




Ziehier, de schrik van iedere milieuzone-pleitbezorger.
BBM Motorsport, bekend van deze achterlijk snelle M6 cabrio, vond het een gemis dat de 3.0-liter zescilinder M-diesel uit de M550d alsook X5/X6 M50d nooit een plek heeft gekregen in het vooronder van de 3 Serie. En wij eigenlijk ook. Daarom lepelden ze het monsterblok (bewijsvideo) er zelf maar in.
De tuner ging niet akkoord met de standaard 381 pk en 740 Nm van het door drie turbo’s gevulde blok levert, en vijzelde dit op naar 440 pk en 850 Nm. Daarmee knal je de matblauwe Touring in 4,9 seconden naar de honderd, en kun je op de Autobahn doorstoken tot een begrenzerloze 296 km/u. Van 100 naar 200 km/u is in 9,8 seconden te doen.
Om dit geweld te beteugelen werden niet alleen de remmen van een M3 (E92) gemonteerd, ook de voor- en achteras werden geleend. Verdere aanpassingen zijn de 19-inch velgen met Michelin Pilot Sports, Recaro-stoelwerk en een Performance-stuur met alcantara. Voor welk bedrag BBM Motorsport deze harde Touringpr0n op je oprit zet is niet bekend. Rijbeelden met risico op roetlongen kunnen bekeken worden op Autojunk.
9.8 op de 200? Sneller dan 991 turbo S of Murcielago SV ? typfoutje denk ik.
@maseratizzzzzzzz: Moet van 100-200 zijn
@maseratizzzzzzzz: Ahum, van 100 naar 200 dus.
Holy shit, 850nm in een 3 serie…nice!! Mijn e91 heeft nog niet het 3e deel.
@cpp1: Een leaseslet heeft altijd maar een 3de deel van 850Nm ?
@venividivici: helemaal waar heer venividivici…ware het niet dat ik deze auto gewoon gekocht heb, in Duitsland..maar dat terzijde. Hoe dan ook +1 voor de grappige opmerking!
@cpp1: vertel wat voor motorisering ligt er in uw 3 serie, en vanwaar de rs foto?
@sjeppie156: weinig opzienbarends, 2.0d. De RS heb ik voor de hobby, 1500km p.j.
@cpp1: Benzine?
Zzoeper toill
Dat wordt vaak naar de bandenboer gaan……
@willempjuh: Skitta
@mitch306: Is toch ook niet erg? Lekker hoeken met dat ding!
@mitch306: precies.
Dit is vast een fijne sleper!
Toll!
Jammer dat ze hem niet wat meer incognito hebben gelaten net zoals die 150i die ik laatst voorbij zag komen!
@mzonneveld: ja! Die was gaaf he met die 5.0 V10 uit de M5, wel grappig gewoon een pijpje naar de achterkant
@wimbraber: ja precies
Maar geen 4wd dus? Sprintje naar de 100 valt me erg tegen. De rest van de specs zijn wel lekker.
@berlinetta: de m3 doet 4,5 met dct 4,8 met handbak
Mijn vraag is dan ook; wat vind jij wel normaal? :)
@lekkaah: Ik had er gewoon meer van verwacht. Een M550D is sneller. Die heeft wel 4wd, maar is ook zwaarder en heeft minder power.
@berlinetta: De M550d is er ook zonder X-drive…
@e1000bmw523i: Dit is nieuw voor mij. Niet in Nederland, correct?
@phaeton: In de Duitse en Nederlandse configerator zijn alleen xdrive M550d te selecteren
@phaeton: @remcott: @berlinetta: I stand corrected. Meen ooit eentje zonder xDrive tegengekomen te zijn op de occasionmarkt.
@e1000bmw523i: jetcars zeker
@berlinetta: Deze E91 “350d” doet 0-100 even snel als een E92 M3 en 0-200 km/u zelfs een seconde sneller, ondanks dat het een touring is. Een M550d is van de huidige generatie met vooral ook launch control.
*E90 M3
Nette velgen
Een 335d x-drive doet 4.8 seconden en kan nog gechipt worden. Scheelt je hoop geknutsel en bandenrook.
@thomasthomas: maar deze zit denk ik wel sneller op de 200.. ;)
@thomasthomas: een 335d van deze generatie heeft 286 pk, een topsnelheid van 250 km/h, een 0-100km/h tijd van 6.3 seconden, en is nooit geleverd met xDrive…
Even inlezen voordat je beweert dat een 335d xDrive 4.8 seconden naar de 100 doet…
@jobberns: denk dat hij de huidige 335d bedoelt
@remcott: klopt idd. Wat denk je dat het kost om zon E91 om te bouwen. Vandaar is een F10 dan goedkoper en ook wel waardevaster ;-)
@thomasthomas: bedoel F30.
@jobberns: alhoewel ik betwijfel of die 4.8 seconden redt
@remcott: de huidige 330d met 256pk doet zonder xdrive 5.6 seconden… Zou cker kunnen dus
@poeperman: 258
@poeperman: inderdaad even nagekeken, 4.8 seconden tot de honderd km/h
@thomasthomas: Was ook mijn gedachte. In NL rijd ook oa ’n E91 335i x-drive met ruim 500pk rond. Dat gaat nog n stuk sneller.
Geen 4wd… Next!
@audirs3: maar geen DSG dus miss hien toch in overweging nemen!
@ronnys: true. En waarschijnlijk als je het lief vraagt leveren ze hem ook wel met Xdrive. Ultieme wintersport auto.
@audirs3: en geen sjoemeldiesel, geen slechte s-tronicbak, geen hoog olieverbruik, geen nokkenas problemen…
@rufctr01: jij snapt er niks van. Ik noem een functie (Xdrive) die de andere BMW’s met deze motor wél hebben. En ook de 335xd heeft. Kom jij met onrelevante onzin van VW ofzo aanzetten… Natuurlijk heeft een BMW geen S-tronic…
Ik denk dat je er meer lol mee heb als hij er standaard uit zag. Nu is het een niet zo sleeper.
Ben ik de enige die dit model van de 3 serie 10x mooier vind ( ik. Dus dt of d? Ik smurf , jij smurft… ) dan het huidige model?
@cadrez: nee daarin ben je absoluut niet de enige…
@cadrez: Nee, ook ik vind de e9x mooier dan de huidige 3-serie, de pre-facelift vind ik nog het mooist.
@cadrez: niet 10x, wel ietsje.
Als je ze naast elkaar zet lijkt de e90 alleen alweer een stuk ouder door de ronde ipv hoekige lijnen
Wat moet dit toch een heerlijke daily driver zijn. Bakken met koppel, veel pk`s en lekker sturen. Doe mij er maar eentje.
@dutchdriftking: en kan je ook nog het driftkampioenschap meedoen
Verbruik? Dat is de belangrijkste vraag bij n diesel
Altijd maar die aanspeling op roetwolken, dat is toch al lang niet meer het geval…
Filmpje is totaal waardeloos, gelukkig werkt de link niet…
Shut up and take my money! Wat een topding…
Dit was altijd al mijn droom. Maar zij hebben het dus uitgevoerd! Opvallend trouwens dat ze de bak van de m550d ook gemonteerd hebben gezien de pookknop
Grappig hoor. Maar waarom dan niet ff het laatste
Model?
Doe ma dan toch maar de 550d, heb ik wat meer ruimte voor de kids en bagage…
Ik vind hem leuk..!
Dikke bmw!!