Lekker dynamisch.
Je kunt Tesla soms beter vergelijken met de Media Markt dan met andere autofabrikanten. In plaats van een vaste prijslijst voor een groot deel van het jaar aan te houden, kiezen ze bij Tesla voor dynamische prijzen. De ene maand kun je meer of juist minder betaald hebben in vergelijking met de andere maand.
Via Twitter heeft Elon Musk bekendgemaakt dat per 1 april 2019 de prijs van voorraadauto’s gaat stijgen. Klanten die geen zin hebben om een paar maanden op een nieuwe auto te wachten kunnen kiezen voor een voorraadauto. Het nadeel is dat de Tesla niet persoonlijk geconfigureerd kan worden, het voordeel is het ontbreken van een wachttijd. De Tesla CEO laat weten dat de prijzen van voorraadauto’s over de hele wereld met zo’n 3 procent stijgen. Eerder maakte Musk al duidelijk dat de prijs van nieuwe auto’s met 3 procent zou stijgen zodat de deuren van meer Tesla Stores open konden blijven.
Wie twijfelt over zo’n voorraadauto doet er dus goed aan om voor 1 april de knoop door te hakken. Op sociale media vragen mensen zich af of het een grapje is van Musk, aangezien men spreekt over 1 april. Op die dag begint echter het tweede kwartaal van 2019 en dat heeft weinig te maken met April Fools Day.
Please note prices on all Tesla inventory cars worldwide rise by ~3% on April 1
— Elon Musk (@elonmusk) March 24, 2019
Nu we het toch over prijsstijgingen hebben. Tesla heeft de Model Y ook duurder gemaakt, dat valt op te maken uit de configurator. De aangeboden varianten zijn allemaal duizend euro duurder geworden. Met de nieuwe prijzen kost de Long Range 57.000 euro (was 56.000), de Long Range Dual Motor AWD kost 61.000 euro (was 60.000) en de Performance kost 70.000 euro (was 69.000). Verrassend zijn de nieuwe prijzen niet. Een woordvoerder van de Amerikaanse autofabrikant liet al eerder aan ons weten dat het merk dynamische prijzen hanteert voor de Model 3, Model S en Model Y.
emping zegt
Slim om dit op 1 april te doen. Word dan toch weer net wat meer in de publiciteit gebracht.
dutchneon zegt
@emping: meet met Q1 cijfers te maken, hij wil weer in het zwart sluiten ;)
olivier420 zegt
@dutchneon: Lekker goalseeken tot je een ons weegt. Maar dan met een miljardenbedrijf. Kan gewoon!
supercarboy zegt
Je moet ook nooit een tesla kopen
vonklausenburg zegt
@supercarboy: Inderdaad, Nikola was geen hoer!
rhellema zegt
@vonklausenburg: Natalya wel, she is number four prostitute of all Kazachstan!?
koekwaus zegt
@supercarboy: je moet idd niks, het mag wel.
gove zegt
@supercarboy: goed verhaal, lekker kort ook
ghost zegt
Up and Down! & Up & Down!
Deuntje van de Vengaboys is wel toepasselijk bij de prijzen van Tesla.
87sandyd zegt
@ghost: Wil je het in vervolg wel even houden bij ‘and’ of ‘&’?
ghost zegt
@87sandyd: whahaha ik zie het nu pas, was niet helemaal de bedoeling ?
HzR zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
reactief zegt
Van elk twitterbericht nieuws maken. Ik snap wel dat die gast niet met twitter stopt.
Geen enkel bedrijf krijgt zoveel gratis reclame als Tesla.
ghost zegt
@reactief: iets met Apple..
reactief zegt
@ghost: Ja, maar ik heb het idee dat dat minder wordt. En die plek is ingenomen door Tesla.
ghost zegt
@reactief: tuurlijk, maar dat is omdat Tesla nieuwer is. Zo gaat dat, op den duur willen mensen massaal nieuwe dingen, en raken zij uitgekeken op het reeds bestaande als er iets nieuws is.
menaz zegt
De prijzen fluctueren nog meer dan de afstand tussen de panelen.
https://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/gallery/closest-look-yet-at-tesla-model-3-exposes-panel-gaps-manual-charge-port-door_21.jpg
donjunior zegt
@menaz: En dan een foto tonen van een Model3 waarvan de kofferklep open staat.. Nee zo maak je echt een punt ja.
boomhauwer zegt
@donjunior: de koffer is toch echt toe hoor.. Nu ja, je kan de boodschappen zo wel snel weg steken via de panel gaps.
menaz zegt
@donjunior: kijk eens goed.
reactief zegt
@menaz: Het valt echt wel mee hoor. Deze foto is leuk natuurlijk om Tesla mee te bashen. Maar op de meeste foto’s van de Model 3 is het gewoon acceptabel. Zie ook de foto’s van de rijtest.
https://www.autoblog.nl/nieuws/tesla-model-3-performance-rijtest-en-video-121127
E34M5Touring zegt
@reactief: Mwah, regio Zevenaar/Arnhem rijden er nu een hele hoop, zit een Teslastore in de buurt dus ik zie er dagelijks genoeg. Bij de meeste kun je hier en daar echt wel verschil zien. Reed er vanmorgen 1 voor me in Arnhem(om maar eens een voorbeeld te geven), dan zie je duidelijk dat de achterklep er niet recht op ligt. Aan 1 kant zit er bijna geen ruimte tussen en aan de andere kant een dikke spleet. Dus daar valt nog wel wat te winnen.
reactief zegt
@e34m5touring: Ja, het is zeker geen ‘Duits’ niveau. Daarom zei ik ook ‘het valt wel mee’. Want het gedeelde plaatje is wel extreem slecht, en zo zien degene die ik tot nu toe gezien er niet uit. Maar zoals jij zei, er valt zeer zeker nog te verbeteren!
flutterby zegt
@menaz: mijn detailer had niets aan te merken op mijn Model 3. Je kan natuurlijk de eerste productie exemplaren niet vergelijken met wat er in Europa geleverd wordt.
Waar andere merken hun fouten blijven produceren (zolang veiligheid niet in geding is) worden er bij Tesla verbeteringen doorgevoerd.
mcshine zegt
Nog een paar maandjes en dan kan ik eindelijk mijn model3 in ontvangst nemen. In Nederland een dikke 350pk+ AWD middenklasser leasen voor het leasebudget van een driecylinder muesli ICE. Makkelijke keuze nu de range fatsoenlijk is en mocht het nodig zijn, snelladen (tot 25km per minuut).
racerx zegt
@mcshine: groot gelijk, als ik leaserijder was deed ik hetzelfde. Overigens zou ik dat alleen doen vanwege de gunstige leaseprijs, niet per sé voor de Tesla.
evdw zegt
@mcshine: Sinds vandaag 5% extra vermogen, zojuist de software update binnen.
Van mij mogen al die leaserijders die straks ook een Model 3 kunnen leasen wat anders nemen dan een Tesla.
dreetje zegt
@evdw:
Wat heb je precies aan dat vermogen in het Nederlandse verkeer? Sta je dan eerder bij het rode verkeerslicht dat je medeweggebruikers?
vingers zegt
@dreetje: Hier op autoblog hebben wij de motto; Meer is altijd beter
dieselkameel zegt
@vingers: Niet altijd. Botbreuken en alimentatie vallen daar niet onder
cortinaracing zegt
@vingers: niet bij een EV, minder minder!!!!
evdw zegt
@dreetje: Veel vermogen geeft mij comfort.
Dat zal misschien niet iedereen snappen maar de meeste mensen hier bijvoorbeeld wel.
flutterby zegt
@dreetje: het is ook nooit goed he? Maar inderdaad de Model 3 dual motor is véél te snel voor het Nederlandse wegennet.
Wel héél erg leuk als je vooraan staan bij het stoplicht hoor. Ik hoef niet eens moeite te doen om 99% achter me te laten.
racerx zegt
@dreetje: Tja als we zo beginnen is mijn S1000RR ook volstrekt nutteloos, maar daar gaat het toch niet altijd om?
drdre1 zegt
April’s fools day?
Dutchdriftking zegt
Zo blijven ze iig lekker in het nieuws.
dakarbemo zegt
Het zal aan mij liggen maar ik snap dit soort geschuif met de prijzen op dit soort producten niet zo goed. T is niet een product wat je koopt omdat ie toevallig in de aanbieding is.
mashell zegt
@dakarbemo: Benzineprijzen veranderen ook meerdere malen per dag terwijl de brandstof uit dezelfde ondergrondse tank bij het tankstation komt. Vliegticketprijzen vormen ook een combinatie tussen een vullingsgraad en een loterij. Het grote voordeel van sterk fluctueerdende prijzen is dat er geen rel ontstaat als de gemiddelde prijs langzaam maar gestaag over een periode oploopt.
flutterby zegt
@dakarbemo: Nee wie koopt er nou een auto omdat er een aanbieding is!? Bij de reguliere merken heb ik nog nooit aanbieding gezien. Geen tijdelijke voordeelpakketjes, geen tankpassen, geen inruilacties en er is helemaal geen korting af te dingen op auto’s bij de dealers.
Nee Tesla is wéér de eerste met iets..
steelfighter zegt
Met black friday 50% korting of BTW weg ermee via de mediamarkt binnenkort
prototip99 zegt
verschrikkelijk dure dingen. en daar zit niet eens BPM op…
thomasthomas zegt
Haal hem zelf wel in Tilburg af.