Het moest de dienst worden die louche taxichauffeurs zou uitbannen maar nu trekt TomTom de stekker eruit. Watskeburt?
Het leek zo mooi voor Steven Blom en Otto Ruys: hun taxibesteldienst (die ze in 2006 oprichtten) werd in 2011 overgenomen door TomTom, die het geheel omdoopte in TomTom Taxi en de heren de vrije hand gaf om hun dienst en bijbehorende smartphone-app uit te bouwen tot een succes.
Op de homepage van TomTomTaxi staat nu te lezen dat ze er per 15 augustus 2013 mee ophouden. Meer over het beëindigen van deze dienst door TomTom op Apparata.nl.
djync zegt
Dat is erg jammer, was een goed concept en ik moet eerlijk het werkt goed. Voortaan maar weer bellen!!
sr71 zegt
De vraag “Watskeburt” wordt niet beantwoord in het artikel. Stel hem dan ook niet, helemaal niet als je claimed dat je zustersite wel het antwoord heeft.
Nu-zakelijk zegt overigens “Wat de reden is voor het stoppen met de taxi-app, kunnen ze niet zeggen.” Dus het lijkt me sterk dat Apparata (toch HET instituut voor dit soort zaken….) dat wel exact kan.
bigcar zegt
@sr71: Waarschijnlijk wilden behalve RTC en TCA geen andere grote taxi bedrijven meewerken, waardoor de verkoop van die kasjes stagneerde. De winst van die kastjes hebben ze nu toch wel, dus waarschijnlijk hadden ze geen zin meer in de marginale opbrengsten per taxi rit, mede door hevige concurrentie in de App markt. Denk dat dat de reden is dat ze hier de nek om zijn gedraaid.
mrproper zegt
spijtig…had gehoopt op zoiets in belgie ook….gebruik zelden of nooit de taxi maar op die manier zou ik er toch meer gebruik van maken
autoblogger zegt
Ik heb nog wel meer ideeen over producten die ze de nek kunnen omdraaien, zoals die navi-kastjes.
mashell zegt
@autoblogger: waarom? Daar zijn ze de beste in. Alleen Garmin kan nog een beetje meekomen. Als een fabrieks navi in een auto nog 2000 kost dan zullen er PNDs van tussen de 100 en 200 euro verkocht blijven worden.
bempi zegt
Degene die nu weer zo’n app ontwikkelt en het slaat aan zal echt makkelijk kunnen cashen. Vervolgens wordt het weer een succes en staat TomTom weer in de wachtrij voor een overname om het op hun beurt weer te laten vallen. Kortom zo begint een succes wat werkt en meteen wordt vernietigd door een groter bedrijf.