One way or another, we’ll make it.
Tesla is nog altijd niet vies van vrij onorthodoxe methodes om de ontwikkeling van haar auto’s te versnellen. In een poging het ontwikkelingsproces van Tesla’s zelfrijdende techniek, Autopilot, zo snel mogelijk af te ronden, proberen ze werknemers te verleiden testwerk uit te voeren door ze gratis upgrades aan te bieden.
Dit schrijft Bloomberg News naar aanleiding van een bedrijfsmail van Tesla die ze heeft weten te bemachtigen. In de e-mail schrijft Elon Musk dat Tesla nog ongeveer 100 (willekeurige) werknemers nodig heeft voor een intern testprogramma, dat in het leven is geroepen zodat de volledige zelfrijdende functies van Autopilot zo snel mogelijk uitgerold kunnen worden.
De werknemers gaan uiteraard niet zomaar meedoen aan een dergelijk testprogramma, waarbij ze vóór het eind van 2019 tussen de 300 tot 400 uur aan data en ervaringen moeten verzamelen en delen. Ter compensatie biedt Tesla de deelnemers aan het programma twee opties: wanneer ze een nieuwe Tesla kopen, krijgen ze de Autopilot-optie (met alle functies) t.w.v. 8.000 dollar gratis, of ze krijgen een premium interieur t.w.v. 5.000 dollar voor niets. Tesla schrijft daarnaast het volgende in de e-mail:
“This is being offered on a first come, first served basis. Given the excitement around this, I expect it will probably be fully subscribed by noon or 1pm tomorrow.”
De reden dat Tesla personeel moet vragen om in hun eigen tijd Autopilot-functies te testen, is grotendeels te wijten aan het feit dat de Amerikaanse autofabrikant de afgelopen maanden en jaren vrij veel tegenslagen heeft gekend met de ontwikkeling. Tesla heeft in het proces twee belangrijke partners verloren, waardoor de volledige introductie van Autopilot ernstig is vertraagd. Men kan vandaag de dag wel bepaalde functies van de zelfrijdende technologie gebruiken, maar lang niet alle functies die Tesla op de planning heeft staan, zijn momenteel beschikbaar. Wellicht dat het met dit programma uiteindelijk wel zal lukken al het testwerk te vervullen.
chriscross zegt
Is dit een verkapte manier om van je personeel af te komen?
frank2b zegt
@chriscross: ook mijn eerste gedachte!
johnwaters zegt
In the beginning was the Word, and the Word was with Musk, and the Word was Musk.
Je moet er vooral in geloven.
Rick-dos zegt
Mail begon met:
“Hey dummy, you wanna be promoted to crash test dummy?”
Eindigde met:
“It’s on first come, first serve basis but if you don’t come I’ll call you a pedophile on social media.”
ferdinandvw zegt
Tesla en een premium interieur hahahahaha.
Man wat een troep is als je ziet hoe duur de auto is.
Sowieso een inferieure accu doos, kwaliteitscontrole is er niet, dat mag de klant zelf doen.
http://www.thedrive.com/news/22951/new-tesla-model-3-with-mismatched-door-panels-is-a-new-kind-of-bespoke-build
stfu zegt
@ferdinandvw: leuke link, gebeurt ook wel eens bij andere merken.
flutterby zegt
@ferdinandvw: kwaliteit, kwaliteitcontrole en productiefouten zijn drie compleet verschillende zaken. Enkel de eerste valt onder “premium”.
crepito zegt
“Tesla heeft in het proces twee belangrijke partners verloren(..)”
= gekozen om de hardware in house te ontwikkelen.
peug206 zegt
@crepito: maar partners kunnen ook testen, ontwikkelingskosten delen en eventueel investeren. Dat kan tesla zelf in mindere mate.
moveyourmind zegt
Wat is iedereen toch weer lekker negatief, zoals altijd als het over Tesla gaat…
Terwijl dit heel slim bedacht is en een ultieme win-win situatie oplevert:
Zo kan Musk dubbel verdienen aan zijn onderbetaalde werknemers die teveel mogen betalen voor halfbakken testauto’s.
kunstomdathetmoet zegt
Tesla heeft dit kwartaal dik 51.000 model 3’s geproduceerd. Eindelijk op schema met de productiedoelstellingen.
kukuk zegt
En werknemers zonder geld dan?
fastforward zegt
De kop moet zijn: werknemers met een goede levensverzekering
dwfc zegt
Ach dit is wederom wat randnieuws over Tesla om de echte problemen te verbergen. Zowat heel het kaderpersoneel op sleutelposities verlaat het zinkende schip …
Techbedrijven zoals Google , Apple die goed bij kas zitten zijn kandidaten … enkel zullen ze nog niet happen daar het aandeel steeds verder inzakt, gisteren met 15% door het gerucht dat Musk zijn leiding zou afstaan. Eens er stabiliteit is, wie weet … maar Tesla moet geen emmissierondje meer uitschrijven, zelfs hun trouwste financiers twijfelen .