Doordat computerhardware steeds krachtiger wordt, worden de computergames steeds realistischer. Grafische beelden zijn in meer en meer gevallen bijna niet van echt te onderscheiden. Dit wordt kracht bijgezet door zeer authentiek geluid. Voor onvervalst geluid van gierende banden, heeft Microsoft de Tesla Roadster uitgekozen.
De reden laat zich uiteraard raden. De elektrische Tesla Roadster heeft een uiterst stille motor. Dus wanneer je het geluid van de banden zoveel mogelijk puur wilt opnemen, dan is het prettig dat daar niet het geluid van een verbrandingsmotor doorheen brult.
De ontwikkelaars van racegames kunnen dan het bandengeluid zelf naar wens combineren met ieder type motorgeluid. Dus wanneer je straks op je Xbox in een dikke en alles behalve zuinige bolide over het asfalt scheurt, bedenk dan dat je stiekem ook een beetje in een groene Tesla Roadster rijdt. (via: crunchgear)
ascari15 zegt
wat maakt banden geluid nou in een spel uit?
liever een dik en echt geluid.
nep of echt banden geluid maakt geen verschil.
CrazyHenkie zegt
Haha :P dat is wel een hele grappige manier om aan bandengeluid te komen! Ik dacht eigenlijk dat ze dat gewoon zelf creeërden, maar kennelijk dus niet. Ben benieuwd of dat eco-rubber een beetje flink wil piepen!
kevin zegt
voor welke game is dit dan?
Fant zegt
@kevin: Ik denk Forza 3 :) Aangezien dat volgens mij de enige racegame is die uitgegeven wordt door Microsoft. Denk echter alsnog dat de ontwikkelaar over dit soort keuzes gaat, Turn 10 dus. Maarja, wel leuk om te weten, Forza 3 klinkt ook erg lekker :D Mag alleen wel wat meer rook van de bandjes komen soms.
kevin zegt
@Fant: ik heb forza 3 en het is een geweldig spel.. maar zijn dit dan al oude foto’s of zijn ze al bezig met de ontwikkeling van iets nieuws?
Jelle zegt
Is toch prachtig!! Niets beter dan het echte geluid.
@ascaru15 En ja: je voelt pas echt dat je het tot het uiterste gaat als je banden serieus piepen :)
Jelle zegt
is er geen video van?
Driewieler zegt
Is die auto nog ergens goed voor.
cardesigner@USA zegt
Zit de Tesla in GT5 of Forza 3?
fant zegt
(sorry voor dubbelpost :))
@cardesigner@USA: Niet in Forza iig. En lees net in de bron dat het voor de nieuwe Forza en PGR is.
HDM zegt
Ben benieuwd hoe ze dat oplossen met al die verschillende ondergronden…
vla zegt
Spijtig dat ze de geur niet kunnen opnemen. Oftwel: dat je Xbox telkens een beetje begint te smelten… :P
RickB zegt
Meen dat deze in Forza 3 komt als DLC :D
Tostitje zegt
@RickB: jippie komt deze in forza?? ze zoude de oude mini er in moeten zette maar wel slim van ze
Rotary1 zegt
@ascari15: natuurlijk moet je wel bandengeluid hebben in een racegame… als je banden grip verliezen hoor ik dat toch wel graag…
Laurens zegt
Wat ziet het ding in de originele Lotus variant er toch een stuk beter uit, en veel eco vriendelijker. Plus, die 400 extra kg halen het sportieve er helemaal af, tenzij je van stoplicht sprinten houdt…
WouterM zegt
@ascaru15: natuurlijk is dat belangrijk. toch realistisch.
ik vind het wel leuk en handig dat ze dan een tesla nemen.
Sorcerer zegt
Whehe, bij Microsoft zijn ze nog net niet zo gestoord dat ze voor elk bandenmerk de echte geluiden opnemen, maar als ik dat zo lees hier dan scheelt het niet veel :D
six-trey zegt
ik ben nog geen enkel race spel tegengekomen waar een musclecar een echt muscle car geluid maakt ik zou zeggen werk daar eerst aan ;)
kristof zegt
Deze is voor forza 3 en er zijn geruchten dat het ook voor de nieuwe project gotham racing zal gebruikt worden.
drowel zegt
Dat is heel goed!
Klein foutje in de tekst:
heeft Microsoft Tesla Roadster uitgekozen.
b0z4 zegt
@ascari15 , het geluid van banden is zeker wel belangrijk in een race game , wat heb je er aan als je een bocht neemt met 190km/h en brullende motor maar geen banden gepiep ? Dan komt de game zeker niet realistisch over. Voortaan maar meer games spelen ;)
jaap zegt
ik hoor bij races nooit banden piepen. (formule 1 met piepende banden) op het moment dat je banden piepen doe je juist iets fout !
Ralph zegt
@Vla: Dat is het mooie van de Xbox360, smelten doet hij namelijk wel ! :lol:
Relief zegt
@jaap
Sinds wanneer gaat het hier over formule 1 wagens? De nieuwe F1 2010 game wordt door Codemasters ontwikkeld (van dirt 2). En F1 wagens maken teveel geluid om de banden nog te horen.
En sinds wanneer rijdt iedereen foutloos in een game. Juist als je banden piepen, weet je als gamer dat je beter moet rijden.
Sommigen hier zijn echt kortzichtig.
BananaFlip zegt
Dat is wel een interessante oplossing :P .
G. de Groot zegt
“bedenk dan dat je stiekem ook een beetje in een groene Tesla Roadster rijdt.”
Hij’s echt blauw hoor :D
MathMadd zegt
dit komt zekers in forza 3
omdat, dit een overeenkomst is tussen tesla en Microsoft.
en Microsoft heeft het bedrijf : turn 10(forza series)
JDM__Wotevajjjj zegt
deze auto kun je op 8/12/09 downloaden op XBl, hy zit in het nieuwe fm3 dlc pack…
beetje oud nieuws stond 2 weken geleden op forzacentral
E320cdi zegt
@JDM__Wotevajjjj: Cool, wist niet dat het op die datum kwam!
(sorry voor de dubbelpost)
Jochempie zegt
Dus voortaan klinken alle banden als die van de Tesla Roadster..
E320cdi zegt
@ascari15: hmmhmmm, Het maakt inderdaad geen verschil. Klopt. Helemaal waar. Waar zijn Microsoft en Tesla mee bezig, snap jij het?
@Jochempie: het benadert wel het meest de werkelijkheid, dus zo erg is dat niet :-)
Cantago zegt
Hoe realistischer het geluid hoe beter!
M-lover zegt
haha, het ziet niet uit, maar is wel een perfecte opstelling!
BMW 135i performance zegt
deden ze dit ook voor NFS shift dan? want de geluiden van de motoren van de auto’s komen perfect overeen..
stuko zegt
Ik vind dit een leuke originele oplossing om nóg even iets extra’s mee te geven aan een spel.
Nu nog het geluid van iedere auto opnemen in een studio!
AJ zegt
Mooizo, vooralsnog is het geluid in de meeste racegames ver onder de maat.