AMG-fetisjisten kunnen hun lol op. Mercedes knalt er dit jaar nog heel wat modellen uit onder de noemer Mercedes-AMG.
Op dit moment telt het gamma 38 modellen met de duiding AMG. Daar komen dit jaar nog eens 10 stuks bij, zegt Mercedes-AMG chef Tobias Moers in een praatje met Autonews in New York. Dat is ook niet zo heel vreemd, aangezien de Duitsers nog niet zo gek lang geleden het hele AMG-circus overhoop hebben gegooid. Naast de hardcore modellen komen er ook steeds meer baby-AMG’s.
Naast de 63-topmodellen kunnen we bij het sportieve gamma ook meer 43-modellen gaan verwachten. De 43-varianten krijgen doorgaans een 367 pk sterke V6 biturbo met zich mee. Deze zien we op dit moment onder andere terug, of gaan we terugzien in de GLC 43, C43 en de E43. Er zit ook nog een andere reden aan het boosten van de AMG-lijn.
Mercedes-AMG is namelijk druk met speciale dealers, waar je enkel terecht kunt voor de performance modellen. Moers zegt dat er eentje geopend zal worden in Japan. Daarnaast vinden er gesprekken plaats voor een AMG-dealer in Australië. Er werden het afgelopen jaar 68.875 auto’s verkocht onder Mercedes-AMG. Dat is een toename van 40 procent ten opzichte van 2014.
wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt
Die op de omslagfoto ziet er wel erg awkward uit
henkhupelschoten zegt
ASV Veghel is ook al zo’n AMG en Maybach dealer zo ver ik weet. Hopelijk komen ze toch met een hypercar aan zetten op basis van de GT vision.
reggie-boy_rood zegt
@henkhupelschoten: amg gtr
cor1 zegt
Meer AMG klinkt goed, maar toch voelt het een beetje als verloedering van het AMG-label. Al is het historisch gezien wel te verantwoorden natuurlijk.
norge zegt
@cor1: AMG trekhaken komen er ook…
hoonigan247 zegt
Wat is het ook een droevig gedrocht en dan heb ik het niet eens over die X6 namaak
boxergt zegt
@hoonigan247: je weet dat dit een C-Coupe is?
hoonigan247 zegt
@boxergt: lezen ?
berlinetta zegt
Het valt me nu pas op wat voor een druk design die C43 heeft. Lijntjes, vouwtjes, spoilertje, diffuser, uitlaten met een extra sleuf, reflectoren. Veel te druk mijns inziens.
458spideritalia zegt
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen een c450 amg en de c43 amg?
sjonnie82 zegt
@458spideritalia: 307
sjonnie82 zegt
@sjonnie82: het is vroeg…. 407
gregorius zegt
@458spideritalia: Oude naam, nieuwe naam.
Oud MB C450 AMG
Nieuw Mercedes-AMG C43
Mijn zwager heeft m als 450 besteld, maar kreeg de info dat ie een 43 zal krijgen.
w0ut zegt
@458spideritalia: Ik had begrepen dat de C43 een ‘rebrand’ is van de C450 AMG. Met andere woorden de C450 AMG wordt binnenkort verkocht als C43. Zover ik weet met dezelfde specs. Ik hoop dat ze bij Mercedes toch nog kleine facelift of wat extra opties gaan aanbieden bij de C43. (sportuitlaat, extra bodykit, ??? …)
stfu zegt
@w0ut: facelift?! Dat ding is er net joh. Rustaaag.
w0ut zegt
@stfu: haha. Nu dat ‘em verkocht wordt als ‘echte’ AMG hoop ik gewoon op wat extra (AMG) goodies. Vind de voorste grille van de C63 mooier dan die ‘diamond’ grille van de C450 AMG. Zou leuk zijn als ook verkrijgbaar zou zijn voor de C43. Of de (optionele) sportuitlaat zoals bij de C63. Kwestie van de buren wakker te houden ’s nachts. :-)
kruimel zegt
Heel ver van wegblijven
Net als BMW, met 1 euro badges Luxury of Sport op de voorschermen….dat had een Kadett ook in 1979
dikdraak zegt
@kruimel: Zelfs de baby-AMGs hebben een fatsoenlijke motor (347 pk is echt geen waarde om je voor te schamen). Dat vind ik toch net een paar treden hoger dan je wagen bekleden in betekenisloze badges.
gregorius zegt
Beetje non-nieuws.
Lijkt me dat alle C en E varianten een Mercedes-AMG 43 versie gaan krijgen.
martijn11 zegt
AMG I love it
racerx zegt
Jammer genoeg geven ze, tot op heden, de klant geen rwd optie voor de 43 modellen. Zonde. Is dit in Duitsland ook zo of ligt dit aan de NL importeur?
Dutchdriftking zegt
Ach ja, doen ze dus gewoon heel erg goed.Bijna 70.000 AMG`s, dat is toch niet normaal eigenlijk! Weet er iemand hoeveel M, M-performance en S en RS Modellen worden verkocht? Ik gok zo dat AMG koploper is….
pinut187 zegt
Hoe meer, hoe beter…
Onehp zegt
Nogmaals, ik zie geen verdere verloedering dan er al was:
– Turbo’s overal
– GLE was al AMG (kan niet lomper – maar lekker ruim en snel)
– De A45 is een viercylinder
– S modellen hadden al 4wd
lextacy zegt
@Onehp: 401 pk voor de e43 uit een 3 liter lijkt mij een heuse stap vooruit terwijl de vorige 3 liter 230 pk had ofzo
dampu020 zegt
Wat een gezeur van mensen die de 43 nieteens kunnen betalen..
E550 zegt
@dampu020: 99,99% kan ‘m Nederland niet betalen. Alleen leasen…
super zegt
ja, fantastisch nieuws voor al die mensen hier die hun gazelle/prius/outlander gaan inruilen voor een amg badge beleving mobiel.
amgc63 zegt
Hartstikke goed nieuws, alleen vind ik zelf die gle en glc rommel echt niet amg waardig, maar goed de markt vraagt erom he..
mashell zegt
@amgc63: tja wat is AMG waardig? Persoonlijk vind ik dat de AMG frustels en lompe motoren (en met droge ogen beweren ja, echt handgebouwd) zelfs Mercedes onwaardig. Wat moet de uitvinder van premium nu met zulke woonwagenkamp wagens?