Zoals we allemaal weten: Bizzarrini kicked ass! De oude baas Giotto Bizzarrini (82) werkte mee aan de legendarische Ferrari 250 GTO en de Lamborghini Miura. Onder zijn eigen merk maakte hij redelijk wat (jaja) bizarre auto’s, waaronder de p538 uit 1967. De Duitse ontwerper Stefan Schulze heeft nu namens Bizzarrini een nieuwe versie van deze racer ontworpen.
De Scuderia Bizzarrini Livorno p538 Barchetta, zoals hij voluit heet, wordt begin volgende maand voorgesteld en moet in kleine serie gebouwd gaan worden. De auto wordt voorzien van de Chevy LS7 V8 uit de Corvette Z06 die zijn bekende 512 pk zal leveren. De motor wordt gezellig vlak achter de bestuurder geplaatst – volgens mij een unieke plek voor de Chevy smallblock.
De p538 wordt leverbaar als speedster en als GT (hardtop). Het gewicht van de auto zal tussen de 1000 en de 1200 kg liggen. Dat wordt nog interessant! (bron: firstsignal)
Klikklik naar de gallery voor meer plaatjes!
FVL.Ugur zegt
Gooi er alsjeblieft de v10 van de m5 in die zou er zo goed in passen:D verder zeer mooie auto
CasperH zegt
Nou, produceren maar! Hophop! Waar wachten we op?
koen zegt
hebbe hebbe
sabberjoch zegt
Mooi ding. Vooral die achterlichten vind ik mooi lijken. Die twee “bulten” achter de stoelen vind ik wat minder. Daar hadden wat mij betreft gewoon van die chromen dingen mogen zitten. Ik ben benieuwd naar de GT versie. die lijkt me nog een stukje mooier.
remmen_nee zegt
Is dit niet van de hand van dezelfde man die bij autokampioen artist-impressions maakt naar aanleiding concepts of spy-shots…?
Maxim zegt
heeft de mosler zijn chevy V8 ook niet achter de bestuurder ?
Jos zegt
Lekker ik zie wat inspiratie uit de p538 en de Carrera GT…
Bramzel zegt
Wat een verschrikkelijk lekkere wagen zeg, gelijk in productie nemen! En inderdaad zoals Maxim al zegt, ook de Mosler heeft een Corvette motor midscheeps, dus helemaal uniek is het niet.
Rayner zegt
teveel supercars om erover te kunnen dromen maar nooit kopen…
japp zegt
luchtinlaat aan de zijkant aanpassen den de difuser aan de achterkant wat “minder” maken.. en ik heb een toevoeging aan het dream car lijstje ;)
gr. japp ;)
knaller zegt
Die vorige prototype, Bizzarrini GTS 4.4 V,
was mooier
XliljeezyX zegt
lijkt teveel op een porsche carrera GT ..
arie zegt
Dat is nou een mooie auto.
Jammer alleen van die amerikaanse motor………………………
joep zegt
Is het heel erg als ik ier stiekem een heel klein beetje opgewonden van raak?
skip zegt
goh deze wagen is echt lekker !!!! een van de betere dingen die ik de laatste tijd heb gezien
kevin zegt
*kwijllend weg donzelen van de pc*
Arnoud zegt
Hmm. Italiaans ontwerp gecombineerd met Amerikaanse techniek.. Waar kennen we dat ook alweer van? Juist! deTomaso.
Die kickten ook redelijk wat ass, vooral de Pantera.
Aan de andere kant, laat dat dan lekker aan deTomaso over. Dit klinkt een beetje als: been there, done that, got the T-shirt.
Ejay zegt
Hebben hebben hebben! Enige info over de prijs?
joep zegt
@Arnoud, Italiaans ontwerp met techniek (motor) uit Amerika is echt niet alleen door de Tomaso gedaan hoor.. bij lange na niet zelfs. Bovendien van de Tomaso ook niet de eerste dus als we jou redenatie zouden moeten volgen zo er niet eens een de Tomaso bestaan moeten hebben….
joep zegt
edit: zo + u = zou
F1-freak zegt
Bij de eerste foto doet hij me een beetje denken aan de Tesla Roadster, en verder is hij ook prachtig. Start de productie!
W!d zegt
zelfde reden om een amerikaanse motor erin te doen als spyker? hmm.. misschien moet ik ook maar in de handel gaan.. of genoeg dollars kopen en wachten tot ze weer meer waard worden!
Nico zegt
Nogal een rommelig design vind ik
Trevor zegt
Mooi ontwerp.. ben benieuwd of ie daadwerkelijk komt…
LPJ zegt
Italiaans ontwerp met techniek uit Amerika kennen we ook van … Bizzarrini ^^
Ook de Bizzarrini Grifo had al een Corvette motor in ’63.
Boxster zegt
Waanzinnig mooi ontwerp! Niets aanpassen en gewoon in productie nemen!
Arnoud zegt
@ Joep:
Zal best. Maar Bizzarrini staat bij mij voor verfijning van verfijnde producten. En ik kan een LS7 blok nou niet bepaald verfijnd noemen. Dat is gewoon een ruwe stalen moker in vergelijk met de in fluweel gevatte carrosseriehamers van Italiaanse bouwers.
GeoBem007 zegt
Chevy engine is cheap hé.. Als er een Lambo V10 of een Ferrari V8 in zou moeten, zou het ding plots 75.000 euro meer kosten.
naatie zegt
wat een juweel van een wagen
maar haal die 2 tieten van achter de stoelen en hij is briliant.
eigenlijk zie ik nog veel gelijkenis met het bakkersoutotje
Michiel_vd_Brink zegt
En hoe de gesloten versie er ongeveer uit zal gaan zien, kan je achter komen door naar de Galmer Arbitrage GT te kijken.
http://www.arbitragecars.com/gt.php
De Bizzarrini is namelijk een voortborduursel op dat model.
Nick zegt
Liever een Audi-Cosworth 4.2 V8 of de BMW M 4.0 V8.
Kleine hoogtoerige blokjes horen nou éénmaal thuis in dit soort monsters, niet die levenloze flauwe “No replacement for displacement”-zooi.
DJD zegt
ik vind hem veel te breed, en de koplampen doen me denken aan een Renault Sport Spider…
robin zegt
Hij lijkt op een lange lotus
Klassiekerrally zegt
@ Lennart: of een Ford blok…
In de neus herken ik nog wel wat Bizzarrini trekjes, maar de rest vind ik wat anoniemer.
Filmpje met op ’t eind een Bizzarrini GT America (na ongeveer 3.25 en 4:15): http://www.klassiekerrally.nl/index.php?page=film
Heerlijk geluid!
F1-freak zegt
@ Michiel van den Brink: Die Galmer Arbitrage GT lijkt er inderdaad op, maar er zijn toch duidelijk dingen veranderd als de koplampen en natuurlijk is deze open en de Galmer is dicht (maar je hoeft geen moeite te doen om dat verschil te zien).
VonStroke zegt
Ik zie er heel veel verschillende dingen en merken in maar geen Italiaans design. Je zal me niet horen zeggen dat ik dit lelijk vind, maar Bizzarrini zou ik dit niet durven noemen.
C30CDIAMG zegt
Die voorruit moet hoger, dan is ‘ie perfect! Beetje retro zoals je die motor ziet
Michiel_vd_Brink zegt
@ F1-freak: in het bronartikel staan de namen te lezen van de heren die samen de Galmer Arbitrage GT aan het ontwikkelen zijn.
http://www.firstsignal.de/?p=24
Daar is nu dus de naam Bizzarrini aan toegevoegd en een design van Stefan Schulze overheen getrokken.
Citrofiel evil twin zegt
Zoals de merknaam het al zegt is dit ontwerp heel BIZAAR. ;) :)
Citrofiel zegt
Mocht hij daadwerkelijk precies zo verkocht worden, dan is het nog wel apart, met dat lage voorruitje. De rest van de styling vind ik vrij anoniem…
k0walsk zegt
op de voorkant na best vet, maar ik ben lang niet zo onder de inruk als de rest, zo te zien.
Victor zegt
@ XliljeezyX
Juist ja, die had ook vier wielen !
Wat zie ik niet ?
Dink zegt
Was Bizza niet met een Zweedse club bezig? Een oranje Bebi of zoiets?
Nick zegt
Als dhr. Schulze een dergelijk concept kan ontwikkelen voor een Lotus Type 111 platform (bekend van de Elise/Exige/Europa, Tesla Roadster, Opel Speedster, etc) dan zou het nog een realistisch (of te wel enigzins betaalbaar) concept zijn ook.
schnitzerken zegt
Zeer nicjes…
De mooiere Lotus style
Tomiseentijger zegt
ik voorzie een commercieël reclamestuntje voor een bekende radiozender…
RenesisHP zegt
Dit kan best een bizarre rijdersauto worden ook. Het uiterlijk heeft hij mee en als het goed is ook de downforce. ;)
ELB zegt
…valt van stoel
Lustigson zegt
Bruuuut!
jampa zegt
ik vind het geil
Tom zegt
Schitterend!
F1-freak zegt
Hier een andere moderne Bizzarrini:
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=3402&ref=msn
Dotternetta zegt
Hoezo ontwerptalent! Ik vind hem geweldig!
3301 zegt
die plek is niet uniek voor het ls7 blok, hij ligt daar ook bij de ultima can-am
http://www.autojunk.nl/pix/view/140108
Robin zegt
Prachtige wagen alleen lijkt me de auto wat breed, de dingen achter de stoel zijn te hoog (sorry weet ff niet meer hoe het heet) en de voorruit had wat normaler gemogen.
Dennis zegt
Jongens, jongens wat een lekkere bak! Maar mensen, doet ie jullie niet denken aan een lotus? Kijk daarbij vooral naar de achterkant. Zou zo een groter broertje van em kunnen zijn. Ben zelf meer fan van jappers, maar deze combinatie lijkt me ook wel mooi.
Matthijs zegt
Woh wat een auto :O
Ik vind deze echt goed gelukt
alleen de stoelen zijn wat te hoog
maar echt ik zou der zoo eentje wel wille hebben
maar hij lijkt beetje op combi van lotus en ferrari/lambo
Casper zegt
voorruit iets doortrekken, BMW V10 erin, rolbeugelbulten iets verlagen en het hebt een f*kkng geweldige auto.