







Zo zien we het graag: ingetogen in een tijd van financiële impasse.
De Porsche Cayenne… Het blijft een apart geval. Na veel mokkende puristen is hij dan eindelijk geaccepteerd in ons straatbeeld, want naast het feit dat elke yup er wel één op het pad heeft staan, heeft deze auto Porsche van de ondergang behoedt. Ook is hij keuze nummer 1 mocht de aarde vergaan. Daar moeten we ‘m toch wel een klein beetje dankbaar voor zijn? TechArt is het zeker. Zij namen de Cayenne in bijna al zijn verschijningen onder handen, voor extra lawaai maar een tamelijk bescheiden uiterlijk.
Hetzelfde geldt voor de Cayenne S Diesel, de versie die nog aan het lijstje ontbrak. De Aerodynamic Kit in zwart metallic voegt LED-lampen, dagrijverlichting en een lipje met luchtgaten toe aan de voorkant; skirts aan de zijkant; en een spoiler, diffuser, en sportuitlaat aan de achterkant. Gooi er nog zwart-groene 23 inch lichtmetalen velgen onder en je hebt een sportievere, doch rustig ogende Cayenne.
Aan de binnenkant is TechArt los gegaan met pianolak. Niet geschikt voor mensen met smetvrees, dus. Het stuurtje en bijbehorende flippers met groene (gele?) stiksels zijn erg goed geslaagd, maar zouden allicht beter staan in een sportiever model van Porsche. Of zou jij dit bakbeest voor een rondje circuit meenemen?
Nou, vind m stiekem eigenlijk best wel geslaagd. Eventjes chippen, en klaar is Japie. Want one.
Dieselen in stijl
Reacties via app lijken overigens de laatste tijd beter en sneller door te komen. Mag ook weleens gezegd worden, ipv er alleen maar over te zeiken :-)
@camber24: insgelijks
Doe mij toch maar een Magnum Techart
@wolfssjrd: of een gemballa aero
Hoe kan zo’n zwaar ding nou lekker rijden?
@ravi: geloof me ut rijd geweldig ;)
@wolfssjrd: nou heb sinds 2011 een Xc90 en ik vind het niet geweldig rijden vergeleken met niet-SUV’s! Ik denk dat deze cayenne nog zwaarder is.. Weet niet wat u rijdt?
@ravi: Vreemde vergelijking, vind je niet? Je gaat de wegligging van de Panamera toch ook niet beoordelen obv ervaringen in een S80 ofzo.
@CRX: zijn allebei SUV’s van ongeveer hetzelfde gewicht. Dus ik bedoel alleen het gewicht en niet het aantal pk etc.
@ravi: slechte vergelijking, serieus. Een cayenne heeft sowieso meer pk dus kan ook meer gewicht hebben en wegligging zal (denk ik) ook beter zijn. Je kunt iets vergelijke alleen omdat het de zelfde gewicht heeft en hoog op zijn pote staat.
@MAB: iets niet*
@ravi: ik heb zelf al eens in een Q7 V12 gereden, zwaar en groot als je het mij vraagt, maar reed geweldig
@wolfssjrd: rijdT
@straatpiraat:
straatpiraat = spellingspiraat !
Voor de Cayenne heb ik niet zo veel interesse, zodat ik niet precies paraat heb hoe die er ‘normaal’ uitziet. Als iemand zegt dat dit de facelift is, geloof ik het ook. Op die dubbele mistpitten na, misschien. Als het niet de facelift maar juist het oude model moet wezen – ook best.
Porsche zal zelf toch ook wel bumperlipjes, skirts en forse hoepels in fleurige pakketjes aanbieden?
@ravi: met een berg newtonmeters is niets meer te zwaar ;)
Elke yup in Nederland heeft een Cayenne? Misschien een Audi A3, geen Cayenne. In Rusland zie ik best vaak mensen van rond de 30 in een Cayenne rijden. In Nederland zijn ze bijna allemaal 45+.
Maar kom op, 4 uitlaten onder een V6 diesel, dat gaat toch nergens over?
Je moet er maar ingezien willen worden… Niet mijn ding.
Het blijft gewoon een Hyundai-busje met spoilers……
Als ze nou gewoon een pretpakket aanbieden met een serieuze power-upgrade ipv die lelijke spoilers en ander sjonnie spul.. Hij is standaard al mooi genoeg alleen het enige wat hij nodig heeft is wat meer power.
@littleturbo96: neeeeeeeeeeeeeeeeee jonge, hoe meer spoilers hoe beter. Denk je nou echt dat mensen erom geven hoe hard ie gaat. als het er maar dik uitziet.
Het lipje aan de voorkant is wel geslaagd, maakt de Cayenne iets minder een amfibievoertuig.
De rest is m.i. prullenbakwerk
Zal alleen goed verkocht worden in de eu