget, en is rwd :)
@EJS
Voor het weggedrag van oude volvo’s hebben ze aftermarket onderdelen genoeg :) zelf kortgeleden Bilstein B6 op de sturende wielen gezet en de auto is getransformeerd. De voorheen ‘oude amerikaanse’-wegligging heeft plaatsgemaakt voor behoorlijk strak stuurwerk.
Michiel_vd_Brink zegt
Ook leuk voor op vakantie… en praktisch!
Vierdeurs VW Kever, gebouwd door Rometsch.
http://www.shorey.net/Auto/German/VolksWagon/Beetle/1953_VW%20Rometsch%204door%20Taxi_1.jpg
http://www.shorey.net/Auto/German/VolksWagon/Beetle/1953_VW%20Rometsch%204door%20Taxi_2.jpg
http://www.shorey.net/Auto/German/VolksWagon/Beetle/1953_VW%20Rometsch%204door%20Taxi_3.jpg
bmw330i touring zegt
RS6 of buick estate :D
wat een auto trouwens zo n buick, echt heel leuk. Volgeladen in de alpen naar beneden is dan weer wat spannend lijkt me.
T-Bird zegt
@EJS, Zo’n Buick Estate is juist gemaakt voor lange afstanden hoor.
Stahlblau zegt
Voor mij de G-klasse graag, maar dan wel op oldtimerchassis voordat hij op kenteken wordt gezet (circa 15 mille). Scheelt weer wat BPM en wegenbelasting. Lekker de krentenkakker uithangen… ;)
Oom Agent zegt
Haha, driften over de camping. Doe mij de AMG dan inderdaad maar.
Alhoewel ik met de Dodge ook gelukkig zal zijn :)
NLBUURMAN zegt
dit is het beste rijtje caravantrekkers ever, ben benieuwd waarom de ANWB deze auto’s niet adviseert….
BananaFlip zegt
@ Benjamin
Lekker, voor de caravan ;) .
BananaFlip zegt
@ renaultfreak
Bekijk dit eens.
Een betere ontwerper zegt
G55 en E63 please. Leuke foto’s btw.
Lotus Omega zegt
Volvo V70 R ?
en de nieuwe R Design…
M5 Touring…
VonStroke zegt
Wat trekt een M5 Touring? Of heeft die geen trekhaak? (niet dat ik zoiets erg zou vinden :P)
ripjans zegt
Ik zou voor de M5 Touring gaan :D
Past vast genoeg in om met de hele familie een weekje er tussenuit te gaan
Emile_Benz zegt
Beide Benzen please :D
Emile_Benz zegt
… o, en de SRT-10 :P
El Loco zegt
5 personen: Gr. Espace 3.5
El Loco zegt
Kut.
Minder dan 6 man: RS6 Avant
Meer dan 5 man: Gr. Espace 3.5
bartholomeo zegt
bestaat er ergens geen nederlandse site waarop ze eens “de beste sleurhut-trekker” hebben gezocht ? Ik geloof dat dat een paar jaar geleden de subaru impreza was
Benz.. zegt
Tja, voor mij in ieder geval de E63 AMG Estate of de G55 AMG.. Waarom staat de ML AMG trouwens niet in het rijtje. Lijkt mij ook een koppelbeest! :D
RenesisHP zegt
Lekker simpel. Een Fiat Panda. ;)
Ali Baba zegt
dom lijstje…
BMW M8 zegt
Voor mij de nieuwe Toyota Landcruiser V8. Die sleurt je tenminste overal naartoe met 3500 kg aan de trekhaak.
Wat de volvo 740 betreft. Ik heb nog met een 940 gereden met dezelfde 2.3 motor, maar ik heb helaas 3x een andere motor moeten plaatsen (2x onder garantie). Dus zo onverwoestbaar zijn die niet.
SJ zegt
Volvo 850 T-5R AWD had ook niet misstaan. Zeker als een ‘gewone’ 740 er ook in mag.
RenesisHP zegt
Voor de ultieme rust..
RenesisHP zegt
Voor de echte caravantrekker..
Nick_BE zegt
Met nr 10. Die SRT-10 mag je geen zware lasten trekken. De transmissie kan dit niet aan. De Quad cab versie zoals op het plaatje wel denk ik, die heeft een andere versnellingsbak.
Jochempie zegt
Mijn opa trekt de caravan hier mee:
Niet slecht voor een Nederlander, dacht ik zo :)
Oom Agent zegt
Leuk allemaal, zo’n 4-deurs Kever en 20 meter banketstaaf Panda.
Maar er moet natuurlijk wel een tandemasser (bij voorkeur Tabbert uiteraard) achter kunnen hangen hè. :)
Jeroen zegt
Een Citroën CX break 25TRD, kan je ook genoeg troep mee versjouwen en lekker comfortabel.
Gaat trouwens wel af en toe wel wat aan stuk, daarom zal ie wel op plaats 11 staan ;)
Sjakie Peters zegt
@ jochempie
wat moeten we dan zo geweldig vinden aan zo’n landcruiser?
Emile_Benz zegt
Dit is pas ’n lastdier:
Emile_Benz zegt
… en deze:
BmwMPower zegt
Range Rover Overfinch.
kowalsk zegt
‘Een saaie, tergend langzame en saaie oplossing.’ 2x saai.
OT: Geef mij de RS6 maar, verreweg de mooiste met het onhandige ronde design!
timberleek zegt
als je dan een 63 amg neemt. neem dan de nieuwe.
diegene die hierboven staat heeft nog die lelijke bejaardevoorkant
Magnatic zegt
Voor de grootste laadruimte in een Zweedse auto moet je toch echt deze hebben:
In september 2003 gespot in Noorwegen.
480wit zegt
Doe maar een gele 855 t5-r. lach er porches mee uit. sommige
VLS54 zegt
Wat is er mis met de Suburban?
Mao zegt
A8 W12 L
Trekt 2300 kg van zn plaats, niet echt klein, genoeg koppel en vermogen voor alle wielen en ziet er beter uit dan de hele top 10 :)
Mao zegt
@VLS54
Die past niet in Nederland :) dan sta je met 1 kant in belgie of de Noordzee das niet handig.
BananaFlip zegt
@ kowalsk
De H200 is ook twee keer saai…
timberleek zegt
http://www.autoblog.nl/archive/2006/10/12/effe-met-je-tank-de-stad-in
power zat. hij zal best een caravan trekken(eerst een trekhaak zoeken)
ruimte is wel wat beperkt maar er kan een extra grote sleurhut achter voor de bagage.
waarschijnljik wordt je weinig ingehaald ;-)
alleen het verbruik is wat hoog. maar ja de baas lust ook wel eens een slokje meer. dan mogen zijn wielen (rupsen) dat ook
top idee toch:P
iedereen aan de tank. weg blikschade
VivelaFRANCE zegt
Tegenwoordig zijn er zoveel alternatieven qua transport, dat de auto voor afstanden langer dan Amsterdam-Brussel eigenlijk onnodig wordt. Het vliegtuig en de trein worden steeds goedkoper, zuiniger en de verbindingen steeds beter, dat naar Zuid-Frankrijk of Parijs de auto gewoon thuis wordt gelaten. Niettemin is het natuurlijk heerlijk om in een grote auto op vakantie te gaan, maar is het in het dagelijks leven niet altijd even handig.
@ autoblog, “Bij deze, de autoblog caravantrekauto van het jaar…”, wat?! Caravans, dat zijn toch van die lelijke hokken die achter je auto slingeren? :P
@ Renaultfreak, helemaal mee eens! Dé auto om Frankrijk door te cruisen!!
@ VLS54, wat er mis mee is? Niks, alleen ik volgens mij valt een bouwkeet op wielen niet echt onder de categorie auto’s… :roll:
@ Bananaflip, oh, een Modus? Ik dacht toch echt dat je dat zo’n lelijk boodschappenkarretje vond. Maar goed, als je het de ideale reisauto vindt, dan Alwood of hij ‘m er bij zet? ;) :P (NB: ik geef toe; ik wordt ook niet opgewonden van de Modus, maar het is wel een ontzettend handig karretje, ook voor onderweg (lees: géén sarcasme ditmaal!))
VivelaFRANCE zegt
Corrrectie @ mezelf (sorry Autoblog, voortaan lees ik mijn tekst eerst door en dán plaats ik ‘m pas! :) )
@ VLS54, wat er mis mee is? Niks, alleen volgens mij valt een bouwkeet op wielen niet echt onder de categorie auto’s…
@ Bananaflip, oh, een Modus? Ik dacht toch echt dat je dat zo’n lelijk boodschappenkarretje vond. Maar goed, als je het de ideale reisauto vindt, dan vragen we toch aan Alwood of hij ‘m er bij zet? (NB: ik geef toe; ik word ook niet opgewonden van de Modus, maar het is wel een ontzettend handig karretje, ook voor onderweg (lees: géén sarcasme ditmaal!))
Vinny_93 zegt
Dus dáár zijn die auto’s voor… Ze zuipen dan wel, maar als de portemonnee toch zo groot is, hoort dat niet uit te maken, en je hebt meer rijplezier door de langere tijd.
Jasper zegt
Wat dachten we van een:
-2003 Chevrolet Surburban LT premium (5)
-1996 Mercury Sable Wagon (8)
-1995 Citroen XM Break V6 Ambiance (2)
-2009 Range Rover Sport 4.2SC (7)
-2009 Porsche Cayenne 4.5v8 Turbo (10)
-1998 Opel Omega MV6 Wagon (4)
-2007 Chrysler 300c SRT8 Wagon (9)
-1987 Peugeot 505 2.0GR (6)
-1985 Mercedes 300TDT wagon(3)
-1977 Chrysler Town and Country (1)
Dat is mijn top 10, zie de cijfers tussen haakjes.
Jipino zegt
Of je koopt een Enzo en slaapt in een hotel…
Mao zegt
Of dit lelijk hok :) wel ideaal als reisauto voor meer personen en natuurlijk 63 AMG
Huin zegt
T3 Transporter met 911 blok, slapen kan binnen dus je hoeft niets te trekken en op de snelweg krijg je de grijns niet van je kop. Ook een dorstig baasje, maar wel leuk.
sven zegt
en hoeveel overvolle Espace’s kom je niet tegen in de zomer… meer dan je lief hebt in ieder geval, de mensen doen alsof ze plaats tekort hebben in zo’n achterlijke grote kist met wielen om… Nee als ik op vakantie ga, neem ik de C3 pluriël van mijn ma, dan heb ik een reden om alles nieuw te kopen, want er past niets in!
ps: op de terugweg stuur ik alles op met de post :p
anoniem zegt
laat me raden mercedes geeft geld op dit forum ofja de duitsers?
kowalsk zegt
@ BananaFlip:
Daar zit wat in ;)
Bob zegt
Toch maar weer 2 Land Rovers in het lijstje. Persoonlijk denk ik dat de D130 toch iets handiger is met zijn laad vermogen. In het geval van wat militaire vehicles … de Bushmaster wint het ;)
Guido zegt
Jammer dat de meesten der bestuurders van deze wagen het type “zonnebril met oranje spiegelglazen in wielreneditie” zijn :P
Rob USA zegt
Het word toch de SRT10 ten eerste omdat je daar zo’n (vrachtwagen)schotel
op kan zetten en er dan een caravan achter kan hangen die lijkt op een gooise bungalow (wie plaats de foto?)en dat deze SRT10 naast dat hij deze bungalow ook deze top 10 zonder moeite naar Z-Frankrijk sleept! :)
Jansen zegt
Alles leuk en aardig; als ik destijds -in 1987- voor de keuze had gestaan een estate te kopen had ik niet de Volvo 240 gekozen… er was namelijk nog iets groters en -ik zou een diesel willen- snellers op de markt; de Citroen CX 25 TRD Turbo…. 105 kilo meer laadvermogen, als de bank niet neer is geklapt 2128 liter! daar moet bij de Volvo de bank voor naar beneden, en dan red je ’t net. Bovendien zuiniger (1 op 14 ipv. 1 op 12) en sneller (188 tegen 155 km/h) en meer vermogen (120 tegen 79 PK) ik zou het wel weten….
Jansen zegt
EJS zegt
@T-bird
maar dat betekend neit dat je er een auto op die leeftijd nog voor moet gebruiken. Zeker als je naar warme gebieden gaat is ’t overigens niet eens handig, je mist airco;)
Jasper zegt
@ Jansen
De CX had ik nog helemaal niet aan gedacht, tevens heb ik wel de opvolger van de CX op nummer 2 staan, een Citroen XM V6 Ambiance wagon….net als bij de CX een overvloed aan ruimte, goede prestaties en vele andere voordelen tegenover concurrenten.
Alwood zegt
@Jansen
is die drieasser standaard geleverd dan? :? de normale CX had met neergeklapte achterbank max 2129L achterin…
Citroën CX 1163-2128 l
Volvo 740 992-2120 l
Volvo 240 1200-2151 l
Verder mist de 240 veel beenruimte op de achterbank, de plek waar bij de 740 het meeste ruimte is gewonnen.
Jansen zegt
Nee, de drieasser is niet standaard geleverd, je kon m bestellen bij in iedergeval Tissier, maar er waren er meer die dit soort moois konden leveren.. Voordeel van een CX ten opzichte van een XM is dat ze de wielbasis hebben verlengt, niet achter de achteras verder doorgebouwd, beter voor je gewichtverdeling… en de achterpassagiers. Wat precies de verhoudingen van de achterbak zijn wil ik nu toch maar even in het midden laten, mijn basis op dit moment zijn de online overzichten van autoweek, en die kloppen niet omdat niet alle CXen break lijken het zelfde te zijn qua afmetingen daar, wat natuurlijk wel zo is. Blijft staan dat de prestaties véél beter zijn dan van de Volvo, de dieseltechniek van PSA was nu eenmaal veel verder, en je zakt niet door de veren…. ik betwijfel of dat bij een Volvo geen onvloed op het weggedrag heeft….
BMW Freak zegt
Wat te denken van een Civic Hybrid met ongeveer 2 ton op de aanhangwagen??
Voor welke plaats zou die goed zijn?
BmwMPower zegt
@ BMW Freak
Voor een plaats hier hééééél ver vandaan ;)
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ Apache: jaaaaaa, de spijltjesbus hoort er natuuuuuurlijk tussen!
Super-stylish! Krijg direct zin om te surfen…
:D
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ Jansen: super-auto’s die CX’en, met 1 kleiiiiin nadeeltje:
de kans is groot dat je in Zuid-Frankrijk aankomt in een huurauto van de ANWB…
Nick-Benz zegt
geef mij die amg’s maar ik kan dat nog wel gebruiken al ben ik 9 jaar oud haahahah