Er zijn van die dingen die je gewoon niet doet. In je Geert Wilders-kostuum alleen door de Sharia-driehoek lopen bijvoorbeeld. Hier kan je ook te hard rijden op de A2 en A12 aan toevoegen.
De heren struikroververklikkers van Flitsmeister hebben menig automobilist in het verleden een flitsprent bespaard, en ze zijn niet van plan daarmee te stoppen. En terecht. Vandaar dat we ze vroegen op welke tien locaties er het meest geflitst wordt.
Afgelopen maand (mei 2013) werden er maar liefst 4.603 meldingen van mobiele flitsers gedaan, en op deze locaties stonden de BOA-helden de wegen het meest (on)veilig te maken:
Samenvattend: de A2 en de A12 zijn no-go areas voor wie van doorrijden houdt. Moet je er echter toch zijn, bedenk dan goed waar de trajectcontroles staan, en zet daartussenin je app aan.
kenner zegt
Dankzij de overheid zijn deze gevaarlijke plekken dus weer veilig. Pff durfte al niet meer in de auto te stappen.
rsvbf1 zegt
Pas geleden nog op de A2. kreeg een boete omdat we 112km/h gingen maar dat was om 19:01 en na 19:00 mag je er 130km/h. dus maar eventjes bezwaar ingediend.
jzaero zegt
@rsvbf1: Daar zit nou de grootste faal van ons wegennet. Vanuit Amsterdam naar Utrecht en andersom heb je inderdaad stukken waar je 130 mag na 19:00, maar kort daarvoor heb je vanuit Amsterdam nog een stuk dat gewoon 100 blijft. Het wordt er echt NIET duidelijker op met al die snelheidslimieten die om de 5km anders zijn. Vanuit Den Haag naar Gouda heb je al zoveel verschillende snelheidsbeperkingen..
A12 DH – Zoetermeer: 80 zone net buiten Den Haag (wanneer is het 100?).
A12 DH – Zoetermeer: 100 net na de 80 zonde, waar je blijkbaar na 19:00 wel 130 mag.
A12 Zoetermeer – Gouda: 100 bij spitstrook open, 120 bij spitsstrook dicht
A12 Zoetermeer – Gouda: Na dat kleine stukje 120 mag je plots weer 130 na 19:00
A12 Gouda – Woerden: 120 bij de vierstrooks A12 (maar andere kant op 100 bij open spits)
Dit stuk leg je in 20-25min af, dus elke 5 minuten een andere snelheidslimiet (ben ik er nog een paar vergeten?), ik zit 500km per week op de weg, houd van autorijden en ik let ook op de limieten indien nodig, maar het is zo’n chaos met borden. Als ze nou overal dezelfde snelheid hebben dan word je ook niet zo nasty geflitst….
bigcar zegt
@jzaero: je bedoelt de A2 bij Vinkeveen? Ik heb daar €1867,- (!) aan boetes gekregen..
Beste medebloggers: Je kan hoog zingen, je kan laag zingen, maar als je eenmaal de rekening hebt betaald voel je je zo had genaaid dat je op z’n minst 3 keer nadenkt voor je weer 130 rijdt op de A2
rickieev zegt
@bigcar: 1800e aan boetes op hetzelfde stuk? Gevalletje ezel stoot zich geen 2x …..
rsvbf1 zegt
@rickieev: Een ezel stoot zich in het blablabla
en daarna is het 3x scheepsrecht en ga zo maar door, komt er nooit een einde aan
bigcar zegt
@rickieev @rsvbf1 @E34M5Touring:
Had 9 boetes gekregen, een enkele maal ±120 (dus 20 te hard),
Een aantal maal 130 (30 te hard), steevast op de cruisecontrol….
1 maal ±135 (35 te hard) en 1 maal (bewust) 154 (want haast)
even voor de beeldvorming;
20 te hard is een boete van €165,-
30 te hard is ±€280
35 te hard is ?? weet ik nog niet, moet nog binnenkomen..
54 te hard is
oepsweet ik nog niet, moet ook nog binnenkomen..Ik kwam er na anderhalve week achter dat ik al die boetes had < zoals @dawwg al gokte ;) > . En dat was puur met toeval: een agent hield me staande voor controle van het voertuig (leasebak à la vader), want een jong broekie met een glimmende bak vertrouwden ze niet helemaal (volkomen terecht, meen ik serieus) en toen ik plaats nam in het politievoertuig kwam naar boven dat er nog een behoorlijk bedrag aan openstaande boetes open stond..
Kijk en dan wordt het wel een geval van een ezel stoot zich niet nog eens aan dezelfde steen: nu gewoon 100, ook al mag je harder of zachter in de nachtelijke uurtjes..
De laatste 2 moeten nog binnenkomen.. Wat is het ergste dat me kan overkomen? Voorkomen voor de officier van J.. en vertellen dat niemand wist dat je de snelheid eruit moest halen bij Vinkeveen? No Big Deal.. To be Continued..
E34M5Touring zegt
@bigcar: En je dacht na 900,- niet van, Goh misschien doe ik wat verkeerd…..
dawwg zegt
@E34M5Touring: Denk dat het een gevalletje van ‘elke dag 2x langs die plek’; en ‘de eerste bon pas na 3 weken ontvangen’ was ; 15 werkdagen, 2x per dag, boete a ~60 = 1800 pleuro :(
maheey zegt
@jzaero: zone net buiten Den Haag is toch altijd 100? Volgens mij is de 80 daar compleet verdwenen, behalve als je terug raced naar DH is het 80.
jzaero zegt
@maheey: Ja dat dacht ik ook, maar dat maakt het dus ook al zo onduidelijk. Daar is het blijkbaar dus permanent 100, maar andere kant op 80, waarom????? Bij Rotterdam A20 heb je wel stukken die 80 zijn soms en 100 in de spits?? Gister was het om 6 uur 100.
maheey zegt
@jzaero: De zogenoemde 80 kilometerzone bij Den Haag verdwijnt gedeeltelijk. Verkeer en Waterstaat wil zo proberen de luchtkwaliteit op peil le houden en tegelijk het verkeer beter te laten doorrijden.
The Telegraph.
jrk68 zegt
@maheey:
Idd. DH in is het 80 en eruit is het 100, hoe krom wil je het hebben als milieu de rede is.
De enige rede die ik kan bedenken is dat je DH schoorvoetend in gaat en er zo snel mogelijk weer weg wil….
Sorcerer zegt
@rsvbf1: Let wel op; als je van Utrecht naar Amsterdam rijdt dan staan er de hele tijd borden 100 (met onderbord “tussen 6 en 19 uur”).
Echter, bij een bepaalde afrit (Vinkeveen geloof ik) staan die onderborden er ineens niet meer bij en dan is het dus wel 100 vanaf dat stuk.
Ik vind het ontzettend verwarrend. Rij je door naar de A10 dan is het ineens omgekeerd: overdag 100, ’s avonds 80. De eerste keer dat ik die borden daar zag snapte ik het ook even niet, dacht dat ik het verkeerd las. Maarja, wiskundige raadsels oplossen onder het rijden gaat meestal niet zo lekker. Gelukkig weet ik nu wel hoe hard ik er mag, maar rond de tijdsgrens doe ik toch voorzichtig…
lowbird zegt
Dit overzicht wordt mede mogelijk gemaakt (en bekostigd) door van A naar Bekeuring.
lamborgfan zegt
Waarom sturen ze die team uit Beesd / Geldermalsen niet gewoon die dorpen in waar je maar 30 km/h mag? Levert dat niet genoeg winst op? lijkt mij iniedergeval veiliger dan iemand die geflitst wordt dat hij 136km/h rijdt ipv. 130..
huupe zegt
Zelf gebruik ik flitsmeister. Prima app of zijn er nog betere?
melkkoe zegt
@huupe: “het verkeer pro” is vaak sneller up-to-date en zit niet constant te mekkeren of je je GPS wil inschakelen. Ook kun je hier zien hoe vaak een flitser gespot is, en vanaf wanneer.
Ik gebruik beide
jrk68 zegt
@melkkoe:
Ik gebruik geen van beide, vertrek gewoon op tijd en heb dus nooit haast, gaat al sinds 2007 goed…. klopt op de tafel….
Rijdt wel zo relaxed.
m19nl zegt
@jrk68:
Je hebt haast nodig om te snel te rijden? Wat een logica weer.
jrk68 zegt
@m19nl:
Waar zeg ik dat ik niet hard rijdt?
Als je relaxed bent anticipeer je beter en zie je meer, de kans dat je die flitsers spot is dan vele malen groter.
Dat had je met een beetje logisch nadenken waarschijnlijk zelf ook kunnen verzinnen….
tweetyv6 zegt
Andere mooie dwarsdoorsnede zou zijn als ze ook de tijden waarop (of waartussen) gecontroleerd wordt inzichtelijk gemaakt worden. FM heeft in principe ook die gegevens.
Dan zou je op zoek kunnen gaan naar patronen en FM zo al preventief waarschuwingen van mogelijk (bemande) flitslocaties laten geven
felix1989 zegt
Vreemd dat de flitspalen rondom Schiphol er niet tussen staan, ze naaien je er daar graag een oor aan..
Zijn gewoon criminele zaakjes, haal tokkies van straat…
hamerhaai zegt
@felix1989: Dit overzicht neemt alleen mobiele flitsers op :). Niet de vaste palen. Ik neem aan dat die die bedoelde met flitspalen.
felix1989 zegt
@hamerhaai: Oh pardon, je hebt gelijk
escort77 zegt
@hamerhaai:
A4 hmp 10.1, dat is vlakbij Schiphol.
Het is een mobiele flitser die bijna permanent onder het viaduct staat als je van Den Haag richting Amsterdam rijdt…
disco3hse zegt
Recent geflitst op zondagmiddag in een totaal uitgestorven dorp in Zeeland. Rij ik eens keurig 50, mag je er maar 30…. Euri 200,- voor het verbeteren van de veiligheid. Al had ik iemand willen aanrijden, geen levende ziel te bekennen…
mout zegt
@disco3hse: ” geen levende ziel te bekennen”
Komt van al die hardrijders ;-)
Maar verder: heel herkenbaar. Ik heb een paar jaar op zondagochtend veel te rijden gehad, op mij onbekend terrein.
Dat ging echt vaak fout. 80 op een doorgaande weg – had je een bordje gemist met ’70’ om een kruispunt wat rustiger te krijgen. Dat werk.
pand zegt
Let op de titel van dit artikel klopt niet, het moet namelijk zijn: Waar werd de afgelopen maand het meeste geld onnodig geïnd door de overheid over de rug van het volk.
darkpluisje zegt
@pand: Je zegt hetzelfde alleen dan omslachtiger..
Aquios zegt
Ik mis de A27 van vianen naar utrecht bij het OK tankstation afslag nieuwegein. Daar staan die geinporums 3 tot 4x per week. Er gaat letterlijk geen week voorbij dat ze er niet staan. Staan ze er ‘s-ochtends niet dan staan ze er ‘s-avonds wel.
Sorcerer zegt
@Aquios: oh, bekende plek ja. Kom er niet zo vaak meer, weer een tijdje terug dat ik ze daar heb gezien ook, maar vroeger inderdaad altijd opletten en sowieso al wat minder gas op die plek.
Aquios zegt
@Sorcerer: Gisteren stonden ze er weer en vorige week 3x
norge zegt
Hier staat er gelukkig altijd een verplicht bordje met radarcontrole iets voor de camera.
onlyjealouspeoplehatevag zegt
Als je toch van doorrijden houd, dan moet je in het oosten zijn. Tussen Apeldoorn en Almelo wordt er bijna nooit geflitst… het lijkt daar soms wel op de Autobahn… :-)
wimbers zegt
Ik moet morgen weer naar duitsland, via de a1 daarna van mijn duitse bestemming naar groningen, dus we kunnen weer even doorrijden.
Daarna weerteru naar het westen, maar goede muziek meenemen, want groningen amsterdam is knap saai.
ghost zegt
Dat Ouderkerk op 1 staat verbaast me niets, het is voor die agentjes flitsen in de achtertuin. Rechts van de weg, voor de afslag Ouderkerk/Arena zit dat hoofdkantoor, komen soms flitsbusjes in colonne de laan uit.