Hoe duurder hoe beter.
Oud-wielrenner Tom Boonen gaat bijklussen als autoverkoper. Hij is het gezicht van IconicCars. Een nieuw Belgisch autobedrijf dat handelt in exclusieve auto’s. Vierwielers met een waarde van onder de 200.000 euro zijn niet welkom bij IconicCars. Het moet niet alleen exclusief, maar ook heel prijzig zijn. Dat zegt Boonen tegenover HLN. IconicCars werkt samen met auto-invoerder Carconnex.
De auto’s staan niet exclusief bij zijn bedrijf te koop. Zo heeft hij onder andere een Ferrari Sergio, een Ferrari F430 GT3 en een McLaren P1 GTR te koop staan. Deze auto’s doen ongetwijfeld een belletje bij je rinkelen. Dezelfde voertuigen worden namelijk ook door het Nederlandse Carlink aangeboden. Tevens zien we onder het kopje ‘Sold’ een reeks Carlink-auto’s staan. Er lijkt hier dus een lijntje te lopen en Boonen is daar nu onderdeel van.
Waar Carlink ook reguliere auto’s verkoopt zoals een Range Rover Sport of een Audi A6, zal IconicCars uitsluitend luxe voertuigen aanbieden met een heftig prijskaartje. De huidige ‘voorraad’ bestaat momenteel uit 15 auto’s, aldus Boonen.
Met dank aan Maurice voor de tip!
baklava zegt
Wat is dat voor burnout/ridge racer bouwpakket op de voorgrond?
RubenPriest zegt
Dat is de Italdesign Zerouno
poes zegt
@baklava: hahaha! Pakkende omschrijving is het wel :-)
Ding is nog schreeuwend duur ook.
lekkerlinksrijden zegt
Leuk voor Tom. Krijgt hij een dienstfiets?
w0o0dy zegt
“een lijntje”.. hij maakt em gewoon!
Ik dacht even dat België een stukje veiliger ging worden nu Tom zijn snelle wagens van de hand ging doen, maar helaas blijkt het iets anders te liggen.
Jochempie zegt
Haha wauw, ik dacht dat het z’n eigen wagens waren die hij ging verkopen.. Zoveel verdient het ook weer niet, fietsen.
dromedaris zegt
@Jochempie: bwaaa. Heb je zijn privecollectie wagens, villa en grond al eens bekeken?
Je hebt een landkaart nodig om daar je weg terug te vinden.
cristobal_varesa zegt
@jochempie: Denk jij dat? Als God in het wielergekke Vlaanderen streek hij 2 miljoen euro per jaar op. Dat was (ongeveer) z’n salaris toen hij stopte. Daarnaast kwamen, en komen, nog de sponsordeals, prijzengeld, enz.
Jochempie zegt
@cristobal_varesa: Deze collectie lijkt al zo’n 8 miljoen euro waard te zijn. Dat kan Boonen niet betalen.
bmwfreak038 zegt
@Jochempie: think again
stephane8200 zegt
@bmwfreak038: die auto’s zijn gewoon van Carlink en Tom Boonen is gewoon uithangbord.
bmwfreak038 zegt
@stephane8200: goed verdienend uithangbord.
stephane8200 zegt
@bmwfreak038: dat weet ik niet. Hij is autoverkoper. Vermoed dat hij niet fulltime in de showroom zal staan en dat het meer voor de publiciteit is nu.
cristobal_varesa zegt
@jochempie: Gemakkelijk. Geld maakt geld. Van zodra je een bepaald vermogen hebt opgebouwd, laat ons zeggen iets van een 5 a 6 miljoen euro, dan gaat een gespecialiseerde vermogensbeheerder daarmee aan de slag om via allerlei investeringen dat vermogen zo veel mogelijk te doen groeien. Uiteraard verdient de beherende partij daar zelf ook een leuke cent aan.
Jochempie zegt
@cristobal_varesa: Dat zal allemaal wel, maar ik had het over wat het fietsen heeft verdiend, niet wat er daarna met het vergaarde vermogen is gebeurd.
offroad zegt
@jochempie:
In Autovisie staat een interview met hem. Hij reed vooral Ferrari’s, maar tegenwoordig Porsches. Zijn privéverzameling bestaat uit een BMW M5, Porsche 912, 964 Turbo, 911 GT3 RS 3.6, 911 GT3 RS 4.0 en een Donkervoort GTO. En hij gaat komend seizoen in het Belcar kampioenschap racen met een 911 GT3.
ghost zegt
@offroad: de Donkervoort is leuk, de rest vind ik redelijk saai voor iemand die dit kaliber auto’s gaat verkopen.
futse zegt
@ghost: ik niet
jeppie zegt
Die Bom Toomen heeft het goed voor elkaar. Hij was toch ook ambassadeur voor Donkervoort o.i.d.?
jochempie zegt
@jeppie: dat was Jochem Uytdehaage voordat hij ‘m in een vangrail parkeerde.
Gulli zegt
Ik wil de Mini van mijn lief daar best voor 200.000+ ekkermannekes te koop zetten als dat het criterium is. (Ha! Criterium!)
exclusieviteitsfreak zegt
Hij gaat volgens mij van € miljonair naar € miljardair . . .