Tesla kritiek op Elon Musk gaat nu behandeld worden door iemand die veel Twitter wil gaan lezen. Vroeger noemden we dat gewoon afdeling klantenservice.
Devoot. Sektarisch. Pieus. Voor sommigen is het lief vinden van Elon Musk een dagtaak. De in Zuid-Afrika geboren entrepeneur heeft in relatief korte tijd vanuit het niets Tesla opgebouwd. Uiteraard met de hulp van getalenteerde ingenieurs, designers en software-bollebozen.
Kritiek op Elon Musk
Desalniettemin is het bijzonder indrukwekkend wat de beste man gepresteerd heeft. De prestaties zijn volgens sommigen dermate bijzonder, dat zij hun leven wijden aan het vereren van Elon Musk. Het is niet voor te stellen dat mensen het NIET met hem eens zijn. Toch zijn er onverlaten die weleens kritiek hebben op de Almachtige Elon.
Online klachten
Tesla is niet blind voor de ‘kritiek’ en gaat mensen inhuren om online klachten zo snel mogelijk af te handelen. Nog niet alle Tesla’s zijn perfect gebouwd (eufemisme) en sommige vertonen wat probleempjes. Veel eigenaren kwamen erachter dat na veel online zeuren en @elonmusk taggen dat ze eindelijk werden geholpen. Zeker sinds Tesla de PR-afdeling heeft opgeheven afgelopen herfst.
De oplossing lijkt een beetje dun te zijn. De nieuwe baan is namelijk niet heel erg veelomvattend. Ondanks dat het heel erg indrukwekkend lijkt te klinken, ben je voornamelijk aan het scrollen naar trolls die Meneer Musk op Twitter aan het lastig vallen zijn. Tesla zelf zegt dat het gaat om ‘Social Media-kanalen’, maar het gaat voornamelijk op Twitter. Net als Donald Trump (tegenwoordig iets minder) gebruikt Elon Musk heel erg slim dit open kanaal om zo de boodschap direct bij zijn apostelen te brengen, zonder de zure ondertoon van de traditionele media.
Kritiek Elon Musk behandelen
Daarnaast is het ook de bedoeling dat je passende kritieken op de rijkste man ter wereld gaat behandelen. Het is een beetje de omgekeerde wereld, daar je juist voor dit soort zaken iets als een ‘klantenservice-afdeling’ hebt. Interesse? De functie voor Energy Customer Support Specialist en vele andere posities bij Tesla kun je hier bekijken.
Via: electrek.
Dutchdriftking zegt
Waar kan ik soliciteren? : Meneer, u heeft helemaal gelijk. Onze excuses voor het verkopen van een ondeugdelijk product. Wilt u een reparatie welke uiteraard onder garantie valt, een nieuwe Tesla, of uw geld terug? Voor een deugdelijk product met juiste afwerking en garantie tot lage afschrijving kunnen wij een Porsche Taycan adviseren.
pindakoning zegt
@dutchdriftking: wij zagen dat u kritiek heeft gehad op Elon de Grote, de komende vier weken stellen wij daarom de Autopilot optie buitenwerking
mashell zegt
En wat houdt dat behandelen in? Musk zeggen dat je niet zomaar iemand pedo kunt noemen, dat je geen fake nieuws over overnames door Saudische bedrijven mag posten? Of wordt gewoon iedereen die geen waar Tesla gelovige is nu door een onderpriester professioneel geblokt zodat de Muskias ongestoord een onrealistisch zelfbeeld kan ontwikkelen?
Rick-dos zegt
Dus m.a.w. ben je meer bezig met de image en ego van Heilon Musk dan echt de problemen oplossen. Typisch voor een narcist.
Pascal zegt
Ahja… dus als je het onderhoud van je Twitter account uitbesteedt zodat je meer tijd overhoudt om je te focussen op je kerntaken als CEO, dan ben je somehow een narcist? Interessante benadering.
Rick-dos zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
Pascal zegt
@Rick-dos goede inhoudelijke reactie, een dikke 10 voor originaliteit ook.
mashell zegt
Als je meer tijd wilt besteden aan je kerntaken, als CEO, huisvrouw, journalist, student, wie dan ook dan zeg je Twitter toch gewoon op?
Pascal zegt
Nou helemaal mee eens. Ik heb zelf m’n Twitter account een paar jaar geleden ook geheel verwijderd. Nu nog iets minder rondhangen op Autoblog en m’n productiviteit gaat door het dak! ;)
Pascal zegt
Het antwoord: ‘Gast, boeiuh!’ zou de auto-reply moeten zijn naar die vermoeiende toetsenbordhelden die weer vanaf de zijlijn zitten te zeuren omdat ze totaal niet begrijpen waar de beste man mee bezig is en toch nooit klant van Tesla zullen worden terwijl ze zelf op de bank zitten niks te doen. Als er iets met m’n Tesla is dan rijd ik wel gewoon bij een service center langs, ik heb gelukkig niet zo’n grote behoefte aan aandacht dat ik dan meteen de CEO via Twitter daarmee moet gaan lastigvallen. Laat die z’n tijd maar besteden aan het beter maken van Tesla’s en de organisatie daar omheen; daar heeft ie het voorlopig nog druk genoeg mee.