Zo zien we het graag: ingetogen in een tijd van financiële impasse.
De Porsche Cayenne… Het blijft een apart geval. Na veel mokkende puristen is hij dan eindelijk geaccepteerd in ons straatbeeld, want naast het feit dat elke yup er wel één op het pad heeft staan, heeft deze auto Porsche van de ondergang behoedt. Ook is hij keuze nummer 1 mocht de aarde vergaan. Daar moeten we ‘m toch wel een klein beetje dankbaar voor zijn? TechArt is het zeker. Zij namen de Cayenne in bijna al zijn verschijningen onder handen, voor extra lawaai maar een tamelijk bescheiden uiterlijk.
Hetzelfde geldt voor de Cayenne S Diesel, de versie die nog aan het lijstje ontbrak. De Aerodynamic Kit in zwart metallic voegt LED-lampen, dagrijverlichting en een lipje met luchtgaten toe aan de voorkant; skirts aan de zijkant; en een spoiler, diffuser, en sportuitlaat aan de achterkant. Gooi er nog zwart-groene 23 inch lichtmetalen velgen onder en je hebt een sportievere, doch rustig ogende Cayenne.
Aan de binnenkant is TechArt los gegaan met pianolak. Niet geschikt voor mensen met smetvrees, dus. Het stuurtje en bijbehorende flippers met groene (gele?) stiksels zijn erg goed geslaagd, maar zouden allicht beter staan in een sportiever model van Porsche. Of zou jij dit bakbeest voor een rondje circuit meenemen?
camber24 zegt
Nou, vind m stiekem eigenlijk best wel geslaagd. Eventjes chippen, en klaar is Japie. Want one.
rotjeknor zegt
Dieselen in stijl
camber24 zegt
Reacties via app lijken overigens de laatste tijd beter en sneller door te komen. Mag ook weleens gezegd worden, ipv er alleen maar over te zeiken :-)
ravi zegt
@camber24: insgelijks
wolfssjrd zegt
Doe mij toch maar een Magnum Techart
Den zegt
@wolfssjrd: of een gemballa aero
ravi zegt
Hoe kan zo’n zwaar ding nou lekker rijden?
wolfssjrd zegt
@ravi: geloof me ut rijd geweldig ;)
ravi zegt
@wolfssjrd: nou heb sinds 2011 een Xc90 en ik vind het niet geweldig rijden vergeleken met niet-SUV’s! Ik denk dat deze cayenne nog zwaarder is.. Weet niet wat u rijdt?
CRX zegt
@ravi: Vreemde vergelijking, vind je niet? Je gaat de wegligging van de Panamera toch ook niet beoordelen obv ervaringen in een S80 ofzo.
ravi zegt
@CRX: zijn allebei SUV’s van ongeveer hetzelfde gewicht. Dus ik bedoel alleen het gewicht en niet het aantal pk etc.
MAB zegt
@ravi: slechte vergelijking, serieus. Een cayenne heeft sowieso meer pk dus kan ook meer gewicht hebben en wegligging zal (denk ik) ook beter zijn. Je kunt iets vergelijke alleen omdat het de zelfde gewicht heeft en hoog op zijn pote staat.
MAB zegt
@MAB: iets niet*
wolfssjrd zegt
@ravi: ik heb zelf al eens in een Q7 V12 gereden, zwaar en groot als je het mij vraagt, maar reed geweldig
straatpiraat zegt
@wolfssjrd: rijdT
ckaka zegt
@straatpiraat:
straatpiraat = spellingspiraat !
mout zegt
Voor de Cayenne heb ik niet zo veel interesse, zodat ik niet precies paraat heb hoe die er ‘normaal’ uitziet. Als iemand zegt dat dit de facelift is, geloof ik het ook. Op die dubbele mistpitten na, misschien. Als het niet de facelift maar juist het oude model moet wezen – ook best.
Porsche zal zelf toch ook wel bumperlipjes, skirts en forse hoepels in fleurige pakketjes aanbieden?
roadrage zegt
@ravi: met een berg newtonmeters is niets meer te zwaar ;)
E550 zegt
Elke yup in Nederland heeft een Cayenne? Misschien een Audi A3, geen Cayenne. In Rusland zie ik best vaak mensen van rond de 30 in een Cayenne rijden. In Nederland zijn ze bijna allemaal 45+.
Maar kom op, 4 uitlaten onder een V6 diesel, dat gaat toch nergens over?
schellekens006 zegt
Je moet er maar ingezien willen worden… Niet mijn ding.
ropbp zegt
Het blijft gewoon een Hyundai-busje met spoilers……
littleturbo96 zegt
Als ze nou gewoon een pretpakket aanbieden met een serieuze power-upgrade ipv die lelijke spoilers en ander sjonnie spul.. Hij is standaard al mooi genoeg alleen het enige wat hij nodig heeft is wat meer power.
earschot96 zegt
@littleturbo96: neeeeeeeeeeeeeeeeee jonge, hoe meer spoilers hoe beter. Denk je nou echt dat mensen erom geven hoe hard ie gaat. als het er maar dik uitziet.
SummerSky zegt
Het lipje aan de voorkant is wel geslaagd, maakt de Cayenne iets minder een amfibievoertuig.
De rest is m.i. prullenbakwerk
1audi1 zegt
Zal alleen goed verkocht worden in de eu