Oké, wie heeft er met zijn dikke billen op de motorkap gezeten?!
Zo mooi als de specs zijn, zo lelijk is de auto. Een paar dagen geleden vielen we al over de gekke uitlaten, maar dat is voordat we de vreemde deuken in de motorkap zagen.
Vanuit de hurken of van een afstand bekeken lijkt er niets aan de hand. Gewoon een setje luchthappers, zou je denken, totdat je ze eens van dichtbij en op ooghoogte aanschouwt. De enorme trechtervormen lijken wel bedoeld om regenwater op te vangen. In Nederland hebben we daar geen gebrek aan, maar al dat vocht kun je beter niet in de motor hebben. Waarom het er dan op deze manier naartoe leiden?
De carbon splitter, sideskirts en diffuser geven de ene auto nou dat dat ene beetje extra, maar op de Lexus LS is het echt not done. Veel te dik en breed (5 bij 2 meter wel te verstaan), en in het beurslicht zijn de strips zo opgepoetst dat ze wel verchroomd lijken. Zonnebril op tegen de schittering? Doe liever een setje oogkleppen.
Mooie velgen en subtiel spoilertje. Dat dan weer wel.
Hupke zegt
Need for speed underground had subtieler getjoende wagens.
MAB zegt
Alleen de velgen al..
norge zegt
Tss, eerst op de motorkap gaan zitten en dan een foto maken is een beetje vals @maru …
maru zegt
@norge: Haha, ik denk dat ik dan wel eerst van 50 meter hoogte naar beneden moet lazeren om zulke deuken te veroorzaken met mijn achterwerk. :P
salti zegt
Ze zijn functioneel en dat hoeft niet altijd mooi te zijn
MAB zegt
@salti: En de rest van alle plastic wat er op zit?
salti zegt
@MAB: zoveel plastic zit er niet aan hoor, vooral carbon, heb deze auto vandaag in het mogen bewonderen en vond het toch wel 1 van de mooiste auto’s van de show, alleen die uitlaatopstelling snap ik niet echt, beetje is-f net niet
lscorkscrew zegt
Ik vind hem echt geweldig. Wat een ding.
dheep zegt
@lscorkscrew: Eens!
arnoferrari zegt
Wat een beest, ik mag hem aanstaande zondag bewonderen
w0o0dy zegt
Technical tour de force.. het hoeft dus ook niet mooi te zijn. TMG wil laten zien wat ze kunnen. En eerlijk is eerlijk een auto van ruim 2 ton in 4 seconden naar 100kmu te laten knallen (alleen achterwielaandrijving) en een top van 320km/u geven is absoluut indrukwekkend… 650pk en 765Nm koppel, its an animal.
E34M5Touring zegt
@w0o0dy: Een Continental Flying Spur doet dat al sinds 2006 met minder power en meer gewicht. Snap je punt wel, maar echt indrukwekkend vind ik het niet, een onbegrensde E60 M5 doet het ook met 507pk en een hoop minder koppel.
redbeams zegt
@E34M5Touring:
De bentley is trager,grotere motorinhoud,w12 en zwaarder.
De m5 is v10,trager en een heel stuk lichter…appels met peren dus ;)
Denk dat die 650pk gewoon op “safe” gespeeld is en meer eruit te halen is.
E34M5Touring zegt
@redbeams: De Bentley is 2km/h trager ja, en een halve sec. langzamer naar de 100. Terwijl hij, zoals je zelf al zegt zwaarder is EN minder vermogen heeft. Dus zo heel indrukwekkend vind ik het niet. Bovendien leent deze auto zich niet voor die meuk. Die is origineel veel beter in balans.
redbeams zegt
@E34M5Touring:
Halve sec…maak daar maar 1,3 van want de bentley doet er 5,2 sec over naar de 100.
E34M5Touring zegt
@redbeams: Fabrieksopgave zegt 4,7 dus 0,7 tiende. Maar ik begrijp dat ik nu op een paar Toyota tenen sta dus laat het verder voor wat het is. Ik vind het knap maar niet indrukwekkend.
redbeams zegt
@E34M5Touring:
Die 4,7 sec is de “speed” versie en geïntroduceerd in 2008.
De 2006 versie waar jij over begon is trager…check your facts!
E34M5Touring zegt
@redbeams: True, verkeerd gekeken. Point stays though. Zelfs de SPeed versie met 100pk minder EN meer gewicht doet het dus in 4,7sec. Nogmaals, de Lexus is snel, maar zeker niet classleading. En om er nog maar 1 te noemen. Een 760Li doet 544pk en is 0,4 sec langzamer naar de honderd en loopt onbegrensd net zo hard. Wederom met ruim 100pk minder. Snap niet waarom de prestaties van die Lexus dan zo indrukwekkend zijn.
jrk68 zegt
@E34M5Touring:
Zullen we het er dan maar ophouden dat het voor een Toyota indrukwekkend is?
Zolang geleden is het nog niet dat een japanse auto niet meer dan 280pk mocht hebben.
Je hebt zeker een punt waar het powersaloons betreft, dat is/was een duitse aangelegenheid.
E34M5Touring zegt
@jrk68: Nogmaals, het is een ramsnelle bak. Maar zo ongelofelijk indrukwekkend vind ik het allemaal niet. Wat ik al meldde in mijn voorbeelden, er zijn zat gelijke auto’s die met ruim 100pk minder die waarden ook halen. En de optische tuning vind ik echt not done op zo’n auto. Een BMW 7 leent zich er niet voor, maar een statige Lexus helemaal niet.
jrk68 zegt
@E34M5Touring:
Dat bedoelde ik ook met mijn reactie, echt bijzonder zijn de specs van de Lexus niet in vergelijking met vergelijkbare limo’s.
Ik ben het dan ook met je eens dat het een vrij nutteloze actie is om een limo zo toe te takele.
Als het zonodig hard moet en er moeten ook nog mensen mee neem dan een M5 of een AMG.
E34M5Touring zegt
@jrk68: Ja, idd. Wie gaat hier nou mee naar een trackday.
redbeams zegt
@E34M5Touring:
Juist ja want die 760 is OOK een v8 ;)
E34M5Touring zegt
@redbeams: Wat maakt dat nou uit. Alsof ie dankzij zijn V12 met 100pk minder ineens sneller is. Bullshit argument.
redbeams zegt
@E34M5Touring:
Gaat erom dat hoe meer cilinders EN inhoud des te makkelijker je aan je koppel komt.
E34M5Touring zegt
@redbeams: HIj heeft MINDER koppel EN vermogen. Is het echt zo moeilijk toe te geven dat de prestaties best meevallen. Is dat nou lastig? Rondlopen met een enorm bord voor je kop?
redbeams zegt
@E34M5Touring:
By the way…check your facts again want de speed versie heeft dus 610pk.
Zou dus betekenen dat jij nu beweert dat de lexus 710 pk heeft.
E34M5Touring zegt
@redbeams: Ik heb het over die 760Li, je weet wel die jij in je voorgaande reactie zelf aanhaalde. En dan heeft die Bentley nog 40pk minder. Dus eigenlijk maak je mijn punt.
redbeams zegt
@E34M5Touring:
Precies dus haal die roze bmw bril van je kop…zie je reactie van vandaag om 10:11.
Daar beweer je zelf dus dat de SPeed versie 100pk minder heeft…zoals ik dus al eerder zei: CHECK your facts before talking bulshit!
Enne…die 760 heeft EN een v12 EN geeft z’n max koppel veel eerder vrij…hoor je toch te weten als fanboy ;)
jrk68 zegt
@redbeams:
Komop, zo’n fanboy is hij niet. Hij heeft zijn M5 de deur uit gedaan voor een Camaro.
Normaal ben ik het best vaak met je eens maar nu ff niet.
Het is een indrukwekkende Lexus maar in het automobiele landschap zeker geen uitzonderlijke.
redbeams zegt
@jrk68:
Ben ik met je eens…in de LS klasse hoort dit eigenlijk ook niet.
Ging mij er meer om dat ie met verkeerde gegevens aankomt oa over de bentley en het feit dat de koppelkromme van een v12 totaal anders is.
Ook al heeft die v12 minder vermogen so what…het koppel wordt eerder vrijgegeven.
E34M5Touring zegt
@redbeams: Ik heb toch gezegd dat ik dat fout heb gezien. Verder kom je weer met allemaal bullshit over wanneer het koppel vrij komt. Daar gaat het niet om, en dan noem je mij een fanboy. Te grappig. Dus met minder koppel en vermogen ben je toch sneller omdat je 12 cilinders hebt (meer gewicht dus sowieso al bullshit) EN je LAGERE koppel eerder beschikbaar is. Dus je mag kan me nog meer vertellen en proberen recht te lullen. Ik vind het mooi geweest.
E34M5Touring zegt
@redbeams: Het enige wat je kunt is aanvallen op een verkeerd gelezen gegeven, wat ik daarna zelf toegeef verkeerd te hebben gelezen. Beetje sneu…..
redbeams zegt
@E34M5Touring:
Weet je wat sneu is…toegeven dat je fout zat en opnieuw met verkeerde gegevens aankomen…da’s pas sneu.
Maar goed dit dwaalt nogal af…
bungabungastig zegt
Prima. Liever iets met een gleuf dan met een bobbel voorop.
mout zegt
@bungabungastig: Die reactie is net zo subtiel als die tuning. En misschien eigenlijk stiekum ook wel even lollig ;-)
syliaca zegt
Ik vind hem eigenlijk best wel mooi.
ej20g zegt
Geef de achterkant 4 ovale AMG-achtige uitlaten op gelijke hoogte (ter hoogte van de hoogste 2 nu) en ik wil ‘m zo wel hebben. Mooie auto!
rufctr01 zegt
Ik vind hem wel mooi! Als het VAG barreltje was geweest werd dat ding helemaal de hemel ingeprezen….
mister zegt
What the hack!
Als je je wagen dan laat staan buiten, en
het begint stevig te regenen..
Is toch maar raar!
9000cse zegt
Als je nou wilt hoeken, raggen en jagen, koop dan een auto, die daarvoor ontworpen is. Limo’s zoals een LS600, S-klasse, 7-serie, A8, Jaguar XJ, enz. zijn ontworpen om je in alle comfort en snel van A naar B te brengen. Laat het daar nou gewoon bij.
E34M5Touring zegt
@9000cse: Inderdaad, alsof deze auto ooit een trackday ziet. Waardoor je dus 90% van de tijd in een oncomfortabele limo zit. Missing the point, badly.
9000cse zegt
@E34M5Touring:
Bij dit soort ontwerpen vermoed ik, dat het de bedoeling is om wat geld los te peuteren van een verpauperde Rus, een door prehistorische superioriteitsgevoelens geplaagde Chinees of een verdwaalde Duitser, die met een bezopen kop indruk wil maken op het Oktoberfest.
pieter-jan_catteeuw zegt
Ik vind hem vet. Hoe Mitsu van een sedan een rally wagen maakt sneller dan de gemiddelde supercar doet Toyota het gewoon met een D-klasse. Doe me denken aan de maffia wagens uit GTA3.
Ik neem aan dat het stuk metaal tussen de banken vooraan een gigantische olie pomp is dus waarschijnlijk ook nog dry sump. En die gaten in de kap trekken verse lucht door de intercoolers.
timmr2 zegt
Die “trechters” zorgen ervoor dat lucht van onder de auto, over de auto heen gestuurd wordt, dit bevorderd de downforce (in theorie)
ropbp zegt
Ja ach… Die luchtdoorstroomgaten in de motorkap zijn echt niet nieuw en ik neem aan dat ze rekening hebben gehouden met regen. Of ze ook rekening hebben gehouden met grapjassen die denken dat het een (gescheiden) afvalbak is, weet ik niet.
Desalniettemin wel een erg gaaf ding (voor een Japanner).
motherlover zegt
Techniesch gezien een hele mooie prestatie, op de uitlaten na ook best een mooie auto vind ik. Het mooiste vind ik nog dat de Jappen de motor niet hebben afgedekt met plastic kappen! Show the tech you got! :D
kickass zegt
Een soort Spyker luchtinlaten, alleen staat het op een Spyker wèl mooi.