
Een vermoeiingsbreuk in de brandstofleiding bezorgt een paar ingenieurs bij quattro GmbH momenteel wat kopzorgen.
Vandaag werd bekend dat Audi in totaal 8.500 voertuigen, tussen augustus 2010 en augustus 2013 gefabriceerd, terugroept naar de dealer. Bij zowel de RS6, S6 als de S7 kan er bij een hoog kilometrage een vermoeiingsbreuk in een brandstofleiding/brandstofleidingen optreden. En een squirtende benzineslang onder je auto of in de motorruimte is voor niemand leuk. Niemand.
Audi laat ons weten dat er bij de pk-beesten “in uitzonderlijke gevallen lekkages kunnen ontstaan.” In Nederland gaat het in totaal om 65 auto’s die in aanmerking komen voor een gratis setje nieuwe leidingen. Het heeft vooralsnog niet tot S-inferno’s of brandende RS-konvooien geleid.
Fotocredit: Autojunk.nl
Update: Ook de A8 en S8 worden teruggeroepen, in dit geval wegens een zonnedak dat een verhoogd risico op stukgaan heeft. Het gaat (in de VS) om 1.120 units.
Dus het kan letterlijk een nog hetere versie worden :)
Kan er misschien iemand uitleggen wat die ‘GmbH’ betekent ?
@muhamedtje: Google
@alcantara:
Of hij vraagt het gewoon.
Gesellschaft mit beschränkter Haftung, ofwel een vennootschap met beperkte aansprakelijkheid, in Nederland een BV en in België een bvba genoemd.
Met vriendelijke groet, een niet racistische Duitser….
@alcantara: GmbH betekent Google?
@alcantara: betekent het Google ?
@muhamedtje: Gemeinschaft mit beschrankte Haftung
@muhamedtje: Neem aan dat je een flauw grapje maakt??!
@muhamedtje: Gehe Mal Bier Holen
Ik mis Afrojack nog in het artikel…
@Mercbenz: haha en raak!
@Mercbenz: Ik niet. Maar net als jou was het mij ook opgevallen dat ie niet werd vernoemd.
@Mercbenz: Doe ik het… Ze willen bij Audi Afrojack op deze wijze nogmaals terug zien voor misschien tijdens de reparatie NOG een aankoop…
@Mercbenz: afrojack mist toch al een leiding in zijn bovenkamer. In datopzicht had het best gekund
@Mercbenz: hahah dat komt omdat het door @ricardo is geschreven en niet door @sirsmokealot
GMBH staat voor Greifen mit beide hande.
Omfg, dat is even een grove fout!
Bij een dergelijk verbruik zal het lang duren voor je een lek merkt.
Jaa je zult zo’n ding maar hebben. Dat is kut! Kwalitatief uitermate teleurstellend
Audi fixt het tenminste, bij Ferrari doen ze of hun neus bloed.
@kraakensmaak:
Wut?, dat is dan ook voor het eerst.
Nu gaat het om een goedkope fix voor een zeer beperkt aantal gefortuneerde klanten van Audi. Had dit Kees en Annie Leasekneus getroffen dan was het ouderwets de doofpot in gegaan.
Wat exact de oorzaak van fikkende Ferrari ’s is weet ik niet.
Ik weet alleen dat Ferrari ooit een probleem had met lijmverbindingen die door extreme hitte in de fik gingen. Daar is destijds een terugroepactie voor geweest. Om een terugroepactie op touw te zetten moet je wel precies weten wat het manco is.
@jrk68: niet alleen een type Ferrari in het bijzonder maar meerdere Ferrari’s hebben gekke storingen. Ik heb er ooit gezien waarbij de achterlichten smolten, dit kwam door een niet goed aangebracht hitte schild
@xiran:
ik moet mijn Ferrari altijd een schop tegen de linkerdorpel geven, dan de ruitewisser schakelaar op interval zetten, de verwarming op koud en het dashboard kastje drie keer open en dicht flikkeren.
Dan wil’ie weleens starten.
Schijnt vaker voor te komen
@desjonnies: lol
@jrk68: Wacht is effe… je weet toch wel dat PON de garantie over neemt he? Dus die beslissen uiteindelijk of je recht hebt op garantie of coulance. Service van Vw/Audi in Duitsland is daarom ook stukken beter dan hier in NL.
@kraakensmaak:
R8?
Terugroepactie… Voor een merk als Toyota wel geoorloofd. Maar echte Premiummerken horen dit gewoon in een doofpot te stoppen.
@melkkoe: o, dat zullen ze zeker geprobeerd hebben! Maar er hoeft er maar 1 te zijn met zo’n ding die het ergens op een of ander forum zegt ofzo en iedereen weet het! Zulk nieuws gaat natuurlijk als een lopend vuurtje!
@melkkoe: Inderdaad, apart dat ze iets naar buiten brengen.
De eerste vraag die in mij opkomt is: wat is een “hoog” kilometrage?
Het is natuurlijk wel goed dat het probleem netjes aangepakt wordt, dat is weleens anders geweest.
Haalt ie dan wel de opgegeven fabrieksverbruik na reparatie?
Zoja, dan lekt mijn auto ook!
En maar zeggen dat die “performance” modellen zuinig zijn…
Ze zuigen hun eigen brandstofslangen kapot!
Ik zal afrojack wel even bellen :p
test op het woord racistisch
De motor was niet dorstig genoeg.
Audi gaat wel ver in het nadoen van BMW… nu ook al lekkende brandstofleiding om ook een terugroepactie te kunnen doen. Of willen ze zo graag het nieuws naar buiten sneaken hoeveel s en rs modellen ze hebben verkocht?
Shit nu ben ik ze weer eventjes kwijt
Best keurig van ze om dit te doen. Brandstoflekken kunnen voor heel gevaarlijke situaties zorgen. Fik in je auto is nooit leuk.
Better safe than sorry!
Dat soort geneuzel heb je vaker met die ultimate gaycars
Vraagjes.
Dit is zo ongeveer de eerste keer dat ik hoor van een Audi terugroepactie.
Tot voor kort was de VAG importeur de enige importeur die geen openheid gaf wat betreft terugroepacties.
Sinds vorig jaar is er op de site van de RDW een terugroepregister.
Vraag 1: is het voor importeurs verplicht daaraan mee te werken?
Ik kom op die site wel een aantal VAG terugroepmeldingen tegen. Daarbij dingen die wel wat belangrijker / bij defect ingrijpender en kostbaarder zijn dan de losse vloermat of het gecorrodeerde tankklep schroepje welke bij Toyota in het nieuws komen.
Vraag 2: Is het gegeven dat elk terugroep dingetje van Toyota in het nieuws komt het gevolg van het Toyota beleid?
@ramshoek: Audi heeft wel vaker terugroepacties gehad, oa ook op de 1.8t 20v vanaf 2001
@ramshoek: wanneer de veiligheid in het geding komt, wordt er direct een terugroepactie op touw gezet: Vag: een brandende RS6, Toyota: een vastzittend gaspedaal.
Echter wanneer de veiligheid niet in het geding komt, wordt er echt geen terugroepactie opgezet. Vag: een opgerekte distributie-ketting, Toyota: Verstopt Roetfilter
Vreemd dat de S8 en RS7 dan niet worden terug geroepen.