• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tesla Model 3 gaat zich aan de Pikes Peak Hill Climb wagen

Auteur: machielvdd, gepost 6 augustus 2020 om 20:57 – 10 Reacties

Tesla Model 3 die deel gaat nemen aan de Pikes Peak Hill Climb

Misschien gaat er zelfs wel een record sneuvelen.

Als we het over een heuvelklim hebben dan is Pikes Peak de onbetwiste top. Al sinds 1916 klinken hier de ronkende motoren van auto’s en motorfietsen die naar boven scheuren. Tegenwoordig klinken er echter ook zoemende geluiden van elektromotoren. Sterker nog: het record is sinds 2018 in handen van een elektrische auto. De Volkswagen ID.R legde de heuvelklim namelijk af in slechts 7 minuten en 57,148 seconden.

Deze maand zullen er weer een aantal elektrische auto’s bergopwaarts gaan in de Rocky Mountains. Dit keer zijn het geen hardcore racewagens zoals de ID.R, maar ‘gewoon’ Tesla Model 3’s. Gewoon hebben we even tussen aanhalingstekens gezet, want de Tesla’s zijn niet meer helemaal standaard.

Er zullen drie deelnemers met een Model 3 aan de start van de Pikes Peak Hill Climb verschijnen: Blake Fuller, Josh Allen en Randy Pobst. Ze hebben alle drie gekozen voor een Model 3, maar die zijn wel elk op hun eigen manier klaargestoomd voor Pikes Peak.

https://www.instagram.com/p/CDhObBYnoh5/

De wagens van Allen en Pobst zijn het meest opvallendst gewijzigd. Dit is te danken aan Unplugged Performance, die aftermarket-onderdelen voor de Model 3 ontwikkelt. Zij namen onder meer de remmen en de ophanging onder handen. Allen’s Tesla heeft een grote taartschep, maar die van Pobst heeft meer uitgebreide aerodynamicawijzigingen. Zijn Model 3 heeft namelijk naast een spoiler ook carbon bumpers en side skirts.

Het record van de Volkswagen ID.R zullen deze auto’s niet kunnen verbreken, maar er ligt nog wel een ander record voor het grijpen. Dat is het record voor elektrische productieauto’s, dat momenteel op naam staat van een Tesla Model S P90D uit 2016. De auto werd toen bestuurd door Blake Fuller, die nu weer van de partij is.

De drie Tesla’s zullen zondag 30 augustus in actie komen. Dat staat namelijk de Pikes Peak International Hill Climb 2020 op de kalender.

Ook interessant!

  • Video: Tesla Model S bijzonder snel op Pikes Peak
  • Motorfietsen nu definitief uitgesloten op Pikes Peak Hill Climb
  • Getunede Plaid
    Getunede Plaid gaat Pikes Peak onveilig maken
  • Tesla maakt Model 3 en Model Y nu ook kneiterduur

Nieuwste artikelen

  • Is de BMW 5-Serie beter te pruimen met deze nieuwe neus?
  • Hamilton kan voor spoedige komst van Verstappen bij Ferrari gaan liggen
  • Dit is de enige Nederlandse Giulia GTA met een achterbank
  • Dikke BMW op Marktplaats heeft een zeer smakelijke kleurencombo
FacebookTweetPinLinkedIn

model-3, pikes-peak, Racing, Tesla

Vorig bericht: « Uitslag Formule E: ePrix van Duitsland 2
Volgend bericht: Zo gaan autonome auto’s wagenziekte voorkomen »

Lees Interacties

Reacties

  1. evdw zegt

    6 augustus 2020 om 21:14

    Een EV presteert goed op dit onderdeel omdat de motoren geen last hebben van de ijle lucht op grotere hoogtes.
    Ik ben benieuwd hoe het de model 3’s zal vergaan.

    Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      6 augustus 2020 om 22:52

      @evdw: nadeel zijn natuurlijk al die extra kilo’s aan accu’s die ook de berg op moeten, je zult ze in de bochten ook wel merken

      Login om te reageren
      • fanboy zegt

        7 augustus 2020 om 10:52

        Op het laatste zit je op 4000 meter hoogte, dan begint het toch al flink vervelend worden. Een slechte auto start al niet meer koud en loopt slecht, goede auto’s leveren al vermogen in. Ze zeggen 10% per 1000 meter stijging.
        Ik heb zelf tot op wel 5600 meter gereden, en ik had ook echt het idee maar de helft van mn vermogen te hebben. Elektrisch lijkt me dan heerlijk.

        Login om te reageren
  2. E34M5Touring zegt

    6 augustus 2020 om 22:43

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  3. reset zegt

    7 augustus 2020 om 05:25

    Dat hoge gewicht doet enorm voordeel geven aan tractie in de langzame bochten. Scheelt weer een enorm taartschep die weer nadelig is op snelle rechte stukken.

    Login om te reageren
    • 911targa zegt

      7 augustus 2020 om 08:18

      Zo is het maar net. Daarom maken ze sportauto’s zo zwaar mogelijk, want dan hebben ze veel tractie. Eigenlijk is een vrachtauto, de ideale race auto.

      Login om te reageren
      • jajeroenja zegt

        7 augustus 2020 om 09:02

        @911targa: Dus jij zegt, De Tesla-Semi, winnaar 2021.
        Trailer met Cybertrucks erachter voor meer tractie op de achterwielen?

        Login om te reageren
      • goodvibrations zegt

        7 augustus 2020 om 13:35

        @911targa: ?

        Login om te reageren
    • osmo zegt

      7 augustus 2020 om 09:07

      Een spoiler is niet echt nuttig in langzame bochten. Iets met luchtstroom enzo …

      Login om te reageren
  4. sudbina zegt

    7 augustus 2020 om 20:05

    Geen motorfietsen meer ?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North