Dus toch, hier staat de Tesla Model Y facelift.
Nee hoor, Elon Musk liet het nog duidelijk weten. De man die elke maand miljarden verliest vertelde dat er dit jaar geen Tesla Model Y facelift op het programma staat. Wat niet is kan nog komen. Dus volgend jaar is het bijna een garantie dat de elektrische crossover een update krijgt.
Moet ook wel zou je bijna zeggen. De Model 3 facelift gaat nu een tijdje mee, dus het design van de Model Y voelt wat achterhaalt. Laten we het helemaal niet hebben over de Model S en Model X, twee modellen die inmiddels rimpels beginnen te krijgen van ouderdom.
Voordat een autofabrikant een nieuw model of een facelift uitbrengt worden er testkilometers gemaakt in de echte wereld. Wat betreft de Model Y bleef het erg stil. Tot nu! Reddit-gebruiker u/JacklJack heeft een facelift exemplaar gesnapt, voorzien van camouflage. Deze persoon kwam de Tesla tegen in de Amerikaanse staat Californië. Niet heel gek, want in deze staat heeft het merk een fabriek staan. Bovendien is het hoofdkantoor van Tesla gevestigd in Cali.
Tesla vond het niet nodig om de gehele auto in camouflage te plakken. Enkel de voorzijde en achterzijde zijn verborgen. Niet zo heel gek, want de Model 3 facelift heeft nauwelijks tot geen wijzigingen aan de zijkant. De grootste update kun je aan de voor- en achterkant verwachten. Het is natuurlijk te verwachten dat het ontwerp van de koplampen- en achterlichten van de Model 3 facelift naar de Tesla Model Y facelift komen.
Interieur ook afgedekt
De Reddit-gebruiker wierp tevens een blik in het interieur. Daar is geen foto van gemaakt, maar de gebruiker vertelde dat alles was afgedekt. Een bevestiging dat dit inderdaad een testauto van Tesla betreft, geen lolbroek die zijn Model Y van voor- en achter in hoezen heeft gestoken. Zou wel een goede stunt zijn trouwnes.
Time flies when you’re having fun. Het is negen maanden geleden dat Tesla de facelift voor de Model 3 introduceerde. De verwachting was in eerste instantie dat het Amerikaanse automerk vrij rap met een update voor de Model Y zou komen, met een onthulling in 2024. De hoop is nu gevestigd op 2025.
In de tussentijd poepen de Tesla-fabrieken er vrolijk Model Y’s uit. De verwachting is dat de facelift in het voorjaar van 2025 voorgesteld wordt, met een marktintroductie in de zomer. Kortom, dan is het nog een jaar wachten op de nieuwe.
Met dank aan Miguel voor de tip!
Johanneke zegt
Ben benieuwd. Vind de model Y een dijk van een auto. Alleen gek dat het steeds een crossover of SUV genoemd wordt. Zal wel marketing zijn, maar als je een Toyota Prius wagon plus ziet, dan denk je MPV. Maar een model Y is dan een SUV? Ik zie het niet. Gewoon een MPV, en dat is gewoon goed. Totaal niet spannend, maar goed vervoer voor een goede prijs.
Allison Burgers zegt
De term SUV is wel aan inflatie onderhevig inderdaad.
mashell zegt
De Model Y is een verlaagde SUV Coupé. Of een Model 3 met een opgeblazen gevoel en geen Rennie’s.
potver7 zegt
Ach ja, op het kentekenbewijs van de Peugeot 308 Break uit 2014 (dus de vorige modelgeneratie) staat ook dat het een MPV is. Terwijl het toch echt niks meer of minder is dan een klassieke stationwagen.
Allison Burgers zegt
Werd ook wel tijd dat Project Juniper in het wild gespot zou worden. Veel mensen die nu in de markt zijn voor een koelkast van Tesla wachten erop. De 3 is er ook een veel betere auto van geworden (in plaats van alleen een goede EV).
Zet meer zoden aan de dijk voor Tesla dan een nieuw kleurtje.
b00st zegt
Zijn allemaal leaseauto’s. Toch?
Allison Burgers zegt
Al waren het brandweerauto’s.
b00st zegt
Die kunnen er niet op wachten. Hooguit als zelfstandige.
Allison Burgers zegt
De zelfstandige brandweer?
potver7 zegt
LOL, het interieur afdekken… zodat we niet zien dat het dashboard bestaat uit één groot scherm?
SuperDre zegt
Zowel de Model 3 als de Y blijven zulke saaie auto’s, en met alleen een tablet gesuperglued tegen het middenconsole blijft het voor mij echt een nono (net zoals de Volvo EX30 helaas).
Trojan zegt
Eens, maar helaas liepen ze daar slechts mee voor op de rest en gaan die het nu ook doen. Neem BMW’s “Neue Klasse”: die krijgt ook gewoon een plank met een ipad als interieur. (En dat vind ik pas echt erg, want ik ben groot fan van de typische BMW-interieurs).
degrotemuis zegt
Wat is het verschil met de modellen die nu in de showroom staan? Ja, het scherm is breder in de huidige generatie, waar de Neue Klasse het met een HUD en een tablet moet doen, maar het is nu al niet meer het typische BMW design van pakweg 10 jaar terug.
wimof zegt
Het lijkt wel een Zastava netjes ingepakt op de E40 ergens in een balkanland