Dit is onze top 5 elektrische auto’s met een leasebudget van 750 euro.
We trapten deze videoreeks verleden week af met de Top 5 elektrische auto’s met leasebudget van €600. Deze week is het budget wat verder opgehoogd naar 750 euro. Daarmee komen ook andere elektrische auto’s in beeld.
Met een leasebudget van 750 euro per maand komen kandidaten aan bod die je ook veel ziet rijden op de Nederlandse wegen. Het gaat hier veelal om C-segment hatchbacks en crossovers. Met 750 euro per maand valt meteen op dat er veel meer keuze is in vergelijking met 600 euro. Wat dat betreft maakt die 150 euro per maand een groot verschil.
Afhankelijk van je persoonlijke situatie is de keuze aan jou. Is leuk sturen prioriteit? Ruimte? Een vlotte EV? Dit is onze top 5 elektrische auto’s met een leasebudget van 750 euro, in samenwerking met Mobility Service.
Mobility Service is de Autoblog partner in zakelijk (elektrisch) leasen. Meer informatie over Mobility Service vind je op hun website zakelijkelektrischleasen.nl
neal zegt
750 euro per maand… kunnen jullie eens wat beroepen opnoemen die dit toelaten incl. een afbetaling van een woning? Dan kijk je al meteen naar een 2 verdienersgezin… dus heb je ook 2 auto’s nodig.
Veel succes.
2scan zegt
Die 750 euro per maand betaald de werkgever hè!? Je betaalt zelf de bijtelling…
b088y zegt
Wat denk je wat je werkgever jou betaald als hij geen leasebudget hoeft te betalen. (Waarschijnlijk geen 750, maar wel een deel, tel Dankje bijtelling erbij op…)
Uiteindelijk betaal je het zelf.
2scan zegt
Dan zou je spreken van een cafetaria model. Zijn maar weinig bedrijven in Nederland die al op die manier met arbeidsvoorwaarden om gaan. Als je geen leaseauto nodig hebt, dan krijg je misschien een trein abonnement of je mag wat reiskosten declaren, maar het is echt onzin dat je standaard meer loon krijgt als je geen leaseauto (nodig) hebt.
Tonnie zegt
Ik doe het ook. Bij ons noemen ze het dan ook “mobiliteitsbudget”. En wat je niet gebruikt krijg je uitgekeerd. Ik werk niet od randstad, maar daar gebruiken veel het ook voor deelmobiliteit, leasefiets en dat soort zaken. Alle nieuwe leaseauto’s moeten EV’s zijn en de enige optie binnen mijn budget is een cupra born/id3. Dat is voor mij niet praktisch, dus laat ik het uitbetalen. Met 2 auto’s privé houd ik nog steeds geld over tov toen ik nog wel een leaseauto had.
DeWitteCondor zegt
Ik kan even geen soep trekken van je verhaal. In bepaalde functies en salarisschalen is de keuze leasebudget of bij salaris laten tellen. Je kan niet A geen leaseauto geven (zonder compensatie) en B wel omdat hij die nodig heeft, zelfde functie zelfde beloning. Lijkt me vrij normaal.
DeWitteCondor zegt
Tuurlijk. Leaseauto’s zijn vooral lokkertjes van werkgevers. Leuke borrelpraat, auto van de zaak (die je zelf betaalt). Je hebt er geen kont aan tenzij je heel veel moet rijden (dus niet enkel woon-werkverkeer). Mijn werkgever heeft ook een regeling, tuurlijk weer alleen groen en hip. Ik kies ervoor om het bruto bij salaris te laten tellen. Kan ik rijden wat ik wil, geen gezeik. Zal vast een nadeel hebben maar dat is me dan een worst.
bischero zegt
Ja joh, zou ik ook wel willen, maar met de kms die ik draai schiet het niet op. Nu lag ik voor privé de ballen uit mijn broek met de bijtelling, maar ik pas ervoor wanneer ik EV moet gaan rijden (volgend jaar). 50% meer bijtelling voor een auto die mij privé minder levert.
Dus: klein EVtje bijtellen, rest budget bruteren en met een glimlach een dikke station op de stoep zetten voor privé. Rij privé veel internationaal dus mag lekker diesel zijn 🤘
DaveB zegt
*lach
alcantara zegt
Ik heb geen verstand van leasebudgetten, maar ik vind het maar karige wagentjes in die video.
Dan liever gewoon een Model 3 Performance, wat ben je daarvoor kwijt in de lease?
2scan zegt
1150 nieuw, occasionlease wat goedkoper
2scan zegt
Incl stroomvoorschot
CYBRTRK zegt
Nieuw vanaf €787 en gebruikt vanaf ongeveer €600
bischero zegt
Eh. Minder voor 60m/10k dan 48m/35k
dromedaris zegt
Jij snapt het niet 😃 da’s een TCO (Google it) die jouw werkgever betaalt.
Ik heb bv. een TCO van €1000.
cloverleaf zegt
Ik zit ff snel te berekenen: privé 30-35k per jaar 475€ per maand incl afschrijving, verzekering, diesel, onderhoud en mrb. Is wel netto. Als je bruto 750 krijgt en km vergoeding lijkt me dat een betere deal dan een leasebudget van 750 euro. Voor 750e bruto kun je echt wel iets leuks kopen en rijden.
SanderB zegt
En vergeet de bijtelling daar niet bij op te tellen
mc96 zegt
Het is natuurlijk niet en 750 en een km vergoeding maar het één of het ander. De opkomst van de lease auto is juist tot stand gekomen omdat dit in de meeste gevallen voor de werkgever financieel gunstiger is dan een (reele) km vergoeding. Dan heb ik het over leasaauto’s voor werknemers die veel moeten rijden voor hun werk en dus niet over “arbeidsvoorwaardelijke” leaseauto’s (wekenemers die in de salarisonderhandeling een leaseauto uit onderhandelen).
zjos zegt
Eigenlijk is het toch gewoon een heel groot drama, zeker als je een leuke auto wil met een fatsoenlijke actieradius en een goed werkend info systeem. (zucht) en dat moet de toekomst worden…
techniekmeneer zegt
750,- per maand voor een auto…. Dat is meer dan dat ik aan hypotheek betaal.
freewilly37 zegt
Ik heb ook een leaseauto van de zaak , deze heb ik niet nodig voor mijn werk en toch kreeg ik hem. Lokkertje ? Misschien … ik ben er erg blij mee 😄