Wij willen deze Testarossa restomod met 600 pk!
Eindelijk begint de Ferrari Testarossa een beetje de liefde te krijgen die het model altijd al verdiende. De auto is een beetje een miskend talent. Omdat het apparaat laag, breed en een Ferrari was, dacht iedereen dat het een rauwe supercar zou zijn. Dat was niet helemaal het geval: het is een soort Gran Turismo met een middenmotor.
Nu zien we in dat de 288 GTO en F40 de hardcore racers met een kentekenplaat zijn voor de leukere trackdays, terwijl de Testarossa meer geschikt is voor langere afstanden. Maar mocht je de Testarossa alsnog niet goed genoeg vinden, is er een oplossing voor je. Bij Officine Fioravanti kun je nu terecht voor een Testarossa restomod (leuk om met een dubbele tong 10 keer achter elkaar te zeggen).
Daar heb je enkele maanden geleden kennis mee kunnen maken. Voor nu hebben ze een sneller model aangekondigd, de TR Alte Prestazioni.
Officine Fioravanti
Het toffe is, is dat ze bij Officine Fioravanti heel subtiel te werk zijn gegaan. Bij hun eerste project hebben ze de auto zoals een restomod onzichtbaar gemoderniseerd. Met deze TR Alte Prestazioni hebben de die auto voorzien van flinke upgrades.
Volgens Fioravanti is er met deze TR Alte Prestazioni een nieuwe klasse ontstaan, namelijk die van de Hyperclassic.
De 4.9 liter V12 (met een blokhoek van 180 graden) is voorzien van nieuwe cilinderkoppen, dry sump-smering en een nieuwe ECU. Samen met nog wat mosificaties aan de motor moet dat zorgen van een vermogen van 600 pk! Ter referentie, standaard had Testarossa 390 stuks (op een goede dag). De ‘gewone’ restomod Testarossa van Fioravanti levert ongeveer 500 pk.
Modificaties Testarossa restomod
Maar ze hebben niet alleen de motor onder handen genomen. Ook het onderstel krijgt een flinke upgrade. Er zijn nu namelijk elektronische dempers van Ohlins. Ook is er ABS aanwezig, evenals tractiecontrole.
Die laatste kun je in maar lieft 12 standen afstellen, zodat je nog wel een beetje kunt spelen met jet TR Alte Prestazioni Testarossa restomod.
Om de boel weer tot stilstand te krijgen, zijn er Brembo GT3-remmen aanwezig. Een fraai detail zijn de wielen. Deze meten naar keuze 18 of 19 inch. Ondanks dat ze compleet nieuw (en erg licht) zijn, lijken ze qua design exact op de originele wielen.
Prestaties, betere foto’s, prijzen en beschikbaarheid zijn nog niet bekend, maar reken erop dat dit geen goedkoop grapje gaat worden.
Meer lezen? Dit zijn 11 zeer geslaagde restomods!
HZW zegt
Mooi clean gehouden wagen, zonder onnodige toevoegingen.
mashell zegt
Eén onnodige toevoeging zou ik wel willen voorstellen, die er een rechterbuitenspiegel aan. Dat maakt het ontwerp symmetrisch en dus nog cleaner.
mrrobot zegt
Geen monospecchio fan?
992 zegt
Precies wat ik zou willen! Benieuwd naar de prijs maar ik gok ergens richting 500-600k
JanJansen zegt
Mijn overbuurman heeft een Testarossa. Geweldig ding, maar je moet er niet mee willen rijden. Wat een onderhoudskosten. Hij schat zelf dat het meer dan 2x zo hoog is als zijn F40 met zijn simpele techniek.
V300amg zegt
Godnondeju, jij hebt een goede buur haha!
992 zegt
Daarom zijn de prijzen ook zo laag van een testarossa.
Een goede koop je voor rond de 100-125k.
Niet heel gek lang geleden kocht je ze voor 50-75k.
rollingstoned zegt
@mashell Eens wat symmetrie betreft. Alleen is een Monospecchio veel meer waard, dus ik snap wel dat ze dit zo laten.
Hubert zegt
Kennis kocht er destijds eentje nieuw om er mee op en neer te pendelen naar tweede huis in Liechtenstein.
Na 3 ritjes toch maar weer gaan vliegen. Bleek een gigantische stuiterbak te zijn.
flyerbunch zegt
De markt van restomods is booming.. prijs zal dat ook wel zijn!
992 zegt
Zo’n NL Lancia Delta kost ook 450k. Daarom gok ik dat deze ook minimaal 500k kost, maar zou mij niks verbazen als stukken hoger ligt.
R_Dawn zegt
Met een blok hoek van 180° is het toch eigenlijk geen V meer? eigenlijk een F12…
Eduardo Cuvelier zegt
Officine Fioravanti Testarossa – Score :
– Hotel Pools : ‘Evolve’
– https://www.youtube.com/watch?v=okQnun37bdY