Hebben de (gelukkige) eigenaren een probleem?
VAG moet de laatste tijd nogal wat auto’s terugroepen. Uit een persbericht blijkt nu dat de Veyron hier helaas ook aan onderhevig is, zelfs nu de Chiron hem opvolgt. Het lijkt erop dat de terugroepactie zich vooral in Amerika zal afspelen, aangezien het Amerikaanse ‘National Highway Traffic Safety Administration’ de terugroepactie aankondigde.
Waar het dan om gaat? 72 exemplaren van de Bugatti Veyron (gebouwd tussen oktober 2006 en januari 2010) en de Grand Sport (gebouwd tussen 2009 en 2010) hebben een fout met de brandstofmeter, die te optimistisch blijkt te zijn. Hij geeft aan dat er nog voldoende brandstof in je tank zit, terwijl hij bijna leeg is. We weten allemaal hoe snel dat kan gaan met een Veyron…
Verder gaat het om 13 exemplaren van de Veyron gebouwd tussen oktober 2006 en december 2006. Hier zou een kabel naar de accu kunnen corroderen en potentieel een brand veroorzaken. Bekend probleem bij een supercar van dit formaat. Ook de Veyrons tussen 2006 en 2012, de Grand Sport tussen 2009 en 2014 en de Super Sport gebouwd tussen 2011 en 2012 mogen terug naar de dealer. Dit gaat over de aluminium beschermplaten onder de auto, die er op snelheid af kunnen vallen. Aardig gevaarlijk voor medeweggebruikers lijkt ons.
De dealer doet de aanpassingen gratis. Zal een mooi kostenplaatje worden, aangezien normaal onderhoud al stervensduur is. Of misschien dat het juist hierdoor gratis te doen is. Zouden deze mannen ook een probleem hebben?
Donstil zegt
Het is net een Alfa zeg.
ardonjr zegt
@Donstil: Ze zouden er een prijs voor moeten uitreiken.. ‘ De prijs voor minst-originele reactie..’
abcde zegt
@ardonjr: en die prijs zou gaan naar de Alfa-fanboys die ‘alfa 159’ schrijft onder elk autoblog advies..
borrelnoot zegt
@Donstil: Het is hier één grote Alfa orgie. Kijk. Nou. Uit. Wat. Je. Zegt.
volvologisch zegt
Familie uitje voor de familie Perridon naar de Bugatti garage dan maar?
lincoln zegt
Waarom specifiek 13 exemplaren met een andere accukabel ??
En hoe kan het dat de NHTSA dat weet ??
viezefreddyw zegt
Ach, van een optimistische brandstofmeter hebben wel meer auto’s last van. Dit doet me denken aan de rijtest met de Shelby Mustang GT500. Een kwart tank is in werkelijkheid een lege tank.
PeugeotGTI zegt
@viezefreddyw: In mijn Peugeots reed ik altijd op de dagteller. Die brandstof meters deden maar wat.
kami zegt
@PeugeotGTI:
Dat probleem had mijn 306 inderdaad ook, die maakte soms op magische wijze nog wet extra benzine aan (meter gaf aan dat de tank leeg was, en 50 km verderop zat er opeens weer bijna een kwart in…)
Rob zegt
@PeugeotGTI:
Daar had die debiele Skoda Felicia van mij ook last van. Als je maar hard genoeg door de bocht ging kreeg je vanzelf weer meer benzine. Magic! ;-)
En aan mijn huidige Japanner is helemaal geen touw aan vast te knopen. Dat metertje doet maar wat. Gaat soms door tot ver onder het rode streepje. Of hij gaat weer omhoog terwijl ik aan het rijden ben. En het oranje lampje lijkt op volstrekt willekeurige momenten aan te gaan. Snap der werkelijk geen hol van…
Ik tank dus altijd maar als ik er tegen de 600km mee heb gereden. Tot nu toe altijd goed gegaan ;-)
kilum zegt
@Rob: Ik heb het idee dat ik of een open deur in ga trappen of mezelf voor gek ga zetten maar ik ga het toch maar doen.
Dat komt omdat de benzine in de tank heen en weer klotst.
Rob zegt
@kilum:
Joh ;-)
Maar in de Ford Focus van moedertje kun je gewoon goed vertrouwen op het lampje en het metertje…..
Dutchdriftking zegt
Tja, het is wel een boel. Maar ja, een exclusieve supercar heeft nou eenmaal zo z`n keerzijden.
gertjan2012 zegt
Zou je bij de garage ook een gratis leenauto tot je beschikking krijgen?
rovadepo zegt
@gertjan2012: een caddy
mikkeloentje zegt
Een gecorrodeerde accukabel is een bekend probleem waardoor supercars de fik in gaan. Of is affikken een bekent probleem?
mrrallycross zegt
Komen ze daar nu pas achter?
ab1963 zegt
@mrrallycross: er wordt zo weinig gereden dat de tanks nu pas leeg zijn!
licht zegt
De moderne ontwerpen zijn onderhavig aan ziekte en zijn nog primitiever dan het ontwerp van een Toyota van jaar ’80. Welke ziekten gaan zich voldoen over 5 jaar en vallen die dan onder de garantie?
w0o0dy zegt
Tja, zo ongeveer alle Veyrons moeten dus terug? Geez dat is nogal beschamend eigenlijk. Vooral die platen onder de auto.. En dat op een wagen die 400 moet kunnen. Nee natuurlijk is dat niet getest (????) Heel vreemd als je er over nadenkt.
gregorius zegt
Optimistische meters… Mijn M3 heeft het omgekeerde. Kwart tank. Druk je dan op het M-knopje, krijg je een piep: ‘benzine-reserve’. Rijd je normaal, haal je er nog zo 100km uit.
dikdraak zegt
@gregorius: Volgens mij weet je niet helemaal wat ‘optimisme’ in deze context betekent ;)
888natan zegt
Veelste duur is goedkoop, zullen we maar zeggen?