Tesla claimde dat er een miljoen reservaties waren voor de Cybertruck. Maar dat lijkt tegen te vallen.
De Tesla Cybertruck houdt al jaren de gemoederen bezig. In theorie zou Tesla met de elektrische Full Size pickup weer een enorme slag moeten kunnen maken. Deze giganten zorgen immers al decennia voor de winst bij GM, Ford en Chrysler. De Tesla zou die met zijn premium design en aandrijflijn wel eens even gaan owneren.
Maar het loopt allemaal een beetje anders. De Cybertruck werd steeds uitgesteld en intussen kwamen andere elektrische EV’s op de markt. De F-150 Lightning, de Rivian R1T en de elektrische Silverado zijn er inmiddels ook. Zo had de Cybertruck al lang niet meer de primeur. Maar natuurlijk nog wel de bizarre looks en Roest Vast Staal DeLorean-vibe.
Het productiemodel is echter weliswaar bizar en een zekere toekomstige cult-mobiel, maar er zitten ook scherpe randjes aan. Letterlijk en figuurlijk. Je kan er bijvoorbeeld prima een wortel mee pellen en breken. Ook is ‘ie nogal luid als je er mee onderweg bent. En buiten ‘Murica, kan je ‘m eigenlijk niet krijgen vanwege homologatie-eisen die op de meeste plekken gelden. Zodoende was het ook apart dat er laatst een op Monegaskisch kenteken opdook.
Enfin, Tesla claimde altijd dat de Cybertruck desalniettemin een belachelijk succes was. Er zouden 1 miljoen reserveringen zijn om er een te kopen. Maar Elektrek bericht dat er nu nog maar 25.000 Cybertrucks zijn afgeleverd aan reservatiehouders. En dat toch al ieder ander die een ton neerlegt bij Tesla, binnen een maand of maximaal twee een Cybertruck kan krijgen. Dat strookt niet echt met de gedachte dat Tesla alle zeilen bij moet zetten om de gigantische hoeveelheid reservatiehouders van een pickup te voorzien.
Op zich wel een dingetje. Tesla heeft lange tijd geclaimd dat er altijd meer vraag was dan aanbod. De reserveringen suggereerden dat Tesla voor jaren van productie orders binnen had. Maar als die vraag voor de pickup tegenvalt, is de magie ook een beetje weg. Hoe lang voordat ze met korting de deur uit moeten?
Modena zegt
Florida kenteken bedoelen jullie toch? Want dat heeft de Cybertruck in Monaco namelijk…
Robert zegt
Dat vermoeden had ik hier ook al uitgesproken. Of dat ook werkelijk zo is weet ik niet zeker, maar een snelle Google search leert mij dit het kenteken van de bewuste Cybertruck op zeker geen Monegaskisch kenteken is, gezien het ontbreken van het wapenschild (rood-wit ruitpatroon) van Monaco.
Donstil zegt
Ik ben op dit moment in de States en dus even binnen gelopen bij Tesla om de cyberfridge eens in het echt te zien en te ervaren.
Maar damned het is wel een indrukwekkend ding in het echt hoor. Dat staal doet het hem echt, zware deur, veel beter afgewerkt van binnen als dat we van ze gewend zijn, enz.
Stonden er ongeveer 75 klaar voor aflevering, best een indrukwekkend gezicht 3 rijen van die dingen.
mashell zegt
Was de Cybertruck ook niet een heel stuk duurder uitgevallen dan eerst geroepen werd? Dat zou een reden zijn om de reservering af te zeggen.
Flutterbear zegt
Zeg maar dubbel, verder vallen alle reserveringen buiten Noord Amerika buiten de boot. Midden en Zuid America is mogelijk ook een interessante markt voor de CT.
dakarbemo zegt
traditioneel is aan geen van de Musk claims voldaan. Zelfs geen autopilot beschikbaar, en de zogenaamde “Founder Series” aka launch editie, was gewoon de doodgewone Cybertruck met alleen een paneel waarin Founder Series geetst stond. Maar alle gadgets die bij deze gelimiteerde serie beloofd waren o.a. light bar etc waren/zijn afwezig….
Wicos zegt
Wat een mal woord. Reservaties.
Zelfs Googletranslate maakt hier reserveringen van in onze taal.
kas_par zegt
Reservaties??? Misschien is het Vlaams? Maar Nederlands zeker niet…
De Cybertruck is een gedrocht, enkel voor de diehard Elon Musk fanboys (en dus Trump aanhangers). Tesla heeft z’n beste tijd al lang gehad. Snap niet dat iemand nog in een Tesla gezien wil worden
pignon zegt
Beetje ondoordacht die reactie van je. Ik ben geen Trump fan. Geen fan van Musk. Heb niks met de USA. Maar vind/vond de CT gewoon een gaaf ding. Goede propositie. Heb, alweer vijf jaar geleden, ingeschreven en $100 betaald. Een van de miljoen reserveringen/reservaties. Ondertussen alweer drie andere auto’s gekocht. En ik denk eerlijk gezegd dat die CT niet onze kant opkomt. Ik woon gewoon in Europa. Maar ik wacht nog even met geld terug vragen, want stel je voor. . . .
kas_par zegt
Voelt er één zich aangesproken;)
Ja, je bent wel een Musk fanboy en met je bijdragen aan de Tesla pot steun je dus ook Trump. Het is maar waar je je geassocieerd wilt worden… Er is een reden dat ook in Amerika vrijwel enkel Republikeinen het belachelijke gevaarte rijden… Over smaak valt niet te twisten natuurlijk, maar er zijn uitzonderingen
dakarbemo zegt
25k van die dingen al uitgepoept… voelt toch als best veel voor zon bizar dom ding.
MaartenD zegt
Reservaties? Amaaj, zijte gei uit België?
kminne zegt
Volgens mij heeft Tesla nooit enige uitspraak gedaan over het aantal reserveringen. Dat doen ze nooit. Die claims komen van fanboys met websites en youtubekanalen.
snuif zegt
Reservaties? Heb je wat uurtjes Nederlands gespijbeld misschien? :-)
mark_mulder zegt
Ik woon inmiddels al ruim 10 jaar niet meer in Nederland, maar bij het woord “reservaties” heb ik toch zo mijn bedenkingen. (net als bij het kopen van zo’n cybertruck overigens) :)
fastshifter zegt
Ze schrappen de reserveringen voor het goedkoopste model. Je kan dat uitleggen als dat er minder ‘reservaties’ zijn dan geclaimd, maar je zou net zo goed kunnen stellen dat de duurdere modellen het voldoende goed doen…
Jantje_555 zegt
Ik vind zelfs 25 000 verschillende eigenaren al veel voor dit gedrocht.