Tesla gaat helemaal David Hasselhoff met de Model S voor 2021. Kijk maar naar het stuur in het interieur!
Er is niets mis met je kopje koffie deze ochtend. Wij moesten ook heel goed kijken wat er nu precies anders is aan het uiterlijk van de vernieuwde Tesla Model S. Je herkent de update van de elektrische auto aan de opgefriste velgen, maar met name aan het nieuwe interieur.
Tesla Model S 2021
De Model S kwam in de basis in 2012 op de markt. Sindsdien heeft het Amerikaanse merk het interieur niet drastisch onder handen genomen. Na bijna 10 jaar is het moment daar. Want bij Tesla zijn ze nog lang niet van plan om afscheid te nemen van de Model S. Het interieur lijkt wat meer op dat van de Model 3. Gelukkig zijn er nog een aantal unieke kenmerken om je te onderscheiden, neem nu dat stuur. Alsof je in een Star Wars ruimteschip zit nietwaar?
De vernieuwde Tesla Model S is per direct te bestellen. De auto is er als Long Range, als Plaid en als Plaid+. Prijzen beginnen bij 89.990 euro. De Plaid is volgens Tesla goed voor een vermogen van 1.020 pk en een acceleratie van 0-100 in 2,1 seconden. De topsnelheid ligt op 320 km/u en de sedan heeft een geschat bereik van 628 kilometer.
De Plaid+ gaat nog een stapje verder. Deze vanaf 139.990 euro kostende auto snelt in ‘minder dan’ 2,1 seconden naar 100 km/u. De kwart mijl is tevens in minder dan negen seconden afgelegd. Volgens Tesla is er sprake van meer dan 1.100 pk. De topsnelheid ligt net als de reguliere Plaid op 320 km/u. Volgens Tesla heeft dit model een geschat bereik van meer dan 840 kilometer.
Tesla verwacht in september de eerste 2021 Model S Long Range en Plaid te kunnen leveren. De Plaid+ komt eind dit jaar.
Pascal zegt
Wat een ongekende prestaties voor zo’n joekelige zakensedan. Interieur vind ik zeer geslaagd en is weer helemaal bij de tijd zo en hopelijk net als bij de Model 3 refresh van dezelfde hogere kwaliteit. Wel heel vreemd en jammer dat ze de buitenkant niet ook ff flink opfrissen; is toch gewoon nodig inmiddels. Ik zou ‘m daarvoor laten staan, geeft je toch ‘t gevoel dat je in een verouderd model rijdt.
pignon zegt
@Pascal: wT ik niet begrijp is dat iedereen over het exterieur klaagt dat het oud is. Volgens mij zijn de vormen en lijnen an sich best van deze tijd. En om een zelfde status als, noem maar wat, de hier zo gewaardeerde G-klasse te krijgen zul je juist niet zoveel moeten veranderen. Ik waardeer deze ontwikkeling wel. Gedistingeerd exterieur design en vernieuwingen in interieur.
Homer55 zegt
@pignon: Een VW onder de EV’s. Gewoon een saai emotieloos uiterlijk.
Dutchdriftking zegt
Het interieur is stukken beter dan het was, maar zeker niet perfect. Laat Elon eens een Golf kopen, toch een paar klasses lager, maar het zit stukken beter in elkaar. Maar genoeg gezeik, de nieuwe voorbumper vind ik een flinke verbetering. Het nieuwe velgendesign is ook goed, en laten we eerlijk zijn, 2,1 seconden voor de sprint, hiermee ga je alles voorbij!
Is de 0-200 tijd ook beschikbaar? Dit is met zoveel vermogen nog meer zeggend eigenlijk. Ook benieuwd of op deze sprint er wel verschil is tussen de ‘gewone’ en het plus model.
Pascal zegt
@dutchdriftking hoe bedoel je ‘zit beter in elkaar bij een Golf’, daarvoor moeten we dit nieuwe interieur eerst in het echt kunnen zien? Sandy Munroe heeft de Model 3 2021 refresh goed bekeken en noemde het nieuwe interieur ‘as good as any’, hij had er niets op aan te merken. Niet iedereen houdt natuurlijk van zo’n futuristisch interieur maar bij Tesla past dat wel. Overigens is het interieur van de Golf 8 helemaal niet zo om over naar huis te schrijven vergeleken bij de Golf 7.
maarteno zegt
toch hoop ik dat het stuur een optie is en je een normale kan krijgen.
towi1989 zegt
Een amerikaan die een auto, al helemaal het interieur daarvan, beoordeeld op kwaliteit zal ik nooit op zijn woord geloven.
Paul58 zegt
@towi1989 waarom niet? Hij is toch ook eerlijk over de belachelijk slechte uitlijning van panelen? En hij ligt verder alles goed toe, misschien gewoon kijken voordat je een mening klaar hebt staan…
garp zegt
@Pascal: ik zag inderdaad aardig wat hard ‘dieselschandaal’ plastic. Plastic? Ja plastic. Dat kan je geen kunststof noemen namelijk.
s2000vtec zegt
Een Golf zit stukken beter in elkaar ?? Tussen je oren zeker. Domme Noord-West Europeanen…..
meetsysteem zegt
What if…
Wat als over een jaar of tien dit soort bespottelijke vermogens in handen van ‘petjes’ vallen. Breng dit soort voertuigen dan maar onder de wapenwet. En in 2 seconden naar 100? Dan ook in 2 seconden van 100 naar 0. Gaat niet lukken, mind my words…
knapzuur zegt
Het gemiddeld petje weet die 100-0 wel in te korten hoor, zie berichten als gevel er uitgereden, boompje ontworteld etc. maar het probleem is vooral de kinderen van de Plaid(+) eigenaren die hier mogelijk volgend jaar al in rijden!
hiostu zegt
Als je kinderen erin rijden kun je wel instellen dat die minder vermogen kunnen gebruiken.
porker zegt
@hiostu: dat durft papa niet, bang voor kids
meetsysteem zegt
Haha inderdaad, dat ook nog eens. Spijker en kop.
pramm zegt
Prima op afstand te beperken. Je hebt nu ook verschillende modi die je kan toekennen aan profielen. Dus het profiel voor deze kinderen kent een vermogensbeperking
renskuhh zegt
@pramm: ik denk dat een gemiddelde 20 jarige de functie wel weer aan krijgt als ze willen.
tjorque zegt
Ik denk dat er wel een pswd op zal zitten zeker?
pramm zegt
Dat denk ik ook. En t mooie is, als ie dat voor elkaar krijgt, kan ie goed geld beuren bij Tesla. Daarvoor moet je serieus de software hacken.
bischero zegt
@knapzuur: zure reactie in lijn met je username.
Ik weet uit ervaring dat er veel jonkies uit een goed nest heel voorzichtig omgaan met het dure spul van pa en ma. Misschien ligt het aan de regio, dat kan goed zijn, maar veel kinderen uit financieel welgestelde gezinnen wordt aangeleerd hoe je hier gepast mee om moet gaan.
knapzuur zegt
Precies wat je zegt, veel kinderen wel, uit minder welgestelde gezinnen ook zeker, maar die paar kranten artikelen zijn precies degene ik bedoel.
stamp zegt
” Mark my words ” Waarbij ’to mark’ zoiets betekent als ‘markeren’; opschrijven dus, of maak een aantekening.
Dat is dus vooraf iets zeggen, soort van: Let maar op, en dus niet ‘ Hedde ge da gezeet ghad’?
meetsysteem zegt
Mark en Mind worden beide gebruikt 🇬🇧 😎
s2000vtec zegt
Mind your stupidity !
Pascal zegt
De interieur camera checkt of er iemand achter het stuur plaatsneemt met een petje en nektasje, en verlaagt dan automatisch het vermogen naar 50pk.
tjorque zegt
Dat zou de ota update van het jaar zijn! 🤣
dutchneon zegt
Dit soort bespottelijke vermogens zitten al in de model-s sinds 2012….. mijn P85+ deed ook al 4sec naar de 100 in 2013. zoiets is nu te koop voor 30k. En als je even doorrekent met mrb en brandstofkosten is dat nog zeer voordelig ook.
mashell zegt
Just what the doctor ordered!
Echt een geslaagde update. Van achterhaald naar modern.
pyrat zegt
Is zo’n stuur legaal in de EU? Lijkt me soms gewoon gevaarlijk. Vooral in krappe bochten als je moet overpakken en weer terug naar centraal moet.
Prestaties zijn bizar, maar vrij onnodig. Jammer dat ze niet qua range meer baanbrekende resultaten boeken. Had liever een Model met 1000 km range en 5 seconden naar de 100 km/h gezien.
pyrat zegt
@pyrat: zie nu de toevoeging van range van de plaid+. 840 km is indrukwekkend.
Maar het is blijkbaar lastig of onmogelijk om meer op range en minder op kracht te ontwikkelen. Zal wel inherent zijn aan de technologie van een accu/elektromotor.
vondick zegt
Correct, voor meer range plaatsen ze een grotere accu. Een grotere accu biedt meer vermogen. Kun je daar net zo goed gebruik van maken. Zelfs als je bij accelereren dit vermogen vol gebruikt, gebruik je nauwelijks meer energie dan als je rustig accelereert. Het gaat pas ten koste van de range als je lange duur hoge snelheid rijdt.
Loek zegt
@pyrat: ik vraag me af of er nog een normaal stuur komt. Leuk weer hoor Elon, dat je weer de aandacht kan trekken met iets bizars. Maar de Model S is juist de auto die wat mij betreft lekker zakelijk mag blijven.
Edge zegt
@Loek: Lastig te zeggen. De Model X krijgt hetzelfde interieur, maar dan met een normaal stuur. Het meest logische zou dus zijn om dat stuur, al dan niet als optie, ook in de Model S aan te bieden. Maar ja, wanneer heeft Musk zich ooit geconformeerd aan standaarden of laten beperken door dingen die volgens anderen vreemd zijn?
Donstil zegt
Dit klopt niet toch? Ik zie overal berichtgeving dat de X ook dit stuur krijgt.
En maar goed ook, want ik vind het gaaf!
SimonMc zegt
“Had liever een Model met 1000 km range en 5 seconden naar de 100 km/h gezien.”
Dat werkt zo niet. Of ze er nu een elektromotor in steken met 100 of 1000 pk, dat verandert niks aan het maximale bereik.
smurfmobiel zegt
Een range van 840 km, en let wel, volgens de (hele realistische) Amerikaanse meetmethode! Volgens de WLTP zal deze waarschijnlijk al richting de duizend kilometer gaan. Er gaan trouwens dagen voorbij dat ik geen 1000 km rij zonder tussentijds te stoppen ;-) Dan kun je ff plassen en intussen de accu opladen. De laadsnelheid is overigens eveneens ingekort ;-)
pramm zegt
Misschien nog wel het meest bijzondere, de forse range van de plaid +. @Ruben, Lijk me zeker de moeite die hier te vermelden
RubenPriest zegt
Staat er nu bij!
rutgerg zegt
Doe mij de Taycan maar aub.
ghini zegt
Wat een specs.. Jammer dat het exterieur zo goed als hetzelfde is gebleven. Ziet er ondertussen gedateerd uit..
Edge zegt
Vind je? Ik vind dat de Tesla Model S er met het huidige front juist enorm bijtijds, wellicht zelfs tijdloos, uitziet. Alleen het design van de achterlichten vind ik niet echt passen bij een auto in dit segment, daar had men best een andere, hippere lichtsignatuur bij mogen bedenken.
Charles Taycan 4S zegt
Knappe prestaties van dit inmiddels toch wel achterhaald model. Echter een snelle auto… maakt nog geen Sportauto…..Ik hoop voor Tesla dat ze er nog een paar verkopen want de sales van de Model S en X is bedroevend. De Porsche Taycan gaat nu nog beter verkopen als ik dit zie denk ik… 😉
Paul58 zegt
Gedateerd/achterhaald in de zin van? En kom nu niet met ”het exterieur”, vooral als Porsche liefhebber (porsche 911 kuch kuch ) ;)
Ik noem het meer verfijning, iets wat mooi is hoef je ook niet teveel aan te passen. Wat mij betreft een perfecte update, het blijft een auto met prachtige lijnen (subjectief) en nu ook een vernieuwd interieur met meer luxe, benieuwd of de kwaliteit ook omhoog is gegaan. Ook benieuwd naar de prestaties op de nurburgring, dat gaat smullen worden. Nu is ook het koelingsprobleem opgelost (bron Electrec).
Dedude zegt
@Charles dan scheelt het dat de Model S niet is gepositioneerd als sport auto :)
Charles Taycan 4S zegt
@dude, dat klopt maar die link wordt snel gelegd in vergelijking met de Porsche…😉
cazzo046 zegt
Jij vindt het achterhaald, ik vind het juist sterk dat ze Model S laten evolueren ipv die idiote designs van bijv BMW en Lexus.
Beetje zoals Porsche dat doet met de 911.
(Kevin was me voor zie ik ;))
jensoffbutton zegt
Futuristisch.. maar dat interieur.. Dat stuur lijkt me toch niet handig. Is wel zoals een F1 stuur, maar bij een F1 car moet je nooit in een smal straatje parkeren. Ik denk dat je moeilijk met 1 hand cirkeltjes kunt draaien met zo’n stuur…
knapzuur zegt
Dat stuur zouden ze standaard moeten leveren bij Volkswagengroep wagens, dan zakken die stoelen niet meer zo uit naar rechts..
knapzuur zegt
Oh en laat ze dit stuur ook gebruiken bij Peugeot dan kunnen mensen langer dan 1.70 ook iets zien van de tellers zonder te liggen in hun stoel, of mensen kleiner dan 1.60 iets zien met hun stoel recht op.
meetsysteem zegt
Knapzuur, jij bent scherp deze ochtend, en helemaal niet zo zuur 😆
tjorque zegt
Knap he 🤣
lebeaunl zegt
Zozo twee schermen…
3246cm252kw zegt
Ze zijn zo lelijk zo cheap😆 triest als je erin moet rijden….
dutchneon zegt
Beetje jalours??? allemachtig zeg :D
moveyourmind zegt
Mercedes-stuur er in en je waant je in de allernieuwste S-Klasse.
Jantje_555 zegt
best wel lelijk binnenin en hopelijk is dat F1 stuur een optie, wordt leuk bij parkeren.
Ben wel benieuwd naar de 0-300 tijd.
smurfmobiel zegt
0-250 km/u is 9 seconden, las ik. 0-300 km/u weet ik niet.
berlinetta zegt
Toch wel een bizarre auto zeg. Hypercar prestaties en je struikelt er werkelijk over. Ik vind het ergens heel gaaf, maar volgens mij is het ook wachten op ongelukken met dit vermogen.
baasbenz zegt
Prachtig interieur, precies wat ze nodig hadden! Eindelijk het overwegen waard
bernoulli zegt
Zie dan liever het interieur van de Enyaq. Zelfde basisopzet, maar 10 x mooier.
smurfmobiel zegt
Yeah right. En de Fabia is mooier dan de MINI ;-)
ometom zegt
Wat een teleurstelling, ik had gehoopt dat ze daadwerkelijk een nieuwe model-s zouden maken, niet een slappe make over van een auto van een decennium oud. Het exterieur is bovendien niet echt mooi oid geworden, wat meer innovatie op dit vlak graag Tesla.
Paul58 zegt
Smaken verschillen blijkt maar weer. Ik vind de Model S een van de meest tijdloze designs van de laatste jaren. Auto is al uit 2012 en ziet er nog steeds prachtig uit, zonder teveel drukke lijnen en vouwen. Dit is wat (spijtig genoeg) steeds meer een leidende rol inneemt in de designafdelingen binnen de automotive. Voor mij mag de Model S in het rijtje Alfa Romeo 159. Prachtige lijnen. Alleen het interieur had een refresh nodig.
n0zem zegt
Dat interieur is niks voor mij, maar wát een cijfers. De concurrentie ligt (letterlijk) mijlenver achter.
tjorque zegt
Mijlen en seconden :)
vacano zegt
Dat stuur hoeft en kan ok niet meer enkele rond te draaien !
Hoe verder je in een richting duwt hoe schuiner de wielen komen te staan, princiepe van een vliegtuig
hetkannietsnelgenoeg zegt
Hoe meer pk’s, des te groter het bereik
frederik zegt
Die futuristische sturen zien we al 40 jaar in prototypes, maar er is een reden dat ze nooit in het productiemodel komen: het werkt gewoon niet in de praktijk. Dit en de iPad omdraaien was blijkbaar alles wat ze konden bedenken?
raceface zegt
Behoorlijke snelheden beloven ze.
arta zegt
Dit stuur mag achterwege blijven voor mij. Hoop dat er toeleverancier zijn die dit achteraf kunnen oplossen. Zie maar eens een knappe drift neer te leggen met zo’n stuur…..
Prestaties zijn echt bizar.
wjeurs zegt
Dat stuur lijkt me verschrikkelijk, t is nog geen 1 april toch?
bmw1cabrio zegt
Uitgaande van de Plaid met 120K heb je een netto bijtelling van 924 p/m. Een ICE auto van 120K heeft een netto bijtelling van 1089 p/m.
Dat verschil is zo klein, ik denk niet dat deze veel wordt verkocht.
Ik ben naar een nieuwe auto aan het kijken, maar ga toch voor een ICE ipv EV ivm klein verschil bijtelling.
Ot92 zegt
@bmw1cabrio Tenzij je EV geil bent en graag circa 1000pk ter beschikking wilt hebben. Die consumenten bestaan ook.
fransananas zegt
Die 120k ICE heeft alleen niet het vermogen van een EV. Daarnaast rijdt het stukken minder
smurfmobiel zegt
En de MRB van een EV is € 0,00. De “brandstof”kosten van een EV zijn bijna verwaarloosbaar in vergelijking met een fossiele auto. Tot slot is de afschrijving van een EV vele malen lager nu de interesse voor tweedehands fossiele auto’s steeds kleiner zal worden tov de interesse voor tweedehands EV’s. Inmiddels weten we ook (althans bij Tesla) dat de degradatie van de accu’s heel beperkt is. Bij Tesla minder dan 10% na 500.000 km.
brera22 zegt
Ik ben geen Tesla fan,maar dit is wel indrukwekkend hoor…
De facelift is goed geslaagd en de binenkant is helemaal up to date..
Benieuwd of ze dit nu gaan verkopen aangezien de concurentie Taycan EQS en AUD= E Tron Gt er snel aan komen..
We gaan het allemaal meemaken..
Charles Taycan 4S zegt
@brera22, bonjour, ga je de Taycan RWD nog bestellen?
SimonMc zegt
Vind het stuur fantastisch. Meteen gedaan met die pauper “hand op 12 uur” – positie.
Ot92 zegt
@simonmc Ze stappen gewoon over op de pauper ”hand op 6 uur” positie..
etronabt zegt
Ik hoorde laatst dat the Hoff KIT had verkocht, blijkbaar aan Elon Musk 😊
alassad zegt
@autoblog ik zie zowel op app als op site geen reacties…
Donstil zegt
Ik ook regelmatig, weken al overigens.
Paul58 zegt
Ik lees veel reacties over dat het stuur onpraktisch is etc, misschien eerst even afwachten? Tesla zal er vast over na hebben gedacht. Je leest op op verschillende sites dat je bij dit stuur niet hoeft over te pakken en met vele kleinere bewegingen stuurt. Dus niet zoals bij een ”normaal” stuur welke een paar keer in de ronte gaat. Ben zelf erg benieuwd. Lekker eigenwijs in ieder geval, ik hou er van.
mashell zegt
@kevin1989: ik ben ook benieuwd en wacht af. Maar de aanname dat Tesla er heus wel over nagedacht heeft gaat me ook wat te ver. Tesla scoort niet erg hoog op ergonomie.
Ot92 zegt
Kwart mijl in minder dan 9 seconden, dat is erg indrukwekkend, maar dat wil ik dan wel graag zien met wat beeldmateriaal erbij.
Qua interieur ziet het er al iets beter uit. Het stuur heeft wel wat, maar persoonlijk heb ik liever een normale stuur.
brera22 zegt
Charles…
Ben er nog niet aan toe maar vd zomer ga ik een beslissing nemen…
Wil toch een paar autos nog bekijken waaronder de Audi etron Gt en de Mercedes EQS…
Er komt nu toch echt heel mooi spul aan ,dus nog ff geduld en je weet het de voorpret is minimaal zo mooi
Charles Taycan 4S zegt
Brera, zo ist! Bezit vd zaak…..😉 behalve bij een Taycan, iedere keer weer een big smile!😉👍
smurfmobiel zegt
Jeetje, dat zijn weer Tesla-cijfers waar de concurrentie zich op mag gaan stuk bijten ;-) Niet alleen qua acceleratie en topsnelheid, maar vooral qua bereik. Notabene dit zijn dus niet de WLTP-cijfers qua bereik, maar juist de cijfers volgens de veel conservatievere en realistische Amerikaanse meetmethode. Ik vermoed dat de WLTP-cijfers voorzichtig richting de 900-1000 km zullen kruipen… Bovendien, ook niet onbelangrijk, is de laadsnelheid ook weer opnieuw verbeterd. Qua interieur mooie stap, qua koets valt de vernieuwing mij erg tegen.
grandmasterb zegt
Ze hadden de achterkant ook even moeten vernieuwen, voor de rest is hij veel mooier dan een taycan en ook veel praktischer (veel meer ruimte en grotere actieradius) en sneller.