Tunert TechArt heeft al veel werk gemaakt van de Porsche 911 (997) Turbo. Eerst was er een bodykit en daarna bracht een tuningkitje de altijd welkome extra pk’s. Wie dacht dat daarmee de koek op was komt bedrogen uit, want TechArt heeft alweer een nieuw project klaarstaan voor de 997 Turbo, de Techart GTstreet, die het in Genève aan het publiek tentoonstelt. Met 150 pk bovenop de standaard 480 pk levert deze Porsche bijna 190 175 pk per liter.
De standaard 997 Turbo haalt 480 pk vermogen en een fors koppel van 620 Nm uit zijn 3,6 liter zescilinder. De technici van TechArt maken hier 630 pk en 820 Nm (!) van, genoeg om de klinkers mee uit de straat te trekken. 0-100 gaat in 3,2 seconden, 0-200 in 10,9 seconden en TechArt belooft dat de teller pas bij 345 km/u blijft steken. TechArt legt de lat weer een flink stuk hoger na de vorige tuningbattle, het is wachten op de reactie van de andere tuners.
Het kleurtje komt trouwens bekend voor, zou deze kleurstelling populair zijn onder Duitse tuners?
H.J. Vaesen zegt
Technisch best knap, maar snap niet dat iemand zijn ultiem pure auto zou willen omsleutelen.
Hans zegt
lellijkkk
Xemurai zegt
OMG dat MOET wel de mooiste porsche zijn die ik ooit gezien heb :D
PieterA zegt
Professioneel verneukt alweer. Zou hij even slecht zijn als de Brabus SL? :P
touaregv6tdi.driver zegt
ben het volledig eens met H.J Vaesen,
de vraag is inderdaad of je je originele 997turbo wil om tunen naar zoon monster apparaat…
SugarFree zegt
@ Vaesen
….. eh, laat ook maar, anders wordt het voorspelbaar :)
Citrofiel zegt
Lekkere kleurtjes weer, maar niet samen…
@ PieterA; Daar dacht ik ook aan na gisteren Top Gear te hebben gezien.
OJ zegt
M5 van Lumma had ook al die kleurstelling… Vind ‘m wel gaaf trouwens. Beter op een 911 dan een 5-serie.
Jellert zegt
Zo mooi. Alleen de kleurstelling is wat te nationalistisch.
shockey zegt
Porsche met mercedes vergelijken!
Sorry voor de mercedes rijders maar een mercedes is alleen maar goed in rechtdoor rijden!
Que zegt
Erg bruut, ziet er goed uit, zeker dat randje oranje in de velgen (net zoals bij de Carrera GT video) maakt het af. De specificaties zijn ook echt ongelofelijk, als je na gaat dat de “gewone” turbo al erg snel was.
En wat kost ie ? :P
Fova' zegt
@PieterA & Citrofiel
Lijkt me niet, deze heeft vierwiel-aandrijving en de brabus niet
MV Agusta F4CC zegt
Het blijft inderdaad een beetje een vreemde aandoening om een Porsche zo ‘extreem’ te tunen! En dan vooral uiterlijk!
Ik vind Porsche onder de supersporters altijd een beetje het ingetogen zakenmannetje! Iemand die niet te uitbundig wil doen, maar wel wil laten zien wat hij waard is! Iemand die een redelijk slimme investering doet! (waardevast)
Iemand die voor de kwaliteit en zekerheid van een Porsche gaat.
Het lijkt mij dat al die punten bij deze tuningkit verloren gaan! :S
Zelf vind ik het altijd er wel stoer uit zien! Alleen zou ik me er niet meer in durven te vertonen! Het word een beetje een ordinaire bak zo!
MV Agusta F4CC zegt
Nu ik nog een keertje goed kijk, valt het trouwens wel mee met de schreeuwerigheid van het uiterlijk! Als je de kleuren wegdenkt, en hem in het saaie, maar zakelijke zilvergrijs denkt is hij nog best behouden!
Motje-Knotje zegt
doe mij die maar!! maar dan in het mat-zwart…
bramwillemse zegt
hmm die techart neuzen op hun cayman en deze turbo zijn echt prachtig, het geeft de auto’s een ware techart handtekening en is nog mooi ook! ben benieuwd hoor, deze tekening ziet er in ieder geval al mooi uit :)
BOL zegt
Eigen Techart stilo.. ziet er zeer goed uit, vond die widebody Cayman en 911 in Essen echt super stoer
Romeo zegt
Heel vet hoor!
De pa van een maat van me heeft een standaard 997 turbo en die is al echt heel snel!!!
Maareh 630 pk uit een 3,6 liter is 175 pk per liter, dat is niet bijna 190 pk per liter…
joeri zegt
Ik vind hem best wel vet en wat een prestaties.
Alleen dat orange is wel wat minder.
L-M zegt
Vette bak … Ok de kleurtjes zijn wat minder maar wat maakt het uit als je er 630 pk bij krijgt.
Kevski-Style zegt
@ Romeo: Naar dat soort berkeningen moet je bij een turbo nooit naar kijken. dat kan je alleen maar met NA motoren doen. Als je het dan toch wilt doen moet je de cilinderinhoud vermenigvuldigen met 1.7 om tot een om en nabij verhouding te komen. Dat gebruikt de FIA ook als omrekenformule. Verder is het nog maar even afwachten of het 3,6 liter an inhoudt is, aangezien het me niks zou verbazen als dit al een 3.8 liter is. Maar even uitgaande van een 3.6 liter, dan kom je in het echt dus op de volgende waardes uit:
3.6 x 1,7 = 6,12 liter, oftewel 6,1 liter. Komt dus uiteindelijk neer op ongeveer 103pk per liter. Zijn wel meer auto’s die dat hebben.
Uitgaande van een 3.8 is het dan:
3,8 x 1,7 = 6,46 oftewel 6,5 liter. Das dan ongeveer 97 pk per liter….
Pieliej zegt
Tja, op zich wel lekker :D 190 pl/liter, dat is het betere werk, absoluut niet amerikaans, die een keer 500 pk uit een 7 liter V8 halen.
Het ziet er goed uit, hoewel ik liever niet aan mijn auto (lees: 911 Turbo) zou willen sleutelen.
floris zegt
doe mij maar die van 9ff met 910 pk. vergeleken met dat is dit maar saaie shit.
Romeo zegt
@ Kevski Style:
Ik wilde alleen even melden dat de berekening van smokalot er best ver naast zat.
En hoe jij het verteld is het helemaal onzin om te vermelden: 190pk per liter.
Dat is wat ik ermee bedoelde, voor de rest geen verstand van hoor.
Het viel me alleen op: 630pk uit een 3,6 liter blok kan nooit 190 pk zijn…
Bedankt voor de informatie trouwens, ik ben ook weer wat wijzer geworden!
mert zegt
mijn vader zijn porch moet dat ook hebbeb 630 pk
yanne zegt
wah? 10.9 sec zit die aan 200? das 20 km/u per seconde..eh.. prijs?
Pannekoek zegt
Pk: 630
L: 3.6
Dus 630 / 3,6 = 175 Pk/L
En origineel heeft de porsche..
480 / 3.6 = 133,33 Pk/L
smoke zegt
@ heren Criticasters
Correctemundo! Ondergetekende zat om de een of andere niet definieerbare reden met 680 pk in zijn hoofd ipv 630. Vermensen is gisselijk zullen we maar zeggen. ’t is aangepast.
Classic red zegt
@mert
Wat moet je in hemelsnaam met een veranda met 630 pk?
Leander zegt
Nee hoor .. de mooiste Porsche is de Gemballa versie van de Carrera GT.
Daarna komt de Mission 400 PLUS. En daarna pas deze in mijn rijtje.
Maaar hij is wel errug mooi inderdaad.
GR. Leander