• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tesla Model 3 crasht hard, eigenaar vertelt

Auteur: merkelinho, gepost 16 februari 2018 om 19:45 – 41 Reacties

Afbeelding Tesla Model 3 crasht hard, eigenaar verteltAfbeelding Tesla Model 3 crasht hard, eigenaar verteltAfbeelding Tesla Model 3 crasht hard, eigenaar verteltAfbeelding Tesla Model 3 crasht hard, eigenaar verteltAfbeelding Tesla Model 3 crasht hard, eigenaar vertelt

Tesla Model 3 Crash
Elon Musk, fix dit even.

De Tesla Model 3’s sneuvelen bij bosjes, zo lijkt het. Vaak krijgen de crashes een negatief staartje, maar deze keer niet, de inzittende vertelt hoe goed de crash hem is bevallen.

De Tesla knalde met 100 km/u op een stilstaande auto en dat is te zien ook, het hele smoelwerk ligt open. Verrassend genoeg konden de eigenaar en de andere inzittenden dit verhaal navertellen zonder levensbedreigende verwondingen. De Model 3 eigenaar zette wat foto’s van de crash op de r/TeslaMotors subreddit. Nadat hij eerst het één en ander met zijn verzekering moest regelen, kon hij vertellen over de crash:

Iedereen, van de paramedici tot de takelwagen-chauffeur, zei dat mensen normaal gesproken niet zo goed wegkomen na zo’n ongeluk. In een minder veilige auto zou een dergelijk ongeval kunnen resulteren in dood, of in ieder geval veel zwaardere verwondingen.

Als de eigenaar een kritiekpunt zou moeten noemen, dan zou dat gaan over het 15-inch touchscreen in het middenconsole. Hij vertelt dat het glas van het touchscreen in vele stukken brak en een snee in de arm van de passagier veroorzaakte. Tevens was er door het gebroken touchscreen geen toegang meer mogelijk tot het handschoenenkastje, waar de autopapieren lagen. Normaal doe je die open via het touchscreen, maar dat werd in deze situatie nogal lastig.

De eigenaar zegt wel erg tevreden te zijn met de manier waarop de Tesla Model 3 het ongeluk heeft doorstaan. Hij heeft al een nieuw exemplaar gereserveerd.

Elon Musk zou Elon Musk niet zijn als hij niet direct op de hoogte was van het ongeluk en de ontwerpfouten. Hij tweette het volgende:

Adding software feature to open glovebox automatically when car comes to a stop after a crash. Will look at bonding a thin plastic sheet to the front or back of screen.

Ook interessant!

  • Tesla maakt Model 3 en Model Y nu ook kneiterduur
  • Tesla maakt Model S en Model X kneiterduur
  • Tesla Model 3 station beter dan een Model Y?
    Tesla Model 3 station beter dan een Model Y?
  • Tesla verkoopcijfers Q1 2021 zijn indrukwekkend

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

crash, model-3, Tesla

Vorig bericht: « BREEK: de F1-delegatie was vandaag op Zandvoort!
Volgend bericht: Edo AMG GT R bewijst enorme potentie 4.0 V8 »

Lees Interacties

Reacties

  1. jeps90 zegt

    16 februari 2018 om 19:49

    Ik blijf na het zien van de plaatjes met maar 1 vraag: waarom zitten er verschillende velgen onder?

    Login om te reageren
    • jumpman zegt

      16 februari 2018 om 19:52

      @jeps90: volgens mij zijn dat wieldoppen/covers en zitten daaronder dus deze lmv’s

      Login om te reageren
    • jumpman zegt

      16 februari 2018 om 19:53

      @jeps90: en die zullen er door de crash vanaf geklapt zijn.

      Login om te reageren
    • estoque zegt

      16 februari 2018 om 19:54

      @jeps90: zijn de zelfde velgen. Alleen achter zit de kunststof kap er nog op. Zijn een soort wieldeksels voor op de velgen waardoor er minder luchtweerstand ontstaat. Onder kap van de Achtervelg, zit dus een zelfde velg als de voorste velg.

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      16 februari 2018 om 19:55

      @jeps90: Op die eerste foto zie ik naast het achterwiel, iets liggen wat lijkt op een wieldeksel. Ik vermoed dat die een aerodynamische verbetering toebrengt?

      Nog niet zo lang geleden stond hier een artikel over een type velg die je voor je Tesla kon krijgen, waardoor je ietsje meer km’s kunt doen. Alleen kocht geen hond het, omdat het er nogal raar uit ziet.

      Login om te reageren
      • Elja zegt

        16 februari 2018 om 20:08

        @simonmc: Ja, de wieldoppen schijnen circa 5% extra range op te leveren.
        Alleen zijn ze zo lelijk dat je ze er toch echt alleen op doet als je die 5% ook echt nodig hebt. ;)

        Login om te reageren
        • vroaaar zegt

          17 februari 2018 om 01:50

          @Elja: of… is die lm van de auto waar ie tegenaan geknald is?

          Login om te reageren
    • Tonnie zegt

      16 februari 2018 om 20:05

      @jeps90: volgens mij heb je je antwoord, 5x ;)

      Login om te reageren
    • mopar zegt

      17 februari 2018 om 04:13

      @jeps90: Priussen hadden dat vroeger ook. Zaten onder die afgrijselijke wieldoppen best gave antraciet kleurige velgen. Gewoon met aërodynamica te maken.

      Login om te reageren
      • ricardo_molai zegt

        17 februari 2018 om 11:54

        @mopar: Nee hoor crash is met voorbedachte rade in actie gezet daarom verschillende wielen

        Login om te reageren
  2. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    16 februari 2018 om 19:56

    De marketing is in elk geval weer dik in orde…

    Login om te reageren
    • rijnooit zegt

      17 februari 2018 om 00:03

      @svenska_aeroplan_ab: onniettan!

      Login om te reageren
  3. crusader zegt

    16 februari 2018 om 20:09

    Dit is NOOIT met 100km/u gebeurd…

    Login om te reageren
    • robert110 zegt

      16 februari 2018 om 20:30

      @crusader: Het lijkt mij ook een vrij gevaarlijke plek om 100 km/h te rijden, zo bij een kruising.

      Login om te reageren
    • kobus1967 zegt

      16 februari 2018 om 21:10

      @crusader: alles wat geschreven staat is waar.

      Login om te reageren
    • troljedemoeder zegt

      16 februari 2018 om 22:27

      @crusader:

      Waarom niet? Met welke snelheid dan wel, denk jij?

      Login om te reageren
    • draadloos zegt

      16 februari 2018 om 23:18

      @crusader: dat dacht ik dus ook

      Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      17 februari 2018 om 00:26

      @crusader: en dat weet jij omdat…? Je zelf een model 3 met 100 in een andere auto hebt geboord?

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      17 februari 2018 om 00:30

      @crusader: Minder, wil je zeggen? Akkoord, met 100 km/u is zelfs de meest veilige auto gewoon uiteen gespat. Hij bedoelt waarschijnlijk dat hij 100 km/u reed en toen de stilstaande auto opmerkte en vol in de remmen ging ( en crashte met 60 km/u ofzo ).

      Login om te reageren
    • mopar zegt

      17 februari 2018 om 04:15

      @crusader: Er is een verschil tussen met 100 tegen een muur en met 100 tegen een auto botsen he. Een muur gaat geen kant op. Die andere auto werd wss naar voren geduwd en heeft ook een zachtere kreukelzone aan de achterkant. Kan best met 100 gebeurd zijn hoor. Die tesla is geen lichtgewicht.

      Login om te reageren
      • crusader zegt

        17 februari 2018 om 11:58

        @mopar: nooit dat die wagen maar zo weinig opeen geplooid is als je tegen 100kl/u crashed…ook niet tegen een andere stilstaande wagen.

        Login om te reageren
        • mopar zegt

          17 februari 2018 om 12:05

          @crusader: Toch wel. Mijn pa is ongeveer 20 jaar geleden bij het stoplicht van achter aangereden door een bestuurder die in slaap was gevallen. Was met 80 in zijn Mercedes tegen de Volvo van Mn vader aangereden. Allebei hebben het gewoon kunnen navertellen door exact de reden die ik net genoemd heb. Dat was 20 jaar geleden met ouwe bakken dus ik wil best geloven dat een moderne auto zoals een tesla dat met 100 ook wel kan overleven.

          Login om te reageren
    • blo3to3t zegt

      17 februari 2018 om 07:44

      @crusader: jij was erbij?

      Login om te reageren
  4. cpp1 zegt

    16 februari 2018 om 20:11

    Elon Musk for president!

    Login om te reageren
  5. marklevinson zegt

    16 februari 2018 om 20:19

    Goed zo Duitse autoindustrie, zo ziet marketing er uit.

    Login om te reageren
  6. bitd zegt

    16 februari 2018 om 20:20

    Top verzekering: over 3 jaar kan hij weer met een nieuwe rijden!

    Login om te reageren
  7. potver7 zegt

    16 februari 2018 om 20:29

    Natuurlijk worden auto’s steeds veiliger, maar geluk is ook een factor. Zo weten we niet tegen wat voor auto hij is gebotst, of onder welke hoek. Als die auto veel lichter was (geen raar idee als je in een Tesla zit) maak je al meer kans.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      17 februari 2018 om 08:52

      @potver7: dit is in de VS. Daar is een model 3 met z’n 1800 kg een medium weight.

      Login om te reageren
  8. janmetdelangeachternaam zegt

    16 februari 2018 om 20:36

    Wel top dat er zo goed naar klanten wordt geluisterd

    Login om te reageren
  9. gwnbmw zegt

    16 februari 2018 om 20:51

    ho ff, het handschoenekastje opend AUTOMATISCH bij een ongeluk? dus dan liggen de autopapieren ergens tussen jou en de ongelukken driehoek achterin? heel handig…

    Login om te reageren
    • jpoers zegt

      17 februari 2018 om 08:35

      @gwnbmw: nee er staat automatisch na een ongeluk. Dus wanneer je in de kreukels ligt krijg je nog dat kreng op de knieën gestuiterd.

      Login om te reageren
  10. roadster1976 zegt

    16 februari 2018 om 21:02

    Ah de propaganda machine is er weer! Zullen we dit soort berichten ook plaatsen als het een audi betreft ?

    Login om te reageren
  11. davelepeef zegt

    16 februari 2018 om 23:26

    Eigenlijk geen idee hoe het met die Tesla’s zit, maar het scheelt een hoop als er niet een halve kuub metaal als een sloopkogel de cabine wordt ingedrukt.

    Login om te reageren
  12. langejohn zegt

    17 februari 2018 om 02:16

    Skuurt skuurt

    Login om te reageren
  13. nicolasr zegt

    17 februari 2018 om 06:15

    Inclusief wieldoppen (voor 50 euro extra) over een paar weken te koop bij JetCars.

    Onbegrijpelijk dat niemand die ‘grap’ nog gemaakt heeft! ;-)

    Login om te reageren
    • ablogjunk zegt

      17 februari 2018 om 07:07

      @nicolasr: Omdat het ondertussen ook niet meer grappig is?

      Login om te reageren
  14. Alfarobert zegt

    17 februari 2018 om 08:47

    Nu leuren langs autosloperijen he.Wie wil dat ding met al die accu’s hebben?

    Login om te reageren
    • pramm zegt

      17 februari 2018 om 09:03

      @alfarobert: die batterijen krijg je nog het makkelijkste verkocht. Die zijn momenteel nog snel 15k waard.

      Login om te reageren
  15. toeter11 zegt

    17 februari 2018 om 10:43

    Als ik ergens met m’n panda op knal, zal ik het 100% zeker niet op Reddit of Facebook zetten. Gaat ander niks aan, maar ik begrijp ook weinig van marketing.

    Login om te reageren
  16. bmwe46m3balling zegt

    17 februari 2018 om 11:57

    Ik snap niet dat hij zo blij doet met dit ongeluk. Ja leuk je kan het navertellen en blablabla. Maar je bent echt een totale Patrick als je met 100 km in een tesla op een stilstaand voertuig knalt. The fuck ouwe 100!!!! Stilstaand. Johnny dingen.

    Login om te reageren
  17. strammermax zegt

    17 februari 2018 om 13:02

    Had die tesla dit ongeluk niet kunnen voorkomen dan?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North