“This car… is fucking fast!” Aldus review-dude Matt Farah van The Smoking Tire. Ja, met 620 pk onder de motorkap van je opgefokte M3 geloven we dat best.
Op een lokaal circuit genaamd Spring Mountain Motorsports Ranch mochten de heren van TST losgaan met wat leuk spul van VF Engineering. Wat dacht je van een 911 Carrera S, maar dan lichtelijk opgevoerd dankzij een supercharger e.d. waardoor het beestje 510 pk richting de achterwielen van de Duitser weet te sturen.
En een standaard E92 M3 is natuurlijk al geen straf om over het circuit te mogen jagen, maar die fun-factor wordt toch wel ietwat vergroot als er een bult vermogen extra onder de kap komt te liggen. 620 pk in de handen van een gozer die we nog kennen uit het LOL-filmpje met Genesis Coupé, hoe dat eruit ziet zie je hieronder.
Kris zegt
Fantastische kleurstelling van die M3! :-)
Alexander_NAS zegt
That lucky basterd
Stefan zegt
hemels die M3
CptSwaffel zegt
mag er even een correctie bij de opmerking van die Porsche… het is een Carrera S en geen 4S dus het is RWD en niet 4WD.
-edit: check, is aangepast-
Punk zegt
@CptSwaffel
als je goed kijkt is de 4 verwijderd ;)
Kaaskabouter zegt
Komt er ook een dergelijk filmpje van de gesuperchargede Spyker?
mardec zegt
Het is een E92 en geen E90 M3.
karel zegt
Wat een geneuzel over de juiste type aanduiding.
Het gaat er uieindelijk om hoeveel ze er uitpersen.
Over welk toerengebied.
En hoe goed de auto zich gedraagd in het totale plaatje.
floryn zegt
Supercharge m en het is cool. Nee dat is het niet. Superchargers nemen eerst ongeveer 20% van je vermogen en gaan dan pas geven. Ik vraag me dan ook serieus af wat dit buiten een sprintje voor nut heeft en aan objectieve snelheid toevoegt. Het is veel slimmer om op een holistische wijze naar een auto te kijken. Er zijn legio wijzen waarop je een auto kunt verbeteren.
Zapp zegt
Over smoking gesproken. Ferrari’s kunnen het ook. :(
http://www.youtube.com/watch?v=1g6D2nLEv2w&playnext_from=TL&videos=SbduoTQl_Vw&feature=rec-LGOUT-farside_rev-rn-4r-14-HM
Vinny_93 zegt
Die Carrera is gewoon een S hoor. Dat zegt hij zelf. Rear wheel drive Porsche, Carrera S, wat heb je nog meer voor bevestiging nodig.
-edit: check, is aangepast-
CptSwaffel zegt
@Vinny_93: thnx!
euro95 zegt
@Vinny_93: staat ook op de achterkant van de auto:P
voor diegene die met enthousiasme het filmpje hebben bekeken:D
w0o0dy zegt
kwam net ook nog een verhaaltje tegen over de emotion wheels 4,4 twin-turbo uit de X6M die in een E92 gelegd is (na het opfokken tot 700+pk….) die motor klinkt niet zo goed, maar twin turbo’s of supercharger? What would you pick?
GOD zegt
@ w0o0dy
Supercharger
w0o0dy zegt
@GOD: omdat…….?
GOD zegt
Ik vind hoogtoerige NA blokjes het fijnste.
Grootste nadeel is dat zulke blokjes onderin de toeren weing hebben.
Een supercharger heeft geen lag als een turbo en dus boost met heel weinig toeren wat dus ideaal dat probleem oplost.
Vloeiende afgifte van power, betrouwbaarder, minder componenten, makkelijker te instaleren, af te stellen en minder upgrades nodig.
En dan komt daar nog eens het behoud van het geluid bij wat ook niet onbelangerijk is.
g40freak zegt
Heeft die bmw een wrap?
of is hij erg slecht overgespoten?
ik zie nml op 4.33, 5.01, 5.59, 7.12 rode spiegels.
P@trick zegt
Doe mij de Porsche maar asjeblieft in een andere kleur, dat rood staat niet!
Dimglor zegt
Die m3 is echt wel echt mooi! Die bumpertjes, mooie stickers,….
Die m3 ziet er gewoon echt stoer uit.. En die extra power is natuurlijk ook wel leuk ;)
Davidov zegt
Lekker die M3 met USAF logo’s :)
CSL zegt
Zo moet je de motor uit de M3 tunen.
Ik had eerlijk gezegt ook aggresiever nokkenassen in M3 gehad en doortrekken tot 9500 toeren.
Het leukste was natuurlijk dat in het filmpje gezegd wordt dat de M3 evenveel grip heeft als een geavanceerde 4×4!!!
Dat laat gewoon zien hoe goed BMW is. Heerlijk de E36 M3 GT kleur!!
CEY zegt
maa ik krijg er zenuwe van dit wage trekt gwn op niks liever een benz c of een audi a4 of een lexus is of een porsche cayman of … maar aub geen bmw 3
w0o0dy zegt
@csl: de hoeveelheid grip heeft in dit geval heel weinig met Bmw te maken en HEEL VEEL met de aftermarket veren/dempers, bredere spoorbreedte en GIGANTISCH brede banden…. met 285 voor en 315 (of was het zelfs nog meer?) onder een evo heb je nog steeds meer grip…. zet daar dan ook 600whp in en byebye m3….
piines zegt
lijkt op mijn vader :)
echt wel
lenyboy zegt
dat vind ik nou nog eens een vette auto, zo een moet ik voor mijn verjaardag vragen