[bbmediaclip clipID=”3791749″ playout=”autoblog_yt” autoplay=”false”]
Open genieten van twaalfcilinders onder de motorkap? Dat kan.
Het kan anno 2020 nog steeds met een aantal auto’s. In deze video brengen we je een top 6 van cabrio’s met een dikke V12 onder de kap. Want de Aston Martin DBS Superleggera Volante is niet de enige in zijn soort.
mikeyman zegt
Wordt het geen tijd om de site te hernoemen naar autoVlog? Stuk tekst doet het bij mij toch vaak beter dan een video…
cossiekiller zegt
Wat is er beter dan een V12?
Een V12 met 2 turbo’s natuurlijk.
https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/mercedes-benz-sl-65-amg-v12-biturbo-performance-best-price-europe-benzine-blauw-9a540e3a-e552-4275-ad96-8c1f60c254e3
bernoulli zegt
@cossiekiller: een V13
sabrerator zegt
Die XJ-S heb ik een zomer ter beschikking gehad. En ik ben er een keer mee op vakantie geweest. Zalige auto.
Voor mij een V12 cabrio zoals die heurt.
Elke vorm van sportiviteit is er zorgvuldig uit ge-engineerd, hoewel de wegligging verrassend goed is.
Het is één brok verfijning, luxe en welbehagen. Je komt helemaal tot rust in zo’n ding.
Leuk weetje: in dat clipje dat in de video zit, waarin die XJ-S in het zwembad duikt, is een enorm zeldzaam ding te zien. De clip is uit Flodder, en in de tijd dat die film gemaakt werd was er nog helemaal geen XJ-S in open vorm. Zelfs dat targa-ding was er nog niet. Als ik me niet vergis was dat een conversie van Lynx, die dat toen voor enorm veel geld konden aanbieden. Die Lynx (ook bekend van de Eventer shooting brake XJ-S) had een achterbankje, wat de later uitgekomen fabrieksversie niet had.
Jopie zegt
Dus eigenlijk is alleen de AM, RR en de Jaguar een echte V12 cabrio.
De rest is een W12 of een targa achtig iets.
Alfarobert zegt
Koenigsegg?