De tofste Lexus RC-F heeft een kleurtje voor exterieur én interieur. En natuurlijk die schitterende V8!
Lexus is een beetje een vreemd merk. Elke keer als ze een toffe auto uitbrengen zijn we BIJNA overtuigd. Er zijn vaak een paar typische Aziatische of Amerikaanse eigenschappen die je even op je moet laten inwerken.
Zo kun je een Lexus niet zo specifiek samenstellen (je kiest voornamelijk uitvoeringen, nauwelijks opties). Ook qua carrosserievarianten en aandrijflijnen sluit het niet altijd naadloos aan op de behoefte van de Europese consument. Ergo: nieuw worden ze niet enorm veel verkocht.
Twee smaakjes
Maar gebruikt is het een heel ander verhaal. Neem deze tofste Lexus RC-F van Marktplaats! Ja, een RC mét een F. De Lexus RC is de tweedeurs coupé van Lexus en concurreerde met de coupé-versie van de Audi A5, BMW 4 Serie, Cadillac ATS en Mercedes C-klasse.
In Nederland kon je ‘m krijgen in slechts twee smaakjes: de iets te bescheiden RC300h hybride of meteen de excessieve RC-F. In de meeste vergelijkingstests kwam de auto niet als beste uit de bus. Met name de BMW M4 was een stuk scherper, giftiger, sneller en goedkoper. Maar enkele jaren later maakt dat veel minder uit natuurljk.
USP’s
Betrouwbaarheid wordt nooit meegenomen in zo’n test, maar voor de occasion-koper maakt dat wel uit. En over het algemeen scoort Lexus uitermate goed als het gaat om betrouwbaarheid (behalve dan de IS220d, dat was een mispeer).
De RC-F heeft een paar USP’s die het een bijzondere koop maken. De motor is een atmosferische 5.0 V8. Dat betekent dat deze motor veel beter klinkt dan de turbo-geblazen concurrentie, meer toeren kan draaien en dat de motor veel alerter reageert. Dat zijn drie hele goede redenen om zo’n RC-F te kopen.
Prijs tofste Lexus RC-F van ons landje
Daarbij is het nog altijd een origineel model. Je ziet ze heel erg weinig en ze hebben bijzondere styling. Dit exemplaar komt uit 2016 en je weet gewoon dat de vorige eigenaar een liefhebber was. Kijk alleen al naar de kleur van het koetswerk (blauw) en het interieur (rood!). Sowieso koop je niet een RC-F als je geen liefhebber bent. Nieuw kostte deze auto 139.844 euro!
Voor ‘de pats’ koopt men eerder een Porsche of Mercedes-Benz. Er staat 135.000 km op de teller, dus hij is bijna ingereden. Ook lekker, de begrenzer komt er pas in bij 270 km/u, dus je kan die Duitsers alsnog op hun eigen Autobahn het snot voor de ogen rijden. En dat allemaal voor minder dan 50 mille. Eigenlijk een koopje, nietwaar? Interesse? De advertentie kun je hier bekijken!
Meer lezen?
berlinetta zegt
Geen idee of 50k een koopje is en wat de concurrentie kost, maar een fijne wagen vind ik het wel. Mooie kleurstelling, lekker geluid en je rijdt wel unieks. Daarnaast ook nog zo betrouwbaar als een herdershond.
Wolflow zegt
Jammer dat het van binnen net een bordeel is met al dat rood
knapzuur zegt
You say it like it’s a bad thing! Al snap ik persoonlijk rood/blauw niet zo goed, bij blauw hoort zwart, grijs, blauw of creme. Bij een rood interieur denk ik meer aan een wit, zilver, grijs of zwart exterieur.
mashell zegt
Dit is gewoon een mooie kleur gecombineerd met een mooie kleur, dat is zoals het hoort. Al die standaard combinaties horen in de prullenbak. Je moet gewoon zelf kiezen wat je zelf mooi vindt en de buurman of de fabrikant heeft daar niets van te vinden. Mijn BMW was rood met rood leer (drie keer raden wat mijn favoriete kleur is…) en dat stond prachtig.
werf76 zegt
Ppff, wat een druk interieur met al die ongelijke vlakken en meerdere kleuren. Wel een dikke auto. Zal best rijden met de v8.
okdoei zegt
Ik kijk meestal uit dat grote raam aan de voorkant als ik autorijd. Maar goed, ieder z’n rijstijl.
haroldv zegt
Niet duur, vast grote afschrijving vervolgens nog. Heb er nooit mee gereden, maar zit hier dan dezelfde versnellingsbak (CVT) in, dat vond ik verschrikkelijk rijden in de GS450h
redbeams zegt
Nee hier zit geen cvt in want volgens het artikel is dit de v8.
Verder vond ik de cvt in de gs450h geweldig…wereld van verschil met een prius/auris cvt.
406_v6 zegt
De CVT in mijn GS450h is geweldig. Puike prestaties gecombineerd met een relatief laag benzineverbruik.
PunicaOase zegt
Rood zit nauwelijks in je zichtveld, dus zou ik wel mee kunnen leven. 135K km vind ik wel wat veel, ondanks dat het een Lexus is zal er best flink wat onderhoud aankomen en dat zal zeker duur zijn op dit model..
406_v6 zegt
Dat kun je zo nazoeken, die prijzen zijn via de Lexus website zo terug te vinden.