De instapversies van de Tesla Model S en Tesla Model X zijn opeens fors duurder geworden.
Het duurde even, maar dan heb je ook wat. Aanvankelijk zouden de gefacelifte versies van Tesla’s toppers al begin dit jaar in de showroom staan. Maar in goede Tesla-traditie werd de introductie een aantal keer uitgesteld. Van dat uitstel kwam in dit geval echter geen afstel. Of nou ja, behalve voor de Tesla Model S Plaid + dan. Maar inmiddels worden de eerste Models met gek stuur wel degelijk aan klanten afgeleverd.
In eerste instantie ging het daarbij vooral om Plaids. Je ziet dat wel vaker, ook bij andere fabrikanten. De topper uit de range op de straat zetten is zowel goed voor de portemonnee van Tesla als voor het (straat)beeld dat mensen krijgen van je nieuwste product. Inmiddels zijn ook de leveringen van de basismodellen (Long Range) mondjesmaat op gang gekomen. Doch klanten die nu pas overtuigd zijn, zullen dieper in de buidel moeten tasten. De basismodellen worden namelijk kneiterduur.
Net als de Plaid, die opeens 10.000 Ekkerdollars meer moest kosten, zijn de basismodellen geruisloos in prijs verhoogd. In beide gevallen bedraagt de schade 5.000 Amerikaanse pegels. De Model S Long Range kost nu niet meer 79.990 Dollar, maar 84.990 Dollar. De Model X Long Range kost nu 94.990 Dollar. Apart genoeg is de crisaaaaassss-Model X 10.000 Dollar duurder dan de crisaaaaaaaas-Model S, terwijl de Model X Plaid in ‘Murica juist 10.000 Dollar goedkoper is dan de Model S Plaid.
Een reden voor de verhoogde prijzen heeft Tesla niet gegeven. Uitzonderingen daargelaten, is het echter meestal geen slecht nieuws voor een fabrikant als het de prijzen kan verhogen. Kennelijk is er op dit moment blubberveel vraag naar de modellen, zodat het elektrische metaal toch wel rap over de toonbank gaat. Koop jij alvast aandelen?
wimof zegt
Om ons naar de Europese markt te sturen, goed idee trouwens.
MarcoM zegt
Elon is en blijft gewoon de slimste van ons allemaal en natuurlijk kun je kritisch zijn over hem, maar als je ziet wat hij in 10 jaren heeft weten neer te zetten!
debskif1 zegt
Elon Musk heeft tesla niet zelf opgezet.
hij heeft zich erin gekocht
MarcoM zegt
@debskif1: dat zal wel, maar kijk eens wat er in 10 jaar is neergezet.
flutterby zegt
@debskif1: niet opgezet, maar wel gemaakt tot wat het nu is.
Pascal zegt
@debskif1 dat zegt ie ook niet
rolov zegt
@debskif1: ja toen het nog niks was . Hij heeft het opgebouwd tot wat het nu is
autorijdert zegt
Ja hij heeft zich ingekocht toen het nog maar een KVK registratie was.
Alsof Tesla toen al aan de lopende band Model S aan het maken was.
Tesla was gewoon een leeg bedrijf met bijna niets, Elon Musk had net zo goed de plaatselijke groenteboer kunnen overnemen en had het net zo succesvol gemaakt met elektrische auto’s.
Neem aan dat je zijn overige super succesvolle bedrijven ook wel kent?
mashell zegt
Het is inderdaad bijzonder dat een merk dat zo klantonvriendelijk handelt (dagkoersen voor de prijzen, beloofde modellen enorm vertragen, of helemaal niet leveren, amper dealer netwerk, actieradius en laadsnelheid oudere wagens kunstmatig beperken, etc, etc.) toch zulke trouwe gelovigen heeft. Tesla maakte duidelijk dat de tijd rijp was voor elektrisch rijden maar andere merken (vooral Hyundai) maken inmiddels al duidelijk betere elektrische wagens.
Pascal zegt
Tsja over elk merk kan je wel zo’n negatief lijstje ophoesten, dat weet jij ook. Hoe je ’t ook wendt of keert, er zijn ook een heleboel dingen die ze wel goed doen, waarvan het logisch is dat een groep berijders die kan waarderen.
mashell zegt
Er zijn zeker dingen die Tesla goed doet, de aandrijflijn is goed, het supercharger netwerk is goed, crashveiligheid is goed, gewicht van de wagen is zelfs erg goed maar verder is het niet zo bijzonder. En dat mag je natuurlijk waarderen maar het merk fanatiek op het internet verdedigen is ook overdreven. Musk is soms geniaal maar soms ook een idioot (met name als hij Twittert).
560pk zegt
@Pascal: je hebt helemaal gelijk: ik rij al 30 jaar BMW, een merk met net zulke fanatieke “believers” als Tesla (waaronder ik). Jaar op jaar slechtere kwaliteit, hogere prijzen, en toch kopen
Pascal zegt
@560pk herkenbaar. Ik heb 20 jaar BMW gereden en kwalitatief was het echt niet top (afbladderende onderdelen in het interieur, kapotte vliegwielen, kettingspanners, waterpomp en sensoren, kapotte speakers die van zichzelf al lachwekkend slecht waren, etc.) en tóch wil ik er hierna weer eentje….
j05b zegt
Na mijn bestelling werd de prijs verlaagd. En zowaar ook voor mij.
Een keer een probleem gehad en ze kwamen het voor me deur oplossen. Verder tal van upgrades gehad en is zelfs het vermogen verbeterd.
Dit was bij mijn VW wel anders moet ik zeggen.
Ik weet dat Tesla niet perfect is maar ik heb alleen maar goede ervaringen.
Pascal zegt
Dit is gewoon een realistische, veelvoorkomende ervaring, ook de mijne. Maar veel mensen op dit blog die zelf geen Tesla hebben zijn van mening dat daar allemaal niks van waar is.
Sempiternal zegt
@j05b: herkenbaar. Maar schijnt niet waar te zijn.. heb ik van horen zeggen…
terazino zegt
Wat dat betreft is het net Apple. Door slimme marketing, gekunstel met aanbod, veel te hoge prijzen voor, op zn best, matige kwaliteit
autorijdert zegt
Alleen jammer genoeg voor jou weet jij dus totaal niet wat Apple inhoudt.
Apple is heer en meester in software.
Pompt miljarden in de ontwikkeling van hun eigen SOC en eigen OS wat geen enkel ander fabrikant heeft.
Dat is de natte droom van iedere smartphone fabrikant echter kan geen enkele merk dat nadoen.
En in tegenstelling tot wat jij denkt pompt een beursgenoteerd bedrijf met kritische aandeelhouders niet miljarden in de ontwikkeling van een SOC en OS voor de lol.
Dat doen ze omdat het hun een voordeel geeft.
En als je het hebt over kwaliteit moet je juist bij Apple zijn, in tegenstelling tot wat de Chinese merken jou wijs hebben gemaakt kunnen ze nog steeds niet tippen aan Apple.
En het ironische is nu juist dat Samsung, Xiaomi en een hoop andere merken bergen met geld uitgeven aan marketing en Apple juist niet.
En dan toch roepen dat Apple slimme marketing zou doen. Alsof Samsung ervoor kiest om geen “slimme marketing” te doen.
Wat voor argument is dat uberhaupt? Dat een fabrikant “slimme marketing” doet?
Dus de rest van de markt kiest bewust voor “domme marketing” ?
Pascal zegt
@autorijdert precies dit, als 1 bedrijf geld uitgeeft aan marketing is het wel Samsung. Ik nodig de anti-Apple guys uit om voor dubbel de prijs van een M1 MacBook Air (heeft niet eens een ventilator) een Windows laptop te vinden die sneller is. Spoiler alert: lukt je niet.
autorijdert zegt
Inderdaad, vroeger in de jaren 90 kwamen dit soort nietswetende figuren naar mensen zoals mij om advies te vragen als ze een computer gingen kopen.
Tegenwoordig heeft ieder oma en Ingrid een mening over een bepaald merk maar dan nog steeds zonder de technische kennis om een oordeel te kunnen vormen over het apparaat.
Grappig altijd om te zien hoe men denkt het te snappen hoe het allemaal werkt terwijl ze echt geen flauw benul hebben van wat er in een smartphone of PC zit en hoe het precies werkt.
terazino zegt
Hou toch op. Ik werk al 20 jaar in de ICT en telecom en heb jarenlang ervaring met de belabberde Apple kwaliteit en de nog slechtere ondersteuning.
Redrum zegt
Ik snap die commentaar mbt dealer netwerk nooit echt goed. Heb hem nu meer dan 2 jaar en nog geen dealer aan te pas geweest. …. binnenkort ga ik langs voor een (onnodige) check maar ik zou eens moeten zien of ik geen ranger hier kan laten komen….
frank2b zegt
Tesla kan ze zo duur maken als Tesla wil, geen mens in Europa is nog in de markt voor de X of S.
RutgerK zegt
Oude S of X in ieder geval. Bij de meeste modellen is dat het geval overigens en de reden waarom een fabrikant een introductie het liefst zelf in de hand heeft en het liefst zo vaag mogelijk ia over de datum waarop deze besteld kan worden.
MarcoM zegt
@frank2b: Tesla wordt over de hele wereld verkocht.
frank2b zegt
@marcomanta: Joh!
Sempiternal zegt
$5k prijsverhoging.. ik moet er nog effe van bijkomen. Mij niet bellen..
Charles Taycan 4S zegt
Daghandel bij Tesla, net groente en fruit!😜
Wolflow zegt
Springen de tranen je dan na update niet meer in de ogen? En dan bedoel ik niet van vreugde.
lars zegt
Maar bij Tesla krijg je zo’n beetje alles er standaard bij en bij andere merken zoals Audi en Porsche moet je eigenlijk 20k aan opties besteden om hetzelfde uitrustingsniveau te krijgen als de Tesla.
autorijdert zegt
Dat is aan dovemans oren gericht.
Al zou er een klomp goud in de auto liggen met 2x de waarde van de auto.
Zou men nog iets negatiefs erover roepen omdat ze denken dat het hip is het merk zwart te maken.
borrelnoot zegt
Bijna 100k voor zo’n slecht afgewerkt hok.
j05b zegt
Die tijd is inmiddels wel voorbij…
De reputatie zal ze nog wel even achtervolgen.
autorijdert zegt
Jij hebt liever een wagen die 5 jaar achterloopt kwa techniek?
En ook wel mankementen heeft die je voor het gemak maar even vergeet?
Of hebben we 100 jaar lang perfecte auto’s gehad?
iphonistvongates zegt
Die opmerking over de (mogelijke) relatie tussen een prijsverhoging en de verhoogde vraag naar de auto’s…… ik ben nog steeds aan het happen naar zuurstof en mijn kaakspieren doen pijn van het lachen.
Tesla bloed (groene kleur) letterlijk geld voor elke auto die zij in elkaar lijmen/spugen…dag in en dag uit tot ver in de nabije toekomst. Wereldwijd ervaren fabrikanten een toename van de kosten in hun Supply Chain door de hogere grondstoffenprijzen en de inhaalslag van de algehele productie n.a.v. Covid19, Covid20, Covid21 en Covid22.
Ik zou de plannen om TSLA aandelen te kopen nog even parkeren in een diepvriescel gelegen te McMurdo Station te Antarctica. 🥶
autorijdert zegt
Ik vind het altijd hilarisch wanneer figuren zoals jij exact het tegenovergestelde roepen van de werkelijkheid.
De traditionele ICE fabrikanten zijn de merken die letterlijk verlies maken op iedere EV. Immers heeft geen enkele ICE fabrikant de volumes die Tesla heeft om goedkoop een EV in elkaar te zetten. Is gewoon onmogelijk met die lage volumes. En dat terwijl ze de komende jaren miljarden moeten investeren en nog niet eens een laadnetwerk hebben.
Tesla heeft de hoogste winstmarges in de auto industrie en is als een bezetene bezig de kosten nog verder te verlagen.
Dat je op een auto website komt maar niet de revolutionaire 4680 batterijen en de gigapress kent is eigenlijk beschamend.
Tenzij je het wel kent maar ervoor kiest om jezelf wijs te maken dat dat niet belangrijk is wat dus alleen betekent dat jij dat jezelf wijsmaakt.
herve11f zegt
Begrijp de heisa niet. Alle grondstoffen worden/zijn duurder/geworden. Waarom zou tesla daarvan gespaard blijven? Je zal zien dat binnen de maand de andere merken volgen. We hebben inflatie voor degene die het nog niet begrepen hebben.
emmanuelwildiers zegt
Mijn ervaring is daar heel anders in. Op een model X kon ik héél wat opties die ik wou gewoon niet eens krijgen. Geventileerde zetels, om er maar 1 te noemen. Of überhaupt goede lederen zetels. Uitrustings- en afwerkingsniveau van een Tesla ligt, zonder overdrijven, onder wat Skoda momenteel te bieden heeft. En dat is – naast de onmogelijkheid om fietsen of ski’s op het dak mee te nemen door die idiote deuren – de enige reden dat ik er uiteindelijk geen besteld heb. Want qua technologie en rij-ervaring komt geen enkele auto tot aan de enkels
schuimreus zegt
begrijp eerlijk gezegd niet waarom er zoveel gezegd wordt over het afwerkingsniveau van de S en X terwijl waarschijnlijk niemand van de reaguurders in de nieuwe S of X gereden heeft. Is feitelijk een volledig nieuwe auto, ook al ziet het er van buiten niet zo uit. Consensus van Amerikaanse reviews is in ieder geval dat het een aardige step-up is en veel luxer aanvoelt dan de vorige versie. Heb zelf een nieuwe S besteld omdat het performance niveau per euro gewoon out of this world is, en ik zal vast niet de enige zijn: men kan dit bedrag gewoon vragen. Met de single casting zullen de panel gaps straks in ieder geval het niveau halen van onze Duitse vrienden uit Zuffenhausen (nog niet op dit model uiteraard). En over opties gesproken: geventileerde stoelen zitten erin. Plus een hele serieuze gaming rig, want entertainment gaat gewoon belangrijker worden als we autonomer gaan rijden; dit vind je nergens anders (ook niet bij Hyundai). Model 3 LR had al standaard audio waar de Bang en Olufsen speakers in mijn vorige Audi S4 niet aan konden tippen en dat was een dure optie. Maar alle comments over service en prijsdalingen kan ik me volledig in vinden. Beschouw ik nog steeds als een bij effect van Hyper Scaling, hoop dat het een keer wordt aangepakt.
bertham zegt
Hoogmoed komt voor de val, de concurrentie is niet alleen met een inhaalrace bezig maar is er al. Dit wordt voor de consument makkelijker om een keuze te maken voor echte kwaliteit.
autorijdert zegt
Alleen jammer genoeg is de concurrentie er nog lang zal zijn leven niet.
Om Tesla in te halen zullen de andere merken eerst een natuurkundige doorbraak moeten forceren.
Tesla pusht wat natuurkundig mogelijk is.
Ze kunnen hoogstens op gelijke hoogte komen.
En dat terwijl ze ook met elkaar concurreren.
Begrijp die hele betoog over Tesla nooit alsof de hele auto markt is gefuseerd om als 1 bedrijf tegen Tesla te concurreren of zo.
Daarnaast heeft geen enkele merk de batterij techniek van Tesla (4680), het laadnetwerk, of de Gigacasting.
En kwa software en hoeveelheid data zullen ze al helemaal nooit in de buurt komen.
Tesla is meer een software en IT bedrijf dan een auto fabrikant, hoe je erbij komt dat een 100 jaar oud bedrijf die gespecialiseerd is in verbrandingsmotoren daarmee gaat kunnen concurreren is mij een raadsel.
Hebben tegenwoordig alle ICE merken een raketbedrijf achter de hand die de warmtepomp (octovalve) voor ze ontwikkelt die technisch jaren voorloopt op alles wat in de markt te krijgen is?
En hebben ze tegenwoordig allemaal een supercomputer die de 5e snelste ter wereld is om de AI te trainen?
Knap…
Sempiternal zegt
@schuimreus ik ben serieus verziekt door het niveau van de installatie in de model 3 (heb de performance dus uitgebreide set-up). Bij mijn volgende auto (als het geen tesla is) wil ik gewoon de beste stereo erin die kan. Punt.
Het kan zó hard en zo lóepzuiver, je oren bloeden gewoon en het klinkt nog mooi. Daardoor zit ik wat geïrriteerd thuis met een Sonos 5-1 set-up die voorheen best OK was maar nu minder klinkt dan als ik in de auto zit. Ach ja. Je moet altijd wat te zeiken hebben ;-).
autorijdert zegt
Het grappige is dat figuren die websites zoals autoblog.nl bezoeken dat soort zaken niet weten omdat ze alleen oppervlakkig naar een auto kunnen kijken en zelfs subjectieve zaken wweergeven als feiten zoals “Tesla is lelijk”
Men heeft de technische kennis niet om onderscheid te maken in de superieure software, de interne computer, drivetrain, warmtepomp, battery management system, integratie met de supercharger netwerk.
Je ziet dan hilarische vergelijkingen met bijvoorbeeld een ID3 en noemt de ID3 dan beter dan een Model3 terwijl zelfs Herbert Diess het daar niet mee eens is…
superfunky zegt
https://youtu.be/TXmg5GJV0_E
Nou, het is allemachtig prachtig. Ik mag hopen dat de Europese autoriteit hier onmiddellijk op ingrijpt en het gebruik van dit stuur verbiedt in Europa, want dit gaat op zeker mensenlevens kosten.
Is niet te geloven dit, en dan nog met z’n allen gaan staan klappen ook.
Pascal zegt
@superfunky ach let’s face it, je hebt nu eenmaal een hekel aan Tesla en zult altijd wel met nieuwe argumenten blijven komen waarom dat merk kapot. Dit stuur is door de EU en de RDW goedgekeurd, dus die lijken je mening niet te delen.
autorijdert zegt
Jij hebt er dus al mee gereden en weet precies hoe het werkt?
Knap…
kappenou zegt
De plaid + is niet geleverd zoals in het artikel staat. Die is gecanceld en alleen de normale plaid is geleverd
degrotemuis zegt
Dus een autofabrikant brengt een vernieuwde versie uit van een model en die is duurder dan het uitloop model? Goh, dat zie je echt nooit! Ja, dat moet wel een teken zijn dat die auto enorm populair is. Of nee, toch niet. Als het Tesla aandeel een boost gaat krijgen komt het door speculeren dat dit erachter zit. Deze prijsverhoging geeft me eerder een iPhone vibe: van buiten nog steeds grotendeels het oude jasje dat ooit bijzonder was maar intussen niet meer, van binnen wat vernieuwd en daarmee duurder.
Charles Taycan 4S zegt
Tesla heeft enorm veel betekend voor het op gang brengen van de EV. Het heeft zeer goede software en een uitstekend Supercharger netwerk. Inmiddels is de concurrentie ook aan een inhaalslag begonnen zoals we allen hier weten. Een van de eerste concurrenten(2019) in het Model S segment de Taycan heeft inmiddels bewezen een uitstekend alternatief te zijn en op andere punten wellicht nog beter dan Tesla, bv: rijdynamiek, afwerking, styling, serviceniveau dealernetwerk, individualisering , heritage en ruim 70 jaar ervaring in auto’s bouwen. Het is maar net wat je belangrijk vindt en zoekt in een auto en daar moet ieder zijn eigen keuze in maken. Een Porsche is op sommige punten beter en op andere punten wellicht niet. Voor mijzelf heb ik de keuze naar volle tevredenheid gemaakt en vele Tesla rijders met mij. Blijft wel onverwijld dat Porsche nooit op dit niveau was gekomen zonder de druk van Tesla en andersom! Win win dus!👌
Sempiternal zegt
@charles je krijgt een like amigo. Ik vind je een stuk gezelliger zo! 🍷
Jammer dat ik niet echt een Frankrijk liefhebber ben. Anders was ik echt een keer naar de Lot gegaan.
Charles Taycan 4S zegt
@sempiternal, merci!😜 Valt mee hoor hier,29 graden☀️, uitzicht op mijn tuin/ bos en het enige wat ik nu hoor zijn de Cigales… daarnaast komt @Pascal binnenkort met bitterballen langs dus dan is het NL feestje Compleet!😜🥂🍷🍺
superfunky zegt
@Charles Taycan 4S: damned, en gaan jullie dan een artikel krijgen van de AB reactie?
Over het EV event in Frankrijk waarin jullie elkaar vertelden over de genoegens van EV’s, dat fluwelen voetjes om ergens te kunnen komen zo heerlijk rustgevend zijn en dat 30 minuten laadpauzes de kans geven om van de belangrijke zaken van het leven te genieten? Mooi hoor, ik kijk ernaar uit! 🥂🤪
Charles Taycan 4S zegt
@superfunky, hahaha! Eerder over de sublieme wegligging door het extreem lage zwaartepunt, nog lager dan de 911 GT3, het allesverslindende koppel en vermogen en het genot van goedkoop ‘tanken’ terwijl ik slaap!😜👍 Bienvenue!
Pascal zegt
Ik rijd 95+% van m’n kilometers binnen NL dus zie vaak maanden geen supercharger van dichtbij. Ik kan op m’n werk en binnenkort ook thuis laden dus heb bij voorbaat al geen stress over range. Als ik wekelijks Europa ermee zou doorcrossen zou ik er nog niet voor zijn gegaan, daar heb ik het geduld niet voor. Is vooral een kwestie van de juiste auto uitzoeken bij je eigen situatie. Verder wat Charles zegt, zo’n aandrijflijn bevalt top.
Pascal zegt
Zo is het Charles, dankzij de inspanningen van Tesla hebben we nu zoveel te kiezen. In het middensegment vind ik de Model 3 nog steeds de beste aanbieding, zeker nu ze ‘t interieur hebben aangepakt. In het topsegment zou ‘t voor mij ook de Porsche worden.
Charles Taycan 4S zegt
@pascal, ik krijg het gevoel dat wij het steeds vaker eens zijn met elkaar!😉👍
Sempiternal zegt
@charles @pascal wijsheid komt met de jaren zeggen ze. Proost mannen.
Pascal zegt
@Charles ik geloof het ook!
autorijdert zegt
Hoe is de Porsche een alternatief als het 2x zo duur is?
En pas na 7 jaar na de Model S op de markt is gekomen?
Dan wacht ik wel even tot volgend jaar wanneer de Roadster uit is en noem de Taycan een belachelijk slechte auto voor die prijs in vergelijking met de Roadster.
Charles Taycan 4S zegt
@autorijdert, Taycan va €87K….porsche.com… veel leesplezier met de configurator zoals zovelen.👍
Charles Taycan 4S zegt
@€89.200,- in NL MY 2022.
autorijdert zegt
Goed dat je dat aangeeft, heb voor de gein een Porsche geconfigureerd om het een beetje in de buurt te laten komen van een Model S.
En kom uit op 115.000 euro.
Waarbij de Porsche dus geen laadnetwerk heeft en niet de ruimte heeft van de Model S en de Model S een Playstation 5 niveau computer aan boord heeft die spellen van dat niveau kan draaien.
Eigenlijk zijn het ook auto’s die niet te vergelijken zijn maar gezien jij dat zo graag doet doe ik mee.
Daarbij maakt het voor de consument niet zoveel uit natuurlijk maar verkoopt Porsche deze met verlies.
Maar gezien je nickname zal je dat ook wel ontkennen.
Pascal zegt
Tsja dat is 17.000 meer dan de Model S, maar rond die prijs schrapte ik desnoods dan liever een paar opties en dan nam ik als autoliefhebber toch de Porsche. Hij is gewoon mooier, rijdt leuker en is beter afgewerkt en ik bedoel kom op: het is een Porsche. Tenzij je ruimte nodig heb, dan is de Model S sterk in het voordeel. Ik ben zelf best een gadgetliefhebber en de rekenkracht in die Model S is knap, maar mocht ik willen gamen dan doe ik dat thuis wel. In m’n Model 3 heb ik ook Netflix, Youtube en hele reeks games en je mag raden hoe vaak ik dat gebruik. Zolang de Porsche Apple Carplay ondersteunt heb je genoeg. Laadnetwerk (en de integratie met de navigatie) is subliem bij Tesla maar daar zou ik ‘t toch niet vanaf laten hangen. Ionity en Fastned timmeren best leuk aan de weg en als je een auto in deze prijsklasse rijdt dan laad je toch vooral thuis. Just my 2 cents, ik zou gewoon niet zo gauw een ton uitgeven aan een Tesla denk ik.
Charles Taycan 4S zegt
@pascal, volledig mee eens!👌
goodvibrations zegt
Dat heb ik met de Taycan ook.. Als je het model/interieur ziet dan vergeef je hem wel iets minder practisch te zijn, iets minder “meetbare” value for money.. De plaid is sneller maar de Taycan (voor mij) wel iets begeerlijker..
Maar als Tesla nu ook nog het ring record pakt zou het wel een beetje pijn doen.. 😅
Charles Taycan 4S zegt
@autorijdert, vandaar dat vele Tesla Model S rijders geswitcht zijn. Ga er maar eens mee proefrijden… veel plezier!👌
autorijdert zegt
Uhhhhh ja zoals ik al zei, de Model S is een 9 jaar oude auto.
Na 8-9 jaar zou je wel willen switchen ja.
Net als dat er mensen zijn die switchen van een Taycan naar een Model S Plaid.
Maar dan is het natuurlijk stil vanuit jou kant de fanboy.
Charles Taycan 4S zegt
@autorijdert, ik ben ze nog niet tegengekomen mensen die switchen van een Taycan naar een Model S maar het is natuurlijk mogelijk , wel veel andersom. Maar ik begrijp dat jij een Model S gaat bestellen daadwerkelijk of is het gewoon een beetje interessant doen? In het eerste geval wens ik je er oprecht veel plezier mee!
nissanfairladyz zegt
Simpel. 1e economie les: Vraag & Aanbod. Tesla ziet dat de vraag naar deze auto’s sinds de nieuwe update ineens GIGANTISCH is. En dus gaat de prijs iets omhoog.
goodvibrations zegt
Ik verkoop Tesla zodra ze 725 aantikken.. Dan pak ik het wel weer een keer op als ze laag staan. Ik geloof niet zo specifiek in Tesla.. Maar wel in Musk.. Die is geniaal en af en toe knettergek.. Maar dat zie je wel meer bij “genieen”. De grens opzoeken, soms overschrijden.. Narcistisch gedrag.. Hoort er een beetje bij denk ik..
Of ik er ook voor zou kiezen om in “zijn” producten te rijden is een ander verhaal.. Een model S met de betrouwbaarheid van de model 3 zou me leuk lijken.. Maar toch hecht ik iets meer aan “ouderwetse” interieuren.. En een S is me (veel) te duur.. Ik mis nog een goed ogende c of d segmenter.. De ionic komt nu het meest in de buurt voor mij.. En hoeft zich ook niet te schamen echt achter te lopen op Tesla.