Deze Ferrari Testarossa heeft betere dagen gezien, nadat deze in de brand vloog.
Het gaat niet zo lekker met oudere Ferrari’s momenteel. Hadden we eerder deze maand nog een F430 die in de hens ging tijdens het tanken, deze keer betreft het de spontane ontbranding van een Ferrari Testarossa.
Een auto die stilstaand in de fik vliegt, dan moet je toch tegenwoordig wat meer denken aan een elektrische auto. Het kan ook een auto met verbrandingsmotor overkomen, daar is deze Ferrari Testarossa die in de brand vloog het bewijs van.
De auto stond geparkeerd op de oprit van een woning, toen deze uit het nieuws in de hens vloog. Een buurman deelde foto’s van de afgebrande Ferrari op Reddit. De eigenaar van de klassieker repareert oudere auto’s als hobby. Deze Testarossa was ook een project. Dat de auto niet in een al te uitmuntende staat was kan te maken hebben met het vuurtje.
De eigenaar gokt dat oude benzineleidingen en versleten bedrading de oorzaak is van de brand. Gezien de schade lijkt de brand inderdaad te zijn ontstaan rondom de V12. Van de Ferrari Testarossa is na de brand niet veel meer over. De achterkant is compleet in de as gelegd. Pas vanaf de voorklep is nog enige rode glorie te bespeuren. Er zijn geen vermoedens dat er opzet in het spel is.
Omdat de Ferrari vlam vatte naast een woning kon niet voorkomen worden dat het huis ook beschadigd raakte door het vuur. Achteraf is het beter dat de Ferrari lekker buiten stond en niet in een garage.
Een klein gedeelte van de woning kreeg desalniettemin te maken met het inferno van de Ferrari, maar de hulpdiensten konden voorkomen dat het complete zaakje afbrandde. Het gaat moeilijk zijn om achteraf vast te stellen wat nu de oorzaak was van de Ferrari Testarossa brand. Een mislukt project voor de buurman, helaas.
mashell zegt
Slechte brandstofleidingen, slecht geïsoleerde bedrading is inderdaad heel typisch. Wat me fascineert is de buurt, de wijze waarop de buren de airco uit het raam hebben hangen, de onafgewerkte binnenmuur direct naast de Ferrari. Niet de buurt waar je een Ferrari verwacht.
Everto zegt
Wat mij vooral opvalt is dat de koplampen omhoog staan. Als ik het contact uit zet van mijn testarossa gaan de koplampen altijd naar beneden. De wagen moet dus wel gedraaid hebben toen de brand startte.
mashell zegt
Waren er geen markten waar de koplampen altijd omhoog moesten staan?
Design_Driven zegt
“toen deze uit het NIEUWS in de hens vloog” ….Dat moet uit het NIETS zijn, me dunkt.
Wel nieuws natuurlijk.
Zuur en als hij gerepareerd wordt is hij mogelijk ook niet verzekerd. Ik zet mijn opknappertjes als hobbist ook pas op de verzekering als ik er mee ga rijden.
caprio zegt
Die klapkoplampen zeggen niets. Ik heb een 480 gehad en daar kwam het regelmatig voor dat ik sleutel in mijn hand had maar klapkoplampen nog omhoog stonden, licht uit. Was er een relaix blijven hangen. Dan dook ik in de zekeringskast en trok de betreffende zekering eruit. Die was altijd goed. Starten zonder en weer uit, daarna zekering er weer in en klapkoplampen ging met contact aan omlaag.
Idem met ramen of schuifdak. Die Volvo 480ES serie was prachtig maar elektronisch een spook
roadster zegt
Bij alle auto’s met klaplampen waar ik ervaring mee heb, kon je ook handmatig de lampen omhoog doen. Maakt het ook wat makkelijker een lampje te vervangen. Lijkt me sterk dat dat alleen met draaiende motor kan.
krisp zegt
Hoewel elektrische auto’s vaker in het nieuws komen als ze in de brand vliegen, blijkt dat BEV’s tot 100x minder vaak in de brand vliegen dan de brandstofversies: https://electrek.co/2022/01/12/government-data-shows-gasoline-vehicles-are-significantly-more-prone-to-fires-than-evs/ Uiteraard kan dit ook komen omdat BEV’s vaak nieuwer zijn, en als een BEV eenmaal brandt staat de brandweer voor een serieuze uitdaging.
Dat het vaker in het nieuws komt, vertroebelt de feiten nogal.
roadster zegt
Het gaat bij deze cijfers om het totaal aantal autobranden, ongeacht oorzaak. Dus ook brandstichting. Er worden nu eenmaal meer brandstofauto’s in brand gestoken, aangezien er daar veel meer van zijn. Zeker in mindere buurten. Dus dit zegt helemaal niets.
koen23 zegt
“Deze Ferrari Testarossa heeft betere dagen gezien, nadat deze in de brand vloog.”
Ik denk zomaar dat de betere dagen waren voordat hij in brand vloog.
Gulli zegt
Nou ik ben dus heel benieuwd wat er hierna nog mee is gebeurd 😅