Een belangrijke mijlpaal voor de Amerikanen.
Hoe het tij kan verkeren. Nog niet zo heel lang geleden leek Tesla in de hoek te zitten waar de klappen vielen. De productie van de Model 3 kwam maar niet op gang, er waren diverse kwaliteitsproblemen en de kwartaalcijfers waren niet al te best. Kortom, we konden losgaan op slecht nieuws voor Tesla. Sinds kort lijkt het allemaal wat mee te vallen. Sterker nog, het gaat juist erg goed. Zo is onlangs het 100.000e exemplaar van de Model 3 gebouwd. Reden voor een feestje.
Maar er is nog een reden voor een feestje. Tesla is namelijk Mercedes-Benz voorbij. Nee, niet in productie-aantallen. Dat zal nog wel eventjes gaan duren. Nee, Tesla is op internet nu populairder dan Mercedes-Benz. Op het woordjes-platform ‘Twitter’ is Mercedes ingehaald door de Amerikanen. Tot vandaag was Mercedes-Benz de meest populaire autobouwer op Twitter. Maar met 3.028.701 trouwe volgers heeft Mercedes niet meer genoeg aan dit aantal. Tesla heeft namelijk sinds vandaag 3.028.815 volgers en is daarmee de populairste autofabrikant.
Mercedes en Tesla zitten dus erg dicht bij elkaar, wellicht ook door hun online fitties. De afstand naar nummer 3 (Audi) is namelijk enorm. Het merk met de vier ringen heeft minder dan 2 miljoen volgers. Lamborghini, BMW en Porsche volgen op gepaste afstand. De rest van de top 10 (Aston Martin, Ford, Jaguar en Chevrolet) zitten net boven de miljoen volgers.
Imagecredit: @tom200sx op AutoJunk.nl
stfu zegt
Belangrijker: afgelopen tijd een van de best verkochte auto’s in heel het land daar.
robert110 zegt
@stfu: Ze zitten niet eens in de top 10.
flutterby zegt
@robert110: trucks zijn geen auto’s
rhellema zegt
@flutterby: en een BMW X3 en X5 zijn geen trucks.
flutterby zegt
@rhellema: klopt dat zijn tractors.
rhellema zegt
@flutterby: tja, als je op zo’n manier kijkt naar de door mij genoemde modellen dan heeft het ook geen nut om je uit te leggen dat Tesla nog nooit meer auto’s verkocht dan BMW. Je zal het dan ook blijven ontkennen dat Musk alleen maar trots kan zijn op ietwat verdraaide cijfers.
flutterby zegt
@rhellema: Zo zie jij het.
Ik zie alleen maar een auto merk wat een personenwagen als de X3 niet eens aan de uitstoot eisen kan laten voldoen zonder een vies politiek spelletje te spelen met de banen van duizenden arbeiders…
rhellema zegt
@flutterby: zoals ik al zei, je zal het ontkennen en dat doe je nu door met iets te komen wat werkelijk niets met de verkopen te maken heeft.
flutterby zegt
@rhellema: ik geef een voorzet, jij geeft hem hoog terug en ik kop hem erin.
Vervolgens een verhaal dat feiten interpreteerbaar zijn en toen was de humor er wel vanaf. Net als dat het helemaal niet grappig is wat de Duitse automakers de afgelopen 15 jaar flikken en mee wegkomen na een schandalig lage afkoopsom, want werkgelegenheid.
Dus ja, BMW maakt en verkoopt meer auto’s dan Tesla, maar voor hoe lang? De lijst met inruil op de Model 3 is zeer divers. 3 series, Prii en zelfs de beste verkochte Camry. Dat houd in dat één model zowel de sportieve, duurzame én budget gerichte consument bereikt.
En de Model 3 is verre van perfect. Er zijn nog vele verbetering mogelijk waaronder efficiëntere productie, praktische laadruimte en het liefst als cross-over.
robert110 zegt
@flutterby: Aangezien er veel auto’s die wij hier als personenauto zijn daar als “light duty truck” worden gezien (denk aan de BMW X5 of de Chevrolet Tahoe) en zelfs de light duty pick up’s hoofdzakelijk als personenauto gebruikt worden is het niet meer dan realistisch om ook de verkoopcijfers van de light duty trucks mee te nemen in de vergelijking.
lekkerlinksrijden zegt
Lekker belangrijk, Lewis is nog geen kampioen. Dus volgende week weer een leuke race
viezefreddyw zegt
Daar zullen ze in Stuttgart echt onwijs rouwig om zijn.
e28forever zegt
Wat een maatstaf zeg, Twitter.
Laat me niet lachen…
mashell zegt
@e28forever: als je CEO de vreemdste dingen op Twitter slingert stijgt je amusementswaarde en daarmee populariteit. Eigenlijk heel logisch en daarom totaal waardeloos.
frank2b zegt
@mashell: Als je daar dan het dodelijk saaie MercManagement tegenover zet dat is het eigenlijk vreemd dat het zo lang geduurd heeft voordat Tesla meer trending werd …..
lecomte zegt
Nou nou, poeh poeh, hoeveel volgers hebben ze op Instagram? En facebook? En Reddit? En Tumblr? Maar nog belangrijker, hoeveel op Hyves?
Erik zegt
@lecomte:
Hyves, toen nog auto’s gebouwd werden voor petrolheads.
lecomte zegt
@erik2907: Ik bedoel maar ?
hollandbest zegt
Tegenwoordig gaat het om Instagram niet meer om Twitter….
basjaski zegt
Tesla is gelukkig ook nummer 1 in onbetrouwbaarheid, met een gigantische marge.
Hebben ze al een keer een cent gemaakt in die tent?
porsche928 zegt
@basjaski: op basis van een waardeloos Engels onderzoek!
rikus zegt
@basjaski: poeh, das een goede vraag. Het is wel een raar verzoek, want ze hebben al de grootste moeite om de Model 3 in grote getale te maken maar goed. Als je een auto kunt maken, kun je vast ook een cent maken. Toch Elon?
ger_dekker zegt
Tesla is Mercedes eindelijk voorbij….het meest belabberde merk ter wereld wordt nog voor 2020 voorbij gesneld door minstens 20 autofabrikanten. lekker belangrijk dat ze zoveel volgers hebben.
fanboy zegt
Oh lord won’t you buy me a Tesla Model S? My friends all drive Rimacs, I must make amends..
BaRa zegt
@fanboy: goeie vriendenkring, houden zo!
focusrs1 zegt
De winter komt eraan dan zit ik liever lekker warm in een MB als in een Tesla met grote uiteenlopende kieren!
2wheeler zegt
@focusrs1: haha, geloof je dit nou echt? Dat iedereen met een Tesla in een dikke jas en met een muts op achter het stuur zit omdat het in de auto tocht als je met 120 over de A16 rijdt? Weet niet of ik moet lachen of huilen
hiostu zegt
@focusrs1: Een tesla kan standaard het interieur voorverwarmen, bij een Mercedes alleen met standkachel ;)
scorer zegt
MB rules…
toyotaprius zegt
Kwalitatief zijn ze ook gewaagd aan elkaar.
vondudenstein zegt
Twitter??? Serieus. Is het alweer 2012 ofzo?
Clickbait… zoals altijd….
portie4oempfff zegt
Tesla is gewoon pionier, ze waren de eerste met full ev’s die de grote 3 het nakijken geeft. Nu na 5 jaren latern komen ze wedijveren met Tesla, terwijl die jarenlange voorsprong en knowhow heeft verworven met het bouwen van ev’s. Tja..waar waren de duitsers in het begin….nergens te bekennen en nu willen ze meeliften op het succes van Tesla. Zonder Tesla zou er namelijk geen markt zijn voor ev’s. Dus de duitsers moeten Tesla juist dankbaar zijn. Ook al gooien ze er miljarden tegenaan Tesla zullen ze nooit kunnen inhalen.