Chief Keef, de tienerrapper die in 1995 als Keith Cozart ter wereld kwam, schijnt bij sommigen muzikaal wel te bevallen. Zo erg zelfs dat hij er een platencontract bij Interscope Records mee binnenharkte, niet de minste platenbazen. En dan heb je als jonge rapgozert opeens geld. Té veel geld.
Iedereen weet dat een jonge hond van een rapper, waarbij de dollars uit zijn veel te laag hangende jeans puilen, graag status maakt met auto’s. Door het zonnige L.A. touren in een cabrio, Bentley of SUV hoort dan opeens bij je levensstijl. Chief Keef is hier geen uitzondering op, en deelt zijn automotive escapades maar al te graag met zijn gevolg op Instagram (site om verfiltern*#kte foto’s te delen). Ook zagen we hem pas nog samen met 50 Cent bij een Ferrari FF.
Een uitzondering: Keef, de 17 jarige knul uit Chicago, is vrijwel permanent onder invloed van wiet danwel hash. In peperdure bolides een joint of blunt opsteken lijkt een van zijn favoriete bezigheden, naast het slingeren met wapens op video waardoor hij de politie -weer eens- achter zich aan krijgt.
Hieronder een selectie foto’s van Chief Keef die interieurs vernagelt met zijn THC-dampen. Stoned achter het stuur, neem hier geen voorbeeld aan, kids.
Bentley Contifuma GTHC
Audi Q7 3.0 THCI
Rookgordijn. Optioneel.
Zelf je jonko rollen. Zo lekker gewoon gebleven
Hier vraagt Chief zich af of hij geen mistlamp in het interieur kan krijgen
Niet inhaleren? PUSSY!
Eenhandsturen. Blowers kunnen het.
Why drink and drive etc.
Hijs ‘m op (geldt ook voor zijn jeans)
Ferrari met voetenhouder in het dashboard
BONUS. Yes, this is Keef.
BONUS. Chief snapt autostoel Ferrari California niet
fep739 zegt
leuk om eens een nieuwe poll samen te stellen.
Hoeveel weken nog eer Chief tegen een boom knalt.
itsme38 zegt
Volgens mij heeft hij wat ‘reserve-jonko´s’ voor z’n ogen hangen…
bullgod76 zegt
Heeft amerika geen dienstplicht meer?
Dit soort kleuters met grootheidswaanzin, dienen toch eerst goed uitgerookt te worden in Afganistan, voordat ze in het wilt losgelaten mogen worden op de openbare weg in LA?
sir_smokalot zegt
@bullgod76: Niet meer sinds 1973 :)
bullgod76 zegt
@sir_smokalot: Dan word het hoog tijd dat ze die weer terug invoeren.
Want door dit soort figuren word het gat in de ozonlaag en mijn trommelvliezen steeds groter.
Hupke zegt
@bullgod76:
Nu niet dat ik zo’n fan ben van zulke wandelende THC containers maar waarom dienstplicht?
FelixF zegt
Hopelijk cruzed die gast binnenkort over Santa Monica Boulevard iets te ver door naar het westen…
E34M5Touring zegt
Zoveel geld en dan geen passende kleren kunnen kopen….
zanveld zegt
Het pissebed kan niet eens zijn broek optrekken. Nee dan maar fan van Corry Konings!
lemster zegt
Dan lijkt Justin Bieber zo gek nog niet.
berlinetta zegt
Geef hem een teug van Neerlands finest en hij gaat out.
bmwunited zegt
Zoveel geld en niet eens een riem kopen… Daar zakt mij de broek van af!
E34M5Touring zegt
@bmwunited: Hij heeft op bijna elke foto een riem om…
JamesBond007 zegt
@E34M5Touring:
Hij heeft alleen nog niet geleerd om ‘m op gepaste manier te gebruiken.
sir_smokalot zegt
Als er een nieuwe Up in Smoke Tour aankomt, of een deel 2 van Bluntman & Chronic, dan weten ze wie ze moeten bellen.
awesome zegt
@sir_smokalot: zo’n knul is helemaal niet ‘Up in smoke tour’ waardig.
Nu je het er toch over hebt: vanavond maar weer eens opzetten.
Can I get some of that sticky-hicky-hicky?
kaasboerin zegt
@awesome:
awesome zegt
@kaasboerin: facepalm, want?
sir_smokalot zegt
ooh-wee!
kaasboerin zegt
Ik wist niet dat luiheid zó goed af te beelden was..
brasi zegt
*facepalm*
toyotafortuner zegt
@brasi: enige juiste reactie op figuren als deze
Lucb zegt
Betekende een laaghangende broek niet iets, datgene wat uit gevangenissen komt?
En daarbij, dat merken als Bentley het toe staat dat dit soort volk erin komt te rijden.
berlinetta zegt
@Lucb: Jep, als je je sterretje wil verliezen in de gevangenis dan moet je je broek laten hangen..
freddydevadder zegt
Cruizend zijn blunts oproken,heef hem eens ongelijk. Zou net hetzelfde doen met zoveel geld,alleen zou ik een betere riem kopen. Blowen en rijden vind ik minder gevaarlijk of drinken en rijden hoor!
Pallas zegt
@freddydevadder: Mag graag jointje roken,maar nooit voor/tijdens het rijden. Hoe “ervaren” je ook bent, je reactievermogen gaat achteruit evenals je ruimtelijke visie.
True story…
Pallas zegt
@Pallas: gamen werkt wel omdat je op één ding goed kan focussen, maar niet op de wereld om je heen.
pattmall zegt
Wat een figuur joh. En dan het raar vinden dat hij word aangezien als stereotype rapper. Wat hij zelf veroorzaakt.
balkanlul zegt
LOVE SOSA
the-budel-guy zegt
roken in een auto -.-”””
awesome zegt
De jeugd van tegenwoordig…
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@awesome: precies, dat zou iemand als James Dean ofzo vroegah nooit doen…
pier zegt
Zo jammer dit…nough said.
stekel zegt
is het heel erg als ik deze kerel helemaal niet ken?
maar kan de amerikaanse politie niet ingrijpen, bewijs genoeg?
E34M5Touring zegt
@Ricardo: Weet Smoke wel dat je z’n privekiekjes op de homepage hebt gezet? :)
mdemooistelettervanhetalfabet zegt
@E34M5Touring: Nu wel. :lol:
ricardo zegt
@E34M5Touring: LOL!
MLTB zegt
Dankjewel Autoblog, nu kan ik verder met m’n leven :D
styns zegt
Die laatste foto breekt mijn hart…
berlinetta zegt
@styns: Het mijne toen ik de foto zag in eerste instantie ook.. Toen las ik dat het ging om een California en dacht ik: mwhoa, moet kunnen.
pieter-jan_catteeuw zegt
Asbakken verwijderen. Een rookdetector misschien. Mochten ze aan de kant gezet worden voor alcohol overschreidingen dan komt dit ook aan het licht (gezien ze hun rijbewijs vast kwijt zijn). Enig misbruik – zoals met uw schoenen op de zetels staan – zou tijdens QC aan het licht moeten komen. Leden kunnen in klasse gedegradeerd worden of zelfs gebanned – tijdelijk of permanent. Zoals bij verzekeringen een bonus systeem. Ben je een brokkenmaker – een vuilerik – overdreven hardrijder – dan krijg je een percentage bijkost.
Als je absolute veiligheid wilt dan zou niets nog marcheren. Je kan wel de moeite doen om een verantwoordelijk klimaat te creëeren. Je kan de hulp inroepen van psychologen (van de puur neurologische-wetenschappelijke fractie) om te zien hoe je het gevoel van verantwoordelijkheid achter het stuur kan versterken. Als het sociaal onacceptabel is gaan de meeste mensen het ook niet doen. Als Keefie hier bvb geen enkele vriend vind in zijn auto stunten dan zal hij ook wel een toontje lager rappen.
Misschien een beetje inbreuk op de privacy – aan de andere kant deelnemen is vrijwillig – maar met huidige technieken (GPS – black box – camera) kan men de mobilisten in de gaten houden – wat op zich al bij de meesten de impulsen doet bedwingen.
Als de chauffeur “inlogt” op de wagen kan je ook kilometers aftrekken vd credits. Je kan mensen eventueel bestraffen voor onzuinig rijgedrag – hard remmen kost banden bvb – kost credits. Je kan dan ook redelijk flexibele uren hebben. Als je maar een uurtje rijd dan moet je niet zoveel betalen dan als je de wagen een dag bijhoud. Je kan dan ook het gebruik van wagen spreiden door de spitsuren duurder te maken. Dan gaan sommige mensen (met een flexibel schema zoals gepensioeneerden, studenten, zelfstandigen,…) hun boodschap doen wanneer het minder credits kost – daarmee verminder je ook verkeers congestie en maximaliseer je het gebruik vd wagen.
Je kan bijvoorbeeld uw voordeligste opties zien als je een wagen aanvraagt.
Er zou wel een geautomatiseerd credit-waarderings systeem moeten komen. Dan kan iemand dan ook bijvoorbeeld een budget instellen – samen met gewenste uren (aantal zetels – koetswerk type – …) – en word dan gewaarschuwd als die situatie zich voordoet. Omdat de chauffeurs met ratings werken die ze in hun portemonee voelen zullen mensen hun gedrag aanpassen om een zo goed mogelijke rating te krijgen.
Of ben je een Porsche liefhebber met een groter budget dat krijg je alle beschikbare Porsches en voor hoelang ze beschikbaar zijn – afhankelijk van waar je bent en welke reservaties erop zitten. Opnieuw – op voorhand reserveren is goedkoper (wat de organisatie vd distributie een buffer geeft). Ben je een entreperneur die elke donderdag naar zijn investeringen rijd maar voor de rest het leven van een auto loze stadmens leid dan kan je vast abonneren op die dag. Je kan een aantal voorkeuren aantikken en dan zien welke er beschikbaar zijn. Misschien is het zelfs uw eigen auto die je een aantal dagen per week ter beschikking stelt.
McLaren (automotive expertice) + google (maps – ads – autonomous vehicles) + apple (interface – hardware) + facebook (adverstisement – network – apps)
Facebook is niet geheel nodig gezien de overlap met google – maar ik geloof wel in specialisatie (plus – mijn instagram aandelen zitten nu bij facebook zeker). Autos – events – enz… kunnen via facebook worden geadverteerd – terwijl google hun interface beter clean houd. Eigenlijk – ik twijfel of de expertise van facebook wel geheel nuttig is – misschien laat ik me verblinden door het succes. De advertentie capaciteiten van facebook zijn wel beter (tegenover de clean-look van google). Als je fan word van een bepaalde tuner bijvoorbeeld dan kan je hun aanbiedingen op uw pagina krijgen. Maar dan zijn we beter klant van facebook ipv CoOp. Het app en sociaal communicatie aspect kan misschien wel door facebook-instagram gebeuren – maar dat zijn taken waarvoor beide apple (software) en google (ads – networking hardware) uitgerust zijn. Facebook heeft wel de capaciteit om mensen te bereiken en samen te brengen. Ik zie google als iets voor proffesionelen meer en facebook voor particulieren en recreatie (de klanten bereiken dus). Dus misschien past het wel in het plaatje dat facebook-instagram de app kant van het verhaal doet. Omdat ze buiten deze CoOp net concurrenten zijn gaan ze misschien extra gemotiveerd zijn om uit vriendelijke competitie hun beste beentje voor te zetten. Je kan tijdens het rijden dan ook bvb uw faceook vrienden op de kaart zetten – of bedrijven van wie je fan bent.
Het punt is ook om het bestaande wagenpark maximaal te benutten. De technologie zou moeten retro-productie toepasbaar zijn – met de beste optie waarschijnlijk een pop-out touchscreen op de plaats vd radio. Of het integreren van een scherm in het dashboard – ter vervanging vd tellers – knoppen op het stuur – moeilijker maar wel classy en veiliger. Voor de BigBrother technologie moet waarschijnlijk het motor management worden aangepast/vervangen (om bvb het verbruik accuraat in de gaten te houden) maar misschien kan McLaren automotive wel een universeel toepasbare auto-computer in elkaar knutselen.
Misschien kan zelfs de CO2 uitstoot in real time worden gemeten en aan de hand daarvan credits worden berekend. Iedere chauffeur kan ook zijn stats betreffende opzoeken – en vergelijken met de gemiddelde prestaties van die kar – en hoeveel hij had kunnen besparen mocht hij een paar regeltjes volgen.
… enzovoort
barryb zegt
“These niggas hate Sosa”
pieter-jan_catteeuw zegt
@barryb: all part of the plan
anyway – misschien is een bluetooth achteruitkijkspiegel met informatie weergave nog de beste optie. Met touchscreen krijg je wel vette vingers op uw spiegel maar de reflectie ervan kan je waarschijnlijk minimaliseren.
Dan kan je ook enkel in stilstand activiteiten toelaten terwijl je tijdens het rijden essentiele infor krijgt.
De spiegel kan misschien ook heads up technologie bevatten. Met een systeem dat zich automatisch aan verschillende ruiten aanpast – of eenvoudig te caliberen. Voice controle…
Brutus zegt
@Pieter-Jan Catteeuw: tl;dr (Google de betekenis maar)
Pallas zegt
@Pieter-Jan: Mischien moet je hier een rap van maken, ik regelneef de beat wel.
Hupke zegt
@Pieter-Jan Catteeuw:
Waar begin jij ineens over?
Hupke zegt
Zoiets krijg je overigens nooit geplant en geregeld.
Wat is er mis met ieder z’n eigen auto en ieder die zelf kan kiezen hoe hij rijd en dan gewoon zelf de bandenslijtage, verbruik en mechanische sleet betaald.
awesome zegt
@Pieter-Jan: 1000 tekens max. Iets voor de ideeënbox?
moveyourmind zegt
@awesome: goed idee! Straks gaat iedereen nog net als Pieter Jan zijn afstudeerscriptie op Autoblog plaatsen.
Lucb zegt
@Pieter-Jan Catteeuw: Blablabla.. blablabla, je reactie is niet echt uitnodigend om te lezen.
Ikke_ferrari zegt
Uitschot…
ej20g zegt
Zeg ik, echte rap is dood.
bmwalpina zegt
Slecht voor de restwaarde van z’n rides
bruinbeer zegt
Die vent moet echt z’n broek optrekken.
Repsac2712 zegt
Watch out, we’ve got a badass over here
driftkicker zegt
Ik word zeker oud want ik heb nog nooit van die gast gehoord. Dacht trouwens dat dit over auto’s ging maar het lijkt wel een roddelblad….
C220AMG zegt
@driftkicker: Dit soort stukjes horen dan ook op carwoman ;)
bamihap zegt
Lekker leven toch. niks doen beetje rondtouren
renesf zegt
Wat een baas.. haha.
banjaloeloe zegt
Harde boiiii
toeter11 zegt
sorry nog nooit van gehoord, en laat ik het maar zo houden
dubos zegt
@bullgod76
Ik meld me haast nooit aan op deze site, maar nu kon ik het toch even niet halen. Wat een achterlijke klootmongool van een persoon moet jij wel niet zijn om zo’n onzin uit te kramen, je gelooft zeker ook dat de wietpas een goeie zet is geweest?
Droom lekker in dat lege hoofd van je.
dubos zegt
@dubos: * lekker verder
KaCh1ng zegt
’95? pak rammel moest die krijge ja
PeugeotGTI zegt
Bah vieze blunts.
Maarja je moet wel als je gras verbouwt ipv fatsoenlijke nederwiet.